Ik heb inderdaad ook Xubuntu uitgeprobeerd. En dat liep inderdaad een stuk sneller. Maar helaas had xfce voor mij te veel beperkingen. Ik ben namelijk nog niet zo'n held met de commandline (daarom dat yakuakenero355 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:34:
[...]
Wow dat is handig + functioneel !!
Maar zet anders Xfce/FluxBox/BlackBox op je laptop dat is nog sneller namelijk. Verder wel vaag dat KDE beter loopt dan Gnome sinds KDE veel logger is van de 2 imho door alle eye-candy enzo...
En dan gnome trager is is misschien gewoon hoe het aanvoelt. De schermopbouw in KDE gaat voor mijn gevoel gewoon een stuk sneller dan in Gnome. Als ik in KDE een scherm minimaliseer of 'shadow', dan is het meteen (deels) weg. In Gnome duurt het een aantal miliseconden langer, en dit geeft mij het idee dat het trager is. Tevens als ik met schermen ga zitten rondgooien (vastpakken en snel bewegen over het scherm), dan lagt Gnome ontzettend, en KDE helemaal niet.
Maar ook KDE is af en toe sloom hoor hier, maarja, de laptop is redelijk traag, en ik zocht gewoon de beste middenweg (tussen snelheid en bruikbaarheid)