Toon posts:

zalman past niet op 6660gt AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen, vandaag eindelijk mijn xfx 6600gt AGP binnegekregen, ik had al 1 week eerder een zalman vf700-cu gekregen + 1 gig ram, nu wilde ik dus vandaag me zalman op me vga bouwen,
ik oude koeler eraf halen, moet ik schroefjes in mijn pcb van me vga draaien, voor me zalman koeler,
maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid in, het zijn de "four bolt 'B' (4 x 4 mm)
maar ze passen net niet, ik heb veel gelezen in het forum hier, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen, help me plz :$ thank you (K)

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 20:36
Het zou moeten passen bij mij werkte het wel met de schroefjes

maar je moet de geheugen koelribben afschaven of afknippen voor een gedeelte anders past de koeler niet goed op de kaart

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Er zit een handleiding bij, dus het kan bijna niet mis gaan. Die van mij paste precies, hoefde verder niks aan te passen of te schaven

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Oorspronkelijk was de 6600GT een PCI-e kaart, maar jij hebt er waarschijnlijk
zo'n AGP <--> PCI-e bridge opzitten. Dat is een kleine chip met een koelblokje erop.

Zalman heeft wel van die extra koelblokjes voor deze bridge-chip: ZM-VHS1. http://www.zalman.co.kr/

Gebruik je verder de juiste boutjes en de goede gaten wel?

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 09-02-2006 16:55 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Hier staat al dat ie wel compatible is, maar er staan wel details bij, dus lees anders dit even door.

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het allemaal doorgelezen thnx, in de buitenste gaatjes links boven etc. kan hij wel, maar hij past net niet, ik heb geen geweld gebruikt, maar toch ff kracht op gezet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:53:
Oorspronkelijk was de 6600GT een PCI-e kaart, maar jij hebt er waarschijnlijk
zo'n AGP <--> PCI-e bridge opzitten. Dat is een kleine chip met een koelblokje erop.

Zalman heeft wel van die extra koelblokjes voor deze bridge-chip: ZM-VHS1. http://www.zalman.co.kr/

Gebruik je verder de juiste boutjes en de goede gaten wel?
daar keek ik ook al naar, er zijn 4 van 4x4mm en 4 van 3x5 maar die laatste glijden er zo doorheen 8)7

edit1//
het is toch gelukt, maar toen kwam ik erachter dat die aansluiting van me zalman koeler niet past, die heeft 3 gaatjes, en me vga aansluiting maar 2 , dus ik heb die van me stock koeler erafgerukt, en die andere draaitjes erin gepoert, en het werkt. ik zal later nog wel wat netter doen etc. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 20:58 ]

• mvanuem
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb enkele dagen geleden een Zalman VF700-AlCu cooler binnengehad, ik heb em gewoon kunnen installeren op mijn XFX 6600 GT AGP videokaart.. ik zie het probleem dus niet?

@ thijsz0r: heb je geen foto's om te laten zien hoe je de boel hebt gemonteerd? En.. heeft jouw Zalman koeler drie gaatjes?? Bedoel je van de stroomaansluiting? Er is (bij mij tenminste wel) een stekker bijgeleverd om de koeler van stroom te voorzien. Dit gebeurt dan wel niet via de videokaart, maar via een standaard powerkabel (zoeen die je ook op o.a. je harde schijf aansluit).

Verwijderd

Topicstarter
als je boven je kijkt, heb ik het al met een edit1// aangegeven dat het al opgelost is :)
Pagina: 1