[Videokaart] Weergave fouten in spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Dag mensen,

Ik heb gister voor het eerst COD2 geinstaleerd na een hele schone windows installatie.
Alles ging perfect tot ik vandaag vanuit het spel met de windowstoets ff terug naar windows ging...
Ik kreeg ineens toen ik het spel weer aanklikte allemaal rare kleuren en witte strepen door mn beeld. :(
Ik schrok me n hoedje om te beginnen maarja, dan maar ff nieuwe drivers etc downloaden :? ...mocht niet baten.
Dus ook DirectX maar ff hergeinstalleerd want daar kreeg ik later ook een error van maar die is nu weg.
Ik heb vanaf dat moment hetzelfde probleem met bijvoorbeeld AOE 3, meer spellen hebik nog niet geprobeerd.

Het vreemde is echter dat ik er in windows geen last van heb, behalve zoals bij tekentjes van MSN in de taakbalk of zoals op het plaatje te zien is bij paint. :?

Komt iemand dit probleem voor of weet je wat ik er aan kan doen? :X
Kep namelijk niet echt zin om na 1 dag mn pc wéér leeg te vegen en opnieuw te beginnen. :r

Specs:

AMD 3000+ S754
1.5 GB DDR
Ati 9800 Plat. Edit.
Windows XP Pro

3 Screenshots in 1:

http://home.hetnet.nl/~d.wesselink/naamloos.JPG

Kep trouwns niet echt kunnen zoeken want ik heb geen idee hoe ik dit moet omschrijven, ik heb wel even in het videoplanken gedeelte rondgekeken voor herkenbare problemen. Helaas zonder het nodige resultaat. :|

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben [NL] op 02-11-2005 20:34 ]

• Ruben [NL]
Iemand?... :'(

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Niks overgeklokt? zowel; terugklokken...
Mocht het niet werken, dan zou ik systeemherstel proberen... mocht dat ook niet lukken, ff formatteren dan maar, lijkt op een foute Windows installatie ofzo... 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• Ruben [NL]
MensionXL schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:48:
Niks overgeklokt? zowel; terugklokken...
Mocht het niet werken, dan zou ik systeemherstel proberen... mocht dat ook niet lukken, ff formatteren dan maar, lijkt op een foute Windows installatie ofzo... 8)7
Nee niet overgeklokt :)
Systeemherstelpunt hebbik niet omdat de windows installatie pas 1 dag jong is |:(
En tjah foute installatie? Hij deed het net nog wel en gister ook! :?

Is er geen andere optie :'( ...***computer :(

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Heb hetzelfde probleem gehad met een Geforce 6600 256MB agp. Deze heb ik terug gestuurd, nieuwe voeding erin en toen nieuwe mobo, geheugen en proc. Daarna was het verholpen B).

Een kleine checklist waar je op kunt letten mochten er zulke dingen gebeuren:

- Is je pc cool genoeg en hoe warm wordt je kaart ?
- Is je ram stabiel (benchmarken met memtest of er geen errors zijn)
- Spelen met de agp instelling van je moederbord ?
- Heeft windows de laatste AGP drivers ?
- Je voeding sterk genoeg ?
- Laatste moederbord drivers ?

Het zijn een aantal dingen waar het misschien aan zou kunnen liggen,

Suc6 !

Verwijderd

Ten 1e niet kicken binnen 24 uur, zie FAQ: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Zie post van MensionXL

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 12:35

Pieroman

/me

Probeer de dingen inderdaad van emperor, wil dit allemaal niet werken dan is er geen andere mogelijkheid dan terug naar de pcwinkel, je pc is pas 1 dag oud zeg je zelf dus je zal vast nog wel garantie hebben.

• Ruben [NL]
Emperor_ schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:54:
Heb hetzelfde probleem gehad met een Geforce 6600 256MB agp. Deze heb ik terug gestuurd, nieuwe voeding erin en toen nieuwe mobo, geheugen en proc. Daarna was het verholpen B).

Een kleine checklist waar je op kunt letten mochten er zulke dingen gebeuren:

- Is je pc cool genoeg en hoe warm wordt je kaart ?
- Is je ram stabiel (benchmarken met memtest of er geen errors zijn)
- Spelen met de agp instelling van je moederbord ?
- Heeft windows de laatste AGP drivers ?
- Je voeding sterk genoeg ?
- Laatste moederbord drivers ?

Het zijn een aantal dingen waar het misschien aan zou kunnen liggen,

Suc6 !
De pc is meer dan koel genoeg...ram is stabiel, voeding is meer dan genoeg (500W),
...en nu start de pc niet eens meer op...na het bekende windows laadbalkje valt het scherm uit :| :'( geen signaal meer..BIOS gereset...mocht ook al niet baten...Zijn er uberhaupt nog opties voor mij kaartje?.. :'(

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:35

Hoogie2004

Whohooooo

G-SuPRuuB schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:44:
[...]

De pc is meer dan koel genoeg...ram is stabiel, voeding is meer dan genoeg (500W),
...en nu start de pc niet eens meer op...na het bekende windows laadbalkje valt het scherm uit :| :'( geen signaal meer..BIOS gereset...mocht ook al niet baten...Zijn er uberhaupt nog opties voor mij kaartje?.. :'(
Toevallig van de week bij de vader van een vriend van mij precies hetzelfde, deze weigerde ook na de windowslaadbalk, hij reboote gewoon vrolijk. Het bleek daar de HDD te zijn. (het kan dus zijn dat de plaats waar die textures op je hdd staan corrupt is, en later je schijf de geest heeft gegeven?)
Probeer eens een andere schijf als je die hebt.
anders, terug naar de winkel

Chad: Private Cycling Coach | Strava

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Niet schoppen binnen 24u - dat doen is vragen om slotje.

Verder geef je zelfs bij navraag niet exacte specs (500W zegt niets, 500W Q-Tec is bijvoorbeeld minder dan een goede 300W :o ) en probeer je niet de meest voor de hand liggende oplossing, software herinstalleren (het is per slot van rekening na een softwarehandeling foutgegaan).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.