Help!
Na netwerkonderhoud onlangs kunnen verschillende gebruikers niet meer tegelijkertijd in ms access bestanden. Bij het openen krijgen ze de error: De databank is door gebruiker [naam] op computer [naam] ingesteld, waardoor het bestand niet geopend of gewijzigd kan worden" (tekst kan afwijken, het is de beste vertaling die ik kon geven van de duitse systemen
)
De bestanden staan op de server en alle gebruikers hebben toegang tot de disk. Exclusieve toegang tot de bestanden in access is dus wel mogelijk.
Ik kom er niet omheen gewerkt, maar heb dan ook niet echt access kennis
Hopelijk kent een van jullie de situatie. (en een tip)
Server: Win 2000 Server en Access 2000
Workstations: 3x Win 2000 Pro en Access XP / Access 2000
Na netwerkonderhoud onlangs kunnen verschillende gebruikers niet meer tegelijkertijd in ms access bestanden. Bij het openen krijgen ze de error: De databank is door gebruiker [naam] op computer [naam] ingesteld, waardoor het bestand niet geopend of gewijzigd kan worden" (tekst kan afwijken, het is de beste vertaling die ik kon geven van de duitse systemen
De bestanden staan op de server en alle gebruikers hebben toegang tot de disk. Exclusieve toegang tot de bestanden in access is dus wel mogelijk.
Ik kom er niet omheen gewerkt, maar heb dan ook niet echt access kennis
Hopelijk kent een van jullie de situatie. (en een tip)
Server: Win 2000 Server en Access 2000
Workstations: 3x Win 2000 Pro en Access XP / Access 2000
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 20:44 ]