Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat m'n laptop, acer aspire 1350, af en toe een donker beeld krijgt. Als je 'm onder een lamp zet kun je met een beetje turen alles wel zien, dus het is echt een licht probleem lijkt me. Maar in tegenstelling tot anderen is het niet zo dat dat daarna zo blijft. Als ik 'm opnieuw opstart is het licht gewoon weer aan. Weet iemand wat ik hier aan kan doen, het is een beetje irritant om steeds dat apparaat opnieuw te starten..
Het zou kunnen dat het aan instellingen ligt, maar hoe kan ik dat veranderen? Dat het beeld af en toe donker wordt is echt pas sinds enkele dagen, terwijl ik de laptop al een paar jaar heb.
Klinkt mij in de oren als een defect inverter. De inverter zit onder in het lcd gedeelte en maakt van een laag spanning een hoogspanning voor het backlight. Het backlight is een "TL-Balkje" die onderin het lcd display zit.
Trust me i know, ik repareer notebooks, weliswaar geen Acer, maar wel zat andere merken, en alles is het zelfde opgebouwd.
Trust me i know, ik repareer notebooks, weliswaar geen Acer, maar wel zat andere merken, en alles is het zelfde opgebouwd.
Idd. Is in 90% van de gevallen de inverter die defect is. Backlight die defect is zie je niet vaak.fleppuhstein schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:33:
Klinkt mij in de oren als een defect inverter. De inverter zit onder in het lcd gedeelte en maakt van een laag spanning een hoogspanning voor het backlight. Het backlight is een "TL-Balkje" die onderin het lcd display zit.
Als je m nog in de garantie hebt: Retour sturen, anders eens rondkijken naar een vervangende inverter. (Of je huidige laten reviseren, hoogstwaarschijnlijk is het slechts doorslag in je hoogspanningsspoel, deze is gewoon te vervangen zolang je maar compatible modellen erop soldeert)
Ik repareer (soms) ook notebooks, als mn collega 't te druk heeft of er niet is
Ok, dat is minder makkelijk te verhelpen dan ik gehoopt had. Ik ga kijken of ik de laptop kan laten fixen dan. Iig bedankt.
Ik heb het volgende probleem
Ik heb m'n laptop (Acer Aspire 3002WLMi) een tijd terug gerecovered middels Acer Recovery. Niet met de cd's maar middels dat programmatje. Nadat ik 'm had gerecovered deed m'n weergave van het volume het niet meer.
Eerst kreeg je van die groene balkjes in beeld als je je volume veranderde. Dit krijg ik nu niet meer te zien. Is dit op een manier terug te zetten?
Ik heb m'n laptop (Acer Aspire 3002WLMi) een tijd terug gerecovered middels Acer Recovery. Niet met de cd's maar middels dat programmatje. Nadat ik 'm had gerecovered deed m'n weergave van het volume het niet meer.
Eerst kreeg je van die groene balkjes in beeld als je je volume veranderde. Dit krijg ik nu niet meer te zien. Is dit op een manier terug te zetten?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat heeft dat met dit topic te maken... Anyway, installeer dat programma ervoor eens? staat wel ergens tussen de files van je laptop op de site van acer....
Ja sorry..heb het al overal proberen te zoeken..maar kon niets vinden. Vind ook het juiste programma er niet voor..weet je misschien hoe het heet?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sorry hoor..
Daar had ik al gekekne..en die programma's heb ik al erop staan..
Maargoed..back ontopic dan maar
Daar had ik al gekekne..en die programma's heb ik al erop staan..
Maargoed..back ontopic dan maar
No sweat, open gewoon je eigen topic. Dan kan ik daar schrijven dat je het waarschijnlijk 'aan' moet zetten in windows/BIOS.
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
Pagina: 1