[Chello] Router ligt dwars!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Bij een vriend van mij is het volgende aan de hand:
Hij moest z'n poorten openzetten voor een bepaalde applicatie en heeft, toen hij in z'n router zat, tegelijkertijd zijn ip op 'Static IP' gezet. Sindsdien deed het internet het niet meer. Ik heb gekeken waar het probleem zat door de computer direct op de kabelmodem aan te sluiten en dan dan werkte het wel, dus het probleem zat hem in de router. Aangezien ik de router niet meer in kon nadat de IP instellingen veranderd waren in Static heb ik de router gereset en alles opnieuw ingesteld zoals jullie in de bijgevoegde screen caps kunnen zien. Ook heb ik, zoals de chello website aangaf, allen tcp/ip instellingen op automatische configuratie gezet. Op een gegeven moment had ik het zo ver dat bij Configuratiescherm > netwerkverbinding wel de 'Internet-gateway' ontstond, mijn vriend herkende dit en zei dat als ik die inschakelde het het weer zou doen (dacht hij). Ik probeerde dit in te schakelen maar dat lukte op geen enkele manier. Soms stond er 'proberen verbinding te maken' in een pop-up venstertje en als dat dan verdween stond er nog steeds 'Uitgeschakeld'. Na uren verder zoeken en aanpassingen doen in de instellingen verdween uiteindelijk dat hele internet-gateway gebeuren en heb ik dat ook niet meer tevoorschijn getoverd. Op dit moment heb ik de router er even tussen uit gehaald en 1 computer direct op de modem aangesloten waardoor er daar tenminste geïnternet kan worden, helaas op de andere computer dus niet. Maar ik heb precies de instellingen ingevuld zoals chello aangaf en heb geen idee waar het probleem kan zitten. Een van jullie kan mij hopel wel verder helpen. Alvast bedankt!!!

De router is een ASUS WL500g en de kabelmodem geleverd door UPC/CHELLO is van Motorola

hier de screen caps:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gertcrum/bart/troep/bart1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gertcrum/bart/troep/bart2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gertcrum/bart/troep/bart3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gertcrum/bart/troep/bart4.JPG

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

En als je het mac adres cloned van de pc die het doet naar de router?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet dat bij Chello.
En heb je met Hitman die spyware verwijderd?

[ Voor 15% gewijzigd door Baziz op 07-02-2006 18:31 ]

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Zoals hierboven staat moet je mac adres klonen en frank weghalen bij hostname. Zonder dit te doen kan je niet op internet.

Verwijderd

je hebt als WAN ip een intern ip? WAN is de kant van chello...?

edit: automatisch gekregen dus geloof ik, MAC adres clonen does the trick idd, het mac adres van je PC moet door je router gecloned worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 18:47 ]

• bart1074
Hoe werkt dat MAC adres klonen, heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Verwijderd

Murderer schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:09:
Hoe werkt dat MAC adres klonen, heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Check het boekje van de router/gateway even, daar staat het zeker weten in.
Verder moet bij Chello alles aan de WAN kant, zoals op de 1e screenshot, automatisch ingevuld worden.

Tik eens provisioning.upc.nl in, soms krijg je dat het inlogscherm van UPC voor je neus en kun je de Chello verbinding ''registeren'' met het MAC adres van je router.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 23:41 ]

• bart1074
En wat betreft die 'Special Requirement from ISP' (zoals op screen1), moet die ook automatisch ingevuld worden en dus leeggelaten worden?

Verwijderd

Hostname leeg laten en probeer bij ''MAC adres'' het MAC adres van de PC in te vullen, nogmaals, check boekje.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 00:00 ]

• bart1074
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:00:
Hostname leeg laten en probeer bij ''MAC adres'' het MAC adres van de PC in te vullen, nogmaals, check boekje.
thanks man!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

En altijd voor de zekerheid even modem uit- en aanzetten tussen de pogingen; anders verwacht dat de ding gewoon de NIC die ervoor zat aangesloten en krijg je bv ook nooit de provisioning pagina bij een andere PC etc.

Wees consequent, maar niet altijd

• bart1074
Nog even iets. Aan de betreffende router hangen 2 pc's van welke pc moet ik het MAC-adres pakken of moet ik ze, wat mij logischer lijkt, van allebei pakken? En als ik ze allebei moet pakken hoe doe ik dat dan want het lijkt erop alsof ik er maar 1 kan invullen in dat balkje.

Verwijderd

Je moet het MAC adres invullen van de pc waarmee je al eerder Chello had. Of je vult helemaal geen MAC adres in, maar ga je gewoon naar prov.upc.nl en registreer je met het MAC adres vd router.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 05:54

FCC

Voor zover ik weet moet je bij Chello wel een 'Host-naam' invullen.
Sluit de computer waar Chello op werkt even rechtsreeks aan. (zonder router dus)
Klik dan op 'Start', 'Uitvoeren'. Typ daar 'cmd' en vul in het commandoscherm 'ipconfig /all' in.
Dan zie je de 'Host-naam' (en het juiste MAC-adres).

Succes

Waar een wil is, is een stopcontact....

