Toon posts:

Computer overname

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Xp heeft de optie hulp op afstand. dan ken je iemand helpen met problemen.
Nu vind ik dit erg traag en onhandig programma.

Laatst ben ik door een bedrifj geholpen met iets (weet niet meer welke) .

Ze wouden op mijn pc zijn, en ze gaen me een sessie nummer ik moest naar hun site gaan en inloggen. en binnen 5 seconden zaten ze op mijn pc. zonder dat ik ook aar wat aan software hoefde te installeren.

Weet iemand hoe dat werkt, of waar ik zoiets kan vinden om zelf te gebruiken. ik help namelijk veel mensen over internet den dat zou ideaal zijn voor me.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 02:47

Urk

Ze gebruiken neem ik aan gewoon Terminal Service Client, en dat is zeker normaliter niet traag. De toepassing die hun misschien gebruiken (via een website) maakt het wellicht traag? Of de verbinding is traag geweest?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 22:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi Swennie-boy, welkom op GoT.
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit helemaal niets met programmeren te maken heeft, en daarom verplaats ik je topic naar Software Algemeen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Webex? Office Live Meeting?

Verwijderd

Topicstarter
via xp is het traag. juist via de website wat het syuper snel. ik will weten hoe ze dat gedaan hebben.

zodat ik dat zelf op me site kan zetten en mensen kan helpen

Verwijderd

Dameware? (installeert zelf een server via de client met genoeg rechten)

Radmin? (heb je wel serverprog voor nodig)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Welk bedrijf was het die jou geholpen heeft?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het jammere i kweet niet meer wel kbeddrijf whet was. ik loop stage en ik was op locatie bezig en met bepaalde software had ik hulp nodign. en toen is dat bedrijf via het net me komen helpen.

Kijk ik kan zelf wel software instaleren, ik wil alleen dat de persoon die ik wil helpen niks hoeft te instaleren. hooguit dus naar een website te gaan en een nummer in te typen en dat ik dan auto de controle over kan nemen

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:19
Klinkt heel erg als Kaseya. Werkt met ook sessies.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 09:45
SupportDesk was dat waarschijnlijk...

http://www.networkstreaming.com/sd_virtualtour.htm

Je gaat idd naar een website waar je dus inlogd, dan installeer je een +/- 400kb groot applet/clientding en je hulp kan op je PC alles doen zegmaar.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Zonder de installatie (al dan niet via een website (activex, plugin of iets dergelijks)) van een stukje software is wat jij wilt echt niet mogelijk. Zelf heb ik helemaal geen problemen met de optie hulp op afstand, zelfs bij langzamere verbindingen werkt het nog perfect.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en hulp op atsnad het werkt wel. maar zodra de ander geen xp/msn of die optie niet heeft is het gelijk over

ik zie een paar namen staan die er op lijken als ik effe snel kijk. in ieder geval bedankt, ik ga effe stoeien :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DJSmiley schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:43:
SupportDesk was dat waarschijnlijk...

http://www.networkstreaming.com/sd_virtualtour.htm

Je gaat idd naar een website waar je dus inlogd, dan installeer je een +/- 400kb groot applet/clientding en je hulp kan op je PC alles doen zegmaar.
Die supportdesk screenies lijken enorm op UltraVNC. Het lijkt erop alsof er gewoon een VNC server wordt geïnstalleerd dan? Klinkt wel handig iig.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:24:
Xp heeft de optie hulp op afstand. dan ken je iemand helpen met problemen.
Nu vind ik dit erg traag en onhandig programma.
Remote Desktop is hier vliegensvlug.
Laatst ben ik door een bedrifj geholpen met iets (weet niet meer welke) .

Ze wouden op mijn pc zijn, en ze gaen me een sessie nummer ik moest naar hun site gaan en inloggen. en binnen 5 seconden zaten ze op mijn pc. zonder dat ik ook aar wat aan software hoefde te installeren.
Heb je nog wel een idee waarom ze op je PC moesten zijn? (Misschien dat je zodoende kan achterhalen welk bedrijf het is.)

Bij Oracle gebruiken ze dit systeem ook (alhoewel ik ook niet weet hoe dat systeem heet). Je krijgt een link en als je die accepteert, nemen ze je werkplek over.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
het was software wat op een basischool leerlingen beheerd (zodat leraren de lijsten van leerlingen enzo in kunnen zien)

een heel irritant programma met veel fouten (vandaar dat ze me hielpen)

Verwijderd

Wij gebruiken hier Netviewer. www.netviewer.nl

Bijvoorbeeld:
Klant belt met storing
Gaat naar onze website klikt op remote support
Krijgt sessienummer en we hebben per direct de controle over de pc

Werkt PERFECT!

Maar pakket kost nogal wat in aanschaf, dus voor thuisgebruik zal het je niet gaan lukken op deze manier.

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 15:48
Ik gok dat het NetOp On Demand was.

Verwijderd

Zijn er ook programma's die probleemloos achter een router werken? Ik zit met het probleem dat klanten altijd achter een router zitten en dat we eerst een bepaalde poort (vnc:5900 of rd:3365) moete forwarden naar het ipadres van de client. Zijn hier geen oplossingen voor?

En wat betreft de snelheden? Volgens mij zijn Symantec PC Anywhere en Remote Desktop van Windows zelf toch echt wel het snelst, niet?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het kan ook GotoAssist zijn, of GotoMyPC zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Niemand een oplossing voor het router-probleem?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:09

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:13:
Niemand een oplossing voor het router-probleem?
Ga eens op zoek naar software waarbij de client een verbinding moet opzetten. Probleem is dan opgelost, weet alleen niet of deze software bestaat (houdt me maar op de hoogte !).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:12:
Zijn er ook programma's die probleemloos achter een router werken? Ik zit met het probleem dat klanten altijd achter een router zitten en dat we eerst een bepaalde poort (vnc:5900 of rd:3365) moete forwarden naar het ipadres van de client. Zijn hier geen oplossingen voor?

En wat betreft de snelheden? Volgens mij zijn Symantec PC Anywhere en Remote Desktop van Windows zelf toch echt wel het snelst, niet?
de beide programma's die ik eerder in dit draadje postte werken beide over port 80.

Verwijderd

Ja oke, maar stel nu dat je meerdere computers achter een router over wilt nemen. Een soort van oplossing is dan inderdaad om ervoor te zorgen dat een client ofzo de verbinding opzet. Niet geheel indeaal natuurlijk, maar het komt in de buurt.
Pagina: 1