[HOWTO] CT-479 Hirpo 5 mod [Extreem]

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpoaNoW2.jpg

Welkom in het Ct-479 mod topic.

Ik flans dit topic inelkaar om het modden van je ct makkelijker te maken. En dat hier centraal te besrpeken.

Korte inleiding

Hipro5 van xtreme-systems is achter een aantal dingen gekomen van de asus ct-479, namelijk dat deze niet echt is voorzien van de onderdelen die wij tweakers juist nodig hebben. Vandaar is het plaatsen van een aantal nodige mods goed voor een betere oc. En wel tot 250mhz!!!!!!!!!

Omdat een aantal mensen het minder begrijpen maak ik hier een tut van. En houdt deze ook bij omdat hipro nog meer mods vrij gaat geven!

Modding time!

Benodigdheden:

1x 100uF/16v 5mm electrolytic Condensator (elco) (streep op elco geeft negatieve pool aan!)
1x 22uF/10v Tantaal SMD (zwart!)
1x 47uF/16v Tantaal SMD
4x 1uf/16v of 50v of 63v SMD Keramisch

Gereedschap

1x Soldeerbout
1x Soldeerslurper (zowel op rol als een zuiger) bij fouten.
1x Pincet want smd is klein he ;)

Of

1x Soldeerpasta
1x Verfbrander
1x Soldeerslurper (rol of zuiger) voor afwerking.

Lets Go

Voorkant CT
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpar0abi.jpg

[yellow]Geel:[/yellow] Plaats op de gele plaatsen Keramische SMD 1uf/16v of 1uf/63v of 100nf/63v, deze filteren al een hoop voor ons tweakers!

Rood: Plaats hier de zwarte SMD 22uF/10V tantaal condensator. Ook deze filtert.

Groen: Plaats hier een normale 3.3kOhm of SMD 3.3kOhm weerstand. Deze voorziet de VCCA ipv 1.5v naar 1.9. Waarbij een dothan pas lekker gaat werken >:)

Achterkant CT
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442php5Zt6v4.jpg

Blauw: Schraap op plek 1 een stukje verf weg van de ct waardoor het koper bloot komt te liggen. Vervolgens soldeer je de SMD 47uF/16V tantaal op dat punt en op punt 2.

[purple]Paars[/purple] Plaats hier een normale 100uf/16v Elco van max 5mm! (niet groter als 5mm anders past je ct niet meer op je moederbord!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar je op letten moet:
Een elektrolytische condensator, of elco, is een type condensator met een veel grotere capaciteit. Een gewone condensator heeft een capaciteit tot enkele nano Farad, maar een elco kan een capaciteit hebben tot wel 100 micro Farad. In tegenstelling tot een gewone condensator heeft een elco een plus en een min kant, als je hem verkeerd om aansluit kan hij kapot gaan. Op de condensator is de plus kant aangegeven met een deukje. Als de condensator rechtop staat (met twee pootjes aan dezelfde kant) is de kant met de streep met minnen de min kant.

Hanteer volgens deze pic!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.j.lion/foto_elco.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.j.lion/circ_elco.jpg

Bij het solderen van de elco moet de plus pool op het vierkante soldeerpunt gezet worden. De ronde soldeerpunten zijn altijd de negatieve polen!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondertussen bij mezelf

47uF na het te verwijderen verf.
Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v336/wappie/ctstanley.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v336/wappie/ct47ufgoed.jpg

De vcca mod maar dan met gewone weerstand.
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442php1m3W3C.jpg

100uf/16v
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpQAytMv.jpg
==================================================

Ik kan voor jullie (omdat het lastig te verkrijgen is) alle onderdelen regelen! Ook kan ik de ct voor je modden. neem even contact op: pearlnum1athotmailpuntcom

NEE IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DEFECTE CT'S door het verkeerd modden!

Zo laat nu je dothan nog meer kontschoppen!!!!

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 12-12-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Nice, maar misschien even aan het begin vermelden wat voor weerstandjes/caps etc je allemaal nodig hebt?

Opsomminkje dus ;)

Verder heel erg mooi hoor :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Done thijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Mooie topic maar kun je van die 100uF elco nog even zeggen waar de plus en de min komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het vierkantje is de PLUS. rondjes zijn altijd negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Bedankt voor de tut waus, dit kunnen de meesten (waaronder ik ;)) goed gebruiken _/-\o_.

Als ik weer wat geld heb (dure tijden hoor, sint, kerst, pa jarig, vuurwerk, vriendin jarig...) en ik heb mn bordje is geVmod dan ga ik dit denk ik ook is proberen :9.

Hoe duur zijn al die dingen bij elkaar eigenlijk? Want ik vind het wel leuk allemaal maar als me dit heel veel geld gaat kosten vind ik het het gedoe gewoon net waard (grote kans dat ik mn ct bij de 1e poging naar de volgende wereld help |:( (

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neem even contact op met me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb genoeg onderdelen voor 10 ct's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

goeiemorguh schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:52:
Bedankt voor de tut waus, dit kunnen de meesten (waaronder ik ;)) goed gebruiken _/-\o_.

Als ik weer wat geld heb (dure tijden hoor, sint, kerst, pa jarig, vuurwerk, vriendin jarig...) en ik heb mn bordje is geVmod dan ga ik dit denk ik ook is proberen :9.

Hoe duur zijn al die dingen bij elkaar eigenlijk? Want ik vind het wel leuk allemaal maar als me dit heel veel geld gaat kosten vind ik het het gedoe gewoon net waard (grote kans dat ik mn ct bij de 1e poging naar de volgende wereld help |:( (
Kost echt niks die onderdeeltjes.. Vaak zijn de postzegels nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update, 2 mods en 1 voorbereiding op een mod in de TS erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

goed werk ;) is dat die 5mm elco (paarse) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt.. 5mm elco

* nog 3 setjes over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 09:41
Netjes gedaan, nu alleen je resultaat nog, ben benieuwd hoever je nu komt. :)

[Updated spec's]

Topicstarter
Hopelijk vanmiddag alle mod onderdelen binnen :) als ik nog zin heb zal ik vanavond de rest van de mods op me ct zetten. De mensen die een setje gekocht hebben krijgen deze asap binnen!

Waarom niet eerst testen zonder mod?
Weten we gelijk het nut van de Vcca mod als je een C0 stepping hebt en misschien heb je wel een hele goede CT-479,die van mij doet ook 260Mhz zonder mods maar hoop met mods wel wat hoger te komen al ben ik na het lezen op Xtreme al weer wat minder enthousiast.

Topicstarter
Dat waardoor je minder enthousiast word komt doordat die mensen het a: met een celeron doen b: de rest van de mods niet hebben geplaatst :) dus is nog steeds wat van te verwachten. Daarnaast komen er nog meer mods dus :D

Daarnaast heb ik 2 ct's dus testen met en zonder kan altijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik word zojuist gebeld door de leverancier. Goede nieuws is dat het vandaag aankomt. Slechte nieuws is dat er 2 componenten nu niet leverbaar zijn. Deze worden kosteloos verstuurd als ik deze binnen krijg!

Wat wel weer me brengt dat als hipro meer mods vrij geeft ik deze er dan ook meteen bij kan bestellen!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 16-12-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Hipro5 raadde aan om die elco de andere kant op te vouwen, dus niet tegen de print aan, de stroom die door de elco loopt zou dmv inductie de stroom door de printbanen kunnen beïnvloeden.

Wel cool hoor, die mods aan die CT479, ben benieuwd wat het gaat brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke 2 componenten zijn nu nog niet leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de 47uf en de 22uf. De ceramic en 100uf zijn vanmiddag aangeboden door dhl maar was niet thuis :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120943

Mooie duidelijke guide, Wouter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eerste deel binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpXaizhP.jpg

offtopic:
Laat even weten @ mail of ik het al versturen moet of dat ik wachten moet tot alles binnen is en dan de verzending!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153939

mhh eta van alle onderdelen?

wij hebben deze ten laatste nodig volgende week dinsdag-woensdag

off: jou rip lijst begint lang te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen de 22uf nog binnen krijgen en de fun kan starten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hmmm tijdje niet op GoT geweest, maar dit smaakt direct naar meer... waus, check je meel :P

Zijn er trouwens mensen die hun Dothan watergecooled hebben ?

Zo ja, met welk blok ? Ik heb met mijn Danger-Den al een Dothan om zeep geholpen namelijk :)

Zijn er shims te koop zijn voor deze chip ?

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
FreeRider schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:13:
Hmmm tijdje niet op GoT geweest, maar dit smaakt direct naar meer... waus, check je meel :P

Zijn er trouwens mensen die hun Dothan watergecooled hebben ?

Zo ja, met welk blok ? Ik heb met mijn Danger-Den al een Dothan om zeep geholpen namelijk :)

Zijn er shims te koop zijn voor deze chip ?
Je kan de shim van de stock koeler gebruiken denk ik. Ik heb op XS ergens fotos gezien van een zalman blok op een dothan, miss dat je daar iets kan vinden ;).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad gewoon de shim van de standaard koeler halen met een scherp mesje en op je Pentium M plakken,past precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Ik had op XS nog wat leuke pics gezien van WC op een dothan. Hier bijvoorbeeld een zalman blokje, in dat topic staan trouwens nog meer pics en tips, ook over shims, ik zou daar is ff rondkijken ;).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Wie is er zo lief mij even uit te leggen wat een Dothan is?
leer ik vandaag misschien ook nog wat :)

extera snapt er nix meer van, hij ziet een socket op een printplaat die amper groter is als de socket

[ Voor 39% gewijzigd door Extera op 23-01-2006 00:13 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:42

Thandor

SilverStreak

'Dothan' is een codenaam voor bepaalde Intel Pentium/Celeron M processoren :)
Net zoals 'Willamette', 'Northwood' en 'Prescott' de codenamen zijn voor Intel Pentium 4 processoren.

Hier zie je een lijst met alle processoren die een 'Dothan' core hebben B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Extera schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:11:
Wie is er zo lief mij even uit te leggen wat een Dothan is?
leer ik vandaag misschien ook nog wat :)

extera snapt er nix meer van, hij ziet een socket op een printplaat die amper groter is als de socket
Kijk hier is een keertje ;). Die socket in een socket is btw een soort adaptertje om een Dothan cpu in een desktop mobo te krijgen.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102085

domme vraag misschien, maar speelt het van belang hoe ik volgende dingen soldeer. Is er een polariteit om rekening mee te houden, of maakt het niets uit ?

1x 22uF/10v Tantaal SMD (zwart!)
1x 47uF/16v Tantaal SMD
4x 1uf/16v of 50v of 63v SMD Keramisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170491

Keramische condensatoren maakt niet uit hoe die gepolariseerd worden, elco's moet je wel kijken naar polariteit, staat aangegeven op de tekeningetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102085

ok, hartelijk dank.

De elco wist ik wel, de smd dingetjes wist ik niet zeker. Bedankt.

Ik heb wel 2 van die condensatoren, maar gewone, dus met beetjes, omdat de SMD versie niet beschikbaar was. Ik veronderstel dat het daar evenmin belangrijk is hoe de polariteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Meer wat voor DOC :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 09:12

AcouSE

Swedish Chef

Die tantaaltjes hebben wel een polariteit en zijn vrij gevoelig voor overspanning of het verwisselen van polen.
Pagina: 1