VGA of DVI?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Hallo,

Ik heb een vraagje,
Ik heb bijna mijn PC met de XFX 7600GT XXX edition videokaart..
Deze videokaart heeft dual dvi out.

Wat ik nou wil doen is het volgende:
Gamen op mijn plasma scherm, vanaf de computer
het plasma scherm model is een Samsung PS42D51S
Resolutie: 840 bij 452 pixels (geloof ik)
Diagonaal: 108 cm

Het plasma scherm heeft een PC IN (VGA) en een HDMI ingang

Wat ik nu kan doen is het volgende:
Via VGA de videokaart met de PC in verbinden,
of via DVI naar HDMI verbinden..

Ik heb gehoort dat DVI dus veel scherper enz is. maar dat zie ik ook de prijs..
Als ik nou het signaal via VGA zou verzenden,, zou ik dan relaxt met mooi beeld kunnen gamen?

Of zou het toch echt wel moeten met een DVI-HDMI kabel?

Bedankt!

Laurens

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:01
"Resolutie: 840 bij 452 pixels (geloof ik)" Wil je daar op gaan gamen?

OT:
Bij de meeste vga kaarten met een of 2 dvi poorten word meestal een vga --> dvi dvi --> vga verloop stukje mee geleverd. Dus dat lijkt me de makkelijkste oplossing. Als je er in slaagt om het via dvi te doen zal het er misschien een klein beetje beter uit zien maar dat is denk ik verwaarloosbaar.

Edit: andersom dus

[ Voor 10% gewijzigd door martijnve op 28-03-2006 17:35 ]

• lvrijn
Over die resolutie..

Ik zou echt niet weten hoe dit is..
En een dvi - hdmi kabel is zoveel duurder niet..

En ik weet dat er een verloopstekkertje bij wordt geleverd.. die heb ik ook nodig want mijn TFT scherm werkt op VGA...

Laurens

[ Voor 34% gewijzigd door lvrijn op 28-03-2006 17:37 ]

Verwijderd

ff over die resolutie dat zegt helemaal niets mijn LG plasma zegt in de spec's 800x600 Maar ik game via DVI gewoon op 1600x1200. Dus gewoon proberen.

Over de kabel ik zou een DVI HDMI nemen want das toch wel beter. Een malige investering die izch al snel terugbetaald in plezier.

• martijnve
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:37:
ff over die resolutie dat zegt helemaal niets mijn LG plasma zegt in de spec's 800x600 Maar ik game via DVI gewoon op 1600x1200. Dus gewoon proberen.

Over de kabel ik zou een DVI HDMI nemen want das toch wel beter. Een malige investering die izch al snel terugbetaald in plezier.
nofi maar dat kan denk ik niet.
Het het word nu vast ergens ge-downscaled, of in je vga kaart of in je tv (waarcheinlijk dat eerste).

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
ff over die resolutie dat zegt helemaal niets mijn LG plasma zegt in de spec's 800x600 Maar ik game via DVI gewoon op 1600x1200.
In dat geval rendert je PC vier maal zoveel pixels dan het beeldscherm weer kan geven.
Dit zorgt onnodig voor een daling in performance, aangezien je precies hetzelfde zult zien als je hem op 800x600 instelt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 22:27
Op zo'n lage resolutie lijkt me dat er nauwelijks verschil bestaat tussen VGA en DVI. Bovendien is je HDMI uitgang dan meteen bezet zodat je geen dvdspeler met HDMI meer kan aansluiten. Maar misschien dat je bij zo sterk uitvergroot beeld meer verschil ziet tussen VGA en DVI.

Ik denk dat het probleem eerder is om windows en je spel in die vreemde resolutie te laten werken.

Verwijderd

Sorry maar dat slaat natuurlijk nergens op. Die 800x600 is de native resolutie van je scherm, alles wat groter is wordt naar alle waarschijnlijkheid gedownsampled. Als je aan het gamen bent op 1600x1200 dan is dat een ware verspilling van snelheid. Je bent dan een erorme hoeveelheid pixels aan het berekenen waarna 3 kwart van de berekeningen weer wordt weggegooid door de downsampling. Heb ik toch liever 3x zoveel frames per seconde ;)

• lvrijn
Hmm, bij de PC IN (VGA) in de handleiding, staat wel gewoon dat je op alle resoluties kan spelen (tot max 1600x1200)

En dat het dan ook zo wordt afgebeeld..

Maar bij de HDMI ingang, staat in de handleiding niet echt veel, alleen dat je hem kan aansluiten op een DTV SET-TOP BOX

Laurens

• martijnve
lvrijn schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:47:
Hmm, bij de PC IN (VGA) in de handleiding, staat wel gewoon dat je op alle resoluties kan spelen (tot max 1600x1200)

En dat het dan ook zo wordt afgebeeld..

Maar bij de HDMI ingang, staat in de handleiding niet echt veel, alleen dat je hem kan aansluiten op een DTV SET-TOP BOX

Laurens
Zoals hierboven gezecht word kan dat dus niet. Als je hem een resulutie "voert" die hoger is als zijn native zal hij of downscalen of weigeren. En gamen op die resolutie zal heel moeilijk worden aangezien geen een game die ondersteunt. En in windows ziet het er ook niet uit.

Dan moet je al terug naar 640x480(hoogste reso die je tv aan kan en nog wel eens word ondersteund in games) en dat wil je denk ik niet.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Je kunt gewoon een 1024x786 signaal naar je plasma sturen (hier ook gedaan met mijn panasonic 37pa50). De tv downscaled em iets naar beneden, maar de kwaliteit ligt hoger dan als je 800x600 erheen stuurd. Games zien er perfect uit met een 1024 signaal (aangezien tv toch beter omgaat met videobeelden dan monitoren). Verschil tussen vga en dvi zal wel niet zo veel zijn lijkt me. Als het kan zal ik dan toch voor dvi gaan, digitaal he :)

--

• lvrijn
Hmm en wat heeft dit dan te betekenen?: (van de handleiding)

BLZ 7:
a) HDMI/DVI IN
Sluit aan op de HDMI-aansluiting van een apparaat met HDMI-uitvoer. Deze ingangen kunnen ook worden gebruikt als DVI-verbinding met aparte analoge audio-ingangen. U heeft een extra HDMI-/DVI-kabel nodig voor het maken van deze verbinding. Wanneer u de optionele HDMI/DVI-adapter gebruikt, kunt u via de analoge DVI audio-ingangen op uw TV het geluid uit de linker- en rechter audiouitgangen van uw DVI-apparaat ontvangen. (Niet geschikt voor PC)

e) PC IN / AUDIO
Aansluiting voor de video- en audio-uitvoer van de computer

BLZ 62:
Aansluiting op HDMI-ingang
De HDMI/DVI IN-aansluiting wordt gebruikt voor apparatuur met een HDMI-uitgang.

BLZ 64:
Software-instellingen (alleen Windows)
Hier in wordt gegeven dat de installingen op 32 BIT moeten en 60 Hz

BLZ 65:
Invoerstand (PC)

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/9454/pixels0uu.jpg

Wat wordt er bedoeld met: (Niet geschikt voor PC) Waarom dan niet :S .
En waarom staat er nergens in de handleiding over dat het beeld wordt gedownscaled

(bron: handleiding, handleiding op internet: http://org.downloadcenter...N68-00867K-01Dut_0712.pdf)

Laurens

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met Overige Hardware te maken...

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• lvrijn
Iemand nog die commentaar heeft op wat ik hierboven zeg ?

Laurens
Pagina: 1