Hoe audio-gesprekken via internet opnemen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148927

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik probeer uit te vinden hoe ik met bijv: shoutcast, met een ander ' live ' kan praten. De andere persoon woont in japan dus elke dag heen en weer vliegen is geen optie :+

is het mogelijk in shoutcast / icecast of andere programma's om gesprekken live te broadcasten ?
de jap heeft linux distro, zelf heb ik winxp, maar we hebben een vps met root en erop zit een shoutcast server.

broadcasten in m'n eentje gaat wel goed ;-)

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon 1 op 1? MSN? aMSN voor Linux met webcam support? Of zeg ik nu iets heel doms? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 06-02-2006 22:06 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

inXs

known as inXs

Jah ik zou voor skype gaan, desnoods is MSN ook nog een goede optie :P En als je het echt niet meer weet kan je ook een ventrilo servertje opzetten :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar hoe moet ik het dan opnemen met skype ? :p dat is het problem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Google of de search zal je daar vast mee kunnen helpen. Wat had je zelf overigens allemaal al geprobeerd? Wat werkte daar niet aan? Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) over je eigen inzet voor je een topic opent. ;)

offtopic:
Ik pas nog even je titel aan :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

inXs

known as inXs

Opnemen? Jij hebt het over "live" streamen, dat is bij mijn weten dus gewoon praten met elkaar? En er is vast wel een winamp plugin te vinden die het allemaal in mp3 formaat op kan nemen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de got search geprobeerd en niet de resultaten behaald waar ik mij op richt. en samen met de vriend op google gezocht en diverse forums en search results door gezocht alleen geen succes.

behalve het opnemen is het eigenlijks ook direct streamen naar de shoutcast server. dat is het probleem :)
Pagina: 1