Wat wordt de epitaaf? 
X-Fire: Kepi (mandraak67)
Sorry een watte??quote:
Reg. datum: 05 september 2005
Reg. datum: 05 september 2005
quote:
Het grafschrift.....
Ik vind het er iig erg goed uitzien!
"Non scholae sed vitae discimus"
OMG wat een geniaal idee
ik hoop echt dat het een beetje meezit, want dit ziet er echt machtig goed uit. Sta je op n LAN party:
-Ey, tsjek dit, dit is mijn l33te aluminium kast...
TS: haha owned, mijn kast is van graniet!
-omg!
-Ey, tsjek dit, dit is mijn l33te aluminium kast...
TS: haha owned, mijn kast is van graniet!
-omg!
Mja, voor een lanparty is ie idd niet echt bijster handig - maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik zo
Bovendien zeiden dat er al meer dus daar zal ik niet meer over lullen 
Als ik jou was zou ik je case gewoon om een bestaande case hen bouwen. net zo makkelijk en het scheelt je een hoop ellende qua bevestigingspunten. In principe moet je e.e.a. waterdicht af kunnen dichten met kit...dat biedt weer mooie mogelijkheden, o.m. de al genoemde fontein.
Mocht je er een grafsteen van willen maken, dan heb ik nog wel een leuke epitaaf:
"Hier rust mijn oude trouwe 80286"
Als ik jou was zou ik je case gewoon om een bestaande case hen bouwen. net zo makkelijk en het scheelt je een hoop ellende qua bevestigingspunten. In principe moet je e.e.a. waterdicht af kunnen dichten met kit...dat biedt weer mooie mogelijkheden, o.m. de al genoemde fontein.
Mocht je er een grafsteen van willen maken, dan heb ik nog wel een leuke epitaaf:
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Of "Game Over"......quote:The_Eagle schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:45:
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
quote:The_Eagle schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:45:
Mja, voor een lanparty is ie idd niet echt bijster handig - maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik zoBovendien zeiden dat er al meer dus daar zal ik niet meer over lullen
Even over dat over een bestaande case heen bouwen doe ik niet aan
Waarom niet?, gewoonweg omdat ik (bijna) alles zelf wil gaan maken voor deze case, en er komt nog een window en dan wil toch niet tegen al dat lelijke metaal aan kijken?...daarvoor is het geen GraniteCase
quote:trigger808 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:41:
werkt zo'n granieten case ook nog geluidsisolerend???
Dat weet ik wel zeker!
Leuk idee, het enigste minpuntje is dat ie ontzettend zwaar is.
Maar voor de rest, leuk en origineel idee!
Leuk en origineel idee, maar hoe ga je dingen in die case bevestigen?
Koeienstal.nl -|- AMD Athlon64 Overklok-tutorial -|- Powered by AMD Athlon64 3200+ @ 2850mhz
Haha toen ik je topic titel zag dacht ik al van nee het zal toch niet een echte graniete kast zijn... Wel dus
Nouja in iedergeval niet erg diefstal gevoelig want welke dief gaat er nou vandoor met een computer van straks misschien wel meer als 40 kilo.
Ben echt heel benieuwd naar het resultaat van dit project. Graniet is heel mooi te bewerken maar het kost meestal wel heeeeel veel tijd en moeiten. Zijn die platen gezaagd of heb je bv. ook een watersnijtafel tot je beschikking? Daar kan je zeker mooie dingen mee maken.
Nouja in iedergeval niet erg diefstal gevoelig want welke dief gaat er nou vandoor met een computer van straks misschien wel meer als 40 kilo.
Ben echt heel benieuwd naar het resultaat van dit project. Graniet is heel mooi te bewerken maar het kost meestal wel heeeeel veel tijd en moeiten. Zijn die platen gezaagd of heb je bv. ook een watersnijtafel tot je beschikking? Daar kan je zeker mooie dingen mee maken.
Nieuwe PSP WHITE v1.5 Tekoop met heel veel spellen!
quote:shortracker schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:45:
[...]
misschien een beetje offtopic maar:
welke straling van de computer?
plexieglas houd toch ook geen straling tegen, of wel?
Misschien omdat iedere PC electromagnetische straling afgeeft en deze opgevangen wordt door je binnenframe/afscherming van je stalen kast... Een windowtje of 2 maakt niet uit, maar complete cases die niet uit metaal bestaan staan een heleboel straling af.. Nu zul je het aan je pc misschien niet zo snel merken, maar wat er in de omgeving van de pc staat misschien wel..
Uitleg?? OK komt ie:
Een elektronisch component geeft verschillende soorten straling af. Elektromagnetische straling ( = EMC = Electro Magnetic Compatibility) , radioactiviteit zijn hier twee voorbeelden van.
Omdat in werking zijnde electronische componenten reageren met de lucht , worden hier Ozonmolecuultjes geproduceerd. Dit gebeurt ook bij onvolledige verbranding in motoren (auto's produceren een hele hoop ozon !)
Deze elektronische componenten moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om in te mogen worden gezet in bepaalde omgevingen. (Denk hier aan KEMA Keur , UL 60950 en CSA 22)
Misschien dat dit artikel je ook iets verder helpt..
@PieterVeenstra: Succes met de kast en ik blijf hem volgen..!
Wel.. mijn alu kast weegt al tegen de 30 kilo aan (komt binnenkort nog een halve kilo aan pure ATi GPU power bij, maar goed)quote:Tweak-Freak schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:43:
Nouja in iedergeval niet erg diefstal gevoelig want welke dief gaat er nou vandoor met een computer van straks misschien wel meer als 40 kilo.![]()
quote:LongJohn schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:25:
[...]
Misschien omdat iedere PC electromagnetische straling afgeeft en deze opgevangen wordt door je binnenframe/afscherming van je stalen kast... Een windowtje of 2 maakt niet uit, maar complete cases die niet uit metaal bestaan staan een heleboel straling af.. Nu zul je het aan je pc misschien niet zo snel merken, maar wat er in de omgeving van de pc staat misschien wel..
Ow wat een effect zeg
Ik heb hier in een hoekje, 1 pc (welke nog een pomp bevatte ook vroegâh en wifi gebruikt), stereo, 4 speakers, tv, video, isdn quatrovox, modem, 2 telefoon basis stations
en eht enigste qua straling waar ik last van heb op de aparatuur is me mobieltje
quote:LongJohn schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:25:
[...]
Uitleg?? OK komt ie:
Een elektronisch component geeft verschillende soorten straling af. Elektromagnetische straling ( = EMC = Electro Magnetic Compatibility) , radioactiviteit zijn hier twee voorbeelden van.
Omdat in werking zijnde electronische componenten reageren met de lucht , worden hier Ozonmolecuultjes geproduceerd. Dit gebeurt ook bij onvolledige verbranding in motoren (auto's produceren een hele hoop ozon !)
Deze elektronische componenten moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om in te mogen worden gezet in bepaalde omgevingen. (Denk hier aan KEMA Keur , UL 60950 en CSA 22)
En houdt graniet geen EMC tegen
On-Topic: Coole casemod trouwens
lol!quote:LongJohn schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:25:
[...]
[...]
heb je ooit natuurkunde gehad?
elektriciteit heeft nagenoeg niets met radioactiviteit te maken.
er is maar 1 soort radioactieve elektromagnetische straling en dat is gammastraling. dit wordt door radioactieve atomen uitgezonden op het moment dat ze vervallen tot een ander element, dit heeft niets met elektriciteit en/of pc's te maken!
de enige straling die een pc uitzend is infrarood, oftewel hitte! (de lampies zenden ook licht uit
in een pc komen geen radioactieve elementen voor, dus ook over alfa en beta straling hoef je je geen zorgen te maken.
hoe kom je eigenlijk aan die onzin?
echter is het wel handig om een oude gestripte kast in het granieten omhulsel te zetten, dan heb je namelijk prima bevestigingspunten voor drives, psu, mobo ed..
Uuhhh....?
Klopt, alleen dingen als beeldschermen of luidsprekers zenden electromagnetische straling uit, waardoor er (storende) electromagnetische velden ontstaan. Dus het is verder een onzin verhaalquote:LordofWhatever schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:00:
[...]
lol!
heb je ooit natuurkunde gehad?
elektriciteit heeft nagenoeg niets met radioactiviteit te maken.
er is maar 1 soort radioactieve elektromagnetische straling en dat is gammastraling. dit wordt door radioactieve atomen uitgezonden op het moment dat ze vervallen tot een ander element, dit heeft niets met elektriciteit en/of pc's te maken!
de enige straling die een pc uitzend is infrarood, oftewel hitte! (de lampies zenden ook licht uit)
in een pc komen geen radioactieve elementen voor, dus ook over alfa en beta straling hoef je je geen zorgen te maken.
hoe kom je eigenlijk aan die onzin?
echter is het wel handig om een oude gestripte kast in het granieten omhulsel te zetten, dan heb je namelijk prima bevestigingspunten voor drives, psu, mobo ed..
Ik kwam hier nog op een ideetje toen ik het las; als je nu eens een soort waterkoeling-opstelling erin bouwt, en de radiator (of hoe noem je het) tegen de zijwand van de kast aanbouwt.
Graniet heeft een hoge warmtecapaciteit (kan veel warmte opnemen) en zo kun je alles heel stil maken
Zou dat te doen zijn?
Wel rlx, heb je gewoon een kast die zelf het koellichaam is, geen fans nodig
Of zie ik nu alles verkeerd?
Graniet heeft een hoge warmtecapaciteit (kan veel warmte opnemen) en zo kun je alles heel stil maken
Zou dat te doen zijn?
Wel rlx, heb je gewoon een kast die zelf het koellichaam is, geen fans nodig
Of zie ik nu alles verkeerd?
Te koop: Sony Clié PEG-SJ22 PDA
geleid eht ook dan ?
warmte that is
warmte that is
Ik kan me er niet druk om maken jij wel????quote:LongJohn schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:25:
[...]
Uitleg?? OK komt ie:
Reg. datum: 07 juni 2005
Reg. datum: 07 juni 2005
omg.. ik zie waterkoeling, ik zie fontein, ik heb een idee
als je je waterkoeling ipv een radiator gewoon over de buitenkant van je kast laat lopen?? het is niet alsof je dit ding ooit nog gaat verplaatsen,en volgens mij ben je dan de eerste met fonteinkoeling
als je je waterkoeling ipv een radiator gewoon over de buitenkant van je kast laat lopen?? het is niet alsof je dit ding ooit nog gaat verplaatsen,en volgens mij ben je dan de eerste met fonteinkoeling
haha zou ik ook niet doen, k zou lekker gaan modden Pieterquote:pieterveenstra schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:33:
[...]
Ik kan me er niet druk om maken jij wel????
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
quote:d0rk schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:38:
omg.. ik zie waterkoeling, ik zie fontein, ik heb een idee![]()
komt geen waterkoeling in
Later misschien nog wel een keer, ruimte genoeg lijkt me
pieterveenstra wijzigde dit bericht 15-02-2006 18:21 (4%)
toch is dat wel een goed idee ondanks dat je dat niet gaat doen 
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last