Ik heb dus een klein probleempje met Access 2000. We hebben binnen onze groep een grote database die al onze studies bevat. Elke studie wordt geïdentificeerd met een uniek “IDNR”. Als een gebruiker de database opent, krijgt hij een leeg formulier, waar hij via een invoervak met keuzelijst een IDNR kan ingeven, en op de juiste record terechtkomt. De code hierachter is :
Nu zou ik met een knop een tweede formulier willen openen, naar een formulier dat bijkomende info voor bepaalde studies bevat. De volgende code steekt achter die knop :
Probleem is nu dat het tweede formulier opnieuw blanco is. Ik zoek dus een manier om het IDNR uit het eerste formulier over te nemen naar het tweede formulier, en de bijhorende record automatisch te openen.
code:
1
2
3
| Me.RecordSource = "select * from [tabelstudies] where idnr like '" & Me.Search_idnr & "*'" Me.Requery Me.Refresh |
Nu zou ik met een knop een tweede formulier willen openen, naar een formulier dat bijkomende info voor bepaalde studies bevat. De volgende code steekt achter die knop :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Private Sub Form2_Click()
On Error GoTo Err_Form2_Click
Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String
DoCmd.Close
stDocName = "Form2"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
DoCmd.Maximize
Exit_Form2_Click:
Exit Sub
Err_Form2_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Form2_Click
End Sub |
Probleem is nu dat het tweede formulier opnieuw blanco is. Ik zoek dus een manier om het IDNR uit het eerste formulier over te nemen naar het tweede formulier, en de bijhorende record automatisch te openen.