Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Jup 180 euro en je kan alles ermee doen wat je wil.

Je kan het ding uitbreiden, zelf leuke dingen voor maken, modden (want das wel nodig, als was het maar om dat domme plastic rubber aan de zijkant eraf te halen waar de adapter in moet en je joysticky te verkorten zodat je dead-zone iets kleiner wordt) en noem maar op.

Er zit een enorme community achter die ook steeds groter wordt en waar toch leuke dingen uit komen.

Hij kan ook aan je TV, perfect als vervanger voor de stapels oude consoles die de meeste tweakers hebben liggen (maar eigenlijk zo oud zijn dat we ze niet nog meer willen laten slijten).

Overigens kan je er ook e-books op lezen, dat is wel reuze handig en wie weet wat er in de toekomst nog komt.

Ik ken ook een hoop mensen in mijn omgeving met een PSP en hoewel de games er veel mooier op zijn zijn ze meestal niet leuker om te spelen en zijn ze enorm duur. Ik ken al menig PSP die stof ligt te happen omdat de spellen zijn uitgespeeld en een nieuw spel toch wel duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:50
mno schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:12:
Ik heb het in dit topic al eerder geschreven, in plaats van zoeken naar een skin raad ik iedereen aan om de grafische schil Gmenu2X uit te proberen. Een geweldig programma dat bij elke release beter wordt en waarmee je elk programma kan starten met allerlei parameters per item (zoals de kloksnelheid en het maximum volume).

[afbeelding]

Binnenkort ook verkrijgbaar in het Nederlands.
..heb jij nou gewoon een 75GB flashkaart? _/-\o_

(zal waarschijnlijk wel een samba share zijn.. toch? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47

mno

XSNL schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:01:
..heb jij nou gewoon een 75GB flashkaart? _/-\o_
(zal waarschijnlijk wel een samba share zijn.. toch? :+ )
;) Die screenshot staat op de site van de developer. Volgens mij gebruiken devs een soort virtuele GP2x, vandaar waarschijnlijk die grote opslag (was me niet opgevallen trouwens).

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205956

Ok, now I'm getting all overexited. Ik zag dat ook Metal Slug te spelen was. Dergelijke kwaliteit bedoel ik. Daarnaast hou ik van alle vormen van Mario. Iemand nog voorbeelden van dergelijke games?

Ik zat trouwens nog even te kijken naar de XGP serie, maar het voordeel van de betere 2d/3d performance wordt door het wachten (incluis het wachten op het beschikbaar raken van de nodige emulators) behoorlijk teniet wordt gedaan. Als hij al uitkomt..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205956 op 28-01-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:29
Pocketsnes werkt lekker, weet ie,mand alleen hoe ik als ik een spel aan het spelen met pocketsnes er weer uit kom? khebn zon beetje alles geprobeerd maar twil niet echt lukken.
Damn ik vraag teveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt het trouwens nog uit welke SD kaart je gebruikt? Anders ga ik liever even langs de MM voor een SD kaart + USB-kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Batsiaan schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:57:
Pocketsnes werkt lekker, weet ie,mand alleen hoe ik als ik een spel aan het spelen met pocketsnes er weer uit kom? khebn zon beetje alles geprobeerd maar twil niet echt lukken.
Volume+ en volume- tegelijk indrukken.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 14:25
hoe zit het met de nieuwere gmenu2x? heb er al lang geen nieuwe versie meer van gedownload, vind het zoveel werk om al die links erin te zetten voor alle verschillende emulators enzo...zitten die er tegenwoordig al bij of moet je die nog steeds handmatig aanmaken? ja k weet het...ben lui :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

0uTsIdEr84 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:02:
hoe zit het met de nieuwere gmenu2x? heb er al lang geen nieuwe versie meer van gedownload, vind het zoveel werk om al die links erin te zetten voor alle verschillende emulators enzo...zitten die er tegenwoordig al bij of moet je die nog steeds handmatig aanmaken? ja k weet het...ben lui :o
In versie 0.8.1 zit een automatische scannerfunctie die je hele sd-kaart afzoekt naar executables en daar snelkoppelingen voor creëert. Inclusief icoontjes én handleidingen (readme), mits deze in de map staan van de executable en de juiste naamgeving hebben. Ook kan je handmatig 'browsen' om snelkoppelingen te maken.

Daarnaast zit er een aantal standaard snelkoppelingen in.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205956 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:50:
Maakt het trouwens nog uit welke SD kaart je gebruikt? Anders ga ik liever even langs de MM voor een SD kaart + USB-kaartlezer.
Ja dat maakt wel uit, op de GP2X wiki is een lijstje te vinden met kaarten die goed werken.
Vooral bij de grotere kaarten komt het nogal precies en zoals ik heb uitgevonden maakt het ook nog eens per firmware versie uit.

Overigens hebben ze bij de MM wel een hoop verschillende merken hoor, en je kan altijd gaan ruilen natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 28-01-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, toch gezwicht :').
De bestelling is geplaatst, de betaling is gedaan. Nu alleen nog even handmatig naar de MM om een kaartje + cardreader te kopen en hopen dat alles snel binnen is. Ik ben reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
mno schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:38:
[...]

In versie 0.8.1 zit een automatische scannerfunctie die je hele sd-kaart afzoekt naar executables en daar snelkoppelingen voor creëert. Inclusief icoontjes én handleidingen (readme), mits deze in de map staan van de executable en de juiste naamgeving hebben. Ook kan je handmatig 'browsen' om snelkoppelingen te maken.

Daarnaast zit er een aantal standaard snelkoppelingen in.
damn..dat is wel lekker...ga ik maar eens proberen...ben sinds een week compleet verslaafd aan super mario war! helemaal lache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Hmm kan je ook de b=button settings in het menu veranderen? en dat dat ook zo ingesteld blijft bij bijv alle spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over welk programma heb je het?

In DrPocketSnes kun je het inderdaad wel instellen en ook bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Anoniem: 205956 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:43:
Nou, toch gezwicht :').
De bestelling is geplaatst, de betaling is gedaan. Nu alleen nog even handmatig naar de MM om een kaartje + cardreader te kopen en hopen dat alles snel binnen is. Ik ben reuze benieuwd.
Congrats, je zal em waarschijnlijk nu wel door de bus hebben *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XSNL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:58:
[...]

Congrats, je zal em waarschijnlijk nu wel door de bus hebben *O*.
Kreeg vandaag een mailtje met bevestiging dat het verzonden is. Zal wel morgen worden, wat mooi uitkomt, want vandaag moest ik de hele dag werken en morgen ben ik de hele dag vrij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Ben ik de enigste die er last van heeft dat tijdens het muziek afspelen hij heel af en toe 1 seconde hapert? Hetzelfde gebeurt met sommige emulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Batsiaan schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:07:
Ben ik de enigste die er last van heeft dat tijdens het muziek afspelen hij heel af en toe 1 seconde hapert? Hetzelfde gebeurt met sommige emulators.
Kan je een voorbeeld geven van welke programma's? Misschien moet je ff van te voren overclocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Mijn emu (drpocketsnes laatste tijd) heb ik overgeclocked naar 260 mhz, het spel wat ik er mee speel(harvest moon) werkt prima alleen heel af en toe hapert ie echt even, hetzelfde heb ik als ik muziek afspeel met de standaard speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is binnen *O*. Maar ik heb meteen mijn eerste concern. Ik heb DrMD gestart, maar hij blijft heel lang hangen op Patching MMU. Ben ik gewoon ongeduldig of zit er iets mis? En kan ik 'm gewoon uitzetten als ie blijft hangen of brick ik 'm dan?
;(. I want it to be good to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem gevonden. Maar even verder kloten.
Screenprotector is kut trouwens :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Heb je de screenprotector van ombouwwinkel? volgens mij naaien ze je als je die besteldt namelijk, aangezien hij er bij mij al opzat en volgens de handleiding ziet de standaard protecting film er ook zo uit. en van wat ik heb gezien is de screenprotector die je kan kopen betere kwaliteit (in deze zitten allemaal bobbels en geeft lelijk het licht weer) en heeft zoiezo een andere vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de screenprotector van Gpark. Maar als ik 'm erop plak wordt het licht ontzettend dof en er blijven bubbels in zitten. Dat ding is ook veel te dik.. Het is gewoon beter zonder screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Batsiaan schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:18:
Mijn emu (drpocketsnes laatste tijd) heb ik overgeclocked naar 260 mhz, het spel wat ik er mee speel(harvest moon) werkt prima alleen heel af en toe hapert ie echt even
De maker van pocketsnes heeft daar net de oorzaak van gevonden (heeft te maken met automatisch saven van de SRAM) en zal dit fixen in release 5.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een dom (maar niet erg) probleem met pocketsnes.

Mijn savegame is corrupt geraakt ofzo, als ik die nu inlaadt dan stopt het geluid en komt het ook niet meer terug. Als ik het geluid aan laat staan in de settings dan crasht de hele boel vaak binnen 10 min.

Het spel is natuurlijk LTTP ;)

Als ik de savegame inlaad en naar een ander slot zet en daarvan laad heeft die precies hetzelfde probleem.

De rom resetten dan komt het geluid weer terug.

Niet dat het erg is, want ik speel zo goed als nooit met geluid, maar vond het wel een beetje super wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Hmm kan je de saves uberhaupot bewaren terwijl je een nieuwere versie van pocketsnes erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

mno schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:03:
[...]

De maker van pocketsnes heeft daar net de oorzaak van gevonden (heeft te maken met automatisch saven van de SRAM) en zal dit fixen in release 5.
FYI: Pocketsnes V5 is uitgebracht, zie http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=35245
Met de optionele ingebakken tweaks (Craigx's RAM settings, MMU hack) loopt hij bij mij al lekker snel op 230 Mhz.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mno schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:12:
Ik heb het in dit topic al eerder geschreven, in plaats van zoeken naar een skin raad ik iedereen aan om de grafische schil Gmenu2X uit te proberen. Een geweldig programma dat bij elke release beter wordt en waarmee je elk programma kan starten met allerlei parameters per item (zoals de kloksnelheid en het maximum volume).

[afbeelding]

Binnenkort ook verkrijgbaar in het Nederlands.
Ik probeer overal die icoontjes te vinden uit dit plaatje, maar kan ze nergens vinden. Iemand een linkje naar deze icons? En niet die paar die op archive staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446

Topicstarter
Voor ervaringen met winkels hebben we Shopsurvey...

Genoeg gerant.
De GP2X zelf bevalt me goed.
De filmpjes spelen goed, ondertiteling is duidelijk te lezen en hij doet wat ik wil.
Nu alleen nog een fvl (youtube) naar mpeg converter en wat extra spellen downloaden :)

[ Voor 69% gewijzigd door DeeD2k2 op 09-02-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.ix.sakura.ne.jp/~yoshi/icon/game/
Een welliswaar japanse, maar wel erg leuke site vol icoontjes voor emulators. Ze moeten nog wel geknipt worden trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 205956 op 07-02-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Anoniem: 139446 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:57:
I
In deze doos trof ik een accesoire aan wat ik niet besteld had.
Dit bedroeg een polsbandje met sd houder en screen cleaner, wat waarschijnlijk de reden is dat mijn bestelling duurder is geworden.
Deze zit volgens mijn weten standaard bij de bescherm hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels al twee keer mijn gp2x op batterijen laten lopen en heb twee keer hetzelfde gehad. Ik speel een paar spelletjes, betrekkelijk kort (zeg, een half uur), besluit een filmpje te gaan kijken en binnen 4 minuten zijn de batterijen dood, terwijl ze volgens mij nog redelijk vol zaten toen ik begon met het afspelen van het filmpje. Ik heb de afleveringen geconverteerd naar xvid en naar 320x240, zoals in de handleiding op wiki. Ik ben nu de batterijen weer aan het opladen, maar zal dan eens proberen direct een filmpje af te spelen om te kijken hoe lang de batterijen het volhouden. Zal ook die battest eens runnen. Het gekke is (ik heb er niet echt op gelet) dat de batterijen volgens mij nog zeker 3/4 vol zaten toen ik aan het filmpje begon. Maar als ik mn gp2x opnieuw opstart (nadat ik die strepen heb gekregen) dan zijn ze inderdaad leeg.
Het zijn panasonic 2100nimh oplaadbare batterijen, toch geen beroerde kwaliteit dacht ik.

