[ADSL] SpeedTouch 510 ziet eigen 10.0.0.138 niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 19.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Dit moet wel zo ongeveer de meest simpele vraag + oplossing over dit modem zijn, maar ik krijg het werkelijk niet gevonden. Ook niet in de handleiding, op www.speedtouch.nl en minstens 20 tweakers-pagina's met als zoekwoorden 'SpeedTouch 510'. Dus wees coulant svp...

Ik heb sinds een paar jaar een adsl-comfort pakket van Planet Internet met het standaard meegeleverde Thomson/Alcatel modem SpeedTouch 510 (4 aansluitingen) voor een analoge lijn met een ethernetverbinding naar mijn pc op WinXP. Alles werkt als een zonnetje. Snelle verbinding en alle drie groene lampjes actief.

Bij de installatie van het modem kon ik de pagina 10.0.0.138 via de browser gewoon aan. Maar op een gegeven moment (paar maanden geleden) niet meer. Ook de internetverbinding was weg. Na bellen met Planet lag de oorzaak in een snelheidsupgrade. Ik kon het modem ook niet meer pingen. Alles werd via de helpdesk hersteld en 10.0.0.138 was weer toegankelijk via de browser en internet functioneerde weer goed. Ik heb toen helaas niet opgeschreven wat de herstelprocedure was.

Sinds een paar weken kan ik de modem-pagina 10.0.0.138 via de browser (IE) opnieuw niet meer aan. Het modem pingen lukt wel. Ipconfig geeft aan (verkorte versie):

DNS: lan
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.0.0.138

Alles lijkt dus normaal. Maar waarom herkent het modem via IE zichzelf niet meer via http://10.0.0.138 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 19:18

slaay

Natuurbeleven.com

En http://speedtouch.lan ofzo werkt dat ook niet?

Geen proxy ofzo in je browser aanstaan?

Probeer anders eens een reset van je modem, zodat alle instellingen gewist worden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Speedtouch.lan geeft geen resultaat in de browser en ik heb geen proxy's actief.

Bedoel je met een 'reset' de zachte reset (gewoon aan en uit) of het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen? Wat ik mij herinner van de vorige keer is dat er in elk geval geen harde reset aan te pas kwam (fabrieksinstellingen).

Ik heb juist het idee dat het probleem is ontstaan, omdat ik onlangs (bij een storing bij Planet) een zachte reset heb gegeven. Maar ik weet het niet zeker, omdat ik toen alleen oog had voor het functioneren van het modem (de 3 groene lampjes) en toen niet heb gekeken naar 10.0.0.138.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wel ping, geen modempagina dus. Probeer het volgende eens:

- anti-virus + firewall uit
- winsock resetten
- ip adres zelf toekennen, ipv via DHCP
- anti-virus + firewall (tijdelijk) de-installeren
- modem resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29
[Dit is geen topic hijack overigens :) ]
Heb ook zo'n gelijksoortig probleem. Mijn 546 is veelal niet bereikbaar, wel te pingen, te zien in Look@Lan, maar 10.0.0.138 werkt niet, krijg een 404..

Het "hard-resetten" (nieuwe config) helpt ook niet... Erg lastig, blijkbaar hebben die 5xx een probleem...

Mijn 510 had overigens nooit zo'n probleem. Heb momenteel contact met de helpdesk. Deze raadde me nieuwe firmware aan. Deze gebruiken ze al wel in Engeland...
[/Dit is geen topic hijack overigens :) ]

Wat je kan proberen:
1) Reset de config
2) Probeer..werkt niet? Kabeltje anders ff vervangen

In elk geval ff de laatste firmware er in proberen te krijgen, mísschien lukt dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

netvisions schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:39:
Erg lastig, blijkbaar hebben die 5xx een probleem...
...
Dat is wel een beetje onzin: er zijn miljoenen speedtouch 5xx en er zijn nu twee mensen die even dit probleem hebben (wat meestal toch een Firewall of router probleem is) en je vind de hele serie problematisch??

Zoals gezegd: gooi je firewall helemaal uit, proxies weg, Norton Internet security oid helemaal deinstalleren en eventuele extar routers er tussen uit en dan moet je er echt op kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik zou eerst eens een HARDE reset terug naar fabrieksinstellingen doen (procedure staat in je handleiding).

Ik heb al jaren een 510v4 en nooit problemen gehad met de interface, zijn echt superstabiele modems imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

superduper schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:06:
[...]

Dat is wel een beetje onzin: er zijn miljoenen speedtouch 5xx en er zijn nu twee mensen die even dit probleem hebben (wat meestal toch een Firewall of router probleem is) en je vind de hele serie problematisch??

Zoals gezegd: gooi je firewall helemaal uit, proxies weg, Norton Internet security oid helemaal deinstalleren en eventuele extar routers er tussen uit en dan moet je er echt op kunnen komen.
Inderdaad lekker simpel om dan die hele 510 serie de schuld te geven 8)7. Ik kan wel zeggen dat ik heel erg veel ervaring met die speedtouch 500 serie heb en dat probleem (wel modem kunnen pingen, niet op modempagina) komt inderdaad vaak voor en wordt, ik gok, in 99,8% van de gevallen door de pc, netwerkkabel of netwerkkaart veroorzaakt.
Tropos schreef op donderdag 01 december 2005 @ 01:56:
Wel ping, geen modempagina dus. Probeer het volgende eens:

- anti-virus + firewall uit
- winsock resetten
- ip adres zelf toekennen, ipv via DHCP
- anti-virus + firewall (tijdelijk) de-installeren
- modem resetten
Dat is wel een aardig lijstje, alleen is een vast ip instellen nogal loos als de pc via DHCP gewoon prima een ip toegewezen krijgt. Ik zou deze er nog aan toe willen voegen:
- Zet je netwerkkaart eens op 10mbit/half duplex

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29
MMm beetje verkeerd verwoord... Ik bedoelde natuurlijk dat er in die serie blijkbaar gelijksoortige problemen onderling voorkomen.. Maar ja, je hebt overal wel rotte (productie)appels...

Sorry voor onduidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
KRIJG NOU TIETUH! 8)7

Dit is niet normaal! Ik heb na de post van slaay (2e post in dit topic) niets gedaan, omdat ik die handelingen al had gedaan. Zie mijn reactie daarna. Vandaag heb ik gewerkt en dus pas vanavond weer de reacties bekeken. Het gaat dus om mijn privé-pc, waarop ik meestal 's avonds werk.

Ik lees nu de reacties door en denk voor de grap: maar eens even http://10.0.0.138 doen. Tegen beter weten in. En ineens kan ik die pagina wél weer aan! Wekenlang kon dat niet! En nogmaals: ik heb vandaag gewerkt, en ben dus niet op mijn pc geweest na de reactie van slaay. Nu dus uren later!

Wekenlang was toegang tot 10.0.0.138 niet mogelijk, en nu ineens wél?

Gooi 't maar in m'n pet. Heel raar. Hier hebben andere tweakers ook niks aan, omdat ik geen oplossing voor het fenomeen kan aangeven. Zou het toch - zoals anderen hier aangeven - iets met virus-software (ik: Norton AV 2005) te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
[...]
Dat is wel een aardig lijstje, alleen is een vast ip instellen nogal loos als de pc via DHCP gewoon prima een ip toegewezen krijgt. Ik zou deze er nog aan toe willen voegen:
- Zet je netwerkkaart eens op 10mbit/half duplex
ben ik het niet mee eens, ik ben het al een paar keer tegen gekomen op de hd dat een modem die via dhcp een adres heeft gekregen niet bereikbaar was, en na vast instellen wel, het klopt het klinkt tegenstrijdig maar ik heb het een paar kee meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Jammie schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:51:
KRIJG NOU TIETUH! 8)7

Dit is niet normaal! Ik heb na de post van slaay (2e post in dit topic) niets gedaan, omdat ik die handelingen al had gedaan. Zie mijn reactie daarna. Vandaag heb ik gewerkt en dus pas vanavond weer de reacties bekeken. Het gaat dus om mijn privé-pc, waarop ik meestal 's avonds werk.

Ik lees nu de reacties door en denk voor de grap: maar eens even http://10.0.0.138 doen. Tegen beter weten in. En ineens kan ik die pagina wél weer aan! Wekenlang kon dat niet! En nogmaals: ik heb vandaag gewerkt, en ben dus niet op mijn pc geweest na de reactie van slaay. Nu dus uren later!

Wekenlang was toegang tot 10.0.0.138 niet mogelijk, en nu ineens wél?

Gooi 't maar in m'n pet. Heel raar. Hier hebben andere tweakers ook niks aan, omdat ik geen oplossing voor het fenomeen kan aangeven. Zou het toch - zoals anderen hier aangeven - iets met virus-software (ik: Norton AV 2005) te maken kunnen hebben?
heb je het misschien eerst geprobeerd met 10.0.0.138 en nu via http://10.0.0.138?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
harryslinger schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 01:49:heb je het misschien eerst geprobeerd met 10.0.0.138 en nu via http://10.0.0.138?
Nee, toch niet. Ik heb beide geprobeerd. Heel vreemd was ook dat het modem wel te pingen was, maar dus niet bereikbaar via de browser. Zonder ook maar íets te doen is het nu weer goed. Raar, heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Ik heb hetzelfde met mijn Speedtouch 580i. Ik kan hem dan ook pingen, maar niet in de web interface of op de telnet-informatie komen. Soms doet ie het, soms gewoon niet. Heel vervelend als je snel even iets moet veranderen als je net iets nieuws hebt dat het door de router niet doet. :(

Volgensmij is het toeval dat je je modem wekenlang telkens net probeerde te bereiken terwijl hij het niet doet ofzoiets... :?

Ik denk trouwens niet dat het iets met een firewall is oid, het is namelijk eigenlijk gewoon een soort webpagina en soms doet ie het wel, en soms niet. Ik denk niet dat je firewall denkt "gnagna, nu ga ik hem eens irriteren". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 143386 schreef op zondag 04 december 2005 @ 07:44:
Ik denk trouwens niet dat het iets met een firewall is oid, het is namelijk eigenlijk gewoon een soort webpagina en soms doet ie het wel, en soms niet. Ik denk niet dat je firewall denkt "gnagna, nu ga ik hem eens irriteren". ;)
Nee, ik denk het ook niet. Het is veel logischer dat die modem denkt "gna gna, nu ga ik hem eens irriteten".

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 07:52
nou kun je meteen even kijken welke firmware op dat apparaat staat, en die eventueel updaten.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

JvS schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:47:
[...]

Nee, ik denk het ook niet. Het is veel logischer dat die modem denkt "gna gna, nu ga ik hem eens irriteten".
... Als jij het zegt. :P Echter lijkt dat wel het geval... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:38
Onze Speedtouch 510v4 heeft hier ook altijd last van. Meestal helpt 't wel het modem te resetten, maar zodra ik eMule opstart is de webinterface meteen niet meer bereikbaar (vanaf geen enkele PC). Heel raar. Ook vaak genoeg op GoT gezocht naar een oplossing, maar nooit gevonden. Het lijkt er wel op dat de webinterface eruit viegt als hij veel porten moet forwarden oid. Gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjogro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2022
het aantal connecties is gelimiteerd, misschien dat je met eMule, Bittorrent en andere P2P programma's tegelijk de connectie limiet zo hard aan het overschrijden bent dat de router er van krom ligt en even geen zin heeft om de modempagina weer te geven?

ik heb dit probleem namelijk ook. weet iemand of het helpt om je firmware te upgraden ?
ik draai nu 4.2.7.16.0 en zit te twijfelen of ik 4.3.1.5.0 erop zal zetten. ik lees gemengde berichten over die firmware updates.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjogro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2022
even iets specifieker de symptomen:

modempagina slecht bereikbaar; supertraag en daardoor regelmatig timeouts
lastig dus om bijvoorbeeld even een port open te mappen

bovendien wordt eens in de zoveel tijd vanzelf de hele napt configuratie eruit gegooid en moet ik de ports opnieuw instellen...

mijn vermoeden is dat het komt door overbelasting van de router. we zitten hier met vier man achter een thompson speedtouch 510v4 met eerder genoemde firmware versie (vorige post). met z'n allen hebben we aardig wat dataverkeer namelijk.. zou dit een oorzaak kunnen zijn of moet deze router dit makkelijk aan kunnen?

isp = speedlinq adsl 8mbit over tiscali/babyxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

^^
Lijkt inderdaad op overbelasting. En altijd, voordat je 'rare' dingen probeert, of zelfs al een harde reset: haal hem eerst even van het stroom en start hem opnieuw. Meestal is dit al de oplossing (tijdelijk).

