Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het klinkt inderdaad veel helderer, en makkelijker :)

Maar hoe join ik dan een subteam?

Door je username te wijzigen in <subteam>~<gebruikersnaam>

Dus team1~problem? bijv.

________________-=Team ColdFusion=-______________
#1 F@H - #2 DPAD - #2 OGR25 - #3 R@H - #6 RC5 - #9 SoB

Mja, jullie kennen mij, hè.. Ik houd niet van halve maatregelen.
Ik wil dat elke subteam een eigen fully-customizable pagina krijgt, en dat de oprichter van het subteam dus kick-rechten krijgt :)
Met die registratie wil ik nog meer dingen doen op www.wpls.be, zoals dat iedereen default instellingen kan maken voor team_parse.php enzo :)
Bijkomend nadeel is het syteempje waarmee je je account op www.wpls.be eenmalig moet koppelen aan je WhatPulse.org account.
Ik wil nog veel meer implanten, maar ik wil eerst weten:

Poll: Veel mogelijkheden of makkelijk in te stellen?
Veel mogelijkheden
Makkelijk in te stellen
Geen van beide, ik weet iets beters
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=125726&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als er dus gekozen wordt voor Makkelijk in te stellen, is er een grote kans dat het systeem waar je je eigen instellingen kan maken er ook niet komt :)

Als er vage zinnen zijn, zeg het even, er zit er hier eentje naast mij te gamen... 8)7

CoD4 server met clan | CoD4 Nick: [GAS]MrBondt | PSN Nick: MrBondt

ah zo, en dan alle users scannen of ze een ~ in hun naam hebben staan, zo ja dan dat ervoor pakken en dat is dan een subteam :)

Ooit was ik XiN...
Reg. datum: 09 februari 2003

quote:
BasieP schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:34:
[...]

kijk dat bedoelde ik idd :)
maareuh, geloof dat mr. bondt dit idee ook had, maar ik vraag me af waarom we niet gewoon (net als bij DPC) <subteamnaam>~<gebruikersnaam> gebruiken..
dit is veel handiger, er zijn geen logins nodig, er hoeft geen registratiepagina gemaakt te worden, ik hoef niet NOG ergens mijn wachtwoord in te vullen, en het werkt net zo goed als niet beter...
quote:
Mr. Bondt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:41:
Mja, jullie kennen mij, hè.. Ik houd niet van halve maatregelen.
Ik wil dat elke subteam een eigen fully-customizable pagina krijgt, en dat de oprichter van het subteam dus kick-rechten krijgt :)...
Die twee gaan volgens mij niet helemaal samen...
Hmm, misschien een idee dat je alleen subteams op kunt richten, als je een subteam wilt joinen dan moet je het gewoon op de team~username? manier doen?..

@Mr Bondt, als je wilt wil ik je wel ff het scriptje passen van mijn user_team.php...

Enfer wijzigde dit bericht 12-04-2006 14:57 (23%)

quote:
XiN schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:47:
[...]

[...]

Die twee gaan volgens mij niet helemaal samen...

vandaar de poll
nadeel van het 'veel mogelijkheden' systeem is wel dat het iets langer gaat duren (mr bondt is ook geen machine natuurlijk)

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

ehm, is jullie al opgevallen dat zoomby.cl alweer zo'n hoge output heeft? laatst dacht ik ook al..
Gaat wel lekker zo voor heb..
7 http://tinyurl.com/dh7er/is.gif http://tinyurl.com/dh7er/unlocked.gif Zoomby.cl 392 +1 1.232.616.077 +29.368.956 574.522.411 +6.305.589 2,15

Enfer wijzigde dit bericht 12-04-2006 15:21 (6%)

10100111001

Als het ~ systeem er komt (wat niet mijn voorkeur is, maar toch) kan Lighteye neem ik aan wel die subteam eruit filteren bij de icons, of het er ergens anders bij zetten? Mijn naam is nu al te lang, laat staan met [subteam] ervoor :X

qed

D'r mat mear n**kt wurde!

quote:
BasieP schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:59:
lol ziet er uit alsof hun site dood is.

kan echter ook aan norton internet zut liggen
als je norton hebt, probeer dan eens (tijdelijk) uit te schakkelen, anders denk ik dat het aan 'hunnie' ligt

Mja, zit hier op stage en aangezien we hier nogal wat verslagen moeten tikken e.d. wou ik hier dus ook ff progje installen..

maar waarschijnlijk wordt het geblocked dan :(

(Suffie) een ODOL is toch gewoon een soort Power On Self Test?
| Praat Frysk | Red het regenwoud, eet meer SPECHT!

quote:
AngelDust schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:38:
[...]

