[WINXP 64] Soms reageert de PC heel traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 21:50
Ik draai Win XP 64 op een Epox 9NPA+ Ultra bord met Nvidia 4 chipset en een AMD XP 64 3200+ proc. Ik heb 2 Sata 200 Gb Seagate Barracuda Hd's in RAID en 1 Samsung Ata 133 (IDE) als data opslag. Heb net een nwe Video kaart geinstalleerd nl een ATI Xtreme X850 XT.

Ik heb de PC 2 weken geleden opnieuw ingericht dmv format c:.
Hierbij merkte ik op er dat de RAID driver van NW 6.39A (beta) de enige versie is waarop de PC van de Sata Raid kan booten. Elke nieuwere versie zorgt voor een eindloze reboot.

Affijn, nu ik dat probleem heb ondervangen is er een ander probleem welke ik niet thuis kan brengen.
N.l:

Op willekeurige tijdstippen reageert de OS (PC) heel traag. Alsof er iets op de achtergrond wordt uitgevoerd waarbij de proc op realtime wordt belast.
Ik kan dan wachten (soms wel tot 10 minuten of langer) eer dit voorbij is of dan als enige redmiddel de reset knop indrukken. Het gaat daarna dan ook wel een tijdje goed..Soms een dag soms een week ..Maar het euvel blijft.

Ik heb onlangs de nieuwste driver versie geïnstalleerd op aan raden van Epox. de v 6.69 maar heb de NW SM bus driver achterwege gelaten omdat dit ook wel eens problemen kon veroorzaken.(volgens Epox)

Voordat ik nu weer tot Format C: overga wou ik vragen of iemand op dit forum mij hierin wat meer informatie zou kunnen verschaffen omtrent dit vage probleem.

Het maakt dus niet uit wat ik doe. MSN opstarten, iets installeren of gewoon surfen, de pc reageert soms op willekeurige tijden heel erg tráááááág. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door stretch op 29-12-2005 19:27 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vage problemen die soms eens per dag komen, soms eens per week komen zijn altijd moeilijk op te lossen en te achterhalen.

Herinstallatie zal de snelste en beste optie zijn.

• stretch
Jah inderdaad....Maar ja, dan ben ik weer een paar dagen verder en de image die ik gemaakt heb is dan ook niet goed. :(
Ik vroeg me af of er nog meerdere mensen zijn met dit probleem.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan altijd eens kijken bij taakbeheer op het moment dat je pc heel traag wordt, gaat de snelheid van je HDD's omlaag? Of je CPU (Q 'n Q ginstalleerd?)?

Check ook even je temps!

Overigens is het niet goed dat je RAID drivers niet worden aangepakt.
Misschien harde schijf halfdood?

Check SMART!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• stretch
Helaas kan ik dan helemaal niets. Zelfs de muiscursur wanneer ik die verplaats, duurt ruim 10 seconden eer die dan beweegt.
Taakbeheer heb ik open staan maar ja..dan zie ik niets en kan ik nergens op klikken.
Ja die drivers van Nvidia....Vaag idd.

SMART is niet te checken daar deze op de NVIDIA RAID driver zit.

[ Voor 18% gewijzigd door stretch op 29-12-2005 19:26 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb dit ook gehad (Firefox blokkeerde volledig), muis reagereerde verschrikkelijk traag, maar na veel tassen koffie en veel geduld kon ik toch kijken in Taakbeheer!

Misschien kan processexplorer van sysinternals helpen, die kan je minimaliseren naar je klok, en dan, op het moment van de crash (met veel geduld) kan je erop klikken, en krijg ge onmiddelijk een venster met loads en CPU-usage. (je moet het wel even aanzetten bij opties, het minimaliseren naar klok).

Hou ons op de hoogte

[ Voor 4% gewijzigd door Snake op 29-12-2005 13:42 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• stretch
Zo, ik heb Proces Explorer draaien...Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Oke..Ik heb waarschijnlijk het euvel gevonden, al weet ik niet precies wat het inhoudt.
Volgens Proces Explorer neemt een service genaamd DPCs (Deferred Procedure Calls) de proc soms in beslag. Belasting 94 - 99 % .
**
[MS Quote]
DPCs Queued/sec Shows the overall rate at which deferred procedure calls (DPCs) are added to the processor's DPC queue. DPCs are interrupts that run at a lower priority than standard interrupts. Each processor has its own DPC queue. This counter measures the rate at which DPCs are added to the queue, not the number of DPCs in the queue.
**
Wat houdt dit nou weer in??

Dit gebeurt soms wanneer je bijv audio initialiseert in MSN messenger 7.5.
Soms geen probleem en andere keer hoppa...Proc bijna 100% belast. Dan reageert de PC ook erg traag. Normaal is deze proces niet aktief, lijkt het wel. Alleen mat MSN.
Wanneer het wel goed gaat dan geeft dit proces een belasting weer van 1.5 tot 4 %.
Aangezien ik vaak MSN open had staan ook tijdens het surfen kon ik dit niet achterhalen.
Iemand andes nog dit probleem en belangrijker..Wat kan ik hier aan doen ????

[ Voor 37% gewijzigd door stretch op 31-12-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

[OT}
Die DPC'ers hebben inderdaad de neiging om veel load te veroorzaken :+

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mies-ttk89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 20:59
Ik kan me herinneren dat jij tijdje terug een nieuwe videokaart hebt aangeschaft ?

Waren daarvoor die problemen ook al ?
Misschien driver conflict ?

Nederland | WAGO | Loxone | Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

ik had het precies hetzelfde onder w2k3 x64, geen idee waar het aan lag, maar verdenk de ac97 driver want die had ik als laatste geinstalleerd en daarna bleef die na een reboot dus ook hangen na een tijdje. Muis reageert heel af en toe ctrl alt del ook heel traag.

Heb het gewoon opnieuw geinstalleerd en klaar. Nu draait hetwel en de geluidsdrivers probeer ik van de week nog eens manual maar eeerst een image maken. geen zin om weer heel de reutemeteut te moeten installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
mies-ttk89 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 09:14:
Ik kan me herinneren dat jij tijdje terug een nieuwe videokaart hebt aangeschaft ?

Waren daarvoor die problemen ook al ?
Misschien driver conflict ?
Inderdaad, heb net een nwe Vid kaart gekocht maar het lijkt alleen maar te gebeuren met MSN Messenger.
Ik ga wel verder testen, desnoods weer formateren en dan opnieuw beginnen.
De probs zijn inderdaad naar voren gekomen na install Vid kaart drivers...
Pagina: 1