• bart1074
even voor de duidelijkheid ik kan alleen op internet als ik die router er buiten hang, dus 1 pc aan de kabelmodem hang. Als ik dan naar provisioning.upc.nl ga kan ik dan nog steeds het MAC-adres van de router registreren? Want hoe weet die website dan het MAC-adres van de router.

Verwijderd

Geen Hostname.

De provisioning site ziet het MAC adres zelf. Heb je dit nu al een keer geprobeerd?

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 05:54

FCC

Murderer schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:09:
even voor de duidelijkheid ik kan alleen op internet als ik die router er buiten hang, dus 1 pc aan de kabelmodem hang. Als ik dan naar provisioning.upc.nl ga kan ik dan nog steeds het MAC-adres van de router registreren? Want hoe weet die website dan het MAC-adres van de router.
Je moet het MAC-adres, en de host-naam, uitlezen als de PC is aangesloten op internet.
Daarna kan je beide in de router zetten. (veel routers kunnen ook het MAC-adres klonen trouwens)

Je kan ook alles aansluiten (modem ->router -> pc's), en dan bellen met de helpdesk en zeggen dat je een nieuwe computer hebt gekocht. Dan wordt alles aan de kant van UPC reset, en zou het moeten werken.
(ik heb beide manieren vaker gedaan)

Waar een wil is, is een stopcontact....

• bart1074
Inmiddels heb ik al weer heel veel dingen geprobeerd:

Ben begonnen met provisioning.upc.nl en kwam, na in te loggen, op een pagina waar gebruikersnaam, wachtwoord, product, mac adres kabelmoden en netwerkadapter weergegeven werden. Ik kon dan kiezen uit 'ja' en 'nee'. Na 'ja' te hebben gekozen moest ik modem en computer uitschakelen en na een halve minuut weer aanzetten. Toen de router ertussen gezet maar internet werkte nog steeds niet op beide computers. Daarna heb ik de helpdesk van upc maar geraadpleegd, maar kon daar natuurlijk niet vermelden dat er een router tussenhangt omdat de verbinding op 2 computers wordt gedeeld. Dus heeft hij me volgens mij niet verder kunnen helpen. Mijn vraag is dus wat moet er gebeuren met het MAC-adres? Ik heb 1 kabelmodem MAC-adres en 2 verschillende netwerkadapter MAC-adressen. Wat moet hiermee gebeuren? zodat ik de verbinding weer kan delen en werkend krijg? Alvast bedankt.

• Ook

Ook

Yes I can!

OK, ff goed lezen deze keer anders blijven we uitleggen :)
Ten eerste, die hostname is echt niet van belang (trust me) dus laat die voorlopig ff buiten spel. Vervolgens het MAC adres; dat is dus een UNIEK adres wat aan ELKE netwerkkaart door de netwerkkaart-fabrikant wordt meegegeven en zo "ziet" het Chello modem dus ook welke PC/router er aan hun modem hangt (want een router heeft ook een ingebouwde netwerkkaart aan boord welke dus ook een UNIEK MAC adres heeft).

Zoals je zelf al aangeeft:
Murderer schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:09:
Chello weet inderdaad niet welk MAC adres jouw router heeft, en daarom werkt het internet ook ineens niet meer als je je eerst via je PC provisioned met "MAC adres 1" en dan ineens een router aansluit met "MAC adres 2".. Het leuke is dus dat je het MAC adres van de router kan wijzen en de grote truc is dan ook dat je Chello "voor de gek houdt" en gewoon "MAC adres 1" overneemt vanaf de PC op de router zodat er vanuit Chello's oogpunt niets is veranderd. Snappie?

Dus:
1) PC direct aansluiten op modem en provisionen
2) PC op router aansluiten
3) "Clone MAC Address" op router indrukken zodat de router hetzelfde MAC adres krijgt als de PC
4) Chello modem uitzetten (voor de zekerheid)
5) Chello modem aanzetten
6) Router op modem aansluiten en aanzetten
7) De vriend van Murder is online

Sterkte!
;)

edit:
PS: Het MAC address van het modem zelf kan je overigens negeren; dat kan je niet veranderen en hoef je niet te gebruiken en ook nergens in te vullen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ook op 08-02-2006 18:36 ]

• bart1074
Thanks man hopelijk gaat dit werken anders weet ik het ook niet meer!

Het werkt, top allemaal. dankjewel allemaal

[ Voor 26% gewijzigd door bart1074 op 08-02-2006 21:56 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Mooi zo; graag gedaan :)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Murderer schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:10:
Thanks man hopelijk gaat dit werken anders weet ik het ook niet meer!
Het werkt, top allemaal. dankjewel allemaal
Resume en wat ook kan:
chello internet , 2 pc's
- 1 pc en 1 laptop
- chello is ingeregeld op upc mac adress van pc netwerkkaart
- laptop eigenschappen van netwerkkaart openen, daar bij mac adres die van de pc nabootsen en invullen
- kabel van chello modem uit in de switch wlan of uplink danwel 1 of 4-8 poort (zie manual) , of hub idem
- 2 kabels uit de switch (1 naar pc en 1 naar laptop)
klaar is klara.

chello upc netwerk mac adres code meer computers clonen router switch hub

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1