Toon posts:

Geforce 4 mx updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben een (ietwat oudere) gamer van 28 jaar en heb sinds jaar en dag een pentium3 (celeron) 1ghz processor ondersteunt door een (primitieve) GeForce 4 mx grafische kaart. Graag had ik deze kaart geupdate voor een kaart met een ATI Radeon 9800 Pro met 128mb geheugen. Graag had ik geweten of dit een goede keuze zou zijn. Ik had vernopmen dat kaarten met deze chipsets voor rond de 120 euro in de winkelrekken lagen; dit past juist binnen mijn budget. Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten.

Verwijderd

De 9800 is heel leuk kaartje. Maar aan de rest van de specs te zien moet je je wel afvragen welke spellen je wil gaan spelen. Dit kunnen zeker de nieuwere spellen niet zijn. Zijn het al wat oudere spellen dan zou een 9600 misschien ook al leuk zijn.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Met een P3 1 Ghz zou ik daar niet eens over denken, laat staan met een Celeron variant!
Tik eerder een nieuw goedkoop PCtje op de kop en probeer daar eens wat spellen mee.

Een Porsche motor op een fiets betekent niet dat je fiets ineens 200 kan.

Overigens werkt een 9800 pro net als alle nieuwere videokaarten op een 1.5 Volt AGP bus.
De kans is ZEER groot dat je geen Universal AGP bus hebt op dat boardje en dus zal het niet eens kunnen werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Eric Oud Ammerveld op 17-03-2006 12:22 ]

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Wat je zegt klopt heel aardig.
www.tweakers.net/pricewatch

máár:
Waarschijnlijk wordt je Cpu / Ram nu wel de bottleneck.
Om er echt van te profiteren moet je je Cpu ook upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
het meeste wat ik speel is gta: san andreas en soms een sessie fm 2006. voor de rest zijn het de ietwat oudere games vooral. p.s. ik wil niet dat mijn "fiets" 200 per uur kan, ik hoop alleen dat ik hem wat vlugger bergop kan laten lopen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 12:44 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:23:
het meeste wat ik speel is gta: san andreas en soms een sessie fm 2006. voor de rest zijn het de ietwat oudere games vooral.
If you want be able to run GTA: San Andreas, the game has to find on your PC the following: 1 GHz CPU, 256 MB of RAM, graphics card with 64 MB RAM and 3.6 GB of free space on the hard disk. These are the minimum requirements.

For a smooth gaming experience, Rockstar recommends a Pentium 4 or AMD Athlon XP, 384 MB RAM and a 128 MB graphics card. An Audigy2 soundblaster and a gamepad are also recommended.
Wordt een beetje kant-en-boord werk. Ik weet niet wat je budget precies is, maar misschien kan je het beter in een keer goed aanpakken dan geld besteden aan "oude" hardware.
Pagina: 1