advies gevraagd: (niet goede) samsung 930BF

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:32
Het is een lang verhaal, maar ik heb het geschreven omdat ik gewoon weg niet meer weet wat ik nog moet doen of wat ik nog kan doen om een fatsoenlijke monitor te krijgen van samsung.

Hier is het verhaal:

Zon anderhalve maand geleden heb ik een samsung tft 19 inch, model 930 BFbesteld bij komplett. De dag na de bestelling had ik hem al in huis. Ik hem aansluiten en er op gamen. Toen zag ik na een paar uur gamen dat als er veel donkere kleuren op het scherm waren er zon 15 to 20 tal hele kleine pixeltjes waren die maar dezelfde kleur bleven. Dus ik die dode pixel (kleur) test gedaan en wat bleek, bij een zwart (of donker scherm) zag ik zon 15-20 tal dode (sub) pixels (meeste waren grijs gekleurd, sommige rood en groen). Ik had bij vrienden al vaker een dode (sub) pixel gezien. Alleen deze leken nog wat kleiner dan dode (sub) die ik eerder bij vrienden op hun scherm had gezien.

Ik mailen naar komplett natuurlijk en hun stuurden me direct door naar het samsung servicecenter. Want als ik het direct met hun zou regelen dan zou het een stuk sneller zijn als het via komplett zou gaan. Al snel kwam samsung me monitor ophalen en ik kreeg hem na een week wachten weer terug.
Maar wat bleek, het was precies dezelde tft. En nu hoorde ik ook nog eens iets loszitten in de behuizing :S. Ook miste de power kabel (want moest hem helemaal origineel meegeven).
Ik meteen opbellen, maar ze konden me bij samsung niet meteen de reden geven, waarom het fout was gegaan. Ik zou eigenlijk een nieuwe moeten hebben gehad als er zoveel dode (sub) pixels op zouden zitten. De power cable zouden ze snel opsturen. Ik zou teruggebeld worden, maar dat werd natuurlijk niet gedaan. Dus ik weer bellen hoet het nu eigenlijk allemaal zat. Ik zou weer teruggebeld word enz. Uiteindelijk kon een samsung medewerker me naar een week vertellen waaarom ik dezelfde (kapotte) monitor terug had gehad. Het reparatie/servicecenter had namelijk geen enkele dode pixel kunnen constanteren bij metingen. Dit vond ik erg vreemd. Want hoewel de kapotte /dode (sub) pixels erg klein zijn zijn ze toch goed te zien als je goed kijkt.

Samsung besloot uiteindelijk de monitor nog een x op te halen en te bekijken. Maar wederom kreeg ik precies dezelfde terug, met als argument: het reparatie/service center heeft geen enkele dode pixel kunnen vinden. De medewerker van de klantenservice zei dat hij nu eigenlijk niks meer voor me kon doen. Dit vond ik helemaal vreemd en raar. Dus heb ik komplett gemaild met het verhaal. Maar die zeggen dat zei precies hetzelfde zouden doen als wat ik heb gedaan, namelijk ook de monitor door samsung laten halen etc. Het zou alleen maar een omweg zijn. Dus zei komplett dat samsung het toch echt voor me zou moeten regelen. Maarja, de samsung medewerker zegt dat hij niet veel meer voor me kan doen als het reparatie/service center zegt dat er niks mis is met de monitor. Maar er is wel degelijk iets mis met de monitor :S.

Sorry voor het lange verhaal. Bedankt voor het lezen, als je het hebt gelezen. Maar, Ik weet nu echt gewoon niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand misschien suggesties of advies? Bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik zou hem toch aan komplett geven, laat hen zien wat jij hebt d.m.v. een foto? met aankoopbewijs of iets dergelijks ernaast om te bewijzen dat het ook daadwerkelijk die monitor is. De winkel heeft het aan jou verkocht en zij zijn volgens mij ook verantwoordelijke voor het leveren van een goed product. Als jij overduidelijk kan aantonen dat het producht toch echt niet goed is zou je in je recht moeten staan en een nieuwe moeten krijgen, dacht ik dan, correct me if I'm wrong.

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:32
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:35:
Ik zou hem toch aan komplett geven, laat hen zien wat jij hebt d.m.v. een foto? met aankoopbewijs of iets dergelijks ernaast om te bewijzen dat het ook daadwerkelijk die monitor is. De winkel heeft het aan jou verkocht en zij zijn volgens mij ook verantwoordelijke voor het leveren van een goed product. Als jij overduidelijk kan aantonen dat het producht toch echt niet goed is zou je in je recht moeten staan en een nieuwe moeten krijgen, dacht ik dan, correct me if I'm wrong.
Ja ik dacht ook dat ik dus volledig in recht stond en snel en een nieuwe zou krijgen. Maar het gaat veel moeilijker allemaal dan ik dacht. Over een foto maken, dat droeg komplett ook al aan. Ik zou dan hun een digitale foto moeten mailen. Maar het lukte niet om een goed genoege foto te maken, want de dode pixels zijn klein. Ik heb toen voorgesteld om langs te komen me me monitor bij hun en ze aan te wijzen (aangezien hun online shop etc maar 15km van me vandaan zit), maar toen verwezen ze me weer door naar samsung.

Verwijderd

Ook niet met statief en hoogste resolutie, eventueel camera lenen van iemand? Als zij het zelf al voordragen lijkt het mij toch wel een goed idee.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

wat is de reso waar je ehm op hebt staam? 6 MP lijkt MIJ toch goed genoeg als je het toestel op een statief zet en de belichting goed is... verder heb ik zelf ook ooit probs gehad met een samsung syncmaster, deden ze ook niks aan. * McGryphon wil geen samsung monitor meer...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 15:37
jij hebt niks met samsung te maken. Je hebt m bij komplett gekocht, dan moeten zij ook de garantie afhandelen en mogen ze je niet doorsturen naar samsung. ik zou gewoon langs gaan zonder aankondiging, de dode pixels laten constateren door een medewerker en dat ook proberen zwart op wit te krijgen.
Pagina: 1