Mja, zit hier op stage en aangezien we hier nogal wat verslagen moeten tikken e.d. wou ik hier dus ook ff progje installen..

maar waarschijnlijk wordt het geblocked dan :(
je kan misschien je hele directory kopieren van thuis, als je hem dan start zal ie zeggen dat je .bin corrupt is en begin je weer bij 0 keys, maar dan hoef je geen acc. info meer in te voeren volgens mij

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

quote:
Problem? schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:54:
@Mr Bondt, als je wilt wil ik je wel ff het scriptje passen van mijn user_team.php...

Ja, lijkt me een goed idee :)

Ik ga het construeren van dat systeem systematisch (logisch, toch?) aanpakken;
Eerst het registratie-systeem, waarmee je ook gelijk geen naam meer hoeft in te voeren op de index-pagina (die staat er dan al :P).
Dan de standaard-instellingen insteller B) en daarna de koppeling tussen je Wpls.be account en je WP.org account.
Dan komt het subteam-gedeelte :9 wat ook weer zo groot is dat het opgesplitst moet worden 8)7

Maar eerst maak ik de broncode van de huidige programma's wat dynamischer... :X

Wie was trouwens diegene die stemde dat hij iets beters wist?
Beter === Beter natuurlijk :9

Mr. Bondt wijzigde dit bericht 12-04-2006 15:46 (7%)

quote:
Mr. Bondt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:44:
offtopic:

Is het niet:
Beter > Beter
? ;)

Even een hersenspinsel:

Een manier om te bewijzen wie je bent op whatpulse.org is deze:

Maak een registratie-systeem dat een willekeurig klein getal te geeft, en dan met de opdracht:
pulse binnen NU en 5 minuten precies dit aantal keys of clicks / of combinatie / etc.

Jij als user kan dat dan alleen doen, en het systeem kan dan checken of dit gebeurd is.

code:
1
2
3
4
5
if (user heeft juiste aantallen gepulst) then 
    //was het de echte user 
    account aanmaken
else
    // het was een nepusers. 
    geen account aanmaken

JozyDaPozy wijzigde dit bericht 12-04-2006 16:14 (5%)

quote:
JozyDaPozy schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:13:
Even een hersenspinsel:

Een manier om te bewijzen wie je bent op whatpulse.org is deze:

Maak een registratie-systeem dat een willekeurig klein getal te geeft, en dan met de opdracht:
pulse binnen NU en 5 minuten precies dit aantal keys of clicks / of combinatie / etc.

Jij als user kan dat dan alleen doen, en het systeem kan dan checken of dit gebeurd is.

code:
1
2
3
4
5
if (user heeft juiste aantallen gepulst) then 
    //was het de echte user 
    account aanmaken
else
    // het was een nepusers. 
    geen account aanmaken

Gaat niet werken als je afhankelijk bent van de xml's van wp.org

de enige manier die 'veilig' is is imho het systeem bouwen op basis van de usernames op whatpulse.org zelf. Iedereen kan namelijk zijn username wijzigen op wp.org en als MrBondt dan de usernames controleert a.d.h. de xml's kan je zo subteams mogelijk maken, moet er alleen een karakter worden afgesproken die een subteam defineert (blijkbaar de ~).

Krijg je bijvoorbeeld: subteamnaam~username als gebruikersnaam op whatpulse.org

//edit: en dan moeten we ook afspreken dat de 'speciale' karakter niet ongeoorlooft gebruikt mag worden in usernames anders kick uit het team (i.v.m. de stats bakken).

Lighteye wijzigde dit bericht 12-04-2006 16:26 (36%)

wat is er mis met de userid?

mr. bondt haalt de xml's op met uid's
zo'n id is uniek. mr.bondt kan dus zien of die user daadwerkelijk in team got zit.
inloggen kan idd met OF het userid en een password, of met de username (van wp site) en een password, dit maakt in princiepe niet uit.

het registreren kan heel makkelijk door je uid in te vullen. Dan krijg je van het registratiesysteem een 'activatie code' en daarna kan je verder (ben je geindentificeerd)

die activatiecode is het probleem, deze moet verificeren of jij ook echt jezelf bent.
ik geloof dat de email adressen niet te zien zijn van de wp site, anders was een email naar dat adres genoeg.
een mogelijkheid zou idd zijn om bijv een getal van max 4 cijfers te genereren, en dat de user dat specifieke getal een keer zou moeten pulsen binnen de komende 4 pulses ofzo.
op deze manier kan je met 99.9% zekerheid zeggen dat jij echt jezelf bent

Ik had eigenlijk iets anders in gedachten.
Bij het koppelen krijg je huidige naam in beeld (dmv regular expression).
Vervolgens voer je je UserID in en krijg je een code voorgeschoteld waar je je naam in moet wijzigen.
Je klikt op Volgende als je daarmee klaar bent, en het programma checkt meteen of je je naam hebt gewijzigd in dezelfde code.
Zo ja, koppeling geslaagd en kun je je naam terug wijzigen, en het komt nooit in de stats te staan.
Zo nee, wordt er een foutmelding gegeven en kan je het opnieuw proberen.

Uiteraard wordt je naam op de pagina's weergegeven zodat je makkelijk kan copy-pasten.
Dat had ik in gedachten, ik zie de reacties wel :P

En natuurlijk, Beter > Beter ;)

mag ook hoor maar volgens mij is dat veel meer werk kwa coden :P en meer 'gedoe' naar de eindgebruiker om het spultje werkend te krijgen.

Bovendien de manier die jij omschrijft werkt pas als alles gecoded is, mijn manier zou je kunnen opdelen. Je doet bijv. eerst de teamdetectie a.d.h.v. usernames en bouwt een simpele teamoverzicht pagina voor tijdelijk en dan kun je later het e.e.a. gaan uitbreiden/mooier maken etc. :)
quote:
Lighteye schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:38:
mag ook hoor maar volgens mij is dat veel meer werk kwa coden :P en meer 'gedoe' naar de eindgebruiker om het spultje werkend te krijgen.

Bovendien de manier die jij omschrijft werkt pas als alles gecoded is, mijn manier zou je kunnen opdelen. Je doet bijv. eerst de teamdetectie a.d.h.v. usernames en bouwt een simpele teamoverzicht pagina voor tijdelijk en dan kun je later het e.e.a. gaan uitbreiden/mooier maken etc. :)

ik vind mr. bondts methode wel slimmer eigenlijk, je weet weer 99.9% zeker dat iemand is wie hij zegt dat hij is, en hoeft het maar 1x te doen

meestal resulteerd uitbreiden van code is ranzige code, en dat progt weer langzamer

hunneuh huh un whoopass?? (:-(

quote:
Fixion schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:16:
Moet je dit zien zeg:

code:
1
2 | hendal    2.631.619 +499.999

Gewoon ook 1 toets te weinig |:( . Anders precies 500k geweest.

Om ff lekker op tijd te reageren ;)

Was geen ongelukje hoor, 500.000 exact wordt ook al zo vaak gepulsed :) :P

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

quote:
Hendal. schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:41:
[...]

Om ff lekker op tijd te reageren ;)

Was geen ongelukje hoor, 500.000 exact wordt ook al zo vaak gepulsed :) :P
je hebt er iig dit topic mee gehaalt :P 500k zou nooit genoemt zijn idd :D

k dan, maar volgens mij moet/hoef je niet zo heel erg streng naar de beveiliging kijken of een persoon wel is wie hij zegt, als een username op MrBondt zijn teampagina bijvoorbeeld niet overeen komt met een (laatste) xml file dan wordt die gewoon gekickt van MrBondt zijn teampagina, mooi zat als automatische controle.

Enige waar je imho voor moet zorgen is dus dat die controle er is met de xml pagina (dat andere users van wp.org anders dan in ons team het niet kunnen gebruiken). Verder kan het gewoon 'op vertrouwen' imho, bij opzettelijk misbruik wordt je gewoon gekickt uit het GoT team.

Lighteye wijzigde dit bericht 12-04-2006 16:48 (6%)

quote:
Mr. Bondt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:44:
[...]

Ja, lijkt me een goed idee :)

Ik ga het construeren van dat systeem systematisch (logisch, toch?) aanpakken;
Eerst het registratie-systeem, waarmee je ook gelijk geen naam meer hoeft in te voeren op de index-pagina (die staat er dan al :P).
Dan de standaard-instellingen insteller B) en daarna de koppeling tussen je Wpls.be account en je WP.org account.
Dan komt het subteam-gedeelte :9 wat ook weer zo groot is dat het opgesplitst moet worden 8)7

Maar eerst maak ik de broncode van de huidige programma's wat dynamischer... :X

Dan klopt het dus dat je afhankelijk bent van de nieuw XML, dus je registratie proces maximaal 6 uur duurt?

quote:
Problem? schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:49:
[...]

Dan klopt het dus dat je afhankelijk bent van de nieuw XML, dus je registratie proces maximaal 6 uur duurt?
Nee, door middel van regular expressions en het openen van jouw pagina moet het toch wel lukken? ;)

quote:
Mr. Bondt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:59:
[...]

Nee, door middel van regular expressions en het openen van jouw pagina moet het toch wel lukken? ;)

http://whatpulse.org/stats/users/103875/normal/
deze pagina bedoel je?
dat is idd prima te doen

trouwens bobje, stond jij niet op #1 overall? zoiets dacht ik te horen in een eerder topic (of deze misschien wel)

BasieP wijzigde dit bericht 12-04-2006 17:10 (16%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws