[XP] "Found new hardware" zonder dat er nieuwe hardware is*

Pagina: 1
Acties:
  • 6.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Ja, erm, rare title, maar veel duidelijker kan het niet :)
Elke keer als ik mn lieve XP MCE SP2 bakje opstart zeurt men over "Found new hardware",
Op zich niks mis mee als het niet het geval was dat ik de laatste 2 weken geen nieuwe hardware heb toegevoegd.
Ik heb nu alle USB stekkers eruitgetrokken, had hiervoor al mn PCI kaarten druit gehaald, en toch blijft hij zeuren over nieuwe hardware.
Als ik aangeef dattie maar lekker mag uitzoeken wat er dan wel nieuw is, komt meneer op de proppen dat ik een "Unknown" hardware in mn bak heb zitten, en hiervoor geen drivers gevonden kunnen worden.

Op zich kan ik dit zo wegklikken met Cancel, maar het word nu toch wel enigzins vervelend :(
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat XP elke keer die hardware probeert te zoeken, of uit kan vinden wat deze melding nou precies triggert? Of het en IDE, PCI, of USB device is misschien? dan heb ik in ieder geval iets concreets om naar te kijken :/

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Check in apparaatbeheer om welke hardware het gaat, ga desnoods ff naar de details van de eigenschappen ervan en kijk wat de hardware string is (VEN_XXXX&DEV_XXXX) en zoek op google naar wat het is :)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148937

Het zou bijvoorbeeld je geluidskaart of modem kunnen zijn die standaard op je moederbord zitten. Heb je deze allemaal geinstalleerd?

edit:typo

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 148937 op 06-02-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Het gaat om "Unknown device" en bij Details staat er bij "Device Instance Id" ACPI\ATK0110\1010110.
Met google kan ik hier niks op vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Wimmel

Hello

Volgens mij heb je een Asus plank.
Laat windows eens zoeken in de volgende directory op de cd die je bij het moederbord hebt gehad:
Cool&Quit\Acpi\WIN2000 daar staat een ATK2000.inf
edit:

Het is namelijk een Asus acpi driver.

Dit staat er o.a. in het inf bestand:
[quote]
[Hcontrol.AddReg]
;HKLM, "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run","Hcontrol",,"%10%\ATK0110\Hcontrol.exe"
;HKLM,%UninstallReg%,"DisplayName",,"ATK0110 ACPI UTILITY"
;HKLM,%UninstallReg%,"UninstallString",,"%10%\ATK0110\2000unin.exe"
;flag :0x00010001 is meant REG_DWORD
HKLM, "SOFTWARE\ASUS\ACPIDRV", "Version", 0x00010001, %Version%
HKLM, "SOFTWARE\ASUS\ACPIDRV", "ReleaseTime", , "17:30:20 03/03/04"
[/quote]

[ Voor 60% gewijzigd door Wimmel op 06-02-2006 23:05 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-07 15:33
Volgens Google heeft het iets met het veranderen van de FSB van je mobo te maken:

http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t3598.html (zoek naar de reply van stormtrooper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
haha geinige titel

Ik heb het wel eens gehad, maar toen had ik per ongeluk in mijn bios wat hardware van mijn moederbord geactiveerd waardoor die constant ging zoeken naar drivers... En dan blijf je je rot zoeken...!!!

Just my thoughts...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07 21:04
Draai even unknown device identifier over je systeem, dan kan je zo zien van wie die unknown device is.

http://www.soft14.com/Uti...entifier_2455_Review.html

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Wimmel schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:00:
Volgens mij heb je een Asus plank.
Laat windows eens zoeken in de volgende directory op de cd die je bij het moederbord hebt gehad:
Cool&Quit\Acpi\WIN2000 daar staat een ATK2000.inf
Heb inderdaad een ASUS Plank (A8N-SLI Deluxe)
Maar is het wel zo verstandig een Win2000 driver te gaan installen?
En ik zou eigenlijk liever de nieuwste drivers van ASUS website hebben, moet ik gewoon de CnQ drivers installen ?
Glival schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:01:
Volgens Google heeft het iets met het veranderen van de FSB van je mobo te maken:

http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t3598.html (zoek naar de reply van stormtrooper)
FSB heb ik echt niet aangezeten... Mij niet gezien voor overclocken, koop liever betere hardware dan dat ik het risico loop dat alles gaat smelten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

nIghtorius

Poef!

TheBlasphemer schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:06:
[...]

En ik zou eigenlijk liever de nieuwste drivers van ASUS website hebben, moet ik gewoon de CnQ drivers installen ?
[...]

FSB heb ik echt niet aangezeten... Mij niet gezien voor overclocken, koop liever betere hardware dan dat ik het risico loop dat alles gaat smelten :/
dat probleem is eenvoudig op te lossen.. stop je ASUS DRIVER CD in je speler (die CD zit bij je plank).. en zie 'm verdwijnen voordat het autorun schermpje ervoor komt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-07 15:33
[...]

Ik zeg niet dat je dat gedaan hebt, het is volgens mij een device waarmee het veranderen van je FSB en Multiplyer in Windows mogelijk wordt gemaakt:
It's a ATK0110 APCI Util used for changing the fsb and multiplyer under windows for AI Booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Wimmel

Hello

[...]

Ook in de nieuwste CoolnQuiet drivers van asus staat het in de win2000 directory, ik heb namelijk sinds een week de Asus A8R-MVP en had hetzelfde probleem wat jij hebt. Je kan de CnQt drivers installeren, maar dan krijg je ook die nutteloze applicatie meegeinstalleerd en die had ik niet nodig.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Argh, downloads sectie op ASUS site is weer eens dood :P
Heb toch maar de CD gepakt, en Wimmels tip werkte :D
Bedankt :D

• Mr.Anderson
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:40
Bedankt, ik heb het zelfde probleem (zo maar ineens, het enigste wat ik had gedaan was mijn 2 externe hd's in de kast proppen en ze aansluiten). DVD er in en toen ik het menu kreeg starte ik apparaatbeheer op en was ie weg.

[editje]
Voor wie geinstereseerd. ASUS P5Q-PRO
Seagate 500GB en 750GB (SATA300)
[/editje]

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Anderson op 26-02-2009 02:11 ]

Pagina: 1