Fujitsu-Siemens Amilo L7310

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Topicstarter
Na enig zoeken kan ik over deze laptop op GoT niks vinden.

Het is een aanbieiding van Medimarkt voor 599 euro en leek mij derhalve wel redelijk oké.

De specs volgens MM:

Fujitsu-Siemens Amilo L7310
Notebook

60 GB harde schijf, 14,1 Inch TFT breedbeeld, Wireless LAN, videokaart tot 64 MB shared, 16 bits geluid, 10/100 netwerkaansluiting, Windows XP Home NL SP2.

Celeron M370 1,5 Ghz.

512 MB DDR

DVD writer dual layer.

Wat is er bij jullie bekend over accutijden, stabiliteit en service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126336

Vandaag gezien en lijkt me een redelijke laptop. Een typische studentenlaptop lijkt mij....en ik verwacht dat deze laptop heel snel uitverkocht zal zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 126336 op 30-01-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

Iemand enig idee of het 14 inch breedbeeld scherm groot genoeg is om een paar uur per dag achter te werken? En hoe staat 14 inch breedbeeld ten opzichte van 14 inch gewoon. Lijkt het groter of kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126336

is groter en goed op te werken hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

die aanbieding had ik ook gezien en ik typ nu op die L7310

1e indrukken
*met een volle accu, wireless aan en verder alleen firefox > accu in tray zegt 1u40 minuten te gaan :(, maar moet dit nog echt gaan meten
*nagenoeg geruisloos, ook bij fan aan nauwelijks geluid
*apparaat wordt aardig warm, leuk in de winter, maar in de zomer :s
*scherm is fijn, lekkere resolutie past veeeel op voor je gevoel (normaal werk ik op 1280*1024)
*rand om scherm is aan de grote kant
*laptop voelt zwaarder dan 2,5kg, maar echt veel is het natuurlijk niet
*er staan wel heel veel tekentjes op het toetsenbord
*wireless werkt fantastisch

belangrijkste is echter
€599 voor een 14" widescreen met 60gb/512mb/wireless/DVD-DL is gewoon erg mooie koop

fujitsu heeft verder een carry in garantie. mail me als je meer vragen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk, dat is is info. Kan je me even updated houden mbt de accu en verdere prestaties van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13
Ja, zou je aub prestaties van de videochip kunnen posten?
Ik vraag me namelijk zeer af of er uberhaupt iets draait op zo'n 64MB shared video ding.
Uiteraard hoef ik er geen Doom3 op full op te kunnen draaien, maar een game als World of Warcraft zou ik er graag op kunnen draaien, al was het maar op 1024x768 met alle details laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143800

ik ga hem zo ophalen bij de media markt hier in utrecht, ik zal vanmiddag wat foto's posten en een indruk geven van deze laptop :) het blijkt mij een prima ding voor zijn geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

had je mischien ook een paar duidelijke foto's? ben mischien zelf van plan ook toch maar een laptoppie te kopen voor school ;)

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zag dit laptopje al in het mediamarkt foldertje staan..

Kan iemand mij vertellen of hier een mat of glimmend (glare noemen ze dat, oid) tft scherm op zit. Ik wil namelijk een glimmende, omdat dit veel strakker en scherper oogt imo.

(ook is het idd interessant of world of warcraft speelbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

hmm nog geen foto's die maak ik morgen

*het is geen glare scherm, dus gewoon mat, maar dus ook geen (rare) spiegelingen
*accu doet het zeker langer dan ik eerder had gepost, weet nog steeds niet hoe lang
*nog geen videotests gedaan, speel ook veder zelf geen WoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Een accu zal pas na enkele keren laden en ontladen zijn maximale capaciteit gaan leveren dus het is nog te vroeg om er wat over te zeggen als iemand hem net gekocht heeft.

Ook moet je totaal niks verwachten van het videogedeelte. Er zit een Unichrome Pro geintegreerde grafische kaart in die systeemgeheugen gebruikt. Deze zit qua prestaties ruim onder een recent Intel GMA900 chip en presteert globaal gelijk of net wat minder aan de ruim verouderde Intel Extreme Graphics 2. 3D Spelletjes zou ik dus niet eens proberen.

Maar als kantoormachine of voor studenten is dit een ideale computer. Het videogedeelte is eigenlik het enige wat teleurstelt en naar verwachting gezien de prijs. De rest is behoorlijk goed voor zo'n goedkope laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Leuk al die twijfelaars, maar deze laptop is na vandaag waarschijnlijk bij alle MediaMarkten uitverkocht.

€599 voor een laptop met 512MB, DVD-brander en Wifi is natuurlijk geen geld :).
In Groningen was 'ie gisteravond al zo goed als op.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:55
Ik heb de laptop voor m'n zusje gehaald. Echt een erg nice ding voor z'n prijs.

Alleen Florisson:
"*nagenoeg geruisloos, ook bij fan aan nauwelijks geluid".
Bij die van m'n zusje viel me juist op dat ie heel erg veel lawaai maakt als de hd laadt, als de hd niet laadt is de laptop compleet still. De andere bezitters daar geen last van ?

[ Voor 18% gewijzigd door SICK op 02-02-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 09:16

BasW

Non omnia possumus omnes

Ik hoor de HD totaal niet. Hij is met recht fluisterstil.
Misschien kan iemand mij ook verder helpen.Ik wil m uitbreiden met extra werkgeheugen. Heeft deze nu DDR I of II en wat is de max(1GB of 2GB)? De siemens site helpt niet echt mee

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167400

Dan moet je in de gebruikershandleiding kijken daar staat precies in tot hoever je em kunt upgraden (tot maximaal 1 GB).
Ik heb em trouwens ook gekocht gisteren in rotterdam. Ik hoor alleen veel lawaai bij het laden van een dvd of cd-rom schijfje en ook als ik wat installeer (harde schijf gebruik) maar voor de rest is die fluisterstil en het draadloos gebeuren werkt ook goed met 54 mbps als maximaal.

Wie weet er trouwens iets over de dvd brander te vertellen die heb ik nog niet gebruikt, trouwens wel relaxt voor 600 euro dubbellaags dvd brandertje.

Het klopt trouwens dat er niets te vinden is op de Fujitsu-siemens site want de laptop is speciaal samengesteld voor de mediamarkt.

Nou nog wachten op de volgende aanbieding!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 167400 op 02-02-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
in eindhoven is ie al niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gok dat deze helemaal nergens meer te krijgen is, nu nog ff wachten op de volgende aanbieding van MM (vaak Siemens, en vorige keer zelfs een IBM!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 15:50
Anoniem: 24317 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:40:
Ik gok dat deze helemaal nergens meer te krijgen is, nu nog ff wachten op de volgende aanbieding van MM (vaak Siemens, en vorige keer zelfs een IBM!)
Ik heb zelf die IBM. Een R50E voor 666. Een goed koop, aangezien ik als dealer goedkoop parts kan inkopen. 256 mb eruit gegooid 1024 mb erin. Nou nog wachten tot ik een mooie CPU voorbij zie rollen.

Waar je wel op moet letten met deze aanbiedingen is dat je niet per ongeluk akkoord gaat met een 6 maanden garantie termijn. En geloof ook niet de praatjes dat de MediaMarkt zelf repairs mag uitvoeren op notebooks van IBM of Fujitsu Siemens. Momenteel iis er slechts 1 in nederland die beide mag uitvoeren. En binnenkort gaat het in house repair van IBM naar Engeland. Alle machines vanuit heel europa worden in engeland gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Ik wilde toen die tijd ook voor die R50e gaan. Alleen bleek toen ik kwam opeens de aanbieding afgelopen te zijn en waren de prijzen van 599 naar 699 gegaan. Aan de ene kant wel gelukkig omdat ik zo interesse in IBM begon te krijgen en daarna goedkoop een T41 op de kop kon tikken. Echt ideale werkpaarden.

