Gathering of Tweakers

Quicksearch
remko janse

mooie casemod

spel fouten voor houden

Ik vind dit een mooi project. Beetje het zelfde idee achter die andere radio-mod maar alleen dan voor een oplossing die mij erg aanspreekt.

Heb wel een klein vraagje, voor achter dat klepje, ga je daar zelf nog een frontje voor maken? dat je daar je cardreader enzo aan vast zet? of laat je het zo omdat er toch een klepje achter zit.

Ga je voor stille/fanloze koelers? of voor een kleine waterkoeling oplossing?

Thanks.

@Jfwiet:

Je bedoelt boven de knoppen? Daar komt een DVD-writer die gesteahlt is, zodat deze niet op valt.
Ik zit op dit moment aan 3stille papst fans te denken. Omdat dit een case die regelmatig wordt verplaatst en vervoerd wordt. Lijkt watercooling voor mijn geen optie.
Zat denk ik met mijn hoofd niet helemaal bij de juiste dingen :P (projecten en got-en is nooit helemaal goed).

Maar ik bedoel je dvd speler zegmaar, met dat verplaatsen van de knop enzo. Je plakt gewoon een reepje metaal op de lade? of ga je iets precieser te werk? Dacht eerst dat je daar een klepje ging maken, maar na wat lezen word het denk ik de bovenstaande oplossing.

Ik kan me nog wel herinneren toen ik nog wel eens plaatwerk deed op school dat zoiets klein nooit lekker recht te maken is.

Is het de bedoeling dat deze case onder de tv komt te staan?

Ben zelf ook vanplan om een media center kast te maken, leuk voor bij de tv en waarschijnlijk zal ik er ook nog een beamer op aansluiten. Ik blijf deze volgen, vind het veelste duur om een bestaande htpc achtige kast aan te schaffen

Jfwiet wijzigde dit bericht 06-03-2006 21:17 (21%)

die draaiknop als volume is gewoon niet slim. de computer regelt als hij het volume naar beneden draait softwarematig gewoon voor een verzwakking van het signaal (ofwel: amplitude verzwakt). Hierdoor krijg je dus nooit het bereik/dynamiek op je receiver of wat dan ook als je het volume gewoon op max zet in bijvoorbeeld windows. Die softwarematige troep is dus gewoon braque.

ik zou de draaiknop gewoon als scoll-ding van je muis gebruiken. dan krijg je het effect in MCE, dat je door het menu heen scrolt als je de draaiknop een hengst geeft. doe er dan ook nog een knop onder voor muislinks en muisrechts
@ Jfwiet:

Ik haal het hele front van mijn DVD-writer af. Deze word strak achter het front geplaatst. Uit het front word dus een lade geslepen. En de hoekjes en alles perfect bij vijlen voor mooie hoeken.

@ Guido:

Ik zit er over te twijfelen. Ik had zelf in gedachten als dergelijke fancontroller te maken voor de drie fans achterin. Maar wat jij zegt is een top idee. Alleen heb je een idee om dit te realiseren?
Of niet; dat is de vraag

Leuk project, ziet er erg goed uit :). Welk ROC in Hengelo zit je? Ik zit bij het industrieplein.

Opel Vectra V6 CDX

Ben van plan morgen avond weer te gaan modden dus als het goed is volgt er morgen avond weer een update

@ IceFreak:

Ik ook :) (4EN2A)
[Zelf in te vullen]

quote:
Imperial Guard schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:16:
Ben van plan morgen avond weer te gaan modden dus als het goed is volgt er morgen avond weer een update

Jeuj :*)

(wat een nutteloze post van mij :X )
http://members.home.nl/pj.vermeulen/CIP/update.jpg

[CIP] Project Media Center 16-03-2006

Woensdag 08-03-2006 is helaas mijn Moederbord MSI Neo Platinum overleden en aangezien Alternate mij niet een nieuw moederbord kon vergoeden omdat het probleem buiten de garantie viel, moest ik maar zelf op zoek naar wat.

Moederbord Gigabyte GA-K8NE gekocht en nieuwe Videokaart XFX Geforce 6600 GT PCI-Express

http://members.home.nl/pj.vermeulen/CIP/moederbord.jpg
Gigabyte GA-K8NE

http://members.home.nl/pj.vermeulen/CIP/videokaart.jpg
XFX Geforce 6600 GT PCI-Express
People with high blood pressure, a back or heart condition should not use this card; the unmatched graphics quality may be too exhilarating and realistic. (We're just kidding! It's all good. XFX products are safe.)

Update's van het project coming soon!
Ik hoop voor je dat je die graka koeler wel gaat vervangen he???
Door bijv. een arctic of zalman???
die dingen maken een enorme tering herrie...en aangezien je dat niet wil hebben in een Media center bak.... ;)

Nja gaat er wel leuk uitzien geloof ik met dat alu frame enzo

later!

[GoT] 24/7 CoD4: 83.119.67.29:28960 - Finished! -> GraniteCase

Reg. datum: 14 januari 2003

Wat je ook kunt doen met die graka (heb ik ook gedaan in mn media center) is om er een ledje tussen te solderen. Is leuk voor de light-effects en je fan gaat minder hard draaien --> minder herrie :)

smile an everlasting smile

Ik wil er eerst achter komen hoeveel geluid mijn videokaart maakt. De grootste boos doener op dit moment is mijn CPU koeler. Die moet zoiezo worden vervangen.
nice... goed dat je begint van niets af aan... ik hoop dat het wat wordt.. en wacht met smart op je volgende update... :D

ik ga zelf ook samen met iemand een paar kasten maken met behulp van profieltjes... lijkt me zeer handig in gebruik.. :) (komen ook nog verschillende [CiP]'s van... :))

ps.verkoop jij je oude moederbord??? (Asus A7N8X-X DELUXE) ik kan m namelijk goed gebruiken voor mijn systeem... en ik zoek dit type moederbord al heeeeeeel erg lang...

InjecTioN wijzigde dit bericht 17-03-2006 11:21 (23%)
Reden: gewoon... had ik zin an :P

Athlon64 3700+ Sandiego @ 2970MHz 1,6v, 270x11 || Air, Radeon X800Pro @ XT PE 16x1,6vp 520/1120 Air || 4x 512MB ram || MSI K8N Platinum || 2x 320GB || Samsung SynchMaster 206BW & HAMI 8,4 - http://specs.tweak.to/13581

Resistance will be futile...

quote:
TommelMOD schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:13:
ps.verkoop jij je oude moederbord??? (Asus A7N8X-X DELUXE) ik kan m namelijk goed gebruiken voor mijn systeem... en ik zoek dit type moederbord al heeeeeeel erg lang...
Staat vast en zeker ook wel in de pricewatch...

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

Die XFX 6600GT is een herriemaker!!!
Ik heb er zelf ook een maar dat is echt niet acceptabel!
Voor media center zeker niet geschikt!

Ik zou hem omruilen voor een andere als het nog kan!
Of je moet er een andere koeling op zetten. Een NV Silencer ofzo

Er zijn wel tooltjes maar als je video's gaat afspelen gaat hij enorm blazne.

Now with 50% more the cruel angel

quote:
the cruel angel schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:30:
Die XFX 6600GT is een herriemaker!!!
Ik heb er zelf ook een maar dat is echt niet acceptabel!
Voor media center zeker niet geschikt!

Ik zou hem omruilen voor een andere als het nog kan!
Of je moet er een andere koeling op zetten. Een NV Silencer ofzo

Er zijn wel tooltjes maar als je video's gaat afspelen gaat hij enorm blazne.
In principe is gewoon elke videokaart luidruchtig en is het erg aan te bevelen er een NV Silencer op te zetten.

Intel Core2Duo 8400, Nvidia 8800GTS 512, 4GB, Gigabyte EP35-DS3, Maxtor DiamondMax 20 160GB, CoolerMaster CM690

quote:
Searoar schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:35:
[...]

In principe is gewoon elke videokaart luidruchtig en is het erg aan te bevelen er een NV Silencer op te zetten.
mijn FX5200 is niet luidruchtig :)
en die werkt prima in mijn media center

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

quote:
ragingbull schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Staat vast en zeker ook wel in de pricewatch...
nope.. niet meer te vinden.. vandaar mijn vraag... :)

Athlon64 3700+ Sandiego @ 2970MHz 1,6v, 270x11 || Air, Radeon X800Pro @ XT PE 16x1,6vp 520/1120 Air || 4x 512MB ram || MSI K8N Platinum || 2x 320GB || Samsung SynchMaster 206BW & HAMI 8,4 - http://specs.tweak.to/13581

@ TommelMOD:

Dat is een moederbord van een kameraad van me. Dit was voor de maatvoering. Naar mijn weten verkoopt hij het moederbord niet.

@ Alle andere:

Ik wil het eerst proberen als het meevalt of niet. Zoals ik al eerder zei ik moet mijn CPU koeler zoiezo vervangen. Iemand ideeën welke ik hiervoor zou kunnen gebruiken AMD 64 Socket 754?

Ojah, vandaag nieuwe Dvd-writer opgehaald omdat mijn NEC kapot was, en zoals ik gewend ben bij Funprice geen probleem met het omruilen van de Dvd-writer.

Imperial Guard wijzigde dit bericht 17-03-2006 12:06 (19%)

de Big Typhoon van Thermaltake is een perfecte stille, goed-koelende FAN.. :D

hij heeft ook nog een mooi formaat voor in je behuizing :)

InjecTioN wijzigde dit bericht 17-03-2006 13:45 (20%)

Mooi project! Het ziet er IMO veel belovend uit, mooi ontwerp een nu al mooie afwerking! _/-\o_

Kga deze ZEKER volgen! [bookmarkmodus} **Bookmarked** [/bookmarkmodus]

Ga zo door!

(ps ik zou trouwens zeker wel die cooler van de videokaart vervangen, als je eenmaal een goed stille van op je proc hebt zal die zeker lawaai maken (Zalman heeft net een nieuwe videokaartcooler op de markt gebracht!) Het is misschien ook een idee om je HDD's in HDD-Bays te hangen (je weet wel van die gesloten dingen die met rubber pootjes bevestigd zijn, zodat je de HDD's niet meer hoort), maar daar had je misschien zelf al wel aan gedacht. HDD's kunnen echt veel lawaai maken!)

The power of the XplodingForce is bigger then any other power.
"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

quote:
wouter37 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:39:
[...]
mijn FX5200 is niet luidruchtig :)
en die werkt prima in mijn media center

daarom zeg ik ... in principe....
Als je voor 16 euro ofzo al zo'n silencer hebt, waarom zou je dan die standaard koeler erop laten zitten.

Intel Core2Duo 8400, Nvidia 8800GTS 512, 4GB, Gigabyte EP35-DS3, Maxtor DiamondMax 20 160GB, CoolerMaster CM690

[Zelf in te vullen]

quote:
TommelMOD schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:44:
de Big Typhoon van Thermaltake is een perfecte stille, goed-koelende FAN.. :D

hij heeft ook nog een mooi formaat voor in je behuizing :)

Het is een super koeler! Heerlijk stil vooral en koelt toch lekker goed :) Z'n Formaat was bij mij wel een probleem. Oplossing : Stuk uit de kast gezaagd 8)7

Die XFX koeler maakt echt seriues een hoop herrie. Heb dezelfde kaart in AGP maar dat is (nog) de grootste herriemaker van me hele systeem.
Ik heb vrij weinig ruimte over tussen de bovenkant van mijn case en het moederbord dus ik ben bang dat de Big Typhoon van Thermaltake niet gaat passen. Ik zat zelf meer te denken aan Zalman omdat die redelijk laag zijn.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws