Welkom in het Ct-479 mod topic.
Ik flans dit topic inelkaar om het modden van je ct makkelijker te maken. En dat hier centraal te besrpeken.
Korte inleiding
Hipro5 van xtreme-systems is achter een aantal dingen gekomen van de asus ct-479, namelijk dat deze niet echt is voorzien van de onderdelen die wij tweakers juist nodig hebben. Vandaar is het plaatsen van een aantal nodige mods goed voor een betere oc. En wel tot 250mhz!!!!!!!!!
Omdat een aantal mensen het minder begrijpen maak ik hier een tut van. En houdt deze ook bij omdat hipro nog meer mods vrij gaat geven!
Modding time!
Benodigdheden:
1x 100uF/16v 5mm electrolytic Condensator (elco) (streep op elco geeft negatieve pool aan!)
1x 22uF/10v Tantaal SMD (zwart!)
1x 47uF/16v Tantaal SMD
4x 1uf/16v of 50v of 63v SMD Keramisch
Gereedschap
1x Soldeerbout
1x Soldeerslurper (zowel op rol als een zuiger) bij fouten.
1x Pincet want smd is klein he
Of
1x Soldeerpasta
1x Verfbrander
1x Soldeerslurper (rol of zuiger) voor afwerking.
Lets Go
Voorkant CT

[yellow]Geel:[/yellow] Plaats op de gele plaatsen Keramische SMD 1uf/16v of 1uf/63v of 100nf/63v, deze filteren al een hoop voor ons tweakers!
Rood: Plaats hier de zwarte SMD 22uF/10V tantaal condensator. Ook deze filtert.
Groen: Plaats hier een normale 3.3kOhm of SMD 3.3kOhm weerstand. Deze voorziet de VCCA ipv 1.5v naar 1.9. Waarbij een dothan pas lekker gaat werken
Achterkant CT

Blauw: Schraap op plek 1 een stukje verf weg van de ct waardoor het koper bloot komt te liggen. Vervolgens soldeer je de SMD 47uF/16V tantaal op dat punt en op punt 2.
[purple]Paars[/purple] Plaats hier een normale 100uf/16v Elco van max 5mm! (niet groter als 5mm anders past je ct niet meer op je moederbord!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Waar je op letten moet:
Een elektrolytische condensator, of elco, is een type condensator met een veel grotere capaciteit. Een gewone condensator heeft een capaciteit tot enkele nano Farad, maar een elco kan een capaciteit hebben tot wel 100 micro Farad. In tegenstelling tot een gewone condensator heeft een elco een plus en een min kant, als je hem verkeerd om aansluit kan hij kapot gaan. Op de condensator is de plus kant aangegeven met een deukje. Als de condensator rechtop staat (met twee pootjes aan dezelfde kant) is de kant met de streep met minnen de min kant.
Hanteer volgens deze pic!

Bij het solderen van de elco moet de plus pool op het vierkante soldeerpunt gezet worden. De ronde soldeerpunten zijn altijd de negatieve polen!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondertussen bij mezelf
47uF na het te verwijderen verf.

De vcca mod maar dan met gewone weerstand.

100uf/16v

==================================================
Ik kan voor jullie (omdat het lastig te verkrijgen is) alle onderdelen regelen! Ook kan ik de ct voor je modden. neem even contact op: pearlnum1athotmailpuntcom
NEE IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DEFECTE CT'S door het verkeerd modden!
Zo laat nu je dothan nog meer kontschoppen!!!!
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 12-12-2005 22:33 ]