[iPod] Aanschaf Icelink: Verschil in interfaces?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De vader van mijn vriendin was zijn nieuwe auto (Chrysler Grand Voyager) aan het uitzoeken en beetje aan het in elkaar plakken kwa opties en kwam er toen achter dat 750 euro voor een 6CD Wisselaar achterlijk duur is. Van de garage kreeg hij de tip om eens te kijken naar de mogelijkheden van een iPod in zijn auto.

Uiteindelijk na veel wikken en wegen een iPod Video 30GB gekocht. Nu wilde hij echter deze in laten bouwen in zijn nieuwe auto, zegt de garagehouder dat de dension icelink voor dat model nog niet beschikbaar is omdat hij een te nieuwe iPod heeft. Nu is mijn gedachte direct: Alle iPods hebben dezelfde Dock interface en zijn allemaal compatible voor alle andere iceLinks.

Mijn vraag is dan dus: Is het nou zo dat de garage een fout heeft gemaakt door te melden dat er in de Chrysler Grand Voyager de mogelijkheid is om een iPod koppeling te nemen? Of is het echt zo dat die interface anders is en zit ik er dus ff naast hier?

Ik denk zelf namelijk dat die garage echt dom bezig is geweest en zonder na te denken heeft gezegd dat de koppeling mogelijk is. Het gaat namelijk om een Becker radio's die Chrysler als OEM radio in de auto's bouwt. In dit geval om de RB1 of RB4 (volgens vader van vriendin, nergens gechecked) en dan zie ik dus bij Dension USA dat de Icelink daar helemaal niet compatible mee is en dat het dus niet om de iPod gaat, maar om een fout van de garage.

Heb net nog geprobeerd de heren van ICEPOD.nl even te bellen, maar was helaas al te laat. Vandaar dat ik hier even wat ervaringen/meningen probeer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is ice>Link compatible with new 5G video iPod's?

En als ik bij Dension kijk staat dat de ice>Link Plus compatibel is met alle modellen van Becker.

Dus ik zie het probleem niet zo, behalve dan dat de iPod, door z'n afmetingen, niet perfect past. :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
idd... dat dacht ik dus ook en als het enige probleem is dat het niet goed past dan wordt die koppeling maar mooi gemaakt en gebruiken we het kabeltje wel totdat er een cradle is die wel past... Uiteraard op kosten van de garagehouder.

Verder nog mensen al ervaringen met een iPod video icm de IceLink Plus?

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 30-12-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136259

Ik heb een gewone 20 GB iPod, maar de bediening moet je met beleid (niet al te snel) uitvoeren.
Ook heb ik verschil gemerkt als de iPod plat of op de zijkant (beide in het dash-kastje) ligt. Op zijkant snel last van vastlopen. Plat minder, maar toch wel na 150 tot 200 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164820

de ipod video en 20gb en nano hebben de zelfde interface dus gen enkel probleem als de 20 gb past past de video ook wel.het enige kan zijn dat deze nog niet beschikbaar is voor dit type.
ice>Link Plus sets voor Dension-aux
Ice>Link Lite aux input, voor radio’s met aux-in Tulip/RCA mogelijkheid. CD kwaliteit geluid, iPod word gevoed, bediening op iPod. Geen ice>Link Plus EUR. 99
Pioneer AUX-IN set, voor AUX aansluiting via de ip-bus connector. (mits ondersteund door de radio, zie handleiding radio of via functie toets AUX is in te stellen! CD kwaliteit geluid, iPod word gevoed, bediening op iPod. EUR. 119
VDO AUX-IN set, voor VDO radio’s met analoge CD wisselaar uitgang/AUX ondersteuning. (geen navigatie radio’s, ms4200 etc) EUR. 119

uit deze info verkregen via www.icepod.nl haal ik uit dat het geen enkel probleem is.
en zoals al eerder werd gezegd in dit topic het is zeer goed mogelijk dat de cradle niet geschikt is voor de video.dit probleem kun je verhelpen door ff tijdelijk een goedkope autohouder te kopen bij media markt al voor 9,99 volgens mij.en later de video houder regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Vandaag bij de garage geweest. Na uitgebreide discussie met zowel monteurs als werkplaatsmedewerkers die ermee bezig geweest zijn tot de conclusie gekomen dat de enige reden dat ze de stap op dit moment nog niet genomen hebben is dat ze (in hun ogen) teveel tegenstrijdige berichten krijgen.

Na ze gewezen te hebben op de site van dension USA waarop staat dat de RB3 radio en de iPod Video gewoon ondersteund worden gaan ze deze week opnieuw met de importeur bellen...

To be continued dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Even een update voor de geintresseerden in dit product:

Het blijkt nu zo te zijn dat er verschillende marktsegmenten zijn waarin dit product wordt uitgebracht en dat niet alle regio's dezelfde producten geleverd kunnen krijgen. Heb de afgelopen weken een aantal keer gesproken met een leverancier van de icelink en de importeur hier in NL en het blijkt dat hier in NL niet aan het product te komen is voor de Chrysler.

In USA kan dit wel, en in Duitsland is ook een webshop die em heeft, maar we zijn dus nu op onderzoek in hoeverre dit wel de goede versie is etc.

Ik vind het persoonlijk ronduit belachelijk dat een importeur niet alle versies van een bepaald product kan importeren. Terwijl die auto toch echt hier verkocht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29517

Merkwaardig verhaal. Maar er is hoop! :-)

Ik heb in mijn PT Cruiser uit 2004 ook het RB3 radio/cd/navigatiesysteem. Ongeveer een jaar geleden heb ik uit Duitsland (Maxxcount - prima toko) de Chrysler uitvoering van de IceLink Plus laten komen. Deze werkt perfect samen met de RB3 - inbouwen door de merkdealer kost plm. 20 minuten.

De 5G iPods passen op zich prima in de cradle, maar zijn alleen wat dunner dan de 4G. Het helpt om de cradle af te werken met een paar strookjes zacht rubber - daarna past het als een maatkostuum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 29517 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:25:
Merkwaardig verhaal. Maar er is hoop! :-)

Ik heb in mijn PT Cruiser uit 2004 ook het RB3 radio/cd/navigatiesysteem. Ongeveer een jaar geleden heb ik uit Duitsland (Maxxcount - prima toko) de Chrysler uitvoering van de IceLink Plus laten komen. Deze werkt perfect samen met de RB3 - inbouwen door de merkdealer kost plm. 20 minuten.

De 5G iPods passen op zich prima in de cradle, maar zijn alleen wat dunner dan de 4G. Het helpt om de cradle af te werken met een paar strookjes zacht rubber - daarna past het als een maatkostuum.
Gaaf.... Dit geeft hoop!! de pa van mijn vriendin was het al aardig zat aan het worden en heeft al een boos telefoontje naar de dealer gedaan aangezien die dit hele verhaal in gang gezet hebben door het aan te bevelen...

Ik had Maxxcount reeds gemaild en wacht nog op reactie. Maar in jouw ogen doet de RB3 het dus prima met hun product? Dan gaan wij morgen even de dealer vertellen dat ze die mogen gaan bestellen ;-).

Bedankt voor je zeer hoopgevende reactie. Ik werd het al aardig zat met al dat gezeik over en weer tussen de dealer, importeur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29517

En... doet ie het inmiddels? :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
O nee verawcht niet dat het ineens snel gaat... De garage en wij zijn nu weer over en weer aan het discussieren, wij zijn namelijk van mening dat als ze zeggen dat het het goede product is dat ze hem ook zelf mogen aanschaffen etc. En zij willen zichzelf weer indekken zodat wij hem kopen en wij met het overbodige product zitten als er wat fout is.

Beetje rotsituatie aan het worden.

1 ding is zeker, die garage verkoopt ons geen auto meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230675

Beste Sander en Henk de Haas,

Naar aanleiding van jullie Ipod aansluiting op de RB3 radio in de Chrysler wilde ik even vragen of het uiteindelijk allemaal gelukt is. Ik heb nl zelf hetzelfde probleem.

Kan je trouwens ook het video signaal van de ipod naar een schermpje sturen met deze oplossing

Alvast mijn hartelijke dank.

Ik hoop dat jullie nog reageren want dit forum item is al ruim een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Bij ons is het NIET gelukt. De monteurs hebben tegen alle berichten en eisen van ons in toch gewoon een ICELINK geplaatst die tussen de antennekabel geklikt wordt, oftewel nog steeds geen controle vanaf de radio en gekut met frequenties. Daarnaast is de geluidskwaliteit wel ok, maar zeker niet wat je zou verwachten van een dergelijke oplossing.

Na een hoop gedoe met de leasemaatschappij, dealer etc is besloten om deze oplossing er in te laten zitten (ze hebben helaas nog meer verprutst bij de dealer), en de dealer heeft te horen gekregen dat ze aan die leasemaatschappij voorlopig geen auto's meer uit hoeven te leveren vanwege de schandalige afhandeling van deze hele order.

Helaas kan ik je dus geen positief bericht geven... :(
Pagina: 1