Strepen tijdens het spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• foxsailor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02-2025
hoi allemaal.
Vorig jaar heb ik ter vervanging van mijn oude videokaart een nieuwe gekocht, een gigabyte geforce 6600 256mb agp. Al vanaf het begin heb last van strepen door het beeld, al is dit echter alleen tijdens het spelen van spellen waar 3d versnelling nodig is. Dan ''verbreken' objecten en steken er punten naar alle kanten. Ook ontbreken er textures en kijk je dwars door een object heen. Dit alles gebeurd pas na 20 a 30 minuten en is even verholpen na opnieuw opstarten. Heb geen last van lagere fps wanneer dit gebeurd.

Heb al gekeken bij anderen maar heb niet een passende oplossing kunnen vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben er ondertussen goed ziek van!!

Specs:

P4 2ghrtz
MSI 645E MAX 2
geforce 6600 256 MB AGP
Windows XP

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 20:11
Waarschijnlijk is je videokaart kapot. Garantie claimen dus.

edit:
Nog een keer gelezen. Omdat het probleem pas na 20 à 30 minuten begint zou het ook kunnen liggen aan de koeling van de kaart. Na een tijdje wordt de kaart goed warm, is je koeling niet goed, dan wordt hij te warm. Kan je anders niet even naar je temps kijken met bijvoorbeeld speedfan.

[ Voor 74% gewijzigd door DEVoTi0N op 15-03-2006 21:19 ]

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 21:47
En je hebt de nieuwste drivers voor je kaart al geïnstalleerd? :)

• DEVoTi0N
Bobbus schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:14:
En je hebt de nieuwste drivers voor je kaart al geïnstalleerd? :)
Bij verschijningen van strepen en dat soort dingen ligt het meestal aan de hardware. En het gebeurt hier dus na 20 à 30 minuten. Ligt het aan je drivers, dan gebeurt het niet random.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:37
klinkt als een temperatuur probleempje

• foxsailor
Heb de nieuwste drivers geinstalleerd, heeft het probleem niet verholpen. Daarnaast is het irritant dat er geen temp reader op de kaart zit! Warmte is dus niet te meten.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:41

DeluxZ

Livin' the good life

Kast open.. fan erop en dan gaan gamen :) Zorgen dat er genoeg koude lucht erop komt..Als het dan weg is heb je een mooie conclusie denk ik ;)

• foxsailor
Zal het proberen, de uitkomst hiervan post ik z.s.m.

Iedereen bedankt!!

• DEVoTi0N
foxsailor schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:19:
Heb de nieuwste drivers geinstalleerd, heeft het probleem niet verholpen. Daarnaast is het irritant dat er geen temp reader op de kaart zit! Warmte is dus niet te meten.
Het gaat waarschijnlijk wel om een hitteprobleem, dus je zal het toch op de een of andere manier moeten testen. Je kan bijvoorbeeld kijken of je koeling zowiezo al wel werkt. Je zou hem kunnen demonteren en vervolgens weer monteren (en zorgen dat ie echt goed zit).

Daarnaast heeft je videokaart al een heel hoge temperatuur bereikt, als hij er problemen mee krijgt. Je hebt dus geen nauwkeurige sensor nodig om dit te meten. Ik heb geen ervaring hoe je dit makkelijk ff zou kunnen meten, als hij geen onboard sensor heeft, maar er zijn waarschijnlijk zat tweakertjes die daar zo hun eigen methodes voor hebben. (voelen lijkt me niet het meest verstandige :P)

• DEVoTi0N
DeluxZ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:21:
Kast open.. fan erop en dan gaan gamen :) Zorgen dat er genoeg koude lucht erop komt..Als het dan weg is heb je een mooie conclusie denk ik ;)
Dat zou eigelijk alleen maar helpen als je een slechte airflow hebt. Zit de koeler er niet goed op, dan helpt deze oplossing volgensmij niet.

• foxsailor
Maakt passieve koeling ook wat uit?

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.de/VGA/Products/Products_NVIDIAGeForce6600+HSI.htm#GV-N66256DP

• DEVoTi0N
Passiefe koelers zijn gevoeliger voor een slechte airflow, maar het vervangen gaat gewoon hetzelfde. Je zou inderdaad wel kunnen proberen er lucht op te blazen met een ventilator.
Pagina: 1