Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Heb hem een tijdje gespeelt, man wat een vet spel. Hij loopt echt lekker soepel en alles voelt goed aan. Paar minpuntje; hekken of garage's zijn wat moeilijk te zien en de camera vindt ik maar niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:43
- Ajust CPU on CPU demande option.
Betekend dat niet gewoon automagisch overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Jup dat betekent dat hij automatisch overclockt indien nodig.

Weet iemand trouwens hoe je dat startgeluid kan uitzetten? Ben wat aan het zoeken maar vind niks.
Ik zie trouwens af en toe: start op met start+select. Maar als ik deze 2 indruk tijdens het opstarten gebeurd er niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:12

mno

0X55AA schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:50:
Weet iemand trouwens hoe je dat startgeluid kan uitzetten? Ben wat aan het zoeken maar vind niks.
Ik zie trouwens af en toe: start op met start+select. Maar als ik deze 2 indruk tijdens het opstarten gebeurd er niks?
Je moet dan een een 'stille' gp2xsound.wav downloaden, bijvoorbeeld deze:
http://www.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,59,1497

Dit bestandje zet je in de root van je SD-card, daarna opnieuw opstarten en start+select ingedrukt houden totdat je het 'firmware update' scherm ziet. Dan even wachten tot hij doorgestart is, start dan weer opnieuw op en hoor....niks :)

Normaal zorgt start+select ingedrukt houden ervoor dat de autorun niet wordt uitgevoerd. In mijn geval wordt dan niet het geweldige GMenu2X _/-\o_ geladen, maar het standaard menusysteem :X.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Hehe had ook al aan gedacht om een "leeg" muziekbestand te gebruiken, maar dacht dat je dit gewoon kon uitzetten.

Die GMenu2 ga ik vannacht eens uittesten, lees er veel goeds over en lijkt me wel handig

Anoniem: 91628

Afbeeldingslocatie: http://www.gp2x.de/images/news/cradle.jpg

De ingepakte versie van de breakout box. Ziet er zeer netjes uit vind ik! En qua opties is 'ie ook behoorlijk fijn. Voornamelijk die vier USB poorten gaan een hoop extra mogelijkheden bezorgen voor de console. Let op: het betreft hier niet de final versie! Er kunnen nog wat dingetjes veranderen voor zover ik weet. Maar het is volgens insiders bijna 100% zeker dat dit het model gaat worden dat op de markt gaat komen binnekort.

Voor meer info, check je eventjes dit topic.

Trouwens, misschien dat dit topic wat meer aandacht zal krijgen als het naar het "Portable Media Devices" forum verhuist. Das volgens mij ook de plek waar dit apparaat thuis hoort, aangezien het een Portable Media Player is volgens GamePark Holdings zelf. Maar aan de andere kant heb je natuurlijk het feit dat de meeste mensen hem toch wel gebruiken om mee te gamen.

Morgen ga ik maar eens effe SuperTux proberen. Lijkt me wel een leuke game op zich :P

http://bitmage.de/index.php?section=52
http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,35,1454

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 16-11-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Supertux speelt heel erg fijn (net zoals op pc).
Is gewoon mario, maar met tux, maar na een paar levels ben je het beu, weinig verandering.
Maar heb het wel uitgespeeld (omdat ik dacht dat na da kasteeltje er een nieuwe wereld kwam :s )

Wat ik nu echt altijd speel is Donkey Kong Country, echt heel fijn om te spelen.

Die BOB ziet er wel relaxt uit.
Ik moet maar eens aan mijn ext-usb kabel beginnen. Heb op samenkopen.net zo een datakabel gekocht, om dan om te vormen voor usb te kunnen gebruiken op de gp2x. Maar ben niet onmiddelijk een soldeer/electronica-wonder dus kan nog tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

0X55AA schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:07:
Wat ik nu echt altijd speel is Donkey Kong Country, echt heel fijn om te spelen.
Is die geport naar de GP2x of speel je hem onder een emulator?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Ik speel hem onder emulator voor gameboy color. Zit in een van die gameboy-sd packs.

Heeft iemand trouwens al die nieuwe firmware update gedaan? Lijkt me beter om niks up te daten, ik ondervind geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Aha, je zou ook de Snes versie kunnen nemen onder Picodrive, ziet er wat gelikter uit.

Ik heb geupdate van 2.0 naar 2.1.1, vooral vanwege de snellere SD-card access. Altijd leuk meegenomen. :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446

Topicstarter
Anoniem: 91628 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:27:
Trouwens, misschien dat dit topic wat meer aandacht zal krijgen als het naar het "Portable Media Devices" forum verhuist. Das volgens mij ook de plek waar dit apparaat thuis hoort, aangezien het een Portable Media Player is volgens GamePark Holdings zelf. Maar aan de andere kant heb je natuurlijk het feit dat de meeste mensen hem toch wel gebruiken om mee te gamen.
Het uitgangspunt van 't ding is toch gamen? aangezien het de opvolger is van de gp32 etc.
Als meer mensen voor zijn zal ik kijken om het topic te laten verplaatsen.

Die breakout box ziet er verder erg gelikt uit, nu nog een mooi prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
Anoniem: 91628 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:27:
ik ben voor...het apparaat is namelijk veel meer een portable media device dan een game handheld...tenminste ik kijk net zo vaak vids in de bus dan dat ik er games op speel...

ow iemand enig idee hoe ik mijn tv-out in kleur krijg? heb al kabel geprobeerd met s-video en een die overgaat in tulp...helpt allebei niet??

[ Voor 9% gewijzigd door j0rDy op 22-11-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
verbind je je s-video kabel via scart aan je tv (met zo een verloopstukje)? Gaat waarschijnlijk niet door dat verloopstukje. Ik ben eens een schema tegengekomen waarbij je in dat verloopstuk iets moest verbinden waardoor het wel ging.

Of je gp2x staat op ntsc ofzo.

Zoek eens hier op "pc aansluiten op tv", zijn genoeg topics over dit probleem.

• j0rDy
mijn pc doet het echter wel op de tv, en ik heb de gp2x zowel op ntsc als pal geprobeerd. de kabel die uit de videokaart van de pc komt heeft wel meer pinnetjes (deze wordt ook door een verloopstukje omgezet naar tulp) via het zelfde blokje...beetje wazig :S

maar ik heb wel zo'n verloopstukje ja...zal dat schema eens zoeken...

[ Voor 12% gewijzigd door j0rDy op 23-11-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03
Heb je ook al een andere SCART ingang geprobeerd op je TV? Ik heb gemerkt toen ik bij mijn vriendin mn laptop of GP2X aansloot op de TV, dan werkte ie niet op SCART-1 en wel op SCART-2. Op de TV kan ik dan kiezen uit AV1, AV2 of AV2 S+. Op het kanaal AV2 heb ik dan zwart/wit beeld en met die laatste (S+) heb ik dan wel kleur.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Bamieater schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:22:
Heb je ook al een andere SCART ingang geprobeerd op je TV? Ik heb gemerkt toen ik bij mijn vriendin mn laptop of GP2X aansloot op de TV, dan werkte ie niet op SCART-1 en wel op SCART-2. Op de TV kan ik dan kiezen uit AV1, AV2 of AV2 S+. Op het kanaal AV2 heb ik dan zwart/wit beeld en met die laatste (S+) heb ik dan wel kleur.
k heb maar 1 scart ingang :X tv is al wat ouder...zal ook eens bij mn vriendin enzo proberen...kon dat schema zo 1.2.3 niet vinden...maar zoek nog wel ff verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 08:05
Ik heb m besteld bij ombouwinkel.nl
Met de vermelding dat ik een bon wil. Dat gaat vast wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Bamieater schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:22:
Dit komt omdat SCART 1 op de TV gebruikt wordt voor composite video en RGB. SCART 2 wordt gebruikt voor composite video (AV2) of S-video (AV2-S). S-video moet op de meeste TV's handmatig gekozen worden, als het ondersteund wordt. Indien een TV geen S-video ondersteund, kan het de moeite lonen om een S-video -> composite video adapter te maken voor de GP2X.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
maken? ik neem aan dat je zo'n (verloop)kabeltje toch wel ergens kan krijgen? heb inmiddels 3 tv's geprobeerd maar nog nergens kleur gehad...

ben trouwens weer helemaal gelukkig: firmware 2.1.1 is echt goed, standaard menu is een stuk beter, skins zijn makkelijker te gebruiken en de bug in music is opgelost dat als je spoelde in een nr dat het geluid harder gaat (heel vervelend in de bus) enige wat ik hier nog mis is een hold button...

is er trouwens iemand die hem gebruikt als webserver enzo? in hoeverre is dit leuk met linux icm met usb hub met muis en toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
0uTsIdEr84 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:45:
maken? ik neem aan dat je zo'n (verloop)kabeltje toch wel ergens kan krijgen? heb inmiddels 3 tv's geprobeerd maar nog nergens kleur gehad...

ben trouwens weer helemaal gelukkig: firmware 2.1.1 is echt goed, standaard menu is een stuk beter, skins zijn makkelijker te gebruiken en de bug in music is opgelost dat als je spoelde in een nr dat het geluid harder gaat (heel vervelend in de bus) enige wat ik hier nog mis is een hold button...

is er trouwens iemand die hem gebruikt als webserver enzo? in hoeverre is dit leuk met linux icm met usb hub met muis en toetsenbord?
Probeer stick + select is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[SGD] -> [PMD] Topicmove "Het GP2X topic"

De proefwerken zijn weer voorbij dus de topicmove is aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Tikje naar PMD in de hoop dat het topic daar wat meer tot leven komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Dat zou leuk zijn, maar ik heb toch het idee dat het in dit topic vaker gaat over gamen en emulators dan over muziek/filmpjes afspelen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maar dit ding is wel degelijk een interessante PMP! Codecsupport is zeker niet slecht, veel PMP's moeten het met alleen Mpeg4 doen. Verder kan ie een aardige bitrate en resolutie verdragen, hoger dan een gemiddelde PMP. Ook het feit dat ie .ogg ondersteund is leuk. Als videospeler is het een leuk ding, als audiospeler niet. 6 uur voor audio is gewoonweg te weinig en het ontbreken van een custom eq. is jammer. Maargoed, de focus ligt hier ook niet op natuurlijk...

Als je een PMP zoekt en het ook niet verkeerd vindt om eens een spelletje te spelen dan is dit zeker een goede keus.
Zeg ik even zonder naar degelijkheid en kwaliteit te kijken ed, zal de ervaringen eens bekijken. Maar op papier zeker interessant! :)

Prijs maakt het er ook niet minder op trouwens :9
Wel jammer dat het ding SD kaartjes moet hebben. Een interne hdd van 30GB oid had hier niet misstaan. Maargoed, dat had ook negatieve gevolgen gehad voor de prijs natuurlijk.. En SD kaartjes zijn tegenwoordig niet duur meer.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 11-12-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:06
Payback is sinds gisteren uitgekomen :)
Maar de foutjes uit de demo schijnen er nog steeds in te zitten en de manier om muziek erin te stoppen schijnt omslachtig. Nog even wachten met aanschaffen dan maar...

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
is payback ook te verkrijgen zonder SD kaart? dus alleen de software? anders heb ik weer zo'n ongebruikt kaartje liggen (heb er al twee van 16mb waar ik nix meer doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Die Payback ga ik ook maar es moeten aanschaffen, beetje de community supporten.

