Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP] GraniteCase

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

ik heb liever meer intake.
Bij meer outtake zuigt je case lucht en stof aan, niet prettig :P

@ TS.....waar haal je die 120mm Arctics vandaan? want k kan ze neit in de PW vinden iig.
1960's beetle :)

Ik had een keer ergens gelzen dat het beter is om overdruk te hebben, dus meer intakes dan outakes.
En het lijkt me zelf ook beter....lekker briesje in m'n kast :Y)

quote:
sapphire schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:45:

@ TS.....waar haal je die 120mm Arctics vandaan? want k kan ze neit in de PW vinden iig.
Die arctics 120mm haal ik hier weg:KLIK
Daar kun je ook 92mm fans halen :)

pieterveenstra wijzigde dit bericht 19-02-2006 13:20 (5%)

Lets Mod the World !

Mega goed idee om in graniet te maken. Diep respect.

My cases; R2-D2, Sting, Wall-E, Hovermax, Charge! etc etc

Reg. datum: 01 februari 2006

Netjes, hou ons op de hoogte _/-\o_

quote:
Frenkie123 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:03:
Mega goed idee om in graniet te maken. Diep respect.
Kijk daar doen we het voor :) (doe het ook voor mezelf hoor :9 )
Reg. datum: 11 augustus 2004

en geen inbreker die het in zijn hoofd haalt om je pc mee te nemen :Y)

misschien iets voor de AIVD?

KillaZ wijzigde dit bericht 19-02-2006 17:20 (19%)

K to the KillaZ

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
'Auto-lease-bedrijf vind granieten computer met belangrijke informatie in dashboardkastje' :D

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
CLB schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:22:
[...]

'Auto-lease-bedrijf vind granieten computer met belangrijke informatie in kapot dashboardkastje' :D
:Y) :+

K to the KillaZ

Zie Signature
Reg. datum: 22 maart 2004

quote:
sapphire schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:45:

maar als je de lucht er inpompt komt er geen stof binnen
:z

Zie Ondertitel

quote:
noksiejus schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:16:
[...]

maar als je de lucht er inpompt komt er geen stof binnen
:z
Het maakt mekaar niet echt veel denk ik...maar ik kies voor meer intake
[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Het gaat mij meer om de prestaties dan de techniek :P Met mijn 7 casefan's houd ik hem koeler dan met waterkoeling dus ik ben dik tevreden. En het zijn allemaal silent-fan's + een fancontroller dus het geluid valt wel mee hoor ;)
Nothing worth mentioning
Reg. datum: 05 april 2005

waarom zorg je niet gewoon voor evenveel intake als outtake? dit geeft namelijk de beste airflow, en dat stof komt er toch wel in. als je een overdruk hebt, moeten de intakes daar tegenin werken, er gaat dus kracht verloren. computerfans kunnen zowiezo erg weinig druk opbouwen, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Uuhhh....?

Ik denk dat die kast echt lekker stil en koel kan worden. Je zou met heatpipes kunnen werken al zou ik niet weten hoe je die moet maken.
Maar bijvoorbeeld HD's kan je misschien gewoon aan de zijkant van de kast plakken. Met thermal adhesive, of tegen ze zijkant klemmen met warmtegeleidende pasta ertussen. Dan heb je een mega koeloppervlak.

Verder alles goed vast zetten, iig zorgen dat er niets kan rammelen, dan wordt hij mega stil.
sniek @ stock
Reg. datum: 01 september 2004

Als je meer outtake vermogen hebt dan zuigt je kast via alle gaten en kieren lucht en dus ook stof aan. Als je meer intake hebt dan doet dat probleem zich niet voor.

Plaats ook stoffilters, kost wat vermogen maar levert een mooie schone kast op.

Asus M2N-sli deluxe / X2 5600+ @ stock / OCZ Gold pc6400 2048MB / XFX XxX edition 7600GT in SLI

Canon EOS 30D

quote:
sniek schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:49:
Als je meer outtake vermogen hebt dan zuigt je kast via alle gaten en kieren lucht en dus ook stof aan. Als je meer intake hebt dan doet dat probleem zich niet voor.

euhm intake zuigt net zo veel lucht aan als outtake.

mensen denk eens na, je kan met zo'n simpele fan en een kast vol gaten echt geen vacuum zuigen hoor!
in beide gevallen komt er evenveel stof in de kast, en enige verschil is dat als je je fans naar binnen laat blazen, en je zet daar stoffilters voor dat je zorgt dat alle lucht gefiltert word.
andersom niet, tenzij je over al je gaten en kieren in je kast filters gaat hangen.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:

Ik heb niet echt last van stof eerlijk gezegd. In mijn vorige case wel. Maar ik maak hem sowiezo 1 keer per maand schoon dus dat scheelt ook. Na al die reacties hier ga ik eens een paar fan's omdraaien om te kijken of dat beter werkt.

Edit : Ik heb gisteren even gespeeld met mijn koelers maar het maakt weinig uit met prestaties.
Het enige voordeel zou zijn dat je minder stof krijgt.

@ DopdeDouwer : Graniet koelt toch helemaal niet zo goed? In het begin is het lekker koel maar later als ie warm is zal hij warm blijven toch? Of zit ik nu fout?

Veel succes verder met je case ;)

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 21-02-2006 10:06 (10%)
Reden: Resultaat melden

Member of CoBS

Leuk project.
Als ik de fotos bekijk van al het zware gereedschap zou je niet denken dat het om de bouw van een computer gaat.

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

wandelende informatie stand
Reg. datum: 06 december 2005

quote:

Het schijnt dat panty's ook werken als stof filter (die voor vrouwen jah...) en die zijn denk ik ook wat goedkoper dan professionele stoffilters. :P

http://➡.ws/ <- 4 shorter urls then tinyurl

Nothing worth mentioning
Reg. datum: 05 april 2005

quote:
TEAMIKKE schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:57:
[...]
Graniet koelt toch helemaal niet zo goed? In het begin is het lekker koel maar later als ie warm is zal hij warm blijven toch? Of zit ik nu fout?
nee, jij snapt 'm. graniet heeft een hoge warmte kapaciteit, dit betekent dat het veel energie kan opnemen zonder zelf erg warm te worden. maar als het eenmaal warm is, kan het z'n energie lastig kwijt. dit komt omdat het warmte slecht geleid. dit betekent ook dat het vrij moeilijk de warmte van je cpu/gpu/whatever kan opnemen. het is een slechte koeler. er is een reden dat koper vaak gebruikt wordt: het geleid warmte (en stroom) heel goed.

denk maar aan asfalt na een zonnige, warme dag. het zal dan heet zijn, en de volgende ochtend is het nog steeds warm! dus graniet als koeling gaat in het begin goed, maar als het (plaatselijk) al warm is, kan er niets meer bij: weg koeling!

koeling is er om de warmte snel van je onderdelen weg te trekken, en aan de omgeving af te geven. graniet kan dat niet omdat het nagenoeg geen warmte kan geleiden.

LordofWhatever wijzigde dit bericht 20-02-2006 22:14 (9%)

Uuhhh....?

Reg. datum: 28 maart 2005

quote:
Greyh0und schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:00:
[...]

Het schijnt dat panty's ook werken als stof filter (die voor vrouwen jah...) en die zijn denk ik ook wat goedkoper dan professionele stoffilters. :P
Klopt, werken prima. Ik gebruik ze zelf ook (voor mijn fans dan). Om de zoveel tijd ff 'uitzuigen' of vervangen.

Bravebart wijzigde dit bericht 20-02-2006 23:11 (6%)

Reg. datum: 04 september 2005

quote:
KillaZ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:19:
-knip-

misschien iets voor de AIVD?
ik geloof niet dat het veel zin heeft om usb-pennen en diskettes in graniet uit te voeren hoor ;)

Houdt van drop!
Reg. datum: 12 november 2004

ziet er mega vet uit -bookmarked- _/-\o_

ik zie op de foto's dat de wanden van je "kast" van bijna 3 cm dik graniet zijn, had je geen dunnere platen kunnen nemen? wel een mooi type graniet (en gelukkig geen wit/rose). hoe ga je trouwens alles bij elkaar houden, met lijm lijkt me niet echt stevig. wordt je ineens 's nachts wakker door een harde plof -> pc uitelkaar :Y)

succes en get that camera fixed :*)

Een schop onder de kont geven is toch ook een vorm van motiveren?

quote:
Pixxel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:06:
[...]

ik geloof niet dat het veel zin heeft om usb-pennen en diskettes in graniet uit te voeren hoor ;)

het begint bij usb sticks en eindigt bij complete pc's 8) :*)

teh orgineel deze mod, je moet het ook maar durven om je hele case van graniet te maken :7

K to the KillaZ

Lets Mod the World !

Dit doet me trouwens denken aan een van mijn allereerste mods ( uit het Amiga tijdperk nog ) Ik had met behulp van een Marbleizing Kit, de Amiga en de monitor een marmeren uiterlijk gegeven. In die tijd was dat toen nog heeeeeel apart. :P

http://i10.ebayimg.com/03/i/04/ba/c0/d5_1_b.JPG

Ik zal eens zoeken in mijn oude archief voor een foto ( of ik maak een nieuwe foto van de monitor -ja ja die heb ik nog steeds ! )

My cases; R2-D2, Sting, Wall-E, Hovermax, Charge! etc etc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: