Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

cc12 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:06:
[...]

Vreemd. Ik heb wel eens fotocamera's gezien in de pricewatch die uit duitsland of luxemburg werden verkocht. Waarom dit dan niet?
Ja, winkels uit andere landen mogen wel toegevoegd worden ja. Maar die Duitse leverancier voldeed ook niet aan de eisen die de crew stelt. Dit komt doordat er niet voldoende informatie beschikbaar was volgens de crew. Maar goed, eerdaags staat Gpark.nl er denk ik wel gewoon in hoor. Lijkt mij tevens ook wel de beste keus om bij die winkel te kopen als je de GP2X wilt hebben. Of je moet al aan een soort inkoopactie deelnemen natuurlijk.

Trouwens die actie op SamenKopen.net is over twee weken afgelopen! De tweede batch zou eerst ook per tien gekocht moeten worden, maar dat is van de baan gehaald gelukkig. Er kunnen dus ook gewoon een stuk of 15 consoles besteld worden en de prijs zal dan gewoon net zoals bij de eerste batch op €160 blijven staan :Y)

Voorlopige planning van de organisator:

• Bestellen tot de 25ste juni
• Betalen vanaf de 12de juni
• Betalen tot de 26ste juni
• Bestellen bij leverancier de 27ste juni
• Verzonden naar het verzendpunt de 28ste juni
• Deelnemers springen gat in de lucht de 1ste juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Ik ben zelf van mening dat het ook goed is als gpark in de pw komt te staan. Wat betreft service vaak handiger (of je moet dichtbij de duitse leverancier wonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 14:19
Anoniem: 91628 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:41:
[...]

Inderdaad! De Duitse leverancier mocht er namelijk ook niet in volgens de crew.
toen ik maanden geleden het nieuws instuurde dat de gp2x windows 95 kon booten de helft rapper dan de psp, is da nooit een nieuwsitem geworden, die van de psp wel, dussss :) de fanboys :p

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heb er net eentje besteld op die inkoopactie. Nog 2 te gaan en heb em 1juli binnen.

Kan eigenlijk niet wachten :D l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk heeft iedereen hem op 1 juli in huis inderdaad. Maar ik houd eigenlijk wel rekening met een weekje later. Komt tevens ook mooi uit voor mij persoonlijk, want 9 juli ben ik jarig! O-) Heb ik mezelf toch weer een mooi verjaardagscadeau gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
Bij IGN hebben ze er ook eentje binnen. Binnenkort zijn daar dus zeer waarschijnlijk reviews ed. te vinden...

http://gear.ign.com/articles/712/712598p1.html

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren nog even zitten Mame'n, en ontdekte dat er ook een "Mame compatible" bij *de* mame voor gp2x zat. Hiermee speelt 'ie wel alle roms die ik er tegenaan kon gooien.

Ze deden het allemaal perfect op de 200Mhz kloksnelheid (default), dus prestaties zitten wel goed.

Alleen Paperboy was buggy, dat speelde om een of andere reden veel te langzaam.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Welke games spelen jullie eigenlijk het meest/liefst ? En met welke emulator? Mischien eens handig om een lijstje op te maken voor in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0X55AA schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:00:
Welke games spelen jullie eigenlijk het meest/liefst ? En met welke emulator? Mischien eens handig om een lijstje op te maken voor in de openingspost.
Tja, de openingspost... Die kunnen we inderdaad wel wat opleuken met wat nieuw spul, maar ik kan de topicstarter helaas niet bereiken om eens te overleggen wie dat het nu gaat toevoegen. Die persoon heeft namelijk een vrij leeg profieltje zonder e-mail adres en dat soort dingetjes :/ Misschien van het weekend eventjes een moderator aanspreken of zo, maar dat is ook weer zo achter de rug om hè...

De laatste tijd speel ik wel eens vaker wat emulator spul op de PC. Ben me alvast goed aan het voorbereiden op de GP2X :Y) Meestal wat oude platform games, de standaard klassiekers: Sonic, Mario, enz. Maar ook wat andere games zoals bijvoorbeeld Paperboy, Super Smash TV, Flashback, en Out Of This World.

Mij lijkt het inderdaad wel een goed idee om de échte classics op te nemen in de startpost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik heb vanavond veel wonderboy zitten spelen met mame :) Hou wel van platform games, dus de anderen in het genre zullen ook nog wel de revue passeren.

Wel irritant dat mame select+start als combo gebruikt om de game te resetten. Heb het al een paar keer per ongeluk in een woeste manouevre voor elkaar gekregen om die combo in te drukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Tja, de openingspost... Die kunnen we inderdaad wel wat opleuken met wat nieuw spul, maar ik kan de topicstarter helaas niet bereiken om eens te overleggen wie dat het nu gaat toevoegen. Die persoon heeft namelijk een vrij leeg profieltje zonder e-mail adres en dat soort dingetjes :/ Misschien van het weekend eventjes een moderator aanspreken of zo, maar dat is ook weer zo achter de rug om hè...
Mjah als hij niks van zich laat horen...
Heb alvast al een probeersel gemaakt voor de layout (header en menu). Wil wel meehelpen met de startpost.

Afbeeldingslocatie: http://www.crashzone.be/temp/tweakers/tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158799

0X55AA schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:33:
[...]

Heb alvast al een probeersel gemaakt voor de layout (header en menu). Wil wel meehelpen met de startpost.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon GP2X Topic Deel 2 ervan maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0X55AA schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:33:
[...]

[afbeelding]
Ziet er goed uit, maar het is wel de eerste editie GP2X die in de banner staat. Beter gewoon model nummertje twee nemen lijkt mij. De lettertjes mogen misschien ook iets groter. Maar qua layout, kleurtjes en zo vind ik het er wel goed uit zien heur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446

Topicstarter
Ik dacht dat dit topic dood was, blijbaar niet dus O-)

Ik kan de startpost wel updaten, maar dat moet dan nog even wachten (nog 3 dagen en dan is de laatste proefwerkweek over)

Edit: mijn meel is nu ook openbaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 139446 op 18-06-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Ik heb nog examens tot 28 juni. Heb al een heleboel tekst en prentjes voor de openingspost. Dus nog eventjes wachten en alles komt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu de ts wat aangenamer gemaakt :)
Tips/suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
http://www.youtube.com/watch?v=C22v76vMhY0

Filmpje over de gp2x, zie er echt naar uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=naar

naar1 (bn.)
1 onaangenaam

naar2 (bn.; alleen pred.)
1 misselijk, beroerd

:Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 19-06-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er leuk uit dat filmpje, maar waarom zaten die zwarte balken nou erbij bij de tv?

Ik heb hem er in ieder geval in de ts bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:56:
[...]

Ziet er leuk uit dat filmpje, maar waarom zaten die zwarte balken nou erbij bij de tv?

Ik heb hem er in ieder geval in de ts bijgezet.
De GP2X heeft een functie waarmee het beeld aangepast kan worden. Blijkbaar kon dat model het nog niet over brengen naar de TV of zo. Zal wel iets met de firmware te maken hebben denk ik. Want normaal gezien zou het beeld ook gewoon gescaled doorgegeven moeten worden door de kabel naar de TV lijkt mij. De GP2X doet dus zeg maar zelf het beeld aanpassen aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:9~

ff vraag, wie is die dame met elektrische gitaar zo'n beetje aan eind van filmpje? volgesmij geen avril lavigne, of wel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

bartgrefte schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:20:
[...]

:9~

ff vraag, wie is die dame met elektrische gitaar zo'n beetje aan eind van filmpje? volgesmij geen avril lavigne, of wel?
dacht ik ook meteen aan, zal wel een videoclip van hur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Anoniem: 91628 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:23:
[...]

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=naar

naar1 (bn.)
1 onaangenaam

naar2 (bn.; alleen pred.)
1 misselijk, beroerd

:Y)
Ja maar het is toch "naar iets uitkijken". Had ik gezegd "Ziet er naar uit", dan had "naar" idd die betekenis :p. Of het moet helemaal anders zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0X55AA schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 03:26:
[...]

Ja maar het is toch "naar iets uitkijken". Had ik gezegd "Ziet er naar uit", dan had "naar" idd die betekenis :p. Of het moet helemaal anders zijn in Nederland.
Lol. Ik had die letter t niet zien staan. Toen ik het las dacht ik "huh, de GP2X is naar?". Echt wel!

Maar goed, beter lezen in het vervolg dus. Domme Nederlanders ook he! B)

De tijd die ik nog moet wachten op mijn speeltje moet ik trouwens maar zien te gaan vullen met het WK en de demo van Prey :Y) Maar dat gaat wel lukken denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 20-06-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Hier is de gp2x nieuw te koop voor 150 euro:

http://www.ombouwnederlan...?cPath=82&products_id=508

Zou leuk zijn als we deze kunnen toevoegen aan de pricewatch, is ook de goedkoopste.

[ Voor 26% gewijzigd door cc12 op 20-06-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:34:
Hier is de gp2x nieuw te koop voor 150 euro:

http://www.ombouwnederlan...?cPath=82&products_id=508

Zou leuk zijn als we deze kunnen toevoegen aan de pricewatch, is ook de goedkoopste.
Moet je eens voor de grap via Google zoeken naar wat verhaaltjes over mensen die bij deze shop in het verleden iets besteld hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Idd de reviews over deze shop zijn niet echt geweldig. Mij lijkt de aanbieding op samenkopen.net nog steeds de beste, zeker als je accessoires erbij wil. Maar laten we aub hier nu niet ook een discussie beginnen over deze shop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Whoow 8)7 Ik heb van iemand gehoord dat ze gereviseerde MK1's verkopen. Vandaar dat ze goedkoper zijn. Maakt dat eigenlijk nog wat uit: gereviseerde MK1's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Mmm, waar heb je dit gehoord? Ze zouden dus MK1's verkopen, met een andere controllerstick? Dan heb je wel nog steeds een ander scherm dan de 2e versie.

Lijkt me zowieso geen betrouwbare shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179871

Jongens ...als je het niet vertrouwt moet je het niet kopen. Je krijgt netjes een factuur + 1 jaar garantie...je krijgt heus geen kapotte of gebruikte. Alleen bepaalde andere shops die duurder verkopen moeten niet zomaar dingen gaan verzinnen.
:? :?

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 14:05

SD5k

>4&X

Anoniem: 179871 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:09:
Jongens ...als je het niet vertrouwt moet je het niet kopen. Je krijgt netjes een factuur + 1 jaar garantie...je krijgt heus geen kapotte of gebruikte. Alleen bepaalde andere shops die duurder verkopen moeten niet zomaar dingen gaan verzinnen.
:? :?

Sander
Ga jij op Google zoeken waar jouw shop besproken wordt ofzo?

Geef anders gelijk antwoord op de vraag of je echt de modellen van de eerste serie (met andere joystick en scherm) verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Winkels bestaan al bijna 10 jaar en heeft 3 eigenaren gehad. Het kan zijn dat de eerste eigenaar het niet goed gedaan heeft.

Maar het gaat nu over onze producten. Wij verkopen de nieuwste versie en hebben contact met de makers Gamepark Holding. U kunt dan ook contact opnemen met de sales afdeling: www.Gp2x.com.

Tevens hebben wij ze liggen. U kunt ze zelf testen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
OmbouwWinkel.nl
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Wij verkopen de nieuwste versie en hebben contact met de makers Gamepark Holding.
Bevestig eens welke versie jullie als de nieuwste versie zien.

Voor de rest leuk dat jullie contact hebben met Gampark Holding. Als ik ze een e-mailtje stuur, heb ik dat ook. :)
U kunt dan ook contact opnemen met de sales afdeling: www.Gp2x.com.
Anders kon dit niet, ofzo? :?

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 21-06-2006 11:48 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is het verschil tussen de allereerste gp2x en de nieuwste?
ik wist dat er problemen waren met de firmware, beeldscherm en joystick.

zijn deze 3 problemen opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het liep niet vlekkeloos..vandaar de Gp2x versie MK2 (nieuw).
Deze loopt echt goed gelukkig en er is van alles geupdate..

MK1 was great, MK2 was greater than great ...
* Firmware 2.0 fixes these problems & faster hardware
* The GP2X is now recognised as a USB 2.0
* Picture: It's nice and bright, with good contrast
* Better controllers

...en veel andere verbeteringen.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179871 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:55:
het liep niet vlekkeloos..vandaar de Gp2x versie MK2 (nieuw).
Deze loopt echt goed gelukkig en er is van alles geupdate..

* Better controllers

Sander
en exact deze versie wordt voor 150 euro verkocht, niet een versie 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt, 100% Gp2x de nieuwste Mk2 versie.(pas binnen)
www.gp2x.com

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:46:
wat is het verschil tussen de allereerste gp2x en de nieuwste?
ik wist dat er problemen waren met de firmware, beeldscherm en joystick.

zijn deze 3 problemen opgelost ?
Jip. Alle problemen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.

De firmware is geupdate naar versie 2.0, en heeft enkele nieuwe functies. Plus enkele oude functies hebben een update gekregen (verbeterde opstart tijd, langere batterijduur, etc). De joystick is vervangen door een beter exemplaar. En het beeldscherm is ook vervangen door een nieuw exemplaar. Deze heeft een hogere brightness ten opzichte van het eerste model, maar wel een iets kleinere kijkhoek. Of je dat beter vind moet je maar voor jezelf bepalen uiteraard. Daarnaast hadden de eerste modellen nogal wat probleempjes aan de binnenkant naar het schijnt. Deze werden gemaakt in een andere fabriek dan de MK2 modellen. Het gehele binnenwerk van de GP2X word nu beter in elkaar gezet. Voorheen waren er namelijk nogal wat mensen die losse onderdelen hadden rondzwerven in hun MK1 model. Alles is wel verbeterd ten opzichte van het eerste model eigenlijk.

