[EL] PLED 128*64 aansturen met AVR

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Hoi,
ik ben al een tijdje bezig met experimentjes met een AVR,
ik heb reeds een HD44780 display aangestuurd met assembler,

maar ik heb nu een PLED 128*64 grafisch display van delta opto
de pdf is hier
nu heb ik totaaaal geen idee hoe ik dit display moet aansturen, over die karakter lcd's vond ik wel wat info en daar moet je maar gewoon het gewenste karakter uit de tabel aanvragen en het staat erop.

Ik heb de datasheet al een x aantal keer doorgelezen maar het communicatie gedeelte blijft me onbekend, hopelijk kan iemand hier mij goed opweg helpen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm, wat is je precies onduidelijk? Het lijkt me niet de bedoeling dat we je aan het handje door de datasheet gaan leiden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
Schrijven naar het display doe je door DB0 tot 7 goed in te stellen, rw laag te maken en E van hoog naar laag te laten verspringen.
Je kiest de goede chip (de ene zal wel voor de ene helft van het display zijn en de andere voor de andere helft gezien het X en Y bereik) en je stelt met het juiste commando het start X en Y adres in. Vervolgens schrijf je de data. Y wordt automatisch opgehoogd dus je kun gewoon achter elkaar door schrijven tot je aan het einde van de regel bent.

Vergeet ook niet om je display op On te zetten.
Helpt dit je op weg of zijn er nog dingen onduidelijk? Ik weet ook niet alles, maar uit de datasheet kun je genoeg halen om wat dingen te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
bedankt het verduidelijkt al wel iets, ik ga nu verder proberen met wat commando's en experimenteren, het was die X Y en Z die ik niet kende,
ik zal anders eens een pic trekken van een onboard atmell avr waarvan ik de functie ook niet kan gokken