Om hem langer stabiel te laten lopen EVENTUEEL kun je nog ongebruikte services in de router uitzetten, zoals bijvoorbeeld DHCP. Dat spaart soms net wat rekenwerk/temperatuur en kan hem een tikkeltje stabieler laten lopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 29-03-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217848

HIer het zelfde probleem.

Ik kan jullie nog wat extra info verschaffen want heb wat verder gexperimenteerd.
Maar de oplossing helaas nog niet gevonden.

Ik draai hier al jaren een linux server die ik in dmz had staan in mn speedtouch 510i geen probleem met poorten openen etc. Ik update de ubuntu versie naar de laatste zet mijn config terug op de sever en hopla geen verbindingen meer van buitenaf. Lan werkt prima dhcp werkt internet werkt. Na een klein onderzoekje in het modem viel mij op dat die opeens in dhcp een nummer beginnend bij 1 uitgeeft ipv 50 voorheen. na dit aangepast te hebben in mijn Dlink router die achter het modem hangt nog steeds geen verbindingen. IPV 6 uitgeschakeld op de linux server modem gereboot zelfde probleem ook was nu ineens de webconfig niet meer bereikbaar en telnet ook niet. Ik zet nieuwe firmware op het modem. config terug geplaatst. alles draait weer. Ubuntu server uit gezet. Nieuwe testserver gemaakt met mandriva 2006. Alles werkt als een zonnetje. Ik dacht probleem opgelost. Oorzaak firmware.

Vervolgens zet ik de ubuntu server weer aan pas een dmz ip nummer weer aan en Plopla probleem weer daar. Grrr..

Ik krijg er onderhand een punthoofd van ben al een week bezig met dat ding en wil maar niet lukken.

Nou draai ik vrijveel op het modem zoals 3 pc's een Xbox (Live!) en de server dus en dat alles op een 4mb/256 lijntje. ISDN.

Ik vermoed dat de linux ubuntu pc of netwerkkaart de boel door elkaar schut. Na een lan scan kreeg ik opeen een dhcpnummer die ook naar mijn server verwees te zien.

Ik ga dus nu een nieuwe server op zetten met madriva netwerkkaart vervangen kabels vervangen router weer terug plaatsen. en eens kijken of het dan wel werkt.

Misschien kunnen jullie hier wat mee.

Ik ben benieuwd?

Groeten Hyuned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
blijkbaar staat dhcp ook op je server aan. tweemaal dhcp in een netwerk is leuk, maar kan veel problemen geven.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

zo te horen een probleem met de netwerk kabel of met de netwerk kaart probeer de netwerkkaart eens opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:25:
blijkbaar staat dhcp ook op je server aan. tweemaal dhcp in een netwerk is leuk, maar kan veel problemen geven.
Daar had ik ook naar gekeken maar was niet het geval. wat wel zou kunnne is dat die als dhcp server draait vanwege de nieuwe installatie daar had ik nog niet naar gekeken, ga ik ff doen.

Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:05:
zo te horen een probleem met de netwerk kabel of met de netwerk kaart probeer de netwerkkaart eens opnieuw te installeren
Ik heb twee netwerk kaarten in die server zitten. Ik ga nu eens kijken wat er gebeurt als ik er een uithaal. overigens staat die als eth0 te boek die stond wel uit ik draaide op eth0.

het moet haast een kleinigheidje zijn zou je denken. Iptables heb ik ook nog ingesteld maar met een namp localhost alles nog steeds potdicht. Maar ik heb er net te weinig verstand van om de command line het netwerk goed te configureren.

Ik neem nu een verse linux mandriva install met nieuw netwerk kaartje en kabels en dan zal ik nog eens even testen. Bedankt voor het meedenken.

Overigens is vanuit me hele netwerk de router niet beschikbaar op http en telnet.

groeten hyuned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352563

Ik kon ook mijn 10.0.0.138 niet meer bereiken.
Internetfilter even uitgezet. Toen kon het direct weer.
Pagina: 1