Iemand die weet waardoor het komt dat het afspelen van een filmpje mijn batterijen binnen luttele minuten leegslurpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
die panasonics had ik ook, echt bagger dingen.
Ik heb nu hama's 2700 mah gehaald, vele malen beter naar mijn ervaring.
Die panasonics teruggebracht met de melding dat ik ontevreden was.
Daarbij waren die hama's met lader nog eens 8 euro goedkoper.

Btw, vandaag de screenprotector verstopt in mijn gp2x doos gevonden.
prima ding! die screenprotector waar jij het over hebt captainpowder, is dat niet het ding dat er standaard uit de fabriek opzit?

[ Voor 42% gewijzigd door Batsiaan op 08-02-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Anoniem: 139446 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:57:
Ik heb er zelf dan eindelijk ook 1 besteld.
Allereerst over de winkel, ombouwwinkel.nl
Ik heb zaterdag om 7 uur de bestelling definitief gemaakt, dit is natuurlijk buiten werktijden.
Maandag is het op de post gegaan, en ik kreeg hier ook een update over via de email, zonder track n trace code.
Ik had vandaag thuis een enveloppe achtergelaten met precies 181,72 euro, dit was hoeveel mijn bestelling gekost heeft.
Thuis aangekomen kon mijn vader me vertellen dat het niet genoeg was, het uiteindelijke bedrag bedroeg 183.93
Toen maar het pakketje opgezocht, het was een oude half kapotte doos waarvan alle hoeken ingedeukt waren en er een scheur in de bovenflap zat.
Deze doos is waarschijnlijk al 5 keer op en neer gestuurd wegens RMA..
In deze doos trof ik een accesoire aan wat ik niet besteld had.
Dit bedroeg een polsbandje met sd houder en screen cleaner, wat waarschijnlijk de reden is dat mijn bestelling duurder is geworden.
Alhoewel ik er niet ontevreden mee ben aangezien dit acessoire niet op de site stond en de screen cleaner niet weg is. Ga ik nooit meer bij ombouwwinkel bestellen.
De service is echt slecht. Dat bundel karton was een te ziellige vertoning om een doos genoemt te worden..

Genoeg gerant.
De GP2X zelf bevalt me goed.
De filmpjes spelen goed, ondertiteling is duidelijk te lezen en hij doet wat ik wil.
Nu alleen nog een fvl (youtube) naar mpeg converter en wat extra spellen downloaden :)
Raar, ik heb mijn GP2X ook bij ombouwwinkel besteld, en deze was netjes verpakt in karton en schuimrubber-dingetjes (hoe noem je dat 8)7 ). Had op aanraden van vele tweakers wel om een bestelbon gevraagt. Binnenkort moet ik weer naar school (stage afgelopen), en zit ik weer dagelijks 1½ uur in de bus. Nu nog ff een leuke serie zoeken :>

[Edit]

Ik heb mijn omgebouwde Playstation 2 ook bij ombouwwinkel besteld, en dat was dan weer helemaal niks. Ze hadden de orginele PS2 doos helemaal dichtgetaped, en daar maar de bestelbon op geplakt..

[ Voor 5% gewijzigd door XSNL op 08-02-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 205956 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:24:
Iemand die weet waardoor het komt dat het afspelen van een filmpje mijn batterijen binnen luttele minuten leegslurpt?
Wat voor oplader heb je? De goedkope laders zijn namelijk funest voor NiMH batterijen. Zelfs degenen die samen met de cellen geleverd worden.. die laden namelijk 'dom' op door gewoon een timertje te laten lopen en pas te stoppen met laden als de timer klaar is. Een goede oplader kijkt naar de temperatuurtoename en evt. nog een extra factor, al dan niet met extra koeling tijdens het laden om overhitting te voorkomen.

Ik heb zo'n dure lader gehaald (45 euro met 4 cellen), want ik heb toch aardig wat NiMH cellen. Sinds ik die gebruik, doen de batterijen het ook weer een stuk beter. Zeker op de gp2x merkbaar.. mijn oude 1800mAh cellen deden het nog geen half uur, nu een uurtje of 3.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1800mah en dan 3 uur... Dan doe je zeker niet veel ermee.

Als je een SNES emulator draait op 250 mhz en geluid dan zijn zelfs 2800mah batterijen binnen anderhalf uur leeg.

De GP2X is nu eenmaal een zuipschuit, een adapter is er erg bij aan te raden. (Incl de mod om die aansluiting te verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 178962 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:32:
1800mah en dan 3 uur... Dan doe je zeker niet veel ermee.
Meestal mame, dat is blijkbaar niet zo dorstig :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het niet weten, ik draai niet zoveel mame, zal er ook een beetje vanaf hangen welk spel je speelt.

De slechte accuduur vind ik toch wel een van de grootste minpunten van de GP2X, vooral ook omdat ie het niet echt voor elkaar krijgt om de batterijen helemaal leeg te maken. Vooral bij oplaadbare batterijen die toch een lager voltage hebben kapt ie er erg snel mee vooral op de hoge clockspeeds.

De batterijen zelf zijn dan pas half leeg, maar het voltage is dan al dusdanig laag dat het ding zo onstabiel als de pest is.

Zal eens kijken of ik tzt niet een step-up ertussen kan zetten, dat neemt wel iets meer stroom in maar dan houdt ie het netto hopelijk een half uurtje langer vol ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsiaan schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:35:
Btw, vandaag de screenprotector verstopt in mijn gp2x doos gevonden.
prima ding! die screenprotector waar jij het over hebt captainpowder, is dat niet het ding dat er standaard uit de fabriek opzit?
Nee :'). Wel de echte screenprotector. Ik krijg het echt niet voor elkaar om dat ding er zonder bubbels op te krijgen. Nu is het ook al verpest, zit wat rotzooi en vingerafdrukken op, maar ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te bestellen. Met die verzendkosten er helemaal bij enzo.. Weet iemand of er nog een andere screenprotector is die ook werkt?

En ik heb nu de battest lopen. Eens kijken wat dat oplevert. Anders zal ik toch eens nieuwe batterijen aanschaffen, schiet niet op anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:36:
[...]

Wat voor oplader heb je? De goedkope laders zijn namelijk funest voor NiMH batterijen. Zelfs degenen die samen met de cellen geleverd worden.. die laden namelijk 'dom' op door gewoon een timertje te laten lopen en pas te stoppen met laden als de timer klaar is. Een goede oplader kijkt naar de temperatuurtoename en evt. nog een extra factor, al dan niet met extra koeling tijdens het laden om overhitting te voorkomen.

Ik heb zo'n dure lader gehaald (45 euro met 4 cellen), want ik heb toch aardig wat NiMH cellen. Sinds ik die gebruik, doen de batterijen het ook weer een stuk beter. Zeker op de gp2x merkbaar.. mijn oude 1800mAh cellen deden het nog geen half uur, nu een uurtje of 3.
Een Panasonic oplader. Zat samen in een pak dat ik toendertijd gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STATISTICS:
Clock Speed: 200 Mhz
Running Time: 1:00:00
Average FPS: 81.88

Current charge: 56%
Initial internal charge: 848
Current internal charge: 733
Nou dat verklaart ook meteen waarom het filmpje de batterij leeg lijkt te trekken, de laatste 60% zijn binnen 5 minuten verdwenen. Het is duidelijk dat ik andere batterijen en een andere oplader nodig heb. Maar eens even de Mediamarkt induiken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan natuurlijk ook de edit knop gebruiken ;)

Probeer even te kijken bij de batterijen, ze hebben ook oplaadbare batterijen die een iets hoger voltage hebben en dat voltage ook langer volhouden. Das de soort die je moet hebben.

Normale oplaadbare batterijen hebben wegens een andere chemische reactie altijd een iets lager voltage als niet-oplaadbare batterijen. Aangezien de GP2X een relatief hoog voltage nodig heeft om stabiel te draaien is het dus de moeite waard even te kijken naar batterijen die een hoger voltage hebben en dit ook langer volhouden.

Ik weet dat ze bestaan, ik heb ze ooit gezien maar ik weet niet meer hoe ze heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Bij Mediamarkt verkopen ze ook de Duracell oplaadbare batterijen (2650 mah). Die zijn echt goed.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mno schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:44:
Bij Mediamarkt verkopen ze ook de Duracell oplaadbare batterijen (2650 mah). Die zijn echt goed.
Ik heb ze gekocht, 5:38 gaan ze mee in de battest op 200mhz. Hooray for Duracell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 91628 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:22:
Wanneer je zelf eens uit wilt rekenen hoe lang je doet om je batterijtjes op te laden met een bepaalde lader, check je de onderstaande link:

http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/batterijen/calculator.htm

Zelf heb ik een Ansmann Digispeed 4 in combinatie met 2100/2300 mAh batterijen. En die zijn echt behoorlijk snel vol geladen altijd! Eens kijken als ik mijn GP2X binnen heb hoe lang dat deze batterijen het gaan vol houden qua levensduur :) Naar het schijnt heeft men trouwens door middel van firmware updates de speelduur al een keertje omhoog gekrikt. Wellicht dat dit trucje nog wel een aantal keer zal werken in de toekomst... Maar op zich vind ik de batterijduur eigenlijk helemaal geen ramp. Heb er toch genoeg, en wanneer ik thuis ga spelen zal ik normaal gesproken mijn GP2X op het stroomnet aan gaan sluiten. Met maximaal twee paar batterijtjes per dag zit ik zoiezo al meer dan goed. Als ik dat eerste paar al leeg krijg op een dag vind ik het eigenlijk al knap :Y)
heey! al getest met die ansmann batterijen? Ben wel nieuwschierig hoelang die doen in de gp2x

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Ik heb ze gekocht, 5:38 gaan ze mee in de battest op 200mhz. Hooray for Duracell!
Zo, da's extreem lang! Mijn Duracells gaan wel wat korter mee. Dat zal dan waarschijnlijk aan de oplader liggen. Welke gebruik jij?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mno schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:52:
[...]

Zo, da's extreem lang! Mijn Duracells gaan wel wat korter mee. Dat zal dan waarschijnlijk aan de oplader liggen. Welke gebruik jij?
Een HAMA automatic lader. Die laadt blind 13,5 uur en gaat dan uit. Normaal zou je de batterijen er al eerder uit moeten halen, maar voor 2650mah is het wel ongeveer goed, dus dan maakt het niet zoveel uit. Ideaal zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 23:42

KRG

Ik twijfel nog steeds of ik 1 moet kopen, ik lees namelijk dat de GP2X helemaal niet zo lang draait met batterijen. En ik gebruik hem enkel voor lange reizen, gezien ik thuis alle retro wel origineel heb.

Wat raden jullie aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

Cyphax

Moderator LNX
KRG schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:38:
Ik twijfel nog steeds of ik 1 moet kopen, ik lees namelijk dat de GP2X helemaal niet zo lang draait met batterijen. En ik gebruik hem enkel voor lange reizen, gezien ik thuis alle retro wel origineel heb.

Wat raden jullie aan om te doen?
Een setje extra batterijen meenemen?
Het zijn maar batterijen, dat scheelt nogal. Ik zou dat niet zo'n probleem vinden, hooguit jammer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Dat bedoel ik ook niet :) het is geen ramp. Maarals ik een film kijk/spel speel, en ik moet 5 keer voor een rijs van 3 uur verwissele dan houdt t voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
KRG schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:28:
Dat bedoel ik ook niet :) het is geen ramp. Maarals ik een film kijk/spel speel, en ik moet 5 keer voor een rijs van 3 uur verwissele dan houdt t voor mij op.
Uiteraard maar 5 keer in 3 uur is overdreven. Ik vind zelf bijvoorbeeld 2 uur op een setje batterijen matig, maar het is te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ok, nou ja dat wordt dan 4 batterijen.

maar die 2 uur is dat op low gebruik of echt zwaar intensief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
in de carry case kan je mooi twee batterijen in dat vakje stoppen..heb altijd een reserve setje mee, gebruik hem tegenwoordig ook als mp3speler etc, in combinatie met mn shoqbox en een kabeltje ideaal voor multi-vermaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Hi

Ik zit erook over te denken om een GP2X te halen maar nou wil ik weten als je je gp2x aan usb aansluiting aan de pc hebt hangen of de batterijen (oplaadbare) dan worden opgeladen. Net zoals met mp3spelers, welke je kunt laden via de usb poort. En kan dit dan ook als je je gp2x aan een adapter hebt aangesloten.

Dat zou wel mooi zijn want dan in de trein gamen / muziek luisteren en dan op t werk aansluiten aan adapter / usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik me niet vergis is hier wel een hack voor ontwikkeld, maar dan raak je de garantie wel kwijt, want het is geen normale optie.
Maar als je Duracell 2650mah koopt doe je 5,5 uur met 1 setje batterijen. Ik weet niet hoe ver jij moet reizen, maar met 1 reservesetje moet je toch een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
Reservesetje is geen probleem maar ik wilde het gewoon even weten. Weet je ook welke hack dit mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

euh, als het niet kan.... hoe kan je dan de oplaadbare batterijen van het gp2x valuepack opladen?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-03-2007 13:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

In een normale batterij oplader? :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
[ OT ]
Ja in een battery oplader of deze batterijen:

http://www.usbcell.com/

Heb op vele fora gezocht en het blijkt zo ie zo niet aan te raden om batterijen via usb (wel via de mod activeren) te laden aangezien het geheugen effect vergroot wordt.

Simpel gezegd:
De NiCd-batterijen hebben last van het zogenaamde geheugeneffect: wanneer een NiCd-batterij steeds opgeladen wordt, terwijl de batterij nog niet goed ontladen was, dan neemt uiteindelijk de capaciteit af.
Bron: http://nl.wikipedia.org/w...Nikkel-cadmium_.28NiCd.29
[ / OT ]

Even een ander vraagje is het mogelijk om tijdens het spelen van een game gewoon mp3's te luisteren? Heb gezocht kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Gelukkig gebruiken we tegenwoordig alleen nog maar NiMH batterijen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
voor de hardcore gamers onder ons:

archive.gp2x.de staat vol met doom wads....dus weer goed voor uren speelplezier...happy downloading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gister aangekomen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/Kopie%20van%20Afb.017.jpg
(v.l.n.r.) tassie, tv-out kabel waar nog extra verloopstuk aan moet :? (is female svideo wat der aan hangt), dan nog de 2GB sdkaart en het cdtje wat er bij zat, adapter, batterijen (die zaten er ook bij) en natuurlijk het valuepack
8)

'k ga strakkies ff paar maal battest draaien, es kijken welke batterijen het langste doen, de resultaten post ik hier wel zodra ik al de verschillende types (4 ofsow) heb gehad :)

hmm, zit stofje achter scherm waar ik niet bij kan, (dacht eerst dat het dooie pixel was :X )
edit: waarschijnlijk toch dode pixel, garantie treed pas in werking bij 5 dooie pixels :(

voordat ik het vergeet, resultaten van battest, mischien handig om in de TS te zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Niet oplaadbaar:
Duracell Ultra M3, GP2X @ 200MHz:   2h:20m
Duracell Plus, GP2X @ 200MHz:       2h:10m

Oplaadbaar:
Ansmann 2700mAh, GP2X @ 200MHz:     3h:55m
GP2X 2500mAh, GP2X @ 200MHz:        4h:00m
(beide opgeladen met ansmann energy 16)

[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 05-04-2007 15:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Afbeeldingslocatie: http://www.gp2x.com/product/img/cradle_detail.jpg

Bron: http://www.gp2x.com/

_/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 21-04-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeer mooi ding, ze zitten niet stil :)

Verder heb ik nog een klein probleempje, als ik liedjes afspeel gebeurt het soms dat als een liedje af is de gp2x niet doorgaat naar het volgende liedje, maar stil blijft staan bij het lied wat hij net had afgespeelt en dan op een tijdstip tussen 5 en 30 seconden. Als ik dan volgende doe (r) dan werkt alles weer gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Mijn gp2x laat soms een liedje kraken, supervaag als ik dat liedje via em pc afspeel kraakt ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitesmart
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10-2023
bartgrefte schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:30:
waarschijnlijk toch dode pixel, garantie treed pas in werking bij 5 dooie pixels :(
Probeer voor die dode pixel dit eens: klik
Het heeft bij velen geholpen, kan nooit kwaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:34

Raphaelo

boeiend!!

Hey,

Ik heb nu ook een gp2x gekocht, maar ik heb hem op de 1 of andere manier gemold denk ik. Hij deed het eerst wel goed maar ik ging naar het instellingenscherm en toen viel hij uit. Volgens mij is die ' characterset' veranderd maar ik weet nu niet meer waar hij op moet staan.

Mijn probleem is dat ik niet meer in het nand kan komen, of op een SD kaart, ook de help video's doen het niet meer. Ik kan wel formateren, wat ik ook al gedaan heb, ook op een cardreader maar het mag niet baten, ik zie gewoon geen bestanden meer.

weet iemand wat dit kan zijn? of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?

EDIT: Ook kan ik de gp2x niet als cardreader gebruiken, op USB stand doet hij niets...

[ Voor 6% gewijzigd door Raphaelo op 01-05-2007 16:55 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -darkstar-
Hi

al contact gehad met de verkoper? lijkt mij RMA, weet zelf niet of er een reset knop op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:50
Weet iemand of Gamepark echt dood is...? Is de community hier er ook mee opgehouden ineens, of zijn er nog fans? Weet iemand of de PS1 Emu al beter is geworden? Ik bedoel als je GMenu2x gebruikt en die CPU eens op zn lazer geeft .. is dan die emu een beetje te gebruiken?
deze dus:

http://gmenu2x.sourceforge.net/page/GMenu2X

[ Voor 34% gewijzigd door terracide op 21-08-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah mijn GP2X doet gewoon precies wat ik wil en ik heb geen behoefte aan meer functionaliteit. Ik gebruik em nog regelmatig, maar gewoon om spelletjes te spelen, niet meer niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitesmart
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10-2023
terracide schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:31:
Weet iemand of Gamepark echt dood is...? Is de community hier er ook mee opgehouden ineens, of zijn er nog fans? Weet iemand of de PS1 Emu al beter is geworden? Ik bedoel als je GMenu2x gebruikt en die CPU eens op zn lazer geeft .. is dan die emu een beetje te gebruiken?
deze dus:

http://gmenu2x.sourceforge.net/page/GMenu2X
1) Gamepark (XGP) is dood, dus de XGP word niet gereleased. Gamepark Holdings (GP2X) is niet dood, deze bedrijven worden vaak doorelkaar gehaald, omdat Gamepark na de GP32 vroeger ten gevolge van meningsverschillen over de nieuwe handheld (GP2X) is opgesplitst (Gamepark en Gamepark Holdings).

2) De grootste GP2X community is GP32X.com, en deze zijn nogsteeds zeer actief

3) De lichtere (meer 2D achtige) spellen voor de PS1 draaien bij overclocking vaak al vrij smooth, bijvoorbeeld final fantasy.... maar ik denk dat maar 30% van alle PSX spellen uberhaupt wil opstarten. Het is eigenlijk al bijzonder dat een console als de GP2X zonder 3D capaciteiten uberhaupt al een beetje PSX games kan emuleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik vind het vreemd dat er niks wordt gemeld over de GP2x F200... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Djerique schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:07:
Ik vind het vreemd dat er niks wordt gemeld over de GP2x F200... 8)7
Ga bij deze je gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220109

Color: White
All new touch screen interface
New and improced 8-way digital pad
Comes with various in-built games: Blocked, GhostPix, Cavestory, Phishy, Ruck-Man, SQdef
5 new game titels available at launch
Multi-tasking functionality: enjoy music while reading e-books or browsing photos
3.5 inch LCD screen with 320*240 (30 frames) resolution
Simple and convenient e-book viewer
Size: 134.6x82.9x29.6 mm
Weight: 161g (without battery)

http://www.play-asia.com/...2-49-en-85-1-70-277b.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er netjes uit, hij is dus nog niet leverbaar? en de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Ik heb de GP2X F100 nu een weekje en het is echt een super ding. Alleen zit ik wel met wat vraagjes waar ik niet helemaal uitkom.

* Als ik op de site kijk dat is er inmiddels firmware 3.0. De mijne heeft 2.0. Alleen als ik kijk wat de verschillen tov 2.0 opde site is dat niet zoveel. Is het wel de moeite om te flashen? Ik heb geen netvoeding dus ik ben een beetje bang ... :/

* Met de neogeo emu met de rage2x frontend zie ik een hele lijst met titels, waarvan de meeste het niet doen. Is het zo dat alles in deze lijst zou moeten werken? Ik heb natuurlijk wel de biosfiles etc. allemaal. Maar ik krijg op de melding dat het een verkeerde romset is, terwijl in de romsc lijst die het zelfde is om dat ie de rom niet ondersteund wordt.

* Als de batterij bijna op is, dan gaat het lampje soms rood branden maar soms doet ie dat niet en dan start ie op met allemaal strepen door het beeld. Met andere batterijen doet ie het dan weer goed. Doet dat lampje het pas in het OS?

* Weet iemand een goedkopere voeding voor het apparaat ? 20 euro is niet echt goedkoop maar omdat ie 2.0 A trekt lijken er ook niet echt veel goedkopere te zijn zo op het eerste oog.

* ik kan overclocken tot 290 mhz daarboven gaat het mis, dan loopt ie vast. Komt dit door hitte? Heeft iemand hem al eens opengemaakt en gekeken of er wat aan te doen is?

Thanx!

[ Voor 6% gewijzigd door terracide op 27-08-2007 17:10 ]

• terracide
ik heb er veel lol mee gehad.. en nu doe ik hem weer weg.

V&A aangeboden: GP2X Handheld inc. 1 gb

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 139446 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:44:
Ziet er netjes uit, hij is dus nog niet leverbaar? en de prijs?
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-d1-49-en-70-277b.html

Op deze website kun je precies zien wanneer en hoeveel hij gaat kosten.

Ik zelf heb nu ik dit topic zie wel belang bij zon speler en dan vooral voor films en spelletjes. Hij kost namelijk niet zoveel en hij is uitgebreid. Het grootste voordeel is het feit dat hij op unix draait :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Is die witte buiten de touchscreen feature ook nog eens beter? En komt deze ook nog in een mooie kleur (zwart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KRG schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:12:
Is die witte buiten de touchscreen feature ook nog eens beter? En komt deze ook nog in een mooie kleur (zwart)?
Voor zover ik kan zien heeft hij verder alleen een andere bedieningsknop, 8 ways knop in plaats van een joystick.
En er zijn meer spelletjes standaard meegeleverd.
Over de kleur weet ik niets.
Jammer dat ik al een gp2x heb, anders had ik em gehaalt :)

• mno

mno

Touchdomex schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:18:
[...]
Het grootste voordeel is het feit dat hij op unix draait :+
Geen Unix, wel Linux :)

Gewoon rösti

• mno

mno

KRG schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:12:
Van binnen zijn ze vrijwel identiek, op een verbeterde audioversterker na. Andere kleuren dan wit komen er m.i. niet. De nieuwe krijgt firmware 4.0 mee, die het echter ook op het oude model zou moeten doen.

Gewoon rösti

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Heb zel ook net een GP2X F200 besteld bij http://www.gp2xstore.com/

Omgerekend was ie € 135,- incl. verzendkosten. Verwachting is dat ie eind oktober geshipped gaat worden. Ga hem in eerste instantie voornamelijk voor MSX emulatie gebruiken en wat filmpjes er op kijken in het vliegtuig en op vakantie.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Cobra_Lup schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:13:
Omgerekend was ie € 135,- incl. verzendkosten. Verwachting is dat ie eind oktober geshipped gaat worden. Ga hem in eerste instantie voornamelijk voor MSX emulatie gebruiken en wat filmpjes er op kijken in het vliegtuig en op vakantie.
Da's een koopje, dankzij de lage dollar. Nu hopen dat de douane er af blijft O-). Wat MSX betreft heb je geluk, de emu gp2x-msx (een port van fMSX) is net geupdate en flink versneld. Hij werkt prima.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Bij de douane mag je toch tot 150,- importvrij invoeren ?
Moet waarschijnlijk de webshop even vragen om er een pakpapiertje er om te doen en er present op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Helaas niet, de vrijstelling bij internet-inkopen geldt slechts voor postzendingen tot een waarde van EUR 22. Als je zelf iets mee neemt mag dat tot EUR 175 onbelast (geldt niet voor sigaretten etc).

Maar misschien heb je geluk met de controle. ;-)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Kreeg gisteren een mailtje van GP2XStore
Please confirm you have received your shipped item(s) from the
order you placed at Gp2xstore.com on 09/26/2007
Ga er vanuit dat ie dit weekend verstuurd is en hoop mijn Gp2x F-200 binnenkort (zonder douane gedoe) te ontvangen.

Dit is hem dan :
Afbeeldingslocatie: http://www.gp2xstore.com/images/products/preview/096.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi, als je hem hebt dan schrijf maar een stukje wat je er van vind, dan zal ik het in de ts plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

touchscreen maakt hem wel veel cooler, jammer dat ik er al eentje heb :P

ben ook benieuwd naar je bevindingen Cobra_Lup.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik verwacht hem over ongeveer 2 weken te hebben, ga uit van snail-mail per boot dan kan het alleen nog maar mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weet eimand hoe het met die gp2x f200 zit met de usb aansluiting en zo. Ik vraag me namelijk af of het eenvoudig is om daar WiFi op aan de gang te krijgen zodat je ook kan internetten (kan met de gp2x las ik elders) en je netwerk kan browsen zodat ik niet de hele tijd films en muziek moet overzetten naar een SD kaartje maar deze dus vanaf het netwerk kan streamen.
Als dit namelijk redelijk eenvoudig te realiseren valt vind ik de prijs kwaliteit verhouding enorm. Andere portable media spelers met internet en wifi zijn namelijk veel duurder (denk aan ipod touch, archos etc..)

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat is niet heel gemakkelijk te doen helaas, sowieso heb je dan dus een WiFi dongle aan je GP2X hangen waardoor ie niet meer zo compact is. De F200 is zo goed als identiek aan de oude GP2X trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 30-10-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, de usb poort van de GP2X kan geen stroom leveren en daarom kan er geen wifi stick up.
Als je dit wil kan je nog kijken naar de psp die wel wifi heeft en niet veel duurder is, nadeel is wel dat je er niet zomaar homebrew aplicaties op draaien kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Wanneer ik zo'n ding aanschaf dan wil ik hem eigenlijk voor het kijken en luisteren van media maar dan vooral thuis vanaf de pc ed. dus Wifi is een must en als ik dan toch wifi wil dan wil ik ook een browser...
jammer dat ze met de f200 geen wifi hebben ingebouwd dan, gemiste kans.

Maar het blijft natuurlijk een topper als het gaat om gamen...

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 139446 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:48:
[...]

Nee, de usb poort van de GP2X kan geen stroom leveren en daarom kan er geen wifi stick up.
Als je dit wil kan je nog kijken naar de psp die wel wifi heeft en niet veel duurder is, nadeel is wel dat je er niet zomaar homebrew aplicaties op draaien kunt.
Je kunt 'm ook modden. Volgens mij heeft Sprite_tm dat gedaan met die van hem zodat die poort wel sap kon leveren? Moet je wel het lef op zien te brengen om potentieel je apparaatje te slopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, maar dan mag je er ook een flink stevige accu in zetten anders is ie in no time leeg, het ding slurpt van zichzelf al veel en met wifi helemaal.

Dan is de software nog een bitch, er zijn maar een paar chipsets waarvoor geschikte drivers zijn (of je moet zelf gaan prutsen wat niet simpel is) en dan heb je bijvoorbeeld nog niet echt een browser ofzo, al is een normale netwerk mount geen probleem.

Ik weet ook niet of je de snelheid kunt halen nodig om filmpjes te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:48:
Jup, maar dan mag je er ook een flink stevige accu in zetten anders is ie in no time leeg, het ding slurpt van zichzelf al veel en met wifi helemaal.

Dan is de software nog een bitch, er zijn maar een paar chipsets waarvoor geschikte drivers zijn (of je moet zelf gaan prutsen wat niet simpel is) en dan heb je bijvoorbeeld nog niet echt een browser ofzo, al is een normale netwerk mount geen probleem.

