[XP] 'Fout in laden van besturingssysteem' bij installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153597

Topicstarter
Heb net nieuw computer gekocht en alles geassembleerd en ben bezig met XP te installeren.
Ik selecteer de partitie laat ze volledig formatteren en setup begint met bestanden te kopiëren. Daarna start hij opnieuw op voor de eigenlijke winsetup maar bij het booten zegt hij 'Fout in het laden van het besturingssysteem'. Heb dit nog eens geprobeerd en weer zelfde fout. Daarna dacht ik misschien ligt het aan de cd en heb ik een andere XP versie genomen maar daar krijg ik dezelfde fout. Iemand enig idee wat er kan miszijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

Staat je cd speler wel als startup item? zo nee dan is het nogal wiedes dat ie geen os kan vinden :|

did not reach the following recipient(s):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cd-speler staat als eerste boot en HDD als 2e, maar alsek boot vraagt hij wil je opstarten vanaf cd-rom en als ik even wacht gaat hij door naar HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jumpers wel goed staan dan? Kan ook wel eens ditsoort dingen veroorzaken. Hardware ook al eens getest? Misschien even een andere harddisk, ander geheugen (of als er meerder reepjes zijn even een enkel reepje proberen). Wat heb je precies voor hardware? Misschien een SATAdisk waar ook nog een driver voor geladen moet worden?

Ik zet nog even [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy, probeer daar zelf in het vervolg op te letten. Ook breid ik deze nog even uit :)
fout tijdens booten windows installatie > [XP] 'Fout in laden van besturingssysteem' bij installatie*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HDD is nog een via IDE, en staat ingesteld op master. geheugen is 2*512MB Kingston.

edit: net geprobeerd met 1 lat en werkt nie

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 153597 op 14-01-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
srry :s

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 153597 op 14-01-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je met de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) je laatste bericht willen wijzigen, als er nog niemand onder je heeft gepost? Dat houdt het een stuk overzichtelijker, en voorkomt dat je topic iedere keer weer naar boven gehaald wordt in de lijst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had nog een oude HDD liggen waar XP op stond en die proberen te laten booten maar werkt evenmin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw systeem en ide, graag specificaties verder, dan kunnen we je beter helpen,,

Overigens alvorens het opnieuw te proberen, kun je beter eerst de HDD leeghalen(volledig formatteren) en daarna opnieuw met de installatie starten. De hdd die je "nieuw" hebt is ook nog nooit gebruikt ?

Oude XP install met nieuwe hardware gaat sowieso niet werken.. Beter om dan te proberen op een oude schijf een nieuwe installatie te starten om de HDD uit te sluiten van oorzaak.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-Asus A8N-E
-AMD Athlon 64 3700+
-Asus 6600GT 128MB DDR3 PCI-e
-Maxtor 80GB IDE

nee die maxtor was al gebruikt met oude pc. Mobo dan was zodanig oud dattek er maar 30GB kon van zien en heb ze nu volledig geformatteerd de eerste keer en niet gewoon snel en lukte dan ook niet. Ben nu even memtest aan het draaien om geheugen uit te sluiten of niet en dan es CPU op de proef stellen voor ik overga naar de HDD.

edit: memtest geslaagd, geheugen is blijkbaar het probleem nie

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 153597 op 14-01-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

Anoniem: 153597 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:32:
cd-speler staat als eerste boot en HDD als 2e, maar alsek boot vraagt hij wil je opstarten vanaf cd-rom en als ik even wacht gaat hij door naar HDD.
Niet dat ik zo dom inschat hoor maareh, dat ie door gaat naar je HDD is logisch. is de melding "Fout in het laden van het besturingssysteem" als ie naar HDD doorgaat of na het positief beanrwoorden van de vraag press any key to start up from cd-rom? :?

did not reach the following recipient(s):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alsie naar HDD doorgaat

ben nu bezig met es op andere HDD te proberen
eens zien wat het geeft.

edit: NTLDR ontbreekt alsek boot op die andere HDD
-IDE-cable vervangen
-herformat en kopieren naar HDD van nodige files

hopelijk werkt dit

Nee, werkt ook niet blijft NTLDR ontbreekt

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 153597 op 14-01-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb nu uiteindelijk toch iets kunnen bereiken, op de normale HDD hebbek NTLDR gezet NTDETECT.COM en boot.ini en hal.dll gefixxed maar nu alsek opstart krijg ik:

edit: klein foutje vergeten power kabel van HDD aan te sluiten.
Nu: Heb mijn nieuwere HDD op mijn pa's pc aangesloten en hij ziet ze perfect met de windows bestanden erop enzo (voor de setup) dus daar kan het probleem moeilijk liggen.

Ga nu op mijn oude HDD nog eens proberen om alles in orde te stellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 153597 op 15-01-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:41
Is je windows xp cd niet beschadigd? Probeer eens een andere, of maak er een kopie van en probeer die :).

Zou je ook een beetje op je taal willen letten? Ik moet je posts soms 4x lezen voor ik snap wat er staat :).

Vertel ook ff stap voor stap wat je gedaan hebt om windows te installeren, en op welke schijf, en kijk ff of je jumpers wel goed staan. Maxtor had ook van die jumpers om in te stellen dat het maar 32 gb zichtbaar maakte, speciaal voor oude moederborden (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159326

hey, ik heb ditzelfde probleem gehad en hij werkte door niet de partitie te formatteren maar eerst de partitie te verwijderen dan een nieuwe maken en dan formatteren zo kreeg ik hem wel werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Werkt nu waren een paar corrupte clusters in de HDD en via partition magic zijn ze weggewerkt geweest.

@stefan001: srry ben ook maar een belg hoor :)
Pagina: 1