Hoi Tweakers,
Ja ik heb de smaak te pakken met het me begeven op de forums van GOT dus hier weer een leuk discussie topic.
Op welke manier kan je het beste koelpasta aanbrengen en welk merk?
[procedure]
Ikzelf doe eerst het object ontvetten met isopropyl alcohol of aceton .
Hierna maak ik het droog met een tissue.
[/procedure]
Dit doe ik met zowel de processor als de onderkant van het koellichaam.
Hierna doe ik altijd een klein beetje Artic Silver koelpasta op de core en idem koellichaam.
Dit wrijf ik met een tissue helemaal uit over de core/koelichaam.
Hierna probeer ik zo goed mogelijk het weer schoon te maken.( zonder procedure, zie hierboven )
Ik doe dit zo omdat in metaal altijd hele kleine groeven zitten die op die manier gevuld worden.
( beter contact is betere geleiding )
Hierna doe ik op de processor een paar stipjes koelpasta ( Artic Silver 5 ) en met een scheermesjes probeer ik het zo gelijkmatig en zo dun mogelijk te verdelen over de core.
Is dit de juist methode of weten mensen hier betere methodes?
Ja ik heb de smaak te pakken met het me begeven op de forums van GOT dus hier weer een leuk discussie topic.
Op welke manier kan je het beste koelpasta aanbrengen en welk merk?
[procedure]
Ikzelf doe eerst het object ontvetten met isopropyl alcohol of aceton .
Hierna maak ik het droog met een tissue.
[/procedure]
Dit doe ik met zowel de processor als de onderkant van het koellichaam.
Hierna doe ik altijd een klein beetje Artic Silver koelpasta op de core en idem koellichaam.
Dit wrijf ik met een tissue helemaal uit over de core/koelichaam.
Hierna probeer ik zo goed mogelijk het weer schoon te maken.( zonder procedure, zie hierboven )
Ik doe dit zo omdat in metaal altijd hele kleine groeven zitten die op die manier gevuld worden.
( beter contact is betere geleiding )
Hierna doe ik op de processor een paar stipjes koelpasta ( Artic Silver 5 ) en met een scheermesjes probeer ik het zo gelijkmatig en zo dun mogelijk te verdelen over de core.
Is dit de juist methode of weten mensen hier betere methodes?