6600 GT Silent Pipe II vs. normale koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 11:35
Ik heb veel kunnen vinden over de kaart 6600 GT, alleen niet wat nou beter is. De silent pipe versie van gigabyte kopen of toch voor een fan als koeling gaan.

Wie weet er wat meer over dat silent pipe? is dat goed spul? Het is trouwens wel goedkoper bij de winkel waar ik het koop :?

Ik wil hem op dit systeem laten draaien:

Amd Athlon 64 3500+
Asus A8N-sli (later wil ik ook sli gaan gebruiken)
1 gig geheugen
Gigabyte 6600 GT 256 mb (silent pipe?????)
Benq 1640 dvd-brander
Maxtor 250 gig S-ATA II
Zalman 460 Watt voeding

ps. videokaart PCI-E

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
silent pipe is hetzelfde als heatpipe.
Een simpel systeem die warmte van de ene kant naar de andere kant kan afvoeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.de.tomshardware.com/praxis/20030129/images/heatpipe_diagram.jpg
Werkt erg goed, je kan van sommige merken (zalman, thermaltake) ook heatpipe koelingen voor je videokaart kopen om de standaardkoeler te vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_f_p.jpg

Het is lekker stil, maar je moet wel een goede luchtstroom in de kast hebben. De warmte moet uiteindelijk sowieso afgevoerd worden...

U vraagt, wij antwoorden.

• ikzagjewel
Ok, maar wat zou je eerder kopen....

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als je later sli wilt gaan gebruiken kan het problemen opleveren met het formaat van de passief gekoelde kaartjes.

Blij Met Wilco

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat kost dat ding? overgens zal je wel een erg goeie airflow moeten hebben om dat ding en zeker 2 goed koel te houden, verder benut een 6600GT de extra 128MB niet, verder denk ik dat een 6800GS + een Zalman VF700 een betere keuze is

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• ikzagjewel
Ik ga even de topics hier doorlezen over de 6800 GS, heb er nog niet zo heel veel over gelezen!

Maar zit dat ongeveer rond dezelfde prijs?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
uit pricewatch:
gigabyte 6600gt silentpipe: € 154
voordeel is dat hij 258 mb ram heeft. De chip heeft echter maar een 128 bit databus.
goedkoopste 6600gt met 256 mb ram is van Sparkle : € 135
128 mb ram : van XFX: € 131

in die zelfde prijsklasse hebt je niet echt interresantere kaarten...

edit:
misschien de XFX GeForce 6800 LE voor 154 euro... was die niet te unlocken?

[ Voor 13% gewijzigd door MeMoRy op 19-01-2006 16:41 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• ikzagjewel
Ik denk dat ik ga doen wat GoldenSample zei:

- GigaByte VGA GeForce 6800 GS 256 MB
- Zalman VF700-Cu

Deze is namelijk ook mooi uit te breiden met SLI >:) dat moet natuurlijk wel gebeuren 8)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zoals ik je eerder zei.. kijk heel goed na of het wel gaat passen met 2 van zulke kaarten onder elkaar met een Zalman koeler of passief

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 19-01-2006 17:14 ]

Blij Met Wilco

• ikzagjewel
Ja maar lijkt me wel....
Afbeeldingslocatie: http://news.ferra.ru/images/48186_7465970893.jpg
hier is toch wel genoeg ruimte?

[ Voor 58% gewijzigd door ikzagjewel op 19-01-2006 17:24 ]

Verwijderd

Me broertje heeft er ook 2 van Gigabte inhangen met Silentpipe .. en passen perfect.
Dezelfde mobo btw.
Er zit nog een Cm of 1,5 tussen .. dus ruimte zat!

• ikzagjewel
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:26:
Me broertje heeft er ook 2 van Gigabte inhangen met Silentpipe .. en passen perfect.
Dezelfde mobo btw.
Er zit nog een Cm of 1,5 tussen .. dus ruimte zat!
Heeft hij de 6600 GT of de 6800 GS ?

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Ik gebruik de Gigabyte 6600 GT 256mb met Silent Heatpipe nu een maand (ik heb vrijwel hetzelfde systeem als jij (wil?)). Hij bevalt mij super, kan urenlang gamen zonder (temperatuur)problemen en omdat ik mijn systeem ook als HTPC gebruik, is die tijdens het kijken van films ook lekker stil. Wat mij betreft een grote aanrader!

Off-topic: Ik zou geen Maxtor schijf nemen, er zijn namelijk veel problemen met het ASUS mobo / Maxtor HD combinatie. Ik heb zelf voor een Hitachi gekozen, ook deze bevalt mij erg goed!

Veel plezier met je nieuwe systeem!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:12
Dr_oetker schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:46:
Off-topic: Ik zou geen Maxtor schijf nemen, er zijn namelijk veel problemen met het ASUS mobo / Maxtor HD combinatie. Ik heb zelf voor een Hitachi gekozen, ook deze bevalt mij erg goed!
Dat is echt al behoorlijk achterhaald zoals je al prima kan lezen in vele topics; in 9 vd 10 gevallen werkt het perfect - de kans bestaat natuurlijk dat jij 'n oude HD krijgt maar die kans is niet erg groot.

[ Voor 28% gewijzigd door Leftblank op 22-01-2006 16:55 ]

Verwijderd

Yorixz schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:55:
[...]

Dat is echt al behoorlijk achterhaald zoals je al prima kan lezen in vele topics; in 9 vd 10 gevallen werkt het perfect - de kans bestaat natuurlijk dat jij 'n oude HD krijgt maar die kans is niet erg groot.
en hij krijgt dus alleen het advies, als je kan kiezen. zoek de problemen dan gewoon niet op ;)

Verwijderd

van die maxtor schijven gaat over een revisie die al bijna een jaar oud is, die vind je niet meer in de winkel. En anders is er een firmware flash voor.

• ikzagjewel
Ik gok het gewoon op de maxtor, zoveel problemen zou dat nou ook weer niet geven!!!

Verwijderd

ik draaide 2 gigabyte 6600GT silentpipe (passief gekoeld) in sli maar niet op een asus sli moederbord.
Asus (en de laatste dfi ook dacht ik) hebben 2 pci sloten tussen de pci-e sloten.
Mijn mobo heeft maar 1 slot en dan gaat de pasieve koeling de mist in.
De onderste kaart voert z'n warmte af naar de bovenkant en minder als 1cm verderop zit de onderkant van de volgende kaart. De onderste kaart koelt dus voor geen meter en de bovenste kaart wordt ook nog es gloeiend heet.
80 graden worden ze dan makkelijk.
Omdat ik het allemaal teveel vond heb ik de pasieve koeling vervangen door zalman vf700cu.
Dat past niet want de fan van de bovenste kaart loopt vast op de beugel van de onderste kaart.
Ik heb de beugel van de onderste kaart moeten verwijderen om de bovenste fan te kunnen laten draaien en dan past het nog maar net.

Maar met een asus board is dit dus allemaal geen probleem!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 18:44
Weet iemand trouwens (AGP) een kaart met 2 x DVI, en toch passief gekoeld? Dat is namelijk ideaal voor mijn htpc-tje.
Pagina: 1