ATI Mobility Radeon X1400 drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
In mijn laptop zit een X1400, waar ik op zich tevreden over ben. Maar bij het spelen van The Sims 2 krijg ik elke keer een BSOD :(
De foutmelding is "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" en die wordt veroorzaakt door ati3duag.dll.
Met andere games heb ik hier geen last van.
Ik gebruik de drivers die standaard bij de laptop werden geleverd, in CCC staat 6.14.10
Nu zijn de 6.2 drivers al beschikbaar, maar niet voor de X1400. De Catalyst Mobility 6.2 ondersteunt de X1400 (nog) niet, en dat wordt bevestigd door de installation verification software onderaan https://support.ati.com/i...sk=knowledge&folderID=293.

Nu vraag ik me af of de OmegaDrivers dit probleem kunnen voorkomen. Ik weet dat de laatste gebaseerd zijn op de Catalyst 6.1 die ik nu ook heb, maar misschien kan ik daarmee wel The Sims2 spelen.
Als het aan te raden is om OmegaDrivers te installeren, moet ik de oude dan verwijderen, en hoe? Of kan ik ze gewoon over de oude drivers installeren?

De laatste vraag die ik heb: ik gebruik m'n laptop heel vaak aangesloten aan een externe monitor via DVI. Die heeft een resolutie van 1920x1200 en ik baal ervan dat ik dat nu elke keer weer moet instellen: CCC openen, extended desktop inschakelen, ingebouwd scherm uitschakelen, resolutie aanpassen... Als ik het scherm weer loskoppel moeten alle stappen weer ongedaan gemaakt worden. Is daar een makkelijkere oplossing voor?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je kan op de ATi-site de Catalyst Uninstaller gebruiken, en anders via Configuratiescherm - Software de Display Driver verwijderen... Daar heb je mijns inziens nou niet echt een universitaire graad voor nodig om dat te weten te komen ;)

Hierna kan je de Omega's proberen, succes!

Laatste vraag, al sla je me dood want ik gebruik geen laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
De laatste vraag die ik heb: ik gebruik m'n laptop heel vaak aangesloten aan een externe monitor via DVI. Die heeft een resolutie van 1920x1200 en ik baal ervan dat ik dat nu elke keer weer moet instellen: CCC openen, extended desktop inschakelen, ingebouwd scherm uitschakelen, resolutie aanpassen... Als ik het scherm weer loskoppel moeten alle stappen weer ongedaan gemaakt worden. Is daar een makkelijkere oplossing voor?
Op de meeste laptops zit wel een of andere functietoets die je in combinatie met een andere toets moet indrukken om dat geintje uit te halen, op m'n acer is dat FN+ F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Nou ik heb dus de Omegadrivers zojuist geprobeerd, maar daarmee is het probleem niet verholpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidur
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 20:05
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Tijdens het spelen van Rollercoaster Tycoon 3 krijg ik in mn taakbeheer ongeveer 30x "cli.exe". Totdat mn computer zo traag loopt dat ik niets anders kan doen dan afwachten totdat er iets wordt gekilled.
Via via kwam ik er op de ATI site achter wat het was:
https://support.ati.com/i...swer.asp?questionID=20980

Blijkbaar is het probleem niet alleen voor games, maar ook voor alle 3D programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Hmm dat is vreemd :o
Rollercoaster Tycoon 3 kan ik wel probleemloos spelen. Het Sims 2 probleem lijkt ook plotseling verdwenen, ik kon laatst langer dan 10 minuten zonder BSOD spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een X1600 mobility, maar ook veel problemen met spellen. Voor de X1600 zijn net zoals voor de X1400 gewoon geen nieuwere drivers voor...
ATi is gewoon te lui om ze te maken/updaten. Maar voor Windows Vista Beta zijn er gewoon wel nieuwe drivers voor beschikbaar. Mateloos irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dell inspiron 9400 laptop met een tijdelijke ati radeon x1400 pci express card.
Ik had zoveel troep meegeleverd gekregen op de laptop dat ik m geformatt. heb. Alleen wil hij nu de drivers van de video card niet installen. Op mn meelgeleverde driver cd van dell staat alleen de driver van de nvidea 7800 die ik nog moet krijgen.

Ik heb op de site de xp media center driver gevonden maar als ik m install dan zegt ie : can't find video driver.

Doe ik iets fout? ben niet zo'n super expert misschien dat iemand weet wat ik moet doen?

thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
Die media center drivers werken alleen als ook de "normale" displaydrivers geinstalleerd zijn. Die zal je dus eerst moeten zien te krijgen. Downloaden van de site lijkt mij het beste.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm toch misschien een beetje blond 8)7 ergens had ik al dat vermoeden...

ik ga nog eens kijken en anders bel ik ze gewoon. thanx for the help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even schaamteloos dit topic jatten:

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS. Krijg erg vaak een BSOD met als foutmelding dat ati3duag.dll dit probleem waarschijnlijk veroorzaakt.

Ik dacht eerst dat dit een warmteprobleem was, maar dat heb ik inmiddels opgelost d.m.v. wat meer airflow (meer juice op de casefans).

Ik zie ook geen artifacts, niets. Hij tieft er gewoon willekeurig uit en ik irriteer me er mateloos aan :(

Ik heb al 3x nieuwe drivers installed, heb er nu maar die nieuwste Omega drivers op gezet (niet dat het heeft geholpen ofzo :x)

Anyone? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 02-08 21:41
Is er al een workaround voor dit probleem? De Omegadrivers obv de catalyst 6.3 werkt volgens mij niet en de mobility drivers zijn nog steeds niet approved voor de X1x00 serie. :'(

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met x1400 in dell inspiron 9400:
sims2 geeft hier ookal een BSOD met als foutmelding dat ati3duag.dll.
khoor slechte berichten over deze kaart,.. zoals dit..maar hij is veel sneller dan ik dacht...
Pagina: 1