Ik ben met een access formulier bezig (access 2003) maar loop vast op het volgende
Ik heb 2 keuzelijsten genaamd hoofdcategorie en subcategorie.
Nu heb ik ook 2 tabellen
Hoofdcategorie: categorie_id, categorie_naam
Subcategorie: sub_categorie_id, sub_categorie_naam, hoofdcategorie_id
In hoofdcategorie staan de waardes, Autodealers, Hotels, Openbaarvervoersbedrijven.
En subcategorie, BMW, Mercedes, Volvo, Hilton, BBA, Connection
Wat ik nu wil in een form is dat ik eerst een hoofdcategorie kies en dat daarna aan de hand van de hoofdcategorie de keuzelijst subcategorie wordt gevuld. Dus als ik autodealers kies dat ik in subcategorie keuzelijst alleen BMW, Mercedes en Volvo krijg en als ik Hotels kies dat ik Hilton krijg.
Ik heb van alles geprobeerd met relaties, queries maar kom er niet uit, wie kan me een stapje verder helpen?
Ik heb 2 keuzelijsten genaamd hoofdcategorie en subcategorie.
Nu heb ik ook 2 tabellen
Hoofdcategorie: categorie_id, categorie_naam
Subcategorie: sub_categorie_id, sub_categorie_naam, hoofdcategorie_id
In hoofdcategorie staan de waardes, Autodealers, Hotels, Openbaarvervoersbedrijven.
En subcategorie, BMW, Mercedes, Volvo, Hilton, BBA, Connection
Wat ik nu wil in een form is dat ik eerst een hoofdcategorie kies en dat daarna aan de hand van de hoofdcategorie de keuzelijst subcategorie wordt gevuld. Dus als ik autodealers kies dat ik in subcategorie keuzelijst alleen BMW, Mercedes en Volvo krijg en als ik Hotels kies dat ik Hilton krijg.
Ik heb van alles geprobeerd met relaties, queries maar kom er niet uit, wie kan me een stapje verder helpen?
edit:
Sorry dit topic hoort hier niet, wil een modje deze even verplaatsen naar de office categorie
Sorry dit topic hoort hier niet, wil een modje deze even verplaatsen naar de office categorie
[ Voor 7% gewijzigd door Mavvie op 10-02-2006 11:06 ]