Heb nog een vraagje, weet iemand een tooltje ofzo voor op de gp2x waardoor er een waarschuwing komt als de batterij bijna op is ? Ik schrik me nog steeds een hoedje als het beeld plots wegvalt :D denk steeds dat hij kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
daar heb je toch dat lampje voor? alhoewel ik daar ook niet altijd op let...had het toevallig gister nog...alladin op de sega...laatste level...eindelijk jafar in beeld...*klik....hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 21:46
maarja als het batterij lampje gaat branden heb je nog geen minuut meer. en je kan niet als hij aan staat over schakelen op net spanning. dat is wel een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mr_x007 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:40:
maarja als het batterij lampje gaat branden heb je nog geen minuut meer. en je kan niet als hij aan staat over schakelen op net spanning. dat is wel een beetje jammer
Dat zou eventueel in een firmware upgrade aangepast kunnen worden. Je zou er eens een klacht over kunnen insturen. Al weet ik niet hoe het met de (firmware) support bij dit apparaatje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
dit hangt volgens mij ook van je batterijen af...ik gebruik bijvoorbeeld de 2300mah van GP en heb nog een aantal minuten over voordat deze op zwart (of in mijn geval vaker wit ;) ) gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 08:05
Weet iemand iets over PDF-lees mogelijkheden? Ik kan geen progsels vinden voorasnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:36:
daar heb je toch dat lampje voor? alhoewel ik daar ook niet altijd op let...had het toevallig gister nog...alladin op de sega...laatste level...eindelijk jafar in beeld...*klik....hehehe
Picodrive (de beste Sega emulator) biedt hiervoor savestates. Hiermee wordt je voortgang in ieder spel netjes op de SD-kaart gezet.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Jack Flushell schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:29:
Weet iemand iets over PDF-lees mogelijkheden? Ik kan geen progsels vinden voorasnog...
Hier staat er een, pdfview:
http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,8,1046

Het is een beta, ik heb hem zelf nooit geprobeerd.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Je kan je pdf ook omtoveren naar text (tiff) bestanden. Maar als er veel beeldmateriaal tussen zit (dus geen echte leesboek), kan je beter je ebook omzetten naar jpeg-bestanden. Zo doe ik het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 14:29

KRG

Ik zit er aan te denken om ook een GP2X te kopen, echter had ik een paar punten:

-Is hij het waard voor die 150 euro? Of kan ik iets beters krijgen voor die prijs, waar ik op kan gamen, films kijken, muziek luisteren?

-Pakt hij een Divx-je van pakweg 800MB helemaal vloeiend, of moet je dik klooien voordat het goed werkt?

-Werken SNES spellen al prima, of werkt het eigenlijk nog kut? Zelfde vraag voor Nes, N64 en PSX.

-Werkt het ding stock al goed, of moet je dik lopen prutsen voordat je alles voor elkaar hebt?

-Is het verstandig om er binnenkort 1 te kopen, of komt er toevallig een nieuwe revisie uit, of iets beters binnenkort?

-Werkt dat een beetje met die 2 batterijen, of is hij na een uur leeg?

-Pakt ie ook oplaadbare batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De GP2X is zeker zijn geld waard aangezien je er veel mee kunt en er niets vergelijkbaars op de markt is voor de prijs.
Er komen voor zover ik weet geen nieuwe versies meer uit dus je hoeft niet te wachten
hoe lang hij mee gaat op de batterijen hangt af van welk soort je gebruikt (hoeveel mah dus) en hij pakt oplaadbare batterijen.

Als iemand nog wat leuke links heeft voor de GP2X waaronder zoals verkooppunten, mods, reviews, download etc. post deze dan aub om de ts wat op te fleuren.

Zijn er verder nog ervaringen bij ombouwwinkel? Ik ga er waarschijnlijk een GP2X bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Hier staan nog 2 reviews. Ik heb ze zelf niet gelezen dus ik weet niet hoe accuraat ze zijn:
http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=19355&PageId=0
http://www.pocketables.net/2006/10/review_gamepark.html

@KRG: Het wordt volgens mij afgeraden om iets anders dan oplaadbare NI-MH batterijen te gebruiken. Dus ook geen niet-oplaadbare batterijen. Heeft te maken met de manier van ontladen.

Kijk voor je andere vragen eens in de Wiki die in de startpost wordt genoemd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gp2x
Daar worden volgens mij zo'n beetje al je vragen beantwoord.

Succes met jullie (eventuele) aankoop. ;-)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik denk dat ik nog eventjes wacht ivm de prijs. Als ik hem haal koop ik hem bij ombouwwinkel, mag dan wel slecht zijn, maar scheelt wel even 30 euro met de standaardprijs. Ik haal hem gewoon op en vraag expliciet om de bon. Is de adapter nodig? Vind em vrij prijzig.

En hoe zit het met de carrying case. Ik zie geen speciale bescherming voor het beeld in het tasje, deugt het tasje wel? Ben namelijk een krasjes freak, als ik er 1 zie wil ik bij wijze van spreke meteen al een nieuw apparaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

KRG schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:16:
Is de adapter nodig? Vind em vrij prijzig.
En hoe zit het met de carrying case. Ik zie geen speciale bescherming voor het beeld in het tasje, deugt het tasje wel? Ben namelijk een krasjes freak, als ik er 1 zie wil ik bij wijze van spreke meteen al een nieuw apparaat :).
Adapter lijkt me onnodig. Koop gewoon 2 of meer setjes goede oplaadbare batterijen en een snelle lader. Krassen? Sowieso kan je er het beste een screen protector op plakken. D'r is een 'officiële' GP2X screenprotector, die past precies maar een PDA-beschermertje past misschien ook wel.

Wat het tasje betreft, de officiële schijnt erg weinig ruimte voor accesoires (batterijen) te hebben. Ik heb een merkloze case voor de PSP gekocht voor $0.69 op eBay en die bevalt erg goed.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Ik heb alle accessoires (behalve de BOB).

Adapter is handig als je zaken wilt gaan uitproberen, zoals nieuwe proggies, skins maken, etc ... Dan hoef je niet steeds van batterijen te verwisselen. Maar echt nodig is het niet.

Tasje: is uber handig, er kan vrij veel bij hoor. Ik heb er steeds 2 batterijen bij, koptelefoon, en SD-card-case (zo een plastic ding, kan je vergelijken met de grootte van een gameboy-cartridge).

Is ook goed stevig, heb hem al eens latenvallen (+- 1.50m) in de tas, en er was niks (gelukkig) aan.

Maar ben op zoek naar een tas die je kan dragen.

Verder is het een prachtding, SD-kaartje zijn vrij goedkoop, dus je kan gemakkelijk af en toe 1 of 2GB bijzetten. Ik gebruik hem zelf nu ook als MP3-speler. Het handige is dat je op SELECT kan drukken, die heeft de functie van "hold"-knop. Je scherm gaat uit etc dus de batterij gaat ook langer mee.

Divx etc kan je gewoon op de SD-kaart zetten, je hoeft niks om te zetten en alles werkt perfect. Wel heb ik nog geen ondertitels gebruikt, dus ik weet niet hoe het hiermee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Kan iemand mij een update geven hoe de NeoGeo spellen draaien op de GP2X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:26:
Kan iemand mij een update geven hoe de NeoGeo spellen draaien op de GP2X?
" NeoGeo: GNGeo2x
A NeoGeo Emulator for the gp2x, with assembler Z80 core and graphics dumper.
Runs most games fullspeed with sound, features save states! "

http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,5,1098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 20:35
Hallo iedereen! Ik ben van plan om een gp2x aan te schaffen, en ik had een vraagje over de gp2x, fx100 betekent toch dat het de laatste versie is? met het verbeterde pookje?
En owja, ik hoor allemaal slechte dingen over ombouwwinkel, tochw as ik van plan er 1tje daar te bestellen, is dit aan te raden?

Groeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Batsiaan op 06-01-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
tsja...ik zou het niet weten...heb geen ervaring met ombouwwinkel (durfde het niet aan en heb hem bij gpark besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Levering van de GP2X via ombouwwinkel ging bij mij snel en met bon. Ik kreeg alleen de verkeerde case (PSP i.p.v. GP2X) erbij. De goede case kregen ze maar niet binnen dus na een paar weken heb ik het geld maar teruggevraagd. Dat duurde ook weer 2 weken, maar kwam wel goed.

Al met al vond ik het het prijsverschil (30 euro tov gpark.nl) wel waard.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Maar is die van ombouwwinkel dat wel de laatste versie? met het verstevigde pookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Batsiaan schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:07:
Maar is die van ombouwwinkel dat wel de laatste versie? met het verstevigde pookje.
Als dit inderdaad de check is (zoals eerder in deze thread wordt genoemd):
New GP2X heeft geen Personal Entertainment Player staan en alle tekst is in het Koreaans behalve:
Tested to comply with FCC standards en For home or office use.
GPX-GP2X-F100 B
Dan ja, ik heb in juli 2006 inderdaad de laatste (mkii) versie ontvangen van ombouwwinkel.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Allrighty, bedankt! binnenkort bestellen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik ga denk ik ook voor ombouwwinkel. Ik ga er binnenkort eens heen reizen (studentenOV :P) want je kan hem ook in de winkel bekijken, dan beslis ik daarna wel of ik daadwerkelijk 1 koop.

Zijn dit goeie kaartjes?:
pricewatch: Secure Digital Card 2GB (Kingston)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Geen OV, anders had ik het ook wel gedaan =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik wil hem wel voor je halen als het op de route ligt evt hoor. Waar woon je?

Kan iemand even een filmpje maken met zijn GP2X die een speelfilm afspeelt? En is 16:9 film nog te doen of moet je echt 4:3 formaat alleen gebruiken?

[ Voor 49% gewijzigd door KRG op 08-01-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Ik woon in almere, zou erg tof zijn als je dat kunt doen.
Ik zie dat je van groningen komt, dat is als het goed is op je route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

We kunnen binnenkort wel even wat regelen, ik moet eerst nog even wat school dingen doen :). Heb je ook msn ofzo? PM me maar ff. Je kan evt ook mee naar die zaak je kan bij mij op de OV met 40% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

KRG schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:11:
Kan iemand even een filmpje maken met zijn GP2X die een speelfilm afspeelt? En is 16:9 film nog te doen of moet je echt 4:3 formaat alleen gebruiken?
Ff zoeken op youtube, daar staan een hoop filmpjes van de gp2x in actie. Zie bijvoorbeeld deze:
http://www.youtube.com/watch?v=YqdFO8P9E9A

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Bedankt voor de link, helaas is youtube nu ff traag :).

Maar ik vroeg me gewoon nog wat persoonlijke ervaringen van mensen af mbt films, gezien ik meer wil dan homebrew.

-Is hij eigenlijk al te klein voor films, of is het best goed te doen?
-Geldt dit dus ook voor 16:9 of is dat wél te klein?

-Ondertiteling werkt ook gewoon prima? (srt enzo)

-Skipt hij geen frames? Zoiets meende ik weleens te lezen, of loopt het beeld gewoon 100% vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
^
^
^Bump!
Ik ga mischien samen met KRG naar de ombouwwinkel, maar kan iemand zijn vragen nog beantwoorden? ik ben ook aardig nieuwschierig, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
KRG schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:59:
Bedankt voor de link, helaas is youtube nu ff traag :).

Maar ik vroeg me gewoon nog wat persoonlijke ervaringen van mensen af mbt films, gezien ik meer wil dan homebrew.

-Is hij eigenlijk al te klein voor films, of is het best goed te doen?
-Geldt dit dus ook voor 16:9 of is dat wél te klein?

-Ondertiteling werkt ook gewoon prima? (srt enzo)

-Skipt hij geen frames? Zoiets meende ik weleens te lezen, of loopt het beeld gewoon 100% vloeiend?
helaas kan ik niet alles beantwoorden maar here we go:

kijk regelmatig filmpjes in de bus, vind het prima te doen, deze zijn echter nooit groter dan 150mb maar altijd full screen zeg maar...

ondertiteling is niet interessant voor het soort filmpjes wat ik bekijk (bmx vids)

nog nooit last gehad van frame skip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205060

Vandaag eentje besteld voor mijn verjaardag, maar toch even een paar vraagjes:

1. Zit er al een SD-kaart bij? Zo nee, is er een alternatief voor opslaan zodat ik al gelijk aan de gang kan?

2. Zitten alle Emulators er al standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 205060 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:59:
Vandaag eentje besteld voor mijn verjaardag, maar toch even een paar vraagjes:

1. Zit er al een SD-kaart bij? Zo nee, is er een alternatief voor opslaan zodat ik al gelijk aan de gang kan?

2. Zitten alle Emulators er al standaard op?
Er zit geen SD kaartje bij maar de GP2X heeft wel 64 mb intern geheugen, hier gaat nog wat vanaf doordat er linux op staat.
De emulatoren zitten er niet bij, maar die kan je downloaden via een link die in de TS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke SD kaart hebben jullie de beste ervaring mee? Ik wil graag een 2GB of 4GB sd kaart erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik heb zelf een Topram 2GB gekocht via eBay. Maar op ebay moet je heel erg oppassen voor fake. Zorg in ieder geval dat je een snelle koopt, met name de schrijfsnelheid is belangrijk aangezien je voor emulators vaak honderden kleine bestanden (roms) op je kaart moet zetten.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem binnen, SNES/Genesis games werken 100% perfect.
Alleen verbinden met USB op de computer lukt niet, iemand een oplossing?
Ook vraag ik me af of het last kan als je bij 'settings' van de emulators de CPU omhoog zet?
Voor de rest werkt het lekker, heb de SD kaart van mijn Camera erin gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Om te verbinden met USB moet je in het settings-scherm voor USB kiezen. Daarna vraagt ie of je via USB verbinding wil maken met je SD-card of het interne NAND-geheugen. Ik gebruik de USB-verbinding eigenlijk nooit, alleen als ik een nieuwe skin op mijn Nand wil zetten. Maar da's niet vaak aangezien ik standaard Gmenu2X gebruik als interface.

De CPU omhoog zetten (overklokken) kan geen kwaad, maar het maximum verschilt per GP2X. De mijne kan maar tot zo'n 245 Mhz, daarna loopt hij vast. Bij overklokken zijn je batterijen wel eerder leeg. Doe het dus alleen als je de extra snelheid echt nodig hebt.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ik draai tegenwoordig alles weer lekker op 200mhz en heb nergens last van (ja framedrop bij metal slug als er teveel mannetjes in beeld zijn, maar die zijn dan ook zo weer weg :P)

gebruik eigenlijk altijd de usb verbinding aangezien ik geen cardreader heb, geen problemen mee, gaat redelijk vlot (beter met de nieuwe firmware, waar ik zoiezo errug over te spreken ben!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De USB-kabel deed et niet, heb nu die van me camera gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
0uTsIdEr84 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:46:
ik draai tegenwoordig alles weer lekker op 200mhz en heb nergens last van (ja framedrop bij metal slug als er teveel mannetjes in beeld zijn, maar die zijn dan ook zo weer weg :P)

gebruik eigenlijk altijd de usb verbinding aangezien ik geen cardreader heb, geen problemen mee, gaat redelijk vlot (beter met de nieuwe firmware, waar ik zoiezo errug over te spreken ben!)
Geloof me, het verschil tussen een cardreader en via de GP2X bestanden versturen, is echt wel merkbaar. Vooral met grote bestanden (episode's) maakt het veel verschil uit, en is het die 10 euro echt wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Vandaag gp2x binnengekregen van ombouwwinkel, zat geen screen protector bij is wel weer ff extra gezeik.. maargoed! waar denken jullie dat ik het beste mee kan beginnen? Firmware, spelletjes, andere toepassingen, kzie door de bomen het bos niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ja ongetwijfeld over die snelheid...maar vind het niet storend (ik heb ook nog een philips shoqbox waar ik af en toe eens wat mp3tjes opzet, maar zo traag als dat ie is stoor ik me daar wel aan)

spelletjes ofcourse! net wat je hebt liggen natuurlijk! ik zou beginnen met wat oldies (sega, snes) en natuurlijk wat home brew! check vooral beats of rage en tux! zie archive.gp2x.de voor wat leuke dingetjes...

[ Voor 35% gewijzigd door j0rDy op 19-01-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij speelt geen .mpg / mpeg files af ( hij ziet ze geneens ) , wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
omzetten naar avi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Hmm kwil em overclocken, weet iemand hoe dit moet?
En kheb een setje 2100 mah's met snellader van panasonic gekocht voor 30 euro, maar kheb het gevoel dat 30 euro te weinig is dus kwil em eigenlijk terugbrengen, weet iemand mischien een ander goed setje?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Check de volgende link even voor een vergelijkend onderzoek van penlites:
http://wiki.gp32spain.com/index.php/Pilas
Ik heb zelf de Duracell 2650 mah, maar die 5:25 uur haal ik niet hoor. Is natuurlijk ook weer afhankelijk van je oplader.

Wat de firmware betreft: NIET upgraden naar 3.0.0, dit gaat nogal eens fout en levert niets extra's op. Versie 2.1.1 is wel goed.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Yup, versie 3.0 was ik nietvan plan, is toch nog alleen maar de rip van vrijgekomen toch?
Maar denk jij dan dat de 2100 mah wel genoeg is voor een redelijke tijd? Aangezien ik niet veel weet over het merk panasonic. en ik zie er wel een 2100 mah tussen staan die volgens dat schema de 4 uur haalt

[ Voor 54% gewijzigd door Batsiaan op 21-01-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

2100 mah is wat mager tegenwoordig. Voor 30 euro kan je heel wat meer power krijgen, ik zou dus nog even verder kijken. Staar je trouwens niet helemaal blind op het aantal mah's. Niet elk merk (met name de vagere merken) is daar even eerlijk mee.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Had laatst bij de Mediamarkt een snelader met 2700mah batterijen voor 30 euro gevonden. Van het merk nog nooit gehoord, maar ze doen het lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Wat is het hoogste Mah wat je kan hebben dan tegenwoordig?

En weet iemand welke snelheid goed is met een SD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Hmm aardig irritant, ik heb nun squidgesness erop staan maar ik haal bijna geen 1 spel op gewone snelheid of met geluid, hetzelfde heb ik met andere emu's en met gngeo krijg ik niet eens de roms aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205956

Ik moet zeggen dat het hele GP2X principe me erg aanspreekt, maar ik heb nog wel een dikke twijfel tussen een GP2X of een PSP. De twee dingen die ik wil zijn games en film kijken en voor zover ik weet kan dit op beiden. Is er een significant kwaliteitsverschil tussen films/tvseries kijken op een PS en op een GP2X?
En verder is het natuurlijk vet tof om allemaal oldschool spelletjes te spelen, maar daarvoor ga ik geen GP2X kopen, want dat vind ik ongeveer 3 dagen leuk. Zijn er naast Payback, nog andere spellen die uberhaupt een beetje in de richting van de huidige standaard in handheld gaming komen? Het hoeft dus geen state of the art 3d gaming te zijn wat de nieuwste PC spellen benadert, maar gewoon nieuwe spellen die vergelijkbaar zijn met spellen op de PSP of de DS. Ik wil ook wel een uitdagend nieuw fancy spelletje spelen in plaats van de 78e versie van 1943 of DOOM of Tekken3. Ergo, is er wel aanbod anders dan een shitload aan emulatie van C64 spellen en lookalikes? Kan ik ook de (redelijk) nieuwe DS of GBA spellen emuleren oid.
En zijn er verder nog significante voordelen voor de GP2X anders dan dat het OS based is en niet een gamehandheld met een videokijkmogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Als je echt meer gericht bent op moderne games, kan je imho beter voor een PSP gaan, de GP2x is voornamelijk bedoeld voor retro en homebrew, DS zou volgens mij qua kracht wel emuleerbaar kunnen zijn, maar ik weet niet of men hier al mee aan de gang is.

Bedenk bij een PSP wel dat je niet zomaar even een AVI kan bekijken, je moet het omzetten wat wel een nadeel is van de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ja, daar was ik dus al een beetje bang voor.
Het is op zich wel raar dat een handheld die (althans, dat heb ik gelezen) 4x krachtiger is dan een DS niet verder komt dan wat emu van retro spellen. Ik snap wel dat er geen commerciele spellen aangeboden worden, maar de GP2X is toch al een tijdje op de markt, dan zou je toch wel wat meer verwachten. Kost emulation dan zoveel kracht dat het spellen die gemaakt zijn voor een handheld die slechts 1/4e aankan niet (goed) kan emuleren?

En qua films is het idd wel handiger, ik heb al gelezen wat een gedoe dat omzetten voor de PSP is, maar het moet toch wel wat meer meerwaarde hebben dan alleen films kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 205956 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:09:
Hmm, ja, daar was ik dus al een beetje bang voor.
Het is op zich wel raar dat een handheld die (althans, dat heb ik gelezen) 4x krachtiger is dan een DS niet verder komt dan wat emu van retro spellen. Ik snap wel dat er geen commerciele spellen aangeboden worden, maar de GP2X is toch al een tijdje op de markt, dan zou je toch wel wat meer verwachten. Kost emulation dan zoveel kracht dat het spellen die gemaakt zijn voor een handheld die slechts 1/4e aankan niet (goed) kan emuleren?
Bij het emuleren van hardware komt heel veel kijken en het verschilt gigantisch per te emuleren machine of het veel werk is voor je processor of niet. Ik emuleerde "vroeger" op mijn P200MMX een Nintendo64 en een Amiga 500 (7MHz ofzo), en de Nintendo64 ging ongeveer even snel. Het emuleren van een SNES is ook stukken zwaarder en moeilijker dan een Megadrive bijvoorbeeld. Dat de processor van de GP2X 4x sneller is zegt wat dat betreft niet zoveel. Er moet veel meer worden geëmuleerd dan alleen een processor. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Mijn PC (667Mhz) trekt N64 niet eens goed. En 4x sneller kan je volgens mij niet zomaar even uitdrukken.

Maar wat had je dan gedacht?

Er zijn wel enkele commerciële games, maar tegenover de PSP kan je beter voor die laatste gaan.

En buiten het feit dat bijvoorbeeld moderne spellen ge-emuleerd zouden KUNNEN worden, dan zou het nog allemaal barrieres opwerpen:

-Het is illegaal (ok, de snes e.d. ook, maar dit is gedateerd, dan (lijkt me) dat een ontwikkelaar je veel minder juridisch achtervolgd).

Misschien is een XGP een beter idee? Deze is juist gericht op moderne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, dat er geen commerciele games te vinden zijn voor de GP2X gaf ik al aan, maar als ik bijvoorbeeld een Mario wil spelen dan heeft het wel enige meerwaarde dat het daadwerkelijk dat kleine rode mannetje is ivm jeugdsentiment, maar als het eenzelfde game is met dezelfde 'diepgang' (als in, speelplezier in speeluren) dan interesseert het me niet bijster veel of het Mario is die daar ronddartelt of Pietje Merkloos. Gewoon het hele gebrek aan spelletjes die ik niet op een random online gamesite kan vinden verbaasd me als ik lees dat de GP2X zoveel krachtiger is (al dan niet precies of bij benadering 4x krachtiger dan een DS). Een commercieel spel kost ook gewoon veel door het hele commerciele en het hele rechten. Dat zou het mooie moeten zijn van een OpenSource handheld. Ik kan me best voorstellen dat een relatief kleine gamedevelopper best een goedkope doch mooie game in elkaar kan knutsellen die ook aftrek vind, zoals Payback. Het publiek dat een GP2X koopt is best bereid daar wat geld voor neer te leggen ipv het illegaal te kopieren. Of ben ik dan zo naief en hersendood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik denk dat je dit verkeerd ziet, het meerendeel dat een GP2X aanschaft, doet dat juist om de nostalgische games te herleven, alsmede het makkelijke films kijken en andere features en hoe makkelijk deze kunnen toegevoegd worden middels het opensource verhaal. Ik denk dat niemand de GP2X nou echt koopt om de games als payback, ik bedoel, als je dat wilt, dan koopt men toch liever een PSP met Vice City stories?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, ik vind een handheld waar alleen dergelijke retro bart smit niveau spellen op te spelen zijn buiten het films kijken niet 180 euro waard. Dan houdt het GP2X avontuur voor mij hier al op.. Het zag er allemaal zo mooi uit, jammer dat er geen commercieel gebruik van wordt gemaakt, ik zie toch wel wat potentie. Voor emulatie is het natuurlijk prachtig, maar dat is toch niet mijn ding. Je zal mij ook nooit zo'n 1000 in 1 spellenbox zien kopen.
Bedankt voor de info in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
nou vind ik om alle homebrew onder de naam payback te verkopen nogal kort door de bocht...er wordt wel degelijk meer homebrew uitgebracht, met naar mijn mening de laatste tijd van steeds betere kwaliteit...

ik zou zeggen kijk eens rond in de games sectie op archive.gp2x.de...hier haal ik eigenlijk alles vandaan en alles werkt altijd goed naar behoren (na wat instellingen en rombios bestandjes na, maar dit spreekt voor zich)

verder kijk ik regelmatig filmpjes (geen speelfilms, maar wat korte vidjes van een minuutje of 10/20 zoals series) wat gewoon goed te doen is, soms moeten ze omgezet worden omdat ie alleen maar avi pakt maar vaak is dit geen ramp aangezien ik dan het formaat wat kleiner kan maken (ga vaak van rond de 100mb naar een mb of 20/30) dus kan er weer meer shit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gewoon een kwestie van smaak. Payback is ook wel een extreem uiterste, er zit echt een enorm gat tussen Payback en de homebrew. Ik had al eens rondgekeken op die website, maar ik word een beetje treurig van al die DOS spelletjes. Dat was inderdaad tof 10 jaar geleden en ik zou het nu ook nog wel kunnen spelen, maar niet langer dan 10 minuten. En omdat alles een kloon van elkaar is ben ik dan te snel uitgespeeld op het aparaat om er 180 euro voor over te hebben. Er zitten wel wat spellen bij van goede kwaliteit, maar goede kwaliteit is in deze context transport tycoon. Ik heb gewoon teveel het gevoel dat ik weer bij 0 begin, zal wel iets met gemis in mijn jeugd te maken hebben :P.
Anyway, ik blijf het gewoon in de gaten houden, mocht de kwaliteit van de spellen enorm aantrekken dan ben ik zeker geïnteresseerd, want verder is het een prachtig aparaat. Maar voor nu ligt de lat wat mij betreft echt te laag.

Misschien kan je me nog overtuigen als je een lijst spellen kan geven die boven het transport tycoon niveau uitstijgen, maar ik ben toch bang dat dat erg lastig wordt. Als je al een Tetris-, 1943-, Donkey Kong-, DOOM- en een Tekkenachtig spel hebt wordt het volgens mij al lastig een vernieuwend spel te vinden.
No offense tegen de GP2X bezitters en fans, wat ik zeg, het is gewoon een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik raad je een PSP aan, dat omzetten van films is ook niet dodelijk. Waarschijnlijk mis je inderdaad de nostalgie van oude games :). Er is niet echt een grote markt voor commerciële games op de GP2x denk ik, hij ligt hier niet eens normaal in de winkel. Ik denk dat je retro ook een beetje onderschat als je het benoemt als Bart Smit niveau, en allemaal klonen :). Wat voor soort spellen op de GP2X doet jouw hem wel kopen?

Nog ff een ander vraagje, er wordt aldoor doodleuk geadverteerd met kan PSX enzo aan, maar wat kan hij nou halen en wat is in theorie nog bereikbaar?

Van wat ik hoor en lees is dit het ongeveer, verbeter me als t niet klopt.
NES: prima
SNES: goed, soms drops
Megadrive: prima
N64: wordt em niet?
PSX: amper snelheid
Neo-Geo: Redelijk, soms drops

Ik zit ook nog steeds sterk te twijfelen :), zo vaak zit ik niet heel lang in de trein namelijk. Ik ga hem binnenkort maar eens bekijken bij die ombouwwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Ik heb er nog 1 te koop staan als iemand geintereseerd is, nog geen week oud met bon van ombouwwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Batsiaan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:07:
Hmm aardig irritant, ik heb nun squidgesness erop staan maar ik haal bijna geen 1 spel op gewone snelheid of met geluid, hetzelfde heb ik met andere emu's en met gngeo krijg ik niet eens de roms aan de praat
Er is sinds 2 dagen een nieuwe SNES emulator voor de GP2X, PocketSNES. Die doet het een stuk fijner dan Squidgesnes. Voor gngeo moet je gewoon de goede romset hebben, en ik raad je aan om de alternatieve gngeo-frontend Rage2X te gebruiken. Dan gaat het echt goed.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
KRG schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:15:
Ik raad je een PSP aan, dat omzetten van films is ook niet dodelijk. Waarschijnlijk mis je inderdaad de nostalgie van oude games :). Er is niet echt een grote markt voor commerciële games op de GP2x denk ik, hij ligt hier niet eens normaal in de winkel. Ik denk dat je retro ook een beetje onderschat als je het benoemt als Bart Smit niveau, en allemaal klonen :). Wat voor soort spellen op de GP2X doet jouw hem wel kopen?

Nog ff een ander vraagje, er wordt aldoor doodleuk geadverteerd met kan PSX enzo aan, maar wat kan hij nou halen en wat is in theorie nog bereikbaar?

Van wat ik hoor en lees is dit het ongeveer, verbeter me als t niet klopt.
NES: prima
SNES: goed, soms drops
Megadrive: prima
N64: wordt em niet?
PSX: amper snelheid
Neo-Geo: Redelijk, soms drops

Ik zit ook nog steeds sterk te twijfelen :), zo vaak zit ik niet heel lang in de trein namelijk. Ik ga hem binnenkort maar eens bekijken bij die ombouwwinkel.
Vergeet de CPS2 niet, die is de laatste tijd ook super :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Inderdaad, en de CPS2 spellen zien er ook echt goed uit. Ik vraag me af in hoeverre de CPS2 en Neogeo grafisch nou minder zijn dan bijvoorbeeld de GBA. Ik heb zelf geen GBA dus kan het niet vergelijken.

Screenshots van alle CPS2 spellen:
http://digilander.libero....gg/gallery/cps2/cps2.html

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Zucht... sinds vandaag werkt m'n GP2X weer eens niet zo lekker.

De SD kaartlezer lijkt het niet meer goed te doen, hij leest m'n kaart namelijk niet meer.

Ik heb inmiddels de firmware van 2.0.0 naar 2.1.0 en daarna na 2.1.1 geupgrade en via een omweg ook de software naar 2.1.0 en daarna naar 2.1.1 geupgrade.

Het gekke is dat ik wel gewoon de firmware kan updaten vanaf de SD kaart, alleen als ie eenmaal Linux heeft opgestart lijkt ie het niet meer te doen.

Ik ben al even ingelogd via telnet en in /dev/discs/disc0 staat alleen disc, als ik die wil catten dan geeft ie een input/output fout. Hij lijkt dus net te doen alsof er geen kaart in zit.

Ik heb de kaart al een paar keer geformat als FAT en als FAT32 maar dat helpt niets.
Ik kon me herinneren dat de vorige keer dat ik op telnet was ingelogd en ik het kaartje eruit haalde hij aangaf dat dit gebeurde, maar dit lijkt ie niet meer te doen.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?

Edit:

Even opengemaakt (moest toch ivm voorbereiding op een mod, namelijk de adapter connector aan de onderkant ipv de zijkant) en contactpunten schoongemaakt, dat heeft niets geholpen.

Ik vind het maar raar, maar goed, ik vind vanzelf een oplossing

Edit:

Nog even mee zitten spelen, terugflashen naar 2.0.0 helpt wel, dan doet de SD kaart het weer. Majah ik zou nu zo graag versie 3 erin flashen.

Niet dat versie 2 nou zo slecht is, maar als je het verschil bekijkt tussen versie 2 en versie 3 dan vind ik het de moeite waard.

Weer naar 2.1.0 helpt niet, daarna naar 2.1.1 blijft de SD het niet doen, naar V3 werkt dan ook niet.
Terug naar 2.0.0 en dan naar 2.1.1 direct ging ook niet.

Direct van 2.0.0 naar 3.0.0 ging ook niet, zelfde probleem.

Nu maar ff een ander kaartje gepakt, oude was een 128MB Kingston, dit is een 256MB Ultra-X.
Gek genoeg werkt de andere kaart wel.

Toch raar hoe die firmware upgrades ervoor zorgen dat bepaalde kaartjes juist niet werken ipv wel.

Overigens jammer dat mensen dit ding niet kopen.

Hij is al perfect voor muziek en films, en de SNES alleen al maakt het voor mij de moeite waard.
De nieuwere emulators kunnen ieder spel zonder problemen op full-speed spelen.

De reden waarom de DS niet geemuleerd wordt is omdat de dual-screen interface gewoon niet te emuleren valt. Hoe wil je dat gaan besturen? Dat is gewoon echt niet te doen.

Dat het open source is schrikt veel ontwikkelaars juist af, maar toch komt er langzaam maar zeker meer voor de GP2X.

En het leukste is dat je met weinig moeite zelf ermee kunt klooien, perfect toch?

Ik draai nu overigens versie 3 en dat is echt ruim de moeite waard :D
Aanrader (je kunt em vinden in het GP2X archief), je moet wel zelf even de NAND handmatig overzetten en in de readme staat precies hoe je het allemaal moet doen.
Je kunt upgraden vanaf versie 2.0.0.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 27-01-2007 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Hmm toch maar besloten hem te houden, ik kan alleen door de bomen het bos niet meer zien tussen al die software, kan iemand mischien een lijstje maken van je favoriete softwares e.d. voor de gp2x? inclusief audio spelers en skins etc.
ook is het vrij naar dat ik veel roms niet kan vinden, heeft iemand mischien nog een goeie rom site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rom site moet je hier niet vragen!
De gratis roms zijn makkelijk genoeg te vinden en de minder legale roms eigenlijk ook wel.

Mijn favoriet is de snes emulator PocketSnes, werkt echt als een trein.

Ik gebruikte als skin eerst een Aero gebaseerde skin maar nu gewoon de default skin van versie 3 (die echt erg nice is).

Voor een lijstje met alle leuke dingen:

http://archive.gp2x.de/

Daar kun je alles op vinden.

Audio en video doe ik niet zo heel veel, maar ik gebruik gewoon de meegeleverde applicaties daarvoor.

Ik vind ook Vektar een erg leuk spel om te spelen en zit erover te denken Payback te kopen (vind alleen 3D op zo'n klein scherm niet zo). Duke3D is ook leuk, maar door de crappy 3D technieken van die tijd kun je het niet te lang spelen zonder misselijk te worden (heb ik altijd al gehad bij Quake, Duke3D en andere 3D spellen van die tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Hmmm Vektar heb ik ook is wel grappig idd. pocketsnes gebruik ik sinds net ook, alhoewel zelda link to the past er erg buggy op is.
Ik zal zelf maar is gaan kijken voor een leuke skin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh? Zelda draai ik altijd...

Je moet ff in het menu transparancies aanzetten, dat kost je wel wat performance maar is nodig in de regen bijvoorbeeld.

Mijn GP2X draait uren aan een stuk stabiel op 250 mhz, dan is de performance gewoon goed te noemen, altijd boven de 30 fps en heel af en toe een dropje naar 22 ofzo.
Dit slurpt alleen wel batterij, majah dat is met meeste games. Ik gebruik dan ook eigenlijk altijd alleen een adapter om te spelen.

SuperTux is ook erg leuk om te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 27-01-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik heb het in dit topic al eerder geschreven, in plaats van zoeken naar een skin raad ik iedereen aan om de grafische schil Gmenu2X uit te proberen. Een geweldig programma dat bij elke release beter wordt en waarmee je elk programma kan starten met allerlei parameters per item (zoals de kloksnelheid en het maximum volume).

Afbeeldingslocatie: http://gmenu2x.sourceforge.net/images/7/73/Gmenu2x.png

Binnenkort ook verkrijgbaar in het Nederlands.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, nou heb ik nog even op wiki.gp2x.org zitten kijken enzo, en nu ben ik verdorie toch weer enthousiast geworden. Scheelt ook behoorlijk om met 180 euro gewoon klaar te zijn. Nu weet ik het helemaal niet meer. Misschien dat ik dan toch stiekem voor de gp2x kies..
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste