[XP] Pinnacle Studio hangt vlak na begin opnemen film

Pagina: 1
Acties:

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:58
Ik heb een probleem met Pinnacle Studio. Als ik begin met overnemen van een film van videocamera naar de computer krijg ik in het voorbeeld-venster geen vloeiend beeld, het schokt continu. Na gemiddeld zo’n 10 seconden hangt Pinnacle Studio. Beeindigen via Taskmanager is dan de enige optie. Als ik daarna Pinnacle opnieuw start hangt Pinnacle nog steeds. Opnieuw opstarten van Windows XP is dan de enige mogelijkheid. Ik heb geen idee waaraan het kan liggen. De camera zit aangesloten op een Firewire PCI-kaartje.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Pinnacle Studio 9.4.3 was geinstalleerd. Ergens op een forum had ik gelezen dat 9.4 veel problemen gaf. 9.3 werd aangeraden. Ik heb 9.3 geinstalleerd, geen verandering.
- Pinnacle Studio 10.5 geinstalleerd. Deze gaf eerst een melding dat de Nvidia Forceware te oud was. Forceware 69.xx was geïnstalleerd, ik heb nu de allerlaaste Forceware van de Nvidia website geïnstalleerd. Daarna Pinnacle 10.5 opnieuw gestart, maar ik krijg alleen maar zwart beeld.
- Pinnacle Studio 9.4.3 weer geinstalleerd. Beeld was weer normaal maar hij blijft gewoon weer hangen. De Nvidia forceware driver was het probleem dus niet.
- Andere videokaart. Er zat een Geforce 2 in, deze heb ik vervangen door een Geforce 4 TI.
- Nieuwe Via 4in1 chipsetdrivers geinstalleerd.
- Alle achtergrondprocessen uitgeschakeld met msconfig
- Ander PCI Slot geprobeerd voor de firewire kaart

Specs:
- MSI K7T266 Pro2
- AMD Athlon XP 1600+ (processor opgemeten; komt niet boven 60% uit)
- 2 Maxtor harddisken (gecontroleerd met Powermax)
- 768 MB Ram (gecontroleerd met Memtest86+)
- Geforce 2 MX
- Onboard geluidskaart (nieuwste drivers geinstalleerd)
- Windows XP SP2 geinstalleerd.

• Wim8282
Kick :)

Weet echt niemand een oplossing? :'(

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 16:56
Drivers FireWire kaart ?

• Wim8282
Bij die firewire kaart zitten alleen Win98 drivers.

Verwijderd

Ja, daar heb ik dus ook last van...pinnacle studio 9.3.4.

Ik kan slecht een paar minuutjes overzetten. dan loopt hij vast.

Iemand?????? ik heb geen idee meer....
...dat doet hij ook met de laatste drivers van de fire-wire kaart.

Alle bovenstaande dingen heb ik ook geprobeerd...

• Wim8282
Ik zal mijn eigen topic van bijna een jaar geleden maar eens kicken :)

Ik heb vandaag een format en re-install van XP gedaan om het probleem proberen op te lossen. Helaas heeft het niet geholpen :(
Studio versie 10.5 hangt nog altijd na gemiddeld 10-20 seconden ongeveer.

Ik heb Windows Movie Maker eens geïnstalleerd. Daarbij hangt ie niet, maar het beeld is wederom zeer schokkerig. Geluid is goed. Processor komt tot boven de 90% bij Movie Maker.

Zou het dan toch de processor zijn? Maar dan zou Pinnacle Studio zich toch niet mogen ophangen? Dan zouden er toch hooguit wat frames in de film weg moeten zijn?
Pagina: 1