Videokaart in werking uit moederbord -> tv scart stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 21:14

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Er is me wat raars gebeurd, en ben erg benieuwd hoe dit kan. Ik heb een htpc'tje die beeld geeft op mn tv en monitor via een al wat oudere videokaart (een ati rage II PCI) Dit gaf best aardig beeld en was er wel tevreden mee. Toen ik wat met mn pc aan het prutsen was terwijl ie aan stond trok ik perongeluk deze videokaart uit het moederbord. (niet slim, oké |:( ) Sindsdien is de AV-ingang (scart) van mijn grundig tv (T51 540, CUC5301) dood. (dit terwijl de tv niet aanstond toen het gebeurde) De tuner werkt nog goed en ik kan prima tv kijken, alleen de av-ingang is zwart, en geeft heel licht wat diagonale rollende strepen door het beeld.

Is het mogelijk dat dit komt door een voltage-piek door het uittrekken van mn videokaart? Ik vind het vrij raar iig. En weet iemand of dit misschien nog te repareren is?

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Ik denk zelfs dat je geluk hebt dat de hele kaart niet dood is. Ik heb dit een keer meegemaakt met een FX5200 en zowel het slot als de kaart waren dood. De kaart komt er bijna nooit recht uit maar schuin en de 'gouden' vlakken die contact hebben met 1 punt in het slot raken dan het punt ernaast ook. Resultaten lopen uit van vonken naar klappen en brand :)

Probeer het eens met een andere kaart om te zien of je slot ook niet kaduuk is.

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 21:14

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Nou mn slot is niet dood, want de videokaart doet het prima verder. Ook de tv-uitgang werkt nog (er komt iig 0,9volt uit, kheb dus geen tv om het te testen) Dus wat dat betreft heb ik mazzel gehad denk ik ja... Misschien dat een oude videokaart dan zelfs nog wel een pré is met die dikkere verbindinkjes... Maar goed, blijkbaar kun je dus wel dingen mollen door zo'n domme actie... grr 8)7