De 3Dfx Voodoo Graphics zal op zich prima draaien i.c.m. een AMD K6/2 450MHz of Intel Pentium II 450MHz.quote:ErikRo schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:11:
Goh wat leuk om dit topic eens te lezen. Ik heb zelf ooit de eerste voodoo 1 kaart gekocht voor 700 gulden, toen (10 jaar terug ?? ) erg veel geld. Maar ik had quake 1 gezien en wilde die in superkwlaiteit spelen. In die tijd was een voodoo ECHT een hele grote sprong vooruit. In tegenstelling tot nu.
Als ik dit zo lees krijg ik weer zin om quake 1, unreal 1, descent 1 en 2 met glide patch te spelen. Misschien heb ik die kaart nog wel ergens liggen, misschien ook nog m'n p(?) 450mhz en sounbdblaster kaart. Ik denk dat de huidge computers echt veel te snel zijn.
Pas bij hogere klokfrequenties zul je tegen problemen aanlopen, een AMD Duron 1200 zal nog met een 3Dfx Voodoo Graphics werken, een AMD Athlon XP 1800+ niet meer.
Downloaden kan mits legaal. Abandon-ware is niet altijd legaal. Ik dacht mij te herinneren dat Grand Theft Auto (1 en 2?) freeware zijn geworden. Anyways, een 3Dfx Demo zou vast nog wel ergens te downloaden zijnquote:Probleem wordt denk ik wel dat ik die spelen vast niet meer heb, zijn die ng ergens te dloaden als abandon ware of kopen jullie die ergens 2e hands op?
Uiteraard is het ook mogelijk om te zoeken naar afgeprijsde games in een winkel of op een beurs. Bij sommige videokaarten zul je overigens ook games mee kunnen krijgen. Dat hangt af van de fabrikant. Bij de 3dfx Voodoo 3 3000 zul je bijvoorbeeld Unreal aan treffen. (Mits je de retail versie koopt met alles er op en eraan).
De 3Dfx Voodoo Graphics valt wellicht ietwat buiten de boot omdat de mogelijkheden minder zijn. Met een 3Dfx Voodoo II kan men enorm veel bereiken (Call of Duty 2 draait er volgens mij nog op). Idem voor de 3dfx Voodoo 5 5500, deze kaart kan nog best veel nieuwere games draaien. Uiteraard geldt dit ook voor de 3dfx Voodoo 5 6000 maar deze kaart is wat exclusiever en niet voor iedereen zo makkelijk beschikbaar.quote:Afijn ik hoor wel als jullie nog tips hebben.
btw het valt me op dat iedereen over de 5000 en 6000 serie praat, een enkeling over de voodoo2, maar niemand over een voodoo 1. Waarom zit die laatste in het verdomhoekje?
Profiel | http://thandor.net
I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.