Maar het is wel jammer dat die aanbiedingen zo snel zijn uitverkocht. Veel bedenktijd heb je niet echt ;) Grappige is wel dat ze in dezelfde folder waar de L7310 in stond ook een Acer hadden voor 799 met bijna dezelfde specs. Waarschijnlijk worden mensen die de L7310 niet meer kunnen krijgen doorverwezen naar dit model met de mededeling: Wel iets duurder maar nog steeds waar voor je geld en een echte Acer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
_Jona_ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:43:
Ik wilde toen die tijd ook voor die R50e gaan. Alleen bleek toen ik kwam opeens de aanbieding afgelopen te zijn en waren de prijzen van 599 naar 699 gegaan. Aan de ene kant wel gelukkig omdat ik zo interesse in IBM begon te krijgen en daarna goedkoop een T41 op de kop kon tikken. Echt ideale werkpaarden.

Maar het is wel jammer dat die aanbiedingen zo snel zijn uitverkocht. Veel bedenktijd heb je niet echt ;) Grappige is wel dat ze in dezelfde folder waar de L7310 in stond ook een Acer hadden voor 799 met bijna dezelfde specs. Waarschijnlijk worden mensen die de L7310 niet meer kunnen krijgen doorverwezen naar dit model met de mededeling: Wel iets duurder maar nog steeds waar voor je geld en een echte Acer!
Het voordeel van die Acer is dat die een 15.4" CrytalBrightscherm heeft, maar mijn inziens is dat niet 200 euro extra waard.
Daarnaast vind ik Fujitsu-Siemens een beter merk dan Acer :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
RAILGUNNER schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:50:
[...]

Het voordeel van die Acer is dat die een 15.4" CrytalBrightscherm heeft, maar mijn inziens is dat niet 200 euro extra waard.
Daarnaast vind ik Fujitsu-Siemens een beter merk dan Acer :).
Deze zogenaamde Glare schermen zijn goedkoper om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
fleppuhstein schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:55:
Deze zogenaamde Glare schermen zijn goedkoper om te maken.
Waarom zag je ze in het begin dan alleen in het topsegment en tegenwoordig in het top- en middensegment?
De el-cheapo notebookjes van 500-600 euro hebben allemaal nog een oud scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Railgunner op 02-02-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
RAILGUNNER schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:19:
[...]

Waarom zag je ze in het begin dan alleen in het topsegment en tegenwoordig in het top- en middensegment?
De el-cheapo notebookjes van 500-600 euro hebben allemaal nog een oud scherm.
Verkoop technisch is het mooi, je verkoord een goedkoper geproduceerd cherm, wat er mooier uitziet, voor duurder dan een regulier scherm. Als je gewoon de losse prijzen bekijt tussen een glans en regulier scherm, dan is glans goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Ik heb hier zo'n laptop maar weet iemand hoe die wlan unit heet.
Het staat niet aan, ook van FN+F1 gaat ie niet aan.
Ik zie in de driver cd, 4 wlan drivers staan.

liteon 2x
Ralink wlan v2
en Raling wlan v3
Ook in apparaatbeheer zie ik er niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:38
Ik zie dat er al meer dan een jaar niet is gereageerd, maar toch kan ik het niet laten om even wat te posten wat hier nog niet gezegd is.

Die van mij heeft kuren met het beeldscherm. Hij heeft momenten dat hij flikkert als een gek en soms bijna volledig verduisterd wordt. Erg irritant! Ik beweeg het beeldscherm dan een paar keer heen en weer, maar ik neem aan dat dit niet bevorderlijk is.

Daarbij heeft de gemiddelde duur van de accu op 1 uur gezeten. Niet erg lang dus.
De speakertjes zijn een groot drama. Er komt nauwelijks volume uit. En je moet bij het bekijken van filmpjes, met de volumeknoppen op maximaal, veel moeite doen om het te verstaan.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Pagina: 1