Ombouwwinkel.nl duikt eventjes €40 onder de huidige adviesprijs die wereldwijd geld... Iets wat in mijn ogen eigenlijk wel een beetje onmogelijk is. Je moet ook nog een beetje winst maken op de verkoop weet je. Alsof je dat nog lukt met die prijs... Zoiezo vertrouw ik die zaak niet echt omdat ik met 10 minuutjes zoekwerk via Google wel een paar zeer interessante verhaaltjes had gevonden. Bijvoorbeeld over een gemodde Xbox waar een veel goedkopere chip in zat verwerkt dan aanvankelijk door een klant besteld was. De Xbox ging toevallig kapot naar een kleine tijd. De klant maakt zelf zijn Xbox open (wat eigenlijk niet mocht volgens Ombouwwinkel.nl aangezien hij of zij dan de garantie kwijt zou raken), en komt er vervolgens achter dat er een veel goedkopere chip in zit van een ander merk. Dan ben je inderdaad flink besodemieterd! Iemand uit de SK.net actie is ook zoiets dergelijks gebeurd met zijn PS2! Ombouwwinkel.nl heeft dus wel een handje aan dit soort dingetjes, en het was dus zeker weten geen ongelukje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie onze vorige berichten aub. Als de oude eigenaar van fortek een andere modchip inbouwde is dat inderdaad niet leuk. Bij OmbouwWinkel.nl is alles te testen en dit is toch wel iets mijn inziens.. :?

De Gp2x die wij verkopen hebben weinig te maken met ombouw of iets anders.
- bij ons is de Gp2x te testen en te zien..en gewoon goedkoop.
- ze zijn gesealed door Gamepark Holding (makers),
- tevens geven wij een jaar garantie,

Een PSP 169.99 euro kost ook niet veel meer en de Gp2x nieuwste versie namelijk MK2 149.99 euro.. :>

sander
Ombouwwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Sander, het is hier niet nodig om na elke post je naam en het adres van je winkel achter te laten :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 14:19
Anoniem: 179871 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:55:
* Better controllers

-MK1 heeft ook de firmware 2.0, MK2 heeft identieke hardware als MK1 (ja de NAND is 128mb ipv 64mb denk'k (opslagruimte intern))
-Nieuwe cap kan je ook op de MK1 stoppen en kost bijna niks
-Nieuw scherm is er omdat oude niet meer leverbaar was :p

Kwil maar zeggen... het is niet dat MK1 opeens oude brol geworden is he.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien onze contact met de Gameparkholding is de MK1 uit de productie gehaald en is daarom niet meer verkrijgbaar.

GP2x : nieuwste MK2 met 128 mb memory is makkelijk na te checken in Systeemconfiguratie.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Godver, kap daar eens mee, ik voel me nogal persoonlijk aangesproken. :+

En volgens mij heeft die MK2 geen extra geheugen toch? Zou wel heel erg vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog steeds 64 mb, alleen een beter scherm, knoppen en usb support zijn de belangrijkste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Anoniem: 179871 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:19:

- tevens geven wij een jaar garantie,
Ombouwwinkel.nl
Eum... 2 jaar bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Waarom 2?

Wettelijk minimum is 6 maanden. Daarna betaal je (levensduur / verwachte_levensduur) * reparatiekosten als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

brama schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:51:
Waarom 2?

Wettelijk minimum is 6 maanden. Daarna betaal je (levensduur / verwachte_levensduur) * reparatiekosten als er iets mis is.
Nee wettelijk minimum is 2 jaar. Daarna de verwachte levensduur. Van alle nieuwe electronica iig.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klinkt toch wel goed. wie gaat als eerste er even een kopen bij ombouwwinkel.nl?

we gaan hopen voor je dat het goed gaat. als het goed gaat dan geven we
je zelfs een pluim en gaan we er ook een kopen.

als het misgaat dan lachen we je hier uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Anoniem: 139446 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:43:
Nog steeds 64 mb, alleen een beter scherm, knoppen en usb support zijn de belangrijkste dingen.
Oftewel je weet niet of je een MK2 krijgt of een gereviseerde MK1 (los van waar je het koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

cc12 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:49:
[...]

Oftewel je weet niet of je een MK2 krijgt of een gereviseerde MK1 (los van waar je het koopt).
Jawel, is zowieso te zien aan de analoge stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
-Sander schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:53:
Jawel, is zowieso te zien aan de analoge stick.
Naar mijn weten kun je die ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

cc12 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:59:
[...]

Naar mijn weten kun je die ook vervangen.
Ja, maar niet door een van de MK1 of zelfs van de 2, die zijn voor zover ik weet niet los verkrijgbaar simpelweg omdat daar veel kritiek op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Die kan je dus wel degelijk vervangen door de MK2 stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scherm van de MK1 heeft last van scanlines als de beeldscherm instellingen niet goed zijn ingesteld. Daar kun je het op de eerste plaats als eens aan zien. Daarnaast hebben meerdere exemplaren uit de eerste serie last gehad van wat mankementjes aan het binnenwerk. Losse onderdelen die door de console heen zwerven bijvoorbeeld. Daarnaast zou je eens een mailtje kunnen sturen naar GP Holdings met je serienummertje om zelf even navraag te doen om welk model het gaat. Deze nummers worden normaal gesproken vast gelegd. Zoals dat ook wel bij ieder electrisch apparaat word gedaan.

Je kan ze dus wel degelijk herkennen! En door middel van onderstaande link weet je exact waar je op moet letten als je er één aanschaft.

http://wiki.gp2x.org/wiki/FirstEditionChanges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:24:
[...]

Nee wettelijk minimum is 2 jaar. Daarna de verwachte levensduur. Van alle nieuwe electronica iig.
Dat is een bijzonder hardnekkig gerucht wat niet waar is.

Dit topic is hier uitgebreid op ingegaan: iPod kapot binnen 2 jaar; garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-07 18:15
Ik heb de "gok" genomen en de GP2X besteld bij de ombouwwinkel, ik meld wel hoe het verder verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het goed gaat zal ik de winkel in de TS zetten, veel succes iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Zie hier de developers board voor de gp2x:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-d1-49-en-70-1f8r.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://gp2x.co.uk/indexgp2x.html

June 22nd: The GP2X was 2nd in Stuff Magazines HOT Five feature. 'Rating: As hot as a big, sweaty dog on fire.' While we are not entirely sure if Dogs can sweat, we like the rating anyway.

We have recieved the first shipment of Breakout boards for the GP2X, these allow you to turn the GP2X into a full computer (or router if you like, quiet and all) with 4* USB host, Jtag, Serial, Video out etc. we will post a review over the weekend, and you will be able to order them from friday.

Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/350/PA.66411.007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/350/PA.66411.008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/350/PA.66411.001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67991

How the fuck kan dat nu als router fungeren als daar geen RJ45 jack op zit ^^ (of zitten ze in japan nog met netwerken via de parallelle poort ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 16:38

mno

Lijkt me een erg leuk speeltje, vooral vanwege de vele emulators en de TV-out. Heb tijden geleden al eens naar de GP32 zitten kijken maar heb hem uiteindelijk niet gekocht. Nu misschien toch maar eens een vervanger voor mijn GBC kopen :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:58
Anoniem: 67991 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:25:
How the fuck kan dat nu als router fungeren als daar geen RJ45 jack op zit ^^ (of zitten ze in japan nog met netwerken via de parallelle poort ofzo :P )
USB modem, USB ethernet kaartje eraan... En routen met die handel ;)

Het apparaatje opzich lijkt me wel erg leuk. Denk dat ik maar eens wat van m'n vakantiegeld daarin ga stoppen! Vooral het opensource gebeuren spreekt me aan, maar de games die ervoor zijn/komen zullen ook zeker de moeite waard zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Philip_Janssen op 23-06-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MMS_El_Guapo schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:59:
[...]Denk dat ik maar eens wat van m'n vakantiegeld daarin ga stoppen! Vooral het opensource gebeuren spreekt me aan, maar de games die ervoor zijn/komen zullen ook zeker de moeite waard zijn.
offtopic: als je vanavond nog betaald, kan je nog meedoen met de inkoopactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een korte review van de GP2X in de Edge (Engels gaming tijdschrift) van deze maand:

Afbeeldingslocatie: http://www.indiscriminate.co.uk/gp2x_edge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Ik voel een inkoop actie komen voor die breakout bordjes.

Maar ik zou eigenlijk enkel die usb poorten willen, is dat niet mogelijk? En weet er iemand hoeveel deze ongeveer zullen kosten? ze kosten dus 40 euro

[ Voor 8% gewijzigd door 0X55AA op 24-06-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik zit er zelf aan te denken om een enkele USB poort in elkaar te knutselen, die gevoed wordt vanuit 4 * AAA batterijtjes. Die batterijtjes passen mooi onder het batterij compartement op de achterkant, zonder dat ze in de weg zitten.

