Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
edit: en mooi contrast...
[ Voor 18% gewijzigd door Technicality op 08-11-2005 22:10 ]
1 vind ik erg mooi; niets op aan te merken
2 vind ik niet echt mooi, daar moet je waarschijnlijk van houden.
Bij 3 vind ik het jammer dat die scooter erop staat, zonder had ik hem nog wat mooier gevonden.
[ Voor 83% gewijzigd door pven op 08-11-2005 22:16 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
#2: Niet... mijn smaak. Fietser scherp en de achtergrond bewogen (meepannen dus) had ik mooier gevonden dan fietser bewogen.
#3: Ook een leuk contrast, en dan bedoel ik niet qua kleuren...
Thema... laat me raden? Vervoer? (voetgangers, fiets, scooter)
[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 08-11-2005 22:14 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Anoniem: 159694
Prachtige shoot trouwens!
Offtopic:
Hoeveel heb je trouwens voor die zwerfer moeten betalen om hem op de foto te zetten?
Welke opleiding doe je eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 08-11-2005 22:39 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
welke school trouwens?
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Anoniem: 159694
ik denk dat je kritiek niet helemaal eerlijk is bij foto #2. Zoals de serie op mij overkomt is het onderwerp de straat en niet die fietser die voorbij komt. Dit omdat in alle 3 de foto's het leven in de straat centraal staat en niet die mensen of objecten op zich. Ik vind het vanuit creatief opzicht een zeer goeie shoot, en dat bij #1 die lucht nou een beetje overbelicht is, boeiend...XanderH schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:13:
#1: Netjes, gewoon een strakke foto zoals het hoort. Lucht is misschien een beetje uitgebeten.
#2: Niet... mijn smaak. Fietser scherp en de achtergrond bewogen (meepannen dus) had ik mooier gevonden dan fietser bewogen.
#3: Ook een leuk contrast, en dan bedoel ik niet qua kleuren...Hij lijkt alleen een beetje scheef (gebaseerd op de zijkant van dat portiekje)
Thema... laat me raden? Vervoer? (voetgangers, fiets, scooter)
Beetje vreemd commentaar misschien, maar dat viel mij meteen op...
Los van elkaar vind ik het mooie foto's. Maar bij 3 vind ik het contrast ietsje te hoog, had voor mij een beetje minder gemogen. Die handen en regenpijp vind ik nu een beetje te wit.
Die scooter vind ik niet echt bezwaarlijk trouwens, past op een of andere manier wel bij het straatbeeld.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Foto 1 vind ik een prima compositie, al komen de 2 mensen op de voorgrond niet echt los van de gevel.
Foto 2 vind ik rechts veel te willekeurig afgesneden.
Foto 3 mist in de portiek opeens contrast, daar is het een grote grijze vlek. De witte handen van de zwerver en het gebrek aan tekening in zijn haar maken het voor mij een matige plaat.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Agree to disagree... | Sort that one out!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hou op over die vent zeg. Een paar jaar geleden was ik wat goedgeviger dan nu, maar nadat ik hem een paar keer een gulden had gegeven riep hij mij later, voor de supermarkt, na: 'Hé, haal je even een pak vla voor me?!' Ja doei!Sport_Life schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:39:
Offtopic:
Hoeveel heb je trouwens voor die zwerfer moeten betalen om hem op de foto te zetten?. Ik moest laatste met de studentenvereniging foto's van een zwerfer maken en dat mocht pas van hem als we hem allemaal 5 cent gaven
. (diezelfde gast).

[/offtopic]
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Anoniem: 48989
#2: Ik zou het net anders gedaan hebben, de fietser scherp, de achtergrond wazig
#3: Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Het contrast scooter - man is goed, maar wie of wat is hier het èchte onderwerp?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
als beeld spreekt foto 2 mij het meeste aan, juist omdat je niet clichematig hebt zitten pannen.
1 is qua bewerking wel mooi, maar verder vind ik het een beetje een standaard shot. 3 weet ik niet helemaal, qua compositie wrikt het een beetje en ik ben er nog niet over uit of ik dat nou goed vind of juist niet (maar de foto prikkelt iig wel dus dat is goed!).
Gezien het feit dat je op #1 in de verte een fietser ziet aankomen, op #2 de fietser langs ziet fietsen, en op #3 de zwerver de fietser nakijkt. Natuurlijk hoeft dit niet zo geweest te zijn (kan niet eens, ontbreken van de scooter en zwerver in #2 bijvoorbeeld) maar ik gok dat he wel zo bedoeld is
De foto's vind ik wel lekker wegkijken. Het zijn snapshots, maar hey, snapshots hoeven geen slechte foto's te zijn, dat bewijst deze serie. Gewoon interessante platen die lekker wegkijken
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
De langs fietsende vrouw heeft handremmen, die aankomt fietsen niet, als ik alles goed zie..Klippy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:08:
Als die mevrouw op foto 2 dezelfde is die op foto 1 al komt aanfietsen vind ik het raar dat er tussen 2 en 3 zo'n lange tijd zit. Want op 2 staat nog geen scooter en zit er geen zwerver.Als het niet dezelfde vrouw is vind ik het jammer dat daar net iemand fietst op foto 1
Kvind t erg mooie platen geworden!
Knowing you're one hell of a guy is one thing, actually being told so by a machine is another.
Als dat de opdracht is vind ik de uitwerking niet heel erg goed eigenlijk.Tonio schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:52:
* Tonio gokt op het onderwerp 'drieluik'
Gezien het feit dat je op #1 in de verte een fietser ziet aankomen, op #2 de fietser langs ziet fietsen, en op #3 de zwerver de fietser nakijkt. Natuurlijk hoeft dit niet zo geweest te zijn (kan niet eens, ontbreken van de scooter en zwerver in #2 bijvoorbeeld) maar ik gok dat he wel zo bedoeld is.
De foto's vind ik wel lekker wegkijken. Het zijn snapshots, maar hey, snapshots hoeven geen slechte foto's te zijn, dat bewijst deze serie. Gewoon interessante platen die lekker wegkijken
Ik hoop dan ook later nog te horen wat de exacte opdracht is geweest
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Dat je het mooie Groningen toch zo grauw neer kan zetten, netjes hoor
[quote]Captain Pervert schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:32:
Die zwerver kom ik zooo vaak tegen, irritante kerel. Maar nog niet zo vervelend als die waterhoofdgast die nauwelijks meer kan lopen.[/quote]
Die ook altijd op laarzen loopt... die is inderdaad zwaar irritant!
[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 09-11-2005 19:11 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb de straat ervaren als een "transit"straatje. Iedereen liep er zo snel mogelijk anoniem doorheen omdat het een mooie straat was om een stuk af te snijden. Maar in de straat zelf kwamen ze niks doen. De enige die bleef hangen (en dus gebruik maakte van de straat) was een zwerver.Groningen:
Ga naar de plek die gemarkeerd is op het kaartje. Bepaal welke sfeer je op deze plek aantreft. Probeer nu vanuit een eigen benadering zodanige foto's te maken dat je deze sfeer weet te vangen en over te bregnen op de besch0uwer. Doe di8t aan de hand van foto's waarbij de mens centraal staat (dus een soort sociale reportage).
Presentatie: ongeveer 4 foto's die elkaar mooi aanvullen etc...
Best wat mensen in dit topic hadden de bedoeling ongeveer door, dus wat mij betreft heb ik de opdracht wel ok gedaan.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
geldt dat tegenwoordig niet voor elke openbare ruimte?Gizz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:40:
Ik heb de straat ervaren als een "transit"straatje. Iedereen liep er zo snel mogelijk anoniem doorheen omdat het een mooie straat was om een stuk af te snijden. Maar in de straat zelf kwamen ze niks doen. De enige die bleef hangen (en dus gebruik maakte van de straat) was een zwerver.
ik vind wel dat je met een goede manier het thema hebt aangepakt, het concept is goed. de uitwerking vind ik echter iets minder duidelijk. persoonlijk denk ik dat het beter was geweest wanneer je een serie van vier foto's had gemaakt en dan drie zoals de tweede (dus met een relatief lange sluitertijd en waarbij zichtbaar is dat de mensen zich voortbewegen door de (stilstaande) straat en één met een daadwerkelijk 'gebruiker' van de straat; de zwerver. en dan foto 1 en 2 met de passanten, foto 3 de zwerver en foto 4 weer passanten. ik denk dat de serie dan sterker was, nu vind ik foto 1 te weinig dynamisch. de overige twee foto's passen zeer goed in het concept, maar ik denk dat er meer foto's als foto 2 zouden moeten zijn om dat concept duidelijk over te brengen...
...just my €0,02
Zou ik ook niet doen trouwens, je wil door school beoordeeld worden op jou inzicht en niet op dat van wat FGers.
Hadden jullie trouwens allemaal dezelfde straat?
Lijkt me een interessante presentatie dan
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
ik zeg ook niet dat hij het moet veranderen. ik zeg alleen wat ik goed vind en wat ik minder vind en van het geen ik minder vind geef ik aan hoe het naar mijn mening beter zou kunnen. daar lijkt mij niets mis mee.Klippy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 02:28:
Hij heeft gekozen voor deze uitwerking, denk niet dat hij die gaat veranderen omdat wij het zeggen
je inzicht is niet iets wat uit de lucht komt vallen. door dit soort discussies kunnen je inzichten ook veranderen en daar is naar mijn mening niets mis mee. of moeten we het hier alleen maar complimentjes geven en vertellen dat we die zwerver ook wel eens gezien hebben?Klippy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 02:28:
Zou ik ook niet doen trouwens, je wil door school beoordeeld worden op jou inzicht en niet op dat van wat FGers.
ik ben dan eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar een reactie van gizz aan de hand van mijn commentaar. en ook of hij een iets meer te vertellen heeft dan hij tot nu toe heeft gedaan. ik vind dit namelijk een interessant thema en het lijkt me wel aardig om hier eens een andere discussie dan over techniek alleen te voeren...
Eens. Techniek is leuk, maar bepaalt natuurlijk maar een (klein) deel van de foto. Duss, ik ben ook benieuwdlateef schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:24:
ik ben dan eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar een reactie van gizz aan de hand van mijn commentaar. en ook of hij een iets meer te vertellen heeft dan hij tot nu toe heeft gedaan. ik vind dit namelijk een interessant thema en het lijkt me wel aardig om hier eens een andere discussie dan over techniek alleen te voeren...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ben het met je eens dat de serie veel sterker zou zijn met een vierde foto waar een voorbijganger te zien is. Met 3 foto's is de link moeilijk te leggen tussen voorbijgangers en gebruikers (vooral omdat de voorbijgangers in de eerste foto's staan, het is niet goed gemixt).lateef schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:24:
ik ben dan eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar een reactie van gizz aan de hand van mijn commentaar.
Ik had het dus veel beter kunnen uitwerken. Waarom ik dat niet gedaan heb? De smoesjes: bijna niet geslapen, tas nog snel ingepakt, lang in trein gezeten, met bagage door Groningen geslenterd etc. Dan is uiteindelijk je geest niet helemaal 100% bezig met fotografie
Is ook wel te zien aan het aantal foto's. Tachtig geschoten, en ik kan met moeite 3 bruikbare vinden.
Voor de beoordeling heb ik ook een 4e foto ingeleverd, maar na nog even kritisch bekijken vond ik hem te zwak om te posten.
Wat zouden jullie van de serie vinden als ik deze toch toevoeg?
4

En ligt het nou aan mij, of is #4 niet zwart/wit maar duotone met bruin?
@Hieronder
Ja ik zeg toch ook relatief gezellig
[ Voor 39% gewijzigd door Tonio op 10-11-2005 22:25 ]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Je ziet een oude foto en denkt aan vroeger, totdat je de scooter ziet. Ook vind ik het contrast tussen rijk en arm erg mooi. Een scooter is niks meer dan een brommer met plastic kappen voor mensen met "teveel" geld. De zwerver heeft daarintegen helemaal niks en maakt ook als het ware een afkeurende blik, wegkijkend van de scooter. Er is een soort verandering opkomst, changing times.
Erg mooie foto met een goede sfeer.
[ Voor 8% gewijzigd door lampie1979 op 10-11-2005 22:30 ]
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Anoniem: 32279
Ik mis trouwens een beetje de sociale reportage zoals je docent het vraagt?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-11-2005 22:33 ]
Leg eens uit waarom het volgens jou geen sociale reportage is? De mens staat centraal in de serie.
Op de 4e foto zie je ook fietsen staan voor het huis, dat geeft wel meer een beeld dat er geleeft wordt. Maar het groepje mensen dat je helemaal links aan het eind van de straat ziet staan geeft dan weer aan dat de gezelligheid niet in de straat te vinden is. Das een beetje jammer
En dan heb je het nog niet eens over de straat van vertier achter je.....Gizz schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:21:
Nouja gezellig.. Huisnummers/brievenbussen waar geen namen bij staan, al wonen er wel mensen, vuilcontainer etc. Ik vond hem vooral druk door de winkelstraat op de achtergrond. Het hele verlaten sfeertje gaat dat in rook op.
Zwart wit maakt de foto's wel stijlvol. Goed bezig.
Zwerver op de laatste foto komt me zeer bekend voor...

Whatever.
en die zwerver op foto 3 ken ik ook wel... ging wo/do/vrij (weet het niet precies meer) met 5 cent muntjes iets uit de automaat bij automatiek max trekken

zwart-wit is juist erg goed gekozen. ook zijn het niet de bekendste straten van groningen. foto 4 spreekt me overigens ook erg aan... zal wel door de diepte komen in beide foto's!
[ Voor 28% gewijzigd door _Brake_ op 13-11-2005 22:25 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Zo snel mogelijk anoniem door de straat fietsen, zonder verder enige interactie met de straat zelf te hebben._Brake_ schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:24:
ik vind vooral foto 1 heel mooi... foto 2 het minst... wat doet die fietser daar?
Zie ook mijn uitleg ergens in dit topic