Toon posts:

6600GT defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu een ruime maand een nieuw systeem:

Asus P5ND2-SLI
Pentium 4 HT 3.0Ghz
2x 512 DDR2 Ram
Club3d 6600GT PCI-E
Tagan 480W U22
Coolermaster Centurion 5 kast

Nu gaf mn videokaard al wat artifacts en mn games crashten, dus ik dacht het is de voeding of een warmte probleem.

Daardoor ben ik gewisseld van Q-tech voeding naar Tagan 480W. Hiermee was het probleem nog niet opgelost. Dus ik heb een Zalman VF700-cu setje gemonteerd, maar ook hiermee krijg ik wat artifacts in ATItool. De GPU word stressed niet warmer dan 45 graden. (In games heb ik echter geen artifacts meer)

Ook heb ik hem geprobeerd in mn andere PCI-E x16 slot, zelfde probleem.

Hij blijft artifacts vertonen op de fabrieks instellingen (in Atitool), is de kaart gewoon gaar?

Alvast bedankt

Verwijderd

Misschien overbodige vragen maar heb je de molex aangesloten? Koeler goed gemonteerd? Goede hoeveelheid koelpasta? Ik had hem al terug gebracht naar de winkel in jou geval.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:01

sapphire

Die-hard pruts0r

6600GT PCI-e heeft geen molex
Heb je trouwens ook in-game last van artifacts? of alleen in Atitool?
Aaangezien ik niet echt fan ben van die arti-scan functie in atitiool, mijn X800 word namelijk terug geclocked terwijl ik in-game nergens last van heb.

[ Voor 80% gewijzigd door sapphire op 02-02-2006 11:55 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ingame (NFSMW) nog geen artifacts kunnen ontdenken, alleen met Atitool en met een programma genaamd: Rthdribl.
3dMark03 en 3dMark05 heb ik ook geen last van artifacts.
Daarintegen heb ik soms in 2D wat spikkeltjes

Verder is de koeling gewoon optimaal

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 12:06 ]

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
wil niet rot doen, maar ik hoop dat je de oude koeler nog heb.. koeler eraf is eigenlijk garantie vervallen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de oude koeler nog

Verwijderd

idd een andere cooler op je video kaart is geen goeie zet. de cooler die erop is is ruim voldoende voor wat de kaart aankan en andere cooler is eigelijk makkelijk als je je cooler stiller wilt en/of wilt overklokken. de garatie vervalt direct als het blok eraf is geweest (als ze er teminste achtekomen)

MVG
Ron

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je ook in 2d defects krijgt, dan lijkt het op verrot geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn Memory iets terug clocked en het probleem lijkt opgelost.

Thanx voor de reacties, Groeten Johan.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:49

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je het geheugen moet terug clocken betekent dit dat het geheugen niet zo goed is.
De kaart moet met alle standaard dingen zonder artifacts kunnen werken en niet met onderclock.

Mijn broertje heeft ook een Asus FX5600 die ik moet onderclocken om geen artifacts te krijgen in games en Ati tool. Omdat die op standaard snelheid wel normaal moet werken heb ik die toch RMA gestuurd voor 6 weken. Want je kan er wel mee werken, maar ze hebben jou een kaart verkocht die niet volgens de normale specificaties goed werkt.

De winkel heb ik gevraagd om de koelpasta te vervangen, enige mods aan de kaart kan je het beste met de winkel overleggen en hun laten doen, zij kunnen dat dan op de RMA formulier zetten.

Nu heb je officieel al de garantie al verbroken door een andere koeler erop te zetten.
Aan de andere kant kan je misschien met de originele koeler terugbrengen, omdat ze jou een brakke kaart gaven.

Als je de kaart gewoon houdt, kan het best zijn dat die over een paar jaar ineens nog meer artifacts krijgt en sneller definitief mee ophoud.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even compleet de andere kant op, ik merk dat mn northbrigde erg warm word, kan dit er nix mee te maken hebben?

Na 10minuten kan je de heatsink al bijna niet meer aanraken

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 17:48
In feite niet. Ik denk eerder dat het geheugen van je GPU het aan het begeven is. Probeer hem is onder te klokken en dan nog eens atitool te draaien. Ik ben alleen niet zo kapot van dat programma. Kon mn geheugen met gemakt nog 50 tot 60 mhz verder klokken terwijl atitool zei dat ik artifacts had. Alleen nergens last van.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 22:28
Jouw northbridge is passief gekoeld en als je geen goede airflow in je kast hebt, dan worden die lekker heet. Dit is echter niet de oorzaak. Je zegt zelf dat bij terugclocken van het geheugen je geen artifacts mee krijgt. Dus als je geheugen van je vid kaart tegen een lagere snelheid het wel doet heb je gewoon slechte geheugenchips...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Ik zou em terug brengen naar de winkel, trouwens niet zo slim om er een andere cooler op te plaatsen. Grote kans dat ie et ziet en je geen garantie meer krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking:

Ik heb hem nu op de standaard waarde staan, in AtiTool krijg ik 'pak em beet' gemiddeld 1x een artifact in de 5minuten (op maximale detectie). Veder in games nergens last van. en 2D is maar heel zelden (nog maar 3x opgemerkt).

Ik kijk het gewoon nog even aan, bedankt voor de hulp iedereen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 14:17 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 22:28
Als je in 2D al artifacts gekregen hebt zou ik toch overwegen om de orginele koeler er terug op te zetten en hem te RMA-en. Stel dat hij over een half jaar helemaal stuk is en je hebt geen garantie meer, dan sla je jezelf tegen je kop.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Pagina: 1