Het belangrijkste wat ik dan nog moet doen is een kabeltje maken van de externe aansluiting van de gp2x naar usb host. Ik heb toevallig een extra tv-out kabel, misschien dat het daarmee lukt..

Voordeel hiervan is natuurlijk dat het dan wel portable te gebruiken is, voor bijv. een memory stick of wifi dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Als julie even wachten komt er ook een versie die in een kast zitten en dus bedoelt is voor consumenten.

En nog steeds geen GP2X in de prijswatch :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
cc12 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:56:
Als julie even wachten komt er ook een versie die in een kast zitten en dus bedoelt is voor consumenten.

En nog steeds geen GP2X in de prijswatch :Z
Ja maar dan sloop ik het er toch uit:p Wil men eigen ontwerpje maken :) Maar meer hierover eens men gp2x binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

The Zep Man

🏴‍☠️

gpark.nl:
24 juni 06
De gp2x is weer in beperkte oplage leverbaar, ook de AC adapters en SD kaarten kun je direct bestellen. We verwachten vanaf 1 juli ook de cases en de tv-outs te kunnen leveren.
Ik wacht nog even totdat de GP2X en alle accesoires 'gewoon' bestelbaar zijn bij een bepaalde winkel voordat ik er één aanschaf. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
The Zep Man schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:45:
Ik wacht nog even totdat de GP2X en alle accesoires 'gewoon' bestelbaar zijn bij een bepaalde winkel voordat ik er één aanschaf. ;)
Bij gpark en ombouwnederland zijn ze beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik begin al ongeduldig te worden, ik kan haast niet wachten om Sensible Soccer te testen op de GP2X :*)
Ik hoop dat het schempje ook buiten nog enigzins bruikbaar is! Hebben jullie nog tips voor echte klassiekers? Ik zat verder nog te denken aan Mortal Kombat II, Micro machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er één UBER-klassieker is, is het wel Metalslug *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flashback: The Quest for Identity, Another World, allebei zeker eens proberen! Twee echte klassiekers uit het verleden die vandaag de dag nog altijd heel erg vet zijn :Y)

Edit: Heb daarnet nog een gescande pagina gevonden uit het tijdschrift Edge. Deze keer een iets uitgebreidere review. Ik weet echter niet uit welke editie van het tijdschrift deze pagina stamt... Maar in ieder geval is deze scan van ergens begin dit jaar. Waarschijnlijk uit het januari nummer.

Afbeeldingslocatie: http://unplugandplay.free.fr/gP2x%20SUR%20edge.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 26-06-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Zijn er ook nog andere applicaties te draaien op de gp2x dan games :?

Ik bedoel: tot nu toe zie ik eigenlijk alleen maar games....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138155

cc12 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:28:
Zijn er ook nog andere applicaties te draaien op de gp2x dan games :?

Ik bedoel: tot nu toe zie ik eigenlijk alleen maar games....
Ja, deze zijn er ook. Kijk maar eens op: http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Jammer dat linux er niet op werkt. Ik hoop dat het aantal applicaties snel zal stijgen, dus ook andere software dan spellen.Dat kan namelijk ook het aantal gebruikers doen stjgen als het een goede vervanger wordt van een PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
cc12 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:39:
Jammer dat linux er niet op werkt. Ik hoop dat het aantal applicaties snel zal stijgen, dus ook andere software dan spellen.Dat kan namelijk ook het aantal gebruikers doen stjgen als het een goede vervanger wordt van een PDA.
Ehm...het ding *draait* linux. Hoe zorgvuldig lees jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
brama schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:08:
[...]

Ehm...het ding *draait* linux. Hoe zorgvuldig lees jij?
Dus ik kan gewoon ffKDE of Gnome op installeren en voila...een linux desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

cc12 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:54:
[...]

Als jij de boel even aanpast moet dat best kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
cc12 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:54:
[...]

Dat 'ff' zal wel tegenvallen, bovendien wil je dat niet op zo'n apparaat lijkt me. Maar het is zeker mogelijk. Het aanpassen van de configuratie heeft wel een hoog hobby gehalte, dus niet voor de standaard gebruiker die dat eventjes wil doen.

Hoe groter de hobby scene wordt, des te groter de kans dat je wel kant-en-klare alternatieve linux distro's zult krijgen voor de gp2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:58
Heeft iemand al de gp2x icm. een 4GB SDslot geprobeerd? Ik kan namelijk nergens vinden of de GP2X maximaal 2 of 4GB slikt.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iets schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:43:
Heeft iemand al de gp2x icm. een 4GB SDslot geprobeerd? Ik kan namelijk nergens vinden of de GP2X maximaal 2 of 4GB slikt.
Ik weet dat er meerdere kaartjes van 2 GB zijn die het apparaat wel graag slikt. Maar lang niet alles is compatible met de GP2X. Echter kunnen de meest gangbare kaartjes van de wat bekendere merken wel gelezen worden en ook gebruikt worden voor de firmware upgrades. Ook weet ik dat er mensen waren die gewoon 4 GB kaartjes hebben gebruikt in combinatie met hun console. Met iedere nieuwe firmware upgrade komt zoiezo weer betere ondersteuning voor nieuwe type SD kaartjes, dus dat moet wel goed komen denk ik.

http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=22383

In bovenstaand topic moet je wel een antwoord kunnen vinden op je vraag denk ik. Let wel op dat niet alles in de startpost beschreven staat, want die is al een half jaar niet meer bijgewerkt B) Dat word dus lekker veel lezen met andere woorden... 21 bladzijdes welteverstaan... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mdcobra schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:54:
Ik heb de "gok" genomen en de GP2X besteld bij de ombouwwinkel, ik meld wel hoe het verder verloopt.
en hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik heb de GP2X gisteren binnengekregen :*)
Hoewel het hoesje en de beschermfolie op back order staan, deze sturen ze die later toe _/-\o_
Het is gewoon de "2e rev." en hij zat uitstekend verpakt in een flinke doos. Nu moet ik alleen mijn 4GB SD kaartje nog hebben. Geen klachten tot nog toe dus :)

Het tijdelijke 2GB SD kaartje kan niet echter niet beschreven worden via de GP2X, iets van een sector error :/

[ Voor 3% gewijzigd door mdcobra op 28-06-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
mdcobra schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:02:
Hoewel het hoesje en de beschermfolie op back order staan, deze sturen ze die later toe _/-\o_
Ik heb het bedrijf proberen toe te voegen onder de pricewatch. Helaas wordt dat, om een onbekende reden, niet toegevoegd. Moeten er soms eerst steekpenningen gegeven worden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:54:
[...]

Ik heb het bedrijf proberen toe te voegen onder de pricewatch. Helaas wordt dat, om een onbekende reden, niet toegevoegd. Moeten er soms eerst steekpenningen gegeven worden? :X
Inderdaad wel een beetje kinderachtig al die redenen die gegeven worden waarom bedrijven niet mogen worden toegevoegd.

Anyway, van de week sloeg mijn fantasie weer eens op hol, en kreeg ik een meesterlijk idee! Waarom niet de GP2X verwerken in een mini-arcadecabinet? Men neme wat hout, plexiglas, een GP2X, een arcade stick die volledig compatible is met het nieuwe USB plankje en de GP2X, en knutselt er vrolijk op los. Alles netjes in elkaar monteren, en vervolgens nog netjes afwerken en een beetje modden. Als eindresultaat heb je dan je eigen mini-arcadecabinet. Uiteraard maak je er wel nog een mooi deurtje in zodat je de GP2X ergens aan de binnenkant kunt bevestigen in een soort van draagbeugel, zodat je de console ook nog gewoon er uit kunt nemen wanneer nodig...

Alleen kom je een beetje in de knoei met de VGA/TV output denk ik. Aangezien VGA nog niet ondersteund word moet je namelijk voor een TV gaan kiezen om in dit ding te gaan verwerken. Maar goed, daar vind ik denk ik wel iets op :Y)

Ik denk dat wanneer me dit niet zo heel erg veel gaat kosten ik hier zeker eens mee aan de slag zal gaan later dit jaar! :)

Edit: Gisteren heb ik nog eventjes een topic aangemaakt om eens te kijken wat er zoal mogelijk is in verband met het maken van een mini arcade.

http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=29689

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 29-06-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marco, mijn kameraad heeft dat al járen, gewoon een PC'tje met emulator draaien en big badass ouwe monitor, tesamen in zo een echte opgekochte lege arcadekast gemod :) Echt te cool gewoon, staat zo met wat barkrukken in zijn inkomhalletje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat het ook anders kan. Maar ik heb de GP2X nu gekocht en wil eigenlijk niet weer geld uit gaan geven aan een cheap ass PC. Daarnaast kan ie lekker klein blijven, en verbruikt ie maar heel erg weinig stroom.

Eerst wil ik eens een kleine arcade kast bouwen, en daarna misschien eens kijken voor een hele grote met alles er op en er aan. Anyway, in het topic op dat andere forum staat het met iets meer details uitgelegd waarom ik het precies wil doen. De GP2X heeft in ieder geval mijn voorkeur wat betreft het materiaal! Het enigste probleem dat ik nog zie is de ondersteuning voor een USB arcade stick. De rest weet ik wel al een oplossing voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:03

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

mdcobra schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:02:
Het is gewoon de "2e rev." en hij zat uitstekend verpakt in een flinke doos. Nu moet ik alleen mijn 4GB SD kaartje nog hebben. Geen klachten tot nog toe dus :)

Het tijdelijke 2GB SD kaartje kan niet echter niet beschreven worden via de GP2X, iets van een sector error :/
Ik heb mn gp2x van de week ook bij ombouwwinkel.nl besteld; hoewel ik het apparaat de volgende dag nog in de bus had, zat de bestelde tv-out kabel er niet bij. Hier heb ik dan ook niet voor betaald, maar tis imo niet erg netjes dat ze niet op een of andere manier hebben laten weten dat de kabel er niet bij zat. Tevens heb ik in geen enkele vorm een factuur van hun ontvangen. Was dat bij jou ook zo?

Wat ervaringen met mn gp2x:

Ik wil em voornamelijk gaan gebruiken voor development, maar ben tot nu toe eigenlijk alleen maar bezig geweest met het spelen van wat spelletjes :) Ik heb een aantal emulators geinstalleerd, zoals squidgesnes, gngeo2x, mame. Niet alle software werkt uiteraard naar behoren, maar de community ligt dan gelukkig ook niet stil.

Verder wat betreft de buitenkant. Het knuppeltje laat enigszins te wensen over, maar er is mee te leven. Verder is het schermpje erg netjes en voelt het geheel redelijk solide aan.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ombouwwinkel is dus erg goedkoop, maar ik zet hem niet in de TS als hij niet betrouwbaar genoeg is, dus zeggen jullie 't maar.

Poll: Moet ombouwwinkel in de TS komen?
Ja, ze zijn goedkoop
Nee, slechte ervaringen
Eerst afwachten naar meer ervaringen
Geen mening
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=137282&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poll: Moet GPark.nl in de TS komen?
Eerst afwachten naar meer ervaringen
Ja, ze hanteren de richtprijs van de EU
Nee
Ja,door meerwaarde voor de community
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=137331&layout=2&sort=prc

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 158799 op 30-06-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gpark heb ik er bij gezet, en met ombouwwinkel wacht ik dus nog even, iemand die proefkonijn wil spelen voor meer ervaringen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Morgen hopelijk mijn gp2x (via samenkoop actie).

Stel je voor met die USB module...

Usb toetsenbordje, blauwtand-stickje... Gsm.... Of een Wifi stickje... Man man al die mogelijkheden :D

Iemand hier die al iets geprogrammeerd heeft voor de gp2x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
@sappie:

Nu je het zegt, er zit idd geen factuur bij het pakket, misschien komt ie nog bij maijn back order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er ondersteuning komt voor USB arcade stickjes ga ik een mini arcade bouwen met behulp van de GP2X. En wanneer die ondersteuning er niet komt zal ik waarschijnlijk een dergelijk iets gaan doen met een mini PC. Maar goed, eerst nog eventjes wachten op mijn GP2X'je. Hopelijk krijg ik hem komende week binnen, want ik kan haast niet meer wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Poll: Moet de GP2X in de PriceWatch komen van tweakers.net?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=137376&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/8826/handheldofgod29gv.jpg

Bovenstaand plaatje kwam ik gisteren tegen op een forum. Ik kon er wel om lachen, dus ik wilde hem jullie zeker niet onthouden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Cool :+

Hij bevalt nog steeds uitstekend, vooral gngeo2x is goed, heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik heb wel veel ROM's die niet in romrc staan weet iemand hoe ik deze kan updaten?

Op het forum van gp32x heb ik wel geregistreerd, ik kan er alleen niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mensen, hoe zit het nou met zaken die leveren?

• Lik Sang is goedkoop maar iemand zei iets over bijkomende kosten? Dit is mij onduidelijk.
• gpark.nl is duur
• samenkopen.net -> Hoe is die actie gegaan? Heeft iedereen z'n spullen gekregen? Is er al een nieuwe inkoopactie? Wat waren de prijzen?
• ombouwwinkel -> Waarom is men daar zo terughoudend over? Omdat ie niet in de shop survey staat? Of zijn er negatieve ervaringen? De prijs is iig ok.

Ik had 'm besteld via mp3discount, maar uiteindelijk gecancelled omdat het allemaal te lang ging duren.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste