Toon posts:

Gf 6600 GT even duur/duurder dan 6800 Extreme.....

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik ben aan het kijken op de site van alternate voor een agp kaart en ik heb tot 200 euro te besteden.
Nu kijk ik dus bij XFX en daar staan 2 6600 GT kaarten; 1 van 159 en 1 van 209 euro.
Die eerste is een gt/td dus neem ik aan een "slappe" versie (eerder hier geleerd) maar dan zie ik er ook nog een 6800 Extreme tussenstaan en die is nog goedkoper dan de echte 6600GT: 159 euro!

Nu kijk ik naar de specs maar daarr snap ik dus niets van en ik weet niet echt wat belangrijk is.
Ik heb wel degelijk de topics hier op het forum gelezen maar een echt goed antwoord kan ik daaruit voor mezelf niet formuleren zegmaar.

Om kort te gaan; wat is nu de verstandigste keuze?

Verwijderd

Die 6800 is sneller als die 6600gt.Maar kijke effe op wat andere sites,want er zijn verschillende sites,die een 6800 voor rond de 130 euro aanbieden.

dus een 6800 is de betere keus

Verwijderd

6600GT is sneller, deze bezit DDR3 geheugen, en heeft volgens mij snellere freqienties (1Ghz & 500mhz core) en volgens mij maakt het neit veel uit vergeleken met een "standaard" 6800, deze heeft volgens mij geen DDR3 geheugen, wat sneller is. Aan jou de keus...

Verwijderd

Op het AGP platform is de 6600GT trager dan de 6800,
terwijl op PCI-E de 6600GT juist sneller is dan de 6800.
Let wel op, ik heb het hier over VOLWAARDIGE 6800 kaarten.
Want die 6800 kaartjes van rond de 130 euro, zijn dus "slappe" versies ervan, en geen full-blown 6800...
Maar in ieder geval, heb je AGP ga je voor de 6800, heb je PCI-E ga je voor 6600GT.

Verwijderd

De 6800Extreme van XFX is een 6800LE kaart. Die zijn standaard een fractie langzamer dan een 6600GT. MAAR bij een 6800LE op agp is het natuurlijk mogelijk om pixel pijplijnen en vertex shaders te unlocken.
Standaard staan er 4shaders en 8pijplijnen open. Hier kun je maximaal 6 en 16 van maken als je mazzel hebt. Maar als je 5x12 haalt ben je al beter af dan een 6600GT.

In het grote 6800LE topic vind je hier de nodige info over.

Ik zou zeggen, modden die handel :P

Verwijderd

Mja maar hebben de nieuwer 6800LE's geen recentere core waarin het unlocken onmogelijk is gemaakt?
Maar idd dus eens in het 6800LE topic gaan zien.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:35:
Op het AGP platform is de 6600GT trager dan de 6800,
terwijl op PCI-E de 6600GT juist sneller is dan de 6800.
Let wel op, ik heb het hier over VOLWAARDIGE 6800 kaarten.
Want die 6800 kaartjes van rond de 130 euro, zijn dus "slappe" versies ervan, en geen full-blown 6800...
Maar in ieder geval, heb je AGP ga je voor de 6800, heb je PCI-E ga je voor 6600GT.
onzin, de 6800NU is op bijde sneller (zeker als je met 1280X1024 of hoger speeld), wel is het waar dat een 6800NU op PCI-E zeker niet te unlocken is

een 6800LE is stock langzamer dan de 6600GT maar op hogere resoluties sneller, als TS even een linkje geeft kan ik wel zoeken of deze kaart unlockbaar is en of het een 6800NU of 6800LE core is :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ben ik weer...moest even weg.
De link van de kaart die ik zag: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=J9GX40&#tecData

Liever dat ik die kan kopen dan de duurdere gt.........als deze te unlocken is lijkt het mij een prima kaartje voor mijn systeem.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:13:
Okee, ben ik weer...moest even weg.
De link van de kaart die ik zag: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=J9GX40&#tecData

Liever dat ik die kan kopen dan de duurdere gt.........als deze te unlocken is lijkt het mij een prima kaartje voor mijn systeem.
dat is een 6800NU versie dus met 12 pipes (staat er ook) die is met wat geluk nog te unlocken naar 16 pipes 6 vertex shaders, maar deze is op stock pipes en snelheid al ruim sneller dan de 6600GT, overgens is deze kaart van asus iets goedkoper, voor 139 euro nog te halen.
in iedergeval is deze kaart te prefereren boven de 6600GT ;) en daar ging het om

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is alleen een beetje dat ik van mijn werkgever wat vrije dagen in mag ruilen voor pc spullen, maar dan wel nagenoeg alles bij 1 winkel EN een "fatsoenlijke/werkelijk bestaande" winkel moet kopen; als hij goedkoper is bij een online shop en ik moet dingen bij diverse online shops gaan kopen wordt het lastig.......
Degene die op alternate staat van asus is een LE zag ik; die is het dus niet neem ik aan.

Wat mij opvalt aan die kaart van xfx is dat er geen koeler opzit; wat is dat nou weer voor onzin?
Kan je die er ook nog eens bij gaan kopen.......wordt het nog duur.

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:18:
[...]

onzin, de 6800NU is op bijde sneller (zeker als je met 1280X1024 of hoger speeld), wel is het waar dat een 6800NU op PCI-E zeker niet te unlocken is

een 6800LE is stock langzamer dan de 6600GT maar op hogere resoluties sneller, als TS even een linkje geeft kan ik wel zoeken of deze kaart unlockbaar is en of het een 6800NU of 6800LE core is :)
Bij de VGA PCI-E charts van TomsHardware is de 6600GT nochtans op ELKE benchmark in ELKE resolutie sneller dan de 6800NU.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wat is nou het verschil tussen deze 2:
pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD
pricewatch: Asus GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), V9999LE/TD

ik kan nergens links vinden, leiden volgens mij allmaal naar uitverkochte producten, ben dan ook benieuwd waar de beste 6800 of 6600 te krijgen is.

Misschien is het ook handig om ff te melden welke nu beter is
LE, SE, GT, TD, GT/TD LE/TD. Er staan zo onwijs veel varianten in de price watch :? 8)7

edit:
foutje; hehehe 2 dezelfde links, zoek de verschillen

[ Voor 9% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-11-2005 20:19 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DopdeDouwer schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:18:
Wat is nou het verschil tussen deze 2:
pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD
pricewatch: Asus GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), V9999LE/TD

ik kan nergens links vinden, leiden volgens mij allmaal naar uitverkochte producten, ben dan ook benieuwd waar de beste 6800 of 6600 te krijgen is.

Misschien is het ook handig om ff te melden welke nu beter is
LE, SE, GT, TD, GT/TD LE/TD. Er staan zo onwijs veel varianten in de price watch :? 8)7

edit:
foutje; hehehe 2 dezelfde links, zoek de verschillen
de eerste heeft 12 pipes en de laatste 8

de volgorde van langzaam naar supersnel is
LE
NU (of geen achtervoeging)
GE
GT (pas op, asus heeft ook een GT met 128MB ddrI geheugen, die zit ongeveer op gelijkehoogte met de GE dacht ik)
Ultra
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:45:
Probleem is alleen een beetje dat ik van mijn werkgever wat vrije dagen in mag ruilen voor pc spullen, maar dan wel nagenoeg alles bij 1 winkel EN een "fatsoenlijke/werkelijk bestaande" winkel moet kopen; als hij goedkoper is bij een online shop en ik moet dingen bij diverse online shops gaan kopen wordt het lastig.......
Degene die op alternate staat van asus is een LE zag ik; die is het dus niet neem ik aan.

Wat mij opvalt aan die kaart van xfx is dat er geen koeler opzit; wat is dat nou weer voor onzin?
Kan je die er ook nog eens bij gaan kopen.......wordt het nog duur.
zit wel een koeler op, zit op elke GPU geloof me maar, anders krijg je er een van mij ;)
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:49:
[...]

Bij de VGA PCI-E charts van TomsHardware is de 6600GT nochtans op ELKE benchmark in ELKE resolutie sneller dan de 6800NU.
lijkt me sterk :? heb je een link en laat het me zien :)

[ Voor 41% gewijzigd door GoldenSample op 06-11-2005 20:58 ]

Verwijderd

Als je tot 200 euro te besteden hebt zou ik voor een x800pro gaan, die kost 199,-
Tenzij je Nvidia wil hebben.
Een 6800NU 128mb ( dus een asus V9999TD ) is sneller dan een gewone 6600GT.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is wel heel erg een verkapte "welke kaart moet ik kopen :? " - topic.

Die zijn redelijk loos want de vraag is altijd wel met een kijk naar wat vergelijkende benchmarks en dan naar budget/pricewatch te beantwoorden. Wil je je beperken mbt winkelkeuze? Dan verandert er weinig, de benchmarks blijven geldig, kijk dan alleen naar wat binnen jouw keuze aan winkels aangeboden wordt :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.