[2000] 2000 Pro: installeren terwijl ik de cd kwijt ben*

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met een windows 2000 key. Ik wil graag windows 2000 installeren op deze pc. Ik heb dit liever dan win xp. Win 2000 was volgens mij lichter dan xp. Ik heb een probleem. Ik heb de key wel maar aangezien ik deze pc heb gekregen van mijn oom. Hij had geen install cds meer want hij had er zijn software voor zijn bedrijf op. Deze key zou ik graag willen gebruiken voor een install van windows 2000. Ik wil graag weten of ik zonder gevolgen een windows 2000 install cd/dvd kan donwloaden en met mijn eigen key windows 2000 kan instaleren

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat kan.
dit is gewoon legaal. kan je volgens mij ook vinden op de site van Microsoft.

en idd, Win2K is lichter dan WinXP.
het grote verschil zit hem in de shell en de hoeveelheid wizards.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
McKaamos schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:21:
dat kan.
dit is gewoon legaal. kan je volgens mij ook vinden op de site van Microsoft.

en idd, Win2K is lichter dan WinXP.
het grote verschil zit hem in de shell en de hoeveelheid wizards.
cd's moet je dan kopen bij een distributeur, en niet downloaden bij een p2p site

dat zal ms je ook nooit adviseren om een windows cdrom te downloaden uit het grijze circuit :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Maar is het toch niet zo dat je ook de cd kan lenen van een kennis en dan je eigen key kan gebruiken. Als dat zo is kan ik hem toch ook lenen van iemand van het internet zolang ik mijn legale key gebruik

[ Voor 70% gewijzigd door Touchdomex op 15-01-2006 12:25 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
touchdomex schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:23:
alvast bedankt. Ik dacht dat microsoft een ban had op illegale cds met legale keys.
dat kunnen ze niet aangezien illigale cd's in 99% van de gevallen 1:1 kopies zijn

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

touchdomex schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:23:
alvast bedankt. Ik dacht dat microsoft een ban had op illegale cds met legale keys.
maar je gebruikt geen illegale key.

en btw, volgens mij kon je bij MS gewoon een nieuwe CD aanvragen.
ff zeggen dat je je oude kwijt bent en wel een key sticker hebt. moet voldoende zijn imo.
maar downloaden van een p2p netwerk moet ook werken afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Kost het bestellen van een cd van microsoft geld of krijg je die voor nop opgestuurd. Ik heb zon mooie oem stikkertje op mijn kleine kast staan

[ Voor 26% gewijzigd door Touchdomex op 15-01-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

touchdomex schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:26:
Kost het bestellen van een cd van microsoft geld of krijg je die voor nop opgestuurd. Ik heb zon mooie oem stikkertje op mijn kleine kast staan
mail ff. dan weet je het.
ik geloof dat het je een paar euro kost, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

volgens mij is het gratis mits je cd key geregistreerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb een mail gestuurd naar micrsoft over deze cd. Ik verwacht binnenkort antwoord. Ik download ondertussen gewoon de windows 2000 cd. Ik kan dan in iedergeval de computer deze week gewoon installeren. Ik heb dan als de cd gratis is een mooi exemplaar die ik kan gebruiken bij andere pcs

Ik heb net een beetje gezocht maar ik denk dat ik gewoon ga bestellen of lenen van een kennis. Die normale standaard professional cds zijn moelijk te vinden

[ Voor 22% gewijzigd door Touchdomex op 15-01-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 138244 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:34:
volgens mij is het gratis mits je cd key geregistreerd is
Nee.

Dit mag alleen als je een licentie hebt waar een downgrade recht op zit.

http://www.microsoft.com/licensing/resources/default.mspx

http://search.microsoft.c...en-US&q=downgrade+license

Mooie download chart ook waar precies staat wat wel en niet mag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik kan toch ook gewoon een cd bestellen onder het kopje. Ik ben mijn cd kwijt en ik heb wel een licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BackSlash32 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:35:
[...]

Nee.

Dit mag alleen als je een licentie hebt waar een downgrade recht op zit.

http://www.microsoft.com/licensing/resources/default.mspx

http://search.microsoft.c...en-US&q=downgrade+license

Mooie download chart ook waar precies staat wat wel en niet mag.
het gaat niet om een downgrade, maar een verloren CD en wel aanwezige legale key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah ok :)

Dan heb ik de topicstart niet goed begrepen.

Niettemin is het nuttige info :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Het is inderdaad handige info. Ik heb er weinig aan maar ja. Ik hoop morgen eigenlijk een mailtje te krijgen met de prijs. Vandaag niks ontvangen. Ik ben ondertussen wel aan het downen van de cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je niet toevallig een OEM licentie? In dat geval is volgens mij de fabrikant van je PC verantwoordelijk voor het leveren van replacement media :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hoe herken ik een oem licentie. Het staat in ieder geval niet in de product key. Wel in de product Id zou dit betekenen dat ik nu voor niks microsoft heb gemaild en emule aangezet om te downloaden van de cd van 2000 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30

JohnD

Bernd

als je een sticker op de zijkant van je kast hebt is het toch altijd een oem licentie :?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 08:33
OEM houd in dta ie bij een nieuwe PC is geleverd en enkel op die PC gebruikt mag worden. Dus ook niet meenemen naar een andere PC. Een retail versie ben je ook van verplicht om de sticker op je kast te plakken en deze versie mag los verkocht worden zonder systeem erbij. In a nutshell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Maar ik kan toch wel gewoon mijn licentie gebruiken voor de pc. De HD was dood. ik wil nu dus hem installeren. Kan ik de officiele code gebruken voor deze pc. Het enige wat veranderd is de HD en mogelijk later nog wat rammetjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

touchdomex schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:36:
Maar ik kan toch wel gewoon mijn licentie gebruiken voor de pc. De HD was dood. ik wil nu dus hem installeren. Kan ik de officiele code gebruken voor deze pc. Het enige wat veranderd is de HD en mogelijk later nog wat rammetjes erbij.
ja dat kan.
het is gewoon legaal, zolang je maar de officiele license key gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Okay bedank. Ik kan via een klasgenoot een cd lenen. Hier installeer ik hem mee. Alvast bedankt voor de reacties

Pagina: 1