Ik weet ook niet of je de snelheid kunt halen nodig om filmpjes te streamen.
Ideaal is inderdaad anders. Hoe gaat dat op de PSP met WiFi eigenlijk? Ook gewoon een korte batterijtijd?
Overigens lijkt WiFi op zo'n handheld me vooral leuk voor multiplayer. Een film kan wel op een kaartje even, dat is niet zo'n punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyphax schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:05:
[...]

Ideaal is inderdaad anders. Hoe gaat dat op de PSP met WiFi eigenlijk? Ook gewoon een korte batterijtijd?
Overigens lijkt WiFi op zo'n handheld me vooral leuk voor multiplayer. Een film kan wel op een kaartje even, dat is niet zo'n punt. :)
Weet ik niet precies, maar die zal hardwarematige encryptie hebben, op de GP2X moet ie dat in software doen waardoor de CPU continu belast wordt (en die slurpt veel). Nu heeft de GP2X goedkope en inefficiente hardware die absoluut niet gemaakt zijn waarvoor ze gebruikt worden in de GP2X, dat zorgt ervoor dat het ding betaalbaar is zelfs in kleine oplages (de PSP wordt minstens een factor 1000 meer gemaakt en verkocht) maar helaas ook dat bijna alles in software gedaan moet worden.

De hardware onderdelen in de GP2X zijn alleskunners, dat is normaal positief, maar voor een mobiel apparaat helaas negatief, dat wil namelijk zeggen dat het nergens echt goed in is. In de PSP kan Sony bijvoorbeeld eenvoudig een super efficiente chip erbij zetten die bepaalde dingen volledig met een minimaal stroomverbruik kan regelen, de GP2X kan dit niet. Gelukkig heeft de GP2X wel weer een voordeeltje namelijk Linux. Linux is gemaakt voor die andere alleskunners namelijk PC's, PC's zijn ook nergens echt goed in, maar kunnen wel vanalles. Hierdoor zie je hardware die bijna niets kan en ladingen software die alles kunnen regelen. (denk aan software RAID vs full hardware RAID).

Dit zorgt ervoor dat de CPU continu belast wordt en ook dit is een alleskunner die behoorlijk slurpt en niet bijster efficient is. Wil je dus nog een beetje over hebben voor het afspelen van filmpjes (wat ook weer een voorbeeld is van iets wat 100% in software gedaan moet worden) dan is het haast onhaalbaar om in de achtergrond nog WiFi met encryptie te hebben draaien.

Ook de goedkope USB stickjes zijn gemaakt voor PC's en laptops, dat wil zeggen dat ze meestal niet super klein zijn, een vrij groot bereik hebben (en daarbij dus een flinke stroom requirement) maar ook dat ze vaak 100% in software werken (de hardware is alleen een zender en een interface naar de zender, de rest doet de CPU in de PC/laptop). Niet echt ideaal voor een GP2X dus.

Je bent aangewezen op de goedkope USB sticks omdat je anders exotische chipsets krijgt waar weer geen drivers voor te krijgen zijn (laat staan drivers die al geport zijn naar de GP2X).

Ik denk dat de makers van de GP2X vast gekeken hebben naar WiFi mogelijkheden, maar besloten hebben dat het onhaalbaar is (je apparaat wordt minstens 20 euro duurder, je hebt CPU kracht tekort dus het is nutteloos en het halveert je accu tijd wat toch al niet al te best was).

Ik heb met mijn GP2X al een keer flink zitten prutsen, ik heb een powered USB host poort erop gemaakt en ik had toevallig een Prism USB WiFi sticky liggen, maar na vele uurtjes hopeloos geprutst te hebben met niet werkende drivers heb ik het opgegeven. Ik heb het dus nooit aan de praat gekregen (is ook al lang geleden, misschien zijn er inmiddels goede ports van de prism drivers), maar merkte al wel dat op de accu werken niet echt haalbaar was, sowieso had ik een niet mega efficiente step-up erin zitten, maar zelfs al pak je daarvoor een super efficient model blijven WiFi stickies slurpers.

De GP2X is een geweldig ding, maar er zitten flink wat beperkingen aan, ze hadden van mij die 2e CPU kunnen laten gaan en de 1e (en dan dus enige CPU) een klap efficienter mogen maken, met betere speedstep. Dan was ie veel nuttiger, het gros van de homebrew (incl emu's) kan niet eens gebruik maken van die 2e CPU omdat dat veel te lastig is. En ook al gebruik je de 2e CPU maar een beetje moet ie nog 100% aanstaan waardoor de accu tijd al gehalveerd wordt.

Touchscreen is wel iets wat er al aan het begin in had moeten zitten, dan was het al een beter ding geweest, dan had je bijvoorbeeld RTS'en erop kunnen spelen, maar ook allerlei standaard PDA spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Mooie uitleg, laat toch een aantal nadelen zien van Wifi en de gp2x... voor mij zal het dus geen gp2x worden...

Nu las ik net op engadget iets over een wifi enablede sd-card, na even verder gegoogled te hebben kwam ik op... http://www.pdashop.nl/pro...spectec-wifi-sd-card.html wat gewoon een wifi sd-card is zonder opslag...
Maar zouden hier nog mogelijkheden in zitten? Er zullen nu ongetwijfeld meerdere fabrikanten komen met opslagkaartjes met wifi, wellicht door een tweaker zo te tweaken dat je zonder de usb te gebruiken toch wifi hebt op de gp2x via de sd-card

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heb gisteren mijn GP2X F-200 binnen gekregen. Moest € 18,- invoerrechten betalen, viel nog wel mee dus.

Binnenkort als ik tijd heb zal ik wat pics posten en mijn bevindingen. Mijn eerste bevinding is wel dat dat dingetje en de bijgeleverde stylus er ontzettend goedkoop uitziet. Bart Smit plastic is nog luxe vergeleken met het materiaal waar dit dingete van gemaakt is.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste