Asus X850XT PE conflict met Sata pci controller

Pagina: 1
Acties:

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-07 11:58
Geachte iedereen,

Ik ben sinds gister in het bezit van een Asus X850XT PE. (AGP)

Nu zit ik alleen met het volgende probleem;

Zodra ik de videokaart aansluit op mijn Asus A7V8X-X mobo en de computer opstart dan blijft hij hangen na de PCI configuratie!

Ik heb in mijn systeem een Sata HD die is aangesloten op een Sata PCI controller. Omdat ik simpelweg geen sata aansluiting op mijn mobo heb zitten!

Haal ik deze er nu uit en sluit ik gewoon een IDE HD aan met OS dan start hij wel normaal op.

Er is dus een conflict tussen de videokaart en de Sata pci controller.
Ik heb de Controller al in verschillende pci sloten gehad maar dit mocht niet baten.

Mijn bios is voorzien van de laatste update!
Mijn voeding is een Aopen 350W dus dat is ook voldoende!

Hoe kan ik dit probleem nou verhelpen? Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen!

Alvast bedankt,

Greetzzz,

Frank

Verwijderd

Ik denk dat je IRQ toewijzigingen door je OS moet laten doen :) En niet door de bios..

Als je er niet meer bijkomt in de bios zorg dan dat je de vorige setup even terugzet of anders reset.

• Wienen
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:03:
Ik denk dat je IRQ toewijzigingen door je OS moet laten doen :) En niet door de bios..

Als je er niet meer bijkomt in de bios zorg dan dat je de vorige setup even terugzet of anders reset.
Kan dit ingesteld worden in de bios? Ik kan namelijk mijn bios nog gewoon benaderen!

Ps. Mijn vorige videokaart: Geforce FX5900XT had hier geen problemen mee!

• Wienen
Niemand?

Verwijderd

Ja dat kan ingesteld worden in de bios :) Kwestie van even zoeken naar PnP Feature.

• Wienen
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 01:14:
Ja dat kan ingesteld worden in de bios :) Kwestie van even zoeken naar PnP Feature.
Heeft ook al niet geholpen :(

Het vreemde is dat zodra de sata schijf niet aangesloten wordt op de pci controller en de controller wel in een pci slot zit hij toch kan opstarten op de oude schijf!!!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 13:02
Wat doet de conroler als je de oude schijf er niet in hangt?
Het lijkt mij een conflict tussen de schijven.
Heb je ook al gekeken naar de boot volgorde?

Verwijderd

Al eens geprobeerd om de boot volgorde te veranderen naar scsi..... etc. Clear pnp/pci data of iets dergelijks doen zou ook kunnen helpen. Maar boot scsi,a,... of other,a, etc zou ook moeten werken.

Probeer je ook te booten van de SATA disc of SATA als extra disc en IDE als boot disc? (indien het laatste zou je de bios van je SATA controller uitkunnen schakelen.)

*edit*
Je boot van de IDE disk dus, deed je dat ook in de oude situatie met de FX5900?

Een hd trekt anzicht niet zoveel stroom, maar die X850 lust zeker een slok meer dan je FX5900. Evt. cdrom/dvdrom lostkoppelen van de voeding proberen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 19:35 ]

• Wienen
Ik bootte voorheen gewoon via mijn sata schijf! En er zat geen ide bij aangesloten!

Maar ik had nog een oude ide schijf liggen met windows xp erop en had die geprobeerd en dan start hij wel door!

Het lijkt me niet met de voeding te maken te hebben omdat hij ook opstart via de ide schijf!

Mocht ik alleen de sata eraan hangen en dus niet de ide dan zou hij het ook moeten doen!

Zodra ik mijn ide schijf niet op mijn mobo aansluit maar op een ide aansluiting op dat pci kaartje boot hij ook niet!
Pagina: 1