probleem met IRC

Pagina: 1
Acties:

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:16

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
ik heb meetje gezocht maar kon niet echt iets vinden dus vandaar een nieuw topic:

het gaat over het download programma IRC.
Het probleem is het volgende: "ik connect met een bot om wat te downloaden, na ongeveer 1 minuut word elke keer de verbinding verbroken, wel haal ik redelijke snelheid voor mijn 3mbit abbo."
Welke instellingen moet ik volgens jullie aanpassen, zodat ik niet hele tijd gedisconnect word.

Hieronder een Quote van downloaden.
Ping? Pong!
-
DCC Get of [K-F]_One_Piece_072_[E057B10D].avi from K-F|Smoker incomplete (00:02:19 288 KB/Sec)
-
Ping? Pong!
-
DCC Get of [K-F]_One_Piece_072_[E057B10D].avi from K-F|Smoker incomplete (00:00:46 291 KB/Sec)
-
DCC Get of [K-F]_One_Piece_072_[E057B10D].avi from K-F|Smoker incomplete (00:00:59 255 KB/Sec)
b.v.d 3DDude

Be nice, You Assholes :)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:28

krvabo

MATERIALISE!

IRC is een protocol, en niet een programma.
Je gebruikt waarschijnlijk mIRC.
Verder is mIRC niet een "downloadprogramma", maar een programma om mee te chatten. Dat je er ook DCC (direct connect chat) mee kunt om te downloaden, is bijzaak.

Je probleem kan aan verschillende kanten liggen. Óf jouw modem disconnect de dcc, of aan de kant van K-F|Smoker. De meeste anime fansub-groepen hebben hun connecties meestal wel op orde, dus dat zal het niet snel zijn. Probeer eens iets anders te downloaden van een ander... dan weet je meteen waar het ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door krvabo op 19-03-2006 14:10 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik geloof dat je toch wel wat policies hebt overgeslagen voor je hier een topic opende :o Allereerst; IRC is geen downloadprogramma maar een chat-protocol waarmee je toevallig ook files kan oversturen. Ten tweede waarderen we de warez waar je het over hebt niet zo op GoT. Ten derde missen we een redelijke hoeveelheid informatie; zo is wat info over je networksetup wel handig. Heb je een router; hoe hang je aan het internet; en heb je dit probleem bij andere bestanden ook?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Ik geloof dat je toch wel wat policies hebt overgeslagen voor je hier een topic opende :o Allereerst; IRC is geen downloadprogramma maar een chat-protocol waarmee je toevallig ook files kan oversturen. Ten tweede waarderen we de warez waar je het over hebt niet zo op GoT. Ten derde missen we een redelijke hoeveelheid informatie; zo is wat info over je networksetup wel handig. Heb je een router; hoe hang je aan het internet; en heb je dit probleem bij andere bestanden ook?
Ik weet het is internet relay chat maar ik wil ermee downloaden aangezien het geweldig middel is om mijn anime binnen te halen.
Ik heb een router, waar 4 computers aanhangen waarvan 3 een win xp pro installatie hebben, 1tje home
Op mijn eigen computer is de windows firewall uitgeschakeld.
De Firewall van mijn Netwerkkaart is ook uitgeschakeld.
Er zit wel een firewall in mijn router, maar ik kan elke poort openen die ik wil. - dus dat is niet echt een probleem geloof ik.
De router deelt zelf de Ip adressen uit ( dhcp ) maar mijn Ip adres is vrijwel altijd hetzelfde dit omdat ik binnen 24 uur altijd mijn pc opnieuw heb aangezet en dan verkrijgt hij dus weer 'tzelfde ip adres.

Voor downloaden gebruik ik ook andere programma's zoals utorrent en DC++ en daarvoor heb ik ook wat poorten geforward, en alles gaat daarmee goed, bittorrent gaat vrij rap alleen maakt mijn internet sloom door het uploaden!
Dus ik wil IRC gebruiken.
ik heb dit probleem bij alle bestanden van die bot. (hij heeft alle episodes 258 momenteel dus dat is minder)
En ben momenteel aan het kijken voor een alternatieve download bron , torrentjes gaan namelijk niet hard met zo weinig uploaders ( aangezien deze anime al redelijk gedatteerd is ( 250 episodes en counting..)

Hoop dat jullie me kunnen helpen het langste dat hij de verbinding tot stand heeft kunnen brengen is voor 1 minuut en 30 seconden.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Voor het downloaden via DCC over het IRC protocol hoef je geen poorten te forwarden. (als je gebruik maakt van DMZ bijv. op je router)
Zoals ik al zei, probeer eens een bestand bij een *andere bot*. Dat betekend dus ook een andere irc-server/netwerk.

Je firewall is meestal geen probleem bij dcc. Alleen bij het versturen van data kan je firewall nog wel eens iets tegenhouden. Bij downloaden heeft het vaak geen effect.

[ Voor 7% gewijzigd door krvabo op 19-03-2006 14:41 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

jotheman

Was like that when I got here!

Sluit je wel je DCC-window waarmee je de files opvraagt? Veel bots blocken iemand anders...

I see dead pixels...

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 12:54

reaL_G

G

je zegt het zelf al, je hebt het alleen bij die bot, dus ligt het daaraan, zijn er geen ander bots of een ander netwerk die het bestand aanbieden?.

ik heb het ook wel eens gehad, mijn oplossing andere bot op ander netwerk zoeken met hetzelfde bestand.
zijn die er niet dan ben je denk lang bezig om alle bestanden binnen te halen.

GiTS

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
krvabo schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:37:
Voor het downloaden via DCC over het IRC protocol hoef je geen poorten te forwarden. (als je gebruik maakt van DMZ bijv. op je router)
Zoals ik al zei, probeer eens een bestand bij een *andere bot*. Dat betekend dus ook een andere irc-server/netwerk.

Je firewall is meestal geen probleem bij dcc. Alleen bij het versturen van data kan je firewall nog wel eens iets tegenhouden. Bij downloaden heeft het vaak geen effect.
DMZ ? ik zal is kijken.
maar ik vind het wel raar dat ie wel full speed haalt maar het maar 2 minuten volhoud dus ik ga er eigenlijk al vanuit dat het probleem bij mijn kant ligt, niet bij de bot.
jotheman schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:41:
Sluit je wel je DCC-window waarmee je de files opvraagt? Veel bots blocken iemand anders...
ja, doet ie automatisch ;)

Verwijderd

ligt meestal aan de bot hoor

en zeker als je het bij andere bots niet hebt

Verwijderd

blijf je wel in de channel wanneer je van de xdcc bot zit te downloaden?

*tip* blijf in de channel wanneer je zit te leechen en idle een tijdje(vooral op rizon), lees de rules.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Misschien dat je handmatig de download wat moet vertragen, klinkt gek, maar misschien werkt het.
Verder ben ik het eens met maohayato :).

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

krvabo schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:37:
anders raad even iemand aan om heel zijn client in de dmz te zetten omdat je dan geen poortjes hoeft te forwarden. :X erg secure zal 't niet zijn daar bij jou.

Aunt bunny is coming to get me!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

iH8 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:47:
[...]

anders raad even iemand aan om heel zijn client in de dmz te zetten omdat je dan geen poortjes hoeft te forwarden. :X erg secure zal 't niet zijn daar bij jou.
Ik zeg toch niet dat je dat moet doen :?
Je kan ook in mIRC via Options -> Connect > Options > Advanced.. de portrange instellen, en deze forwarden.

En ja; ik heb DMZ ingeschakeld. Note: direct achter de modem/router hangt een gateway-server met firewall. Dus ja; redelijk secure ;)

Pagina: 1