6600GT schokt hevig bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:19
Ik heb een probleem. :'(
Zo goed als alle games lopen slecht op een rare manier.
Hij geeft bv. aan dat hij op 60 fps draait maar schokt constant. Moeilijk uit te leggen, alsof hij tussen de 60 fps 2 fps draait. Als hij dit doet gaat het geluid bij sommige games ook vertragen (kraken enzo). Bij HL2 is er weinig aan de hand totdat je stukken tegenkomt waar veel shaders of bumpmapping worden gebruikt (vooral bij de laatste lvl, bij deuren met glas, soldaten). Het geluid in HL2 blijft dan wel weer goed.
Ik heb net Call of Duty 2 geprobeert en er is geen beginnen aan zo schokken als een gek, geluid kraakt vertraagt, als ik DirectX7 gebruik is er helemaal niks aan de hand, alles max. zonder problemen.
Het is absoluut geen Ram probleem, als hij niet swapt blijft het ook.
Ik heb alles wat ik ken uitgeprobeert o.a., BIOS reset memtest gedraaid, allerlei apparaten losgekoppeld, geheugen combo's getest, verschillende drivers geprobeert, bios instellingen AGP 4x/8x, fastwrite uit(loopt dan vast in games), allerlei Rivatuner opties getest.

Ik kom er echt niet meer uit.
Is het m'n videokaart? (Ik hoop het want ik heb nog garantie)

Aeolus 6600GT 128MB AGP
SiS k7s41GX
Sempron 2300 333FSB @ 2600 400FSB (1,9Ghz) (terugklokken help ook niet)
1x 512MB pc3200
1x 256MB pc3200
Soundblaster Live! 5.1
Q-tech 400W
Maxtor 40GB
Samsung cd-rom
DVD-brander

plz help, ik zit er al bijna 4 mnd. mee.

Verwijderd

simpel misschien: re-install windows en primaire drivers?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Geluid dat raar doet, klinkt als iets met je CPU. Zet hardwareversnelling van het geluid eens uit. (uitvoeren--> dxdiag)

• Mutatie
Allemaal al eens geprobeerd, geluidskaart verwijderd en eruit gehaald, ik heb al tig keer windows opnieuw geinstaleerd.
Ik zal het met het geluid eens proberen.
Hoe kom ik erachter als het m'n CPU is? Ik heb in ieder geval geen beschikking over een andere PC om te testen.
Voor de rest heb ik nog nooit zo.n stabiele PC gehad. Nooit problemen mee gehad (video's coderen, muziek programma's e.d)

EDIT:
Hardware versnelling van het geluid uit helpt ook niks.
Ik heb net CoD2 getest en het schokken begint na een paar seconden. Eerst 2 of 3 tellen normaal.
Ik heb ook alle SisoftSandra tests gedraait en geen problemen mee gevonden.

[ Voor 71% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2005 00:29 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Hoe is de temperatuur van de videokaart? Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een xfx kaart, bleek de koeler er niet goed op te zitten...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Mutatie
Die komt nooit boven de 52 graden, CPU heb ik ook nog nooit boven de 47 graden gezien.

Ik heb echt suggesties/hulp nodig. Ik ga ergens deze dagen terug naar de winkel en wil er zoveel mogelijk over weten :|

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 47% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2005 00:47 ]

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Te hoge instellingen van effecten, als je bv schiet of een explosie plaats vindt?

• Mutatie
Nah was het maar zo simpel, het is de hele tijd door, ook als er niks gebeurd. B&W2 bv in het eerste land, als ik dan naar een plaats toe scroll waar niks gebeurd of te zien is (behalve natuur e.d.) schokt hij ook constant.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Check je voltages eens, Q-Tec staat nou niet echt bekend om stabiele voedingen.
Zou best eens een probleempje kunnen zijn. Die SB-Live, is dat er eentje van de eerste serie?
Staat mij namelijk iets van bij dat die in combinatie met Windows XP nog wel eens krakend geluid gaf.
Doet natuurlijk niets af aan het feit dat je graphics ook schokken.

Mijn eerste ingeving: voeding.

• Mutatie
Zou de voeding dan ook kunnen verklaren dat Call of Duty2 in Dirextx7 mode perfect draait en in directx9 mode zwaar hapert/schokt?

SBlive kaart lijkt mij het probleem ook niet aangezien ik alles ook al eens heb getest zonder de SB kaart.
Ik heb ook al eens m'n cd en dvd speler losgekoppelt (hielp ook niks) ivm. voeding (Zou dat moeten helpen?)
Hoe check ik de voltages?

[ Voor 67% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2005 02:03 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 15:28
Ik zie niemand hier is roepen over je chipset drivers. Heb je die wel goed geinstalleerd?

Hallo met Tim

Verwijderd

Q-Tec

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou inderdaad je chipsetdrivers eens updaten, zien dat je systeem vrij is van Spyware en virii (eventueel een cleane Windows installatie doen). Verder zou het ook best je Q-Tec voeding kunnen zijn. Die dingen staan nu niet bekend om hun stabiliteit en zeker al niet voor mee te overklokken.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 09:02

Griffin

Is mythical

hier heeft de TS niet veel aan ofwel.

Gezien vorige replies kan hij hieruit opmaken dat de voeding misschien minder is.
En ja dit is ook zo.
Mutatie schreef
Zou de voeding dan ook kunnen verklaren dat Call of Duty2 in Dirextx7 mode perfect draait en in directx9 mode zwaar hapert/schokt?
Dit kan want in dx7 mode gebruikt de graka iets minder stroom lijkt mij.

Ik zou zeggen probeer eens een andere voeding als je deze mogelijkheid hebt.
zo niet ga je naar de pc boer en vraagt of hij dit kan testen voor je,
blijkt het nou je voeding te zijn gooi er dan een kwaliteit voeding in.
Enermax, tagan, antec oid.
rond de 350 - 400 watt is zat.

suc6

PS: post hier eens je stroom waardes,
dit kan je uitlezen met speedfan

Verwijderd

Argh,

Q-tek 400 Watt

Ik heb deze voeding ook gehad, wat een ramp. Er is hier op het forum ook heel veel over te vinden. Ik zou luisteren naar de reacties van de mensen die hierboven een andere voeding aangeraden hebben.

Ik heb zelf inmiddels een zalman 400 watt aangeschaft en sindsdien geen problemen meer gehad (terwijl het met die Q-tek alleen maar ellende was)

Hier nog een topic met wat informatie over deze voeding: Q-tec voedingen ervaringen topic

• Mutatie
Admiral Freebee schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:11:
Ik zou inderdaad je chipsetdrivers eens updaten, zien dat je systeem vrij is van Spyware en virii (eventueel een cleane Windows installatie doen). Verder zou het ook best je Q-Tec voeding kunnen zijn. Die dingen staan nu niet bekend om hun stabiliteit en zeker al niet voor mee te overklokken.
Ik heb de laatste AGP, IDE, USB en LAN drivers geinstaleerd. Meer is er niet. Ik heb ook al ik weet niet hoe vaak windows opnieuw geinstaleerd. Dat kan het niet zijn.

Speedfan Voltages:

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/8762/speedfanreading018da.jpg

Ik heb hier nog wel een 300W voeding liggen van een onbekend merk, ik zal die anders eens testen.

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 18:20
Omg je 12V lijn is al zo laag bij zo weinig belasting :X

Kan je even testen met een andere voeding?

/Edit

Ik bedoel een A-merk voeding, tagan , antec ocz etc..

[ Voor 39% gewijzigd door Ubernerd op 01-11-2005 13:36 ]

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Griffin

Griffin

Is mythical

hellolo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:35:
Omg je 12V lijn is al zo laag bij zo weinig belasting :X
juist hij is wel erg laag, je 5 volt kan nog maar je 12volt is laag. en gezien je temps is dit niet na net even gamen.
je 6600GT trekt behoorlijk wat stroom over die 12volt dus ik denk dat daar je probleem zit.

Verwijderd

HET KAN ZIJN VOEDING HELEMAAL NIET ZIJN!

Mijn 12v is maar 11.39v
Mijn 5v is maar 4.87v

Ik heb ook een 6600gt en mijn cpu is overgeclocked.
Toch doet mijn systeem alles wat die opnoemt zonder enige probleem.

Dus..

edit: mijn 6600gt is trouwens ook geoc'ed en er word een raptorhd behuisd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 13:46 ]

Verwijderd

Een Sempron is ook niet echt een game-beest... Op mijn oude socket A had mn xp Barthon ook wel eens probleempjes met geluid.

• Mutatie
Het gaat er niet om dat ik niet genoeg fps heb , hij hapert en schokt constant, hij geeft aan bv. 60 fps maar schokt de hele tijd zoder te swappen, het is onspeelbaar zo.

Stel dat het m'n voeding niet is, wat kan het dan wel zijn?
Wat kan ik allemaal nog proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2005 14:11 ]

Verwijderd

Het is je graka..

Heb je geen andere systeem waar je hem even in kunt testen?

Misschien bij een vriend ofzo..

• Mutatie
Kijk daar heb ik misschien wat aan. Als ik dit probleem voorleg in de winkel zullen ze me dan garantie geven en omruilen denk je?

Oh ja is het normaal dat als je fastwrite uit zet alle games meteen freezen ?

Ik heb hier nog een andere socket a computer liggen maar als ik deze kaart erin stopt is het hele 3D beeld screwed up, daar kan ik hem niet in testen.
Ik ben de enige in m'n omgeving die met computers bezig is, de anderen krijgen al een hartaanval als ik met m'n hand in de buurt van de schroevjes kom, alleen proffesionals kunnen ermee omgaan denken ze dan :+

ps. Ik kan nog steeds alle suggesties goed gebruiken O-)

EDIT: ik eb nu wel heel veel voedings problemen doorzocht maar ben nog steeds niks tegengekomen wat op mijn probleem lijkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2005 14:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:45:

Mijn 12v is maar 11.39v
Mijn 5v is maar 4.87v

Dus..

Ja en? De q-tek "400" levert eigenlijk maar iets van 230 watt wat ik ervan begrepen heb. Die spanningslijnen waren bij mij ook in orde maar toch draaide alles brak.

Het maakt mij niet uit maar alleen al kijkend naar alle ervaringen met de q-tek 400 serie zou ik hem al omwisselen.

Ik zou inderdaad je videokaart testen in een ander systeem als je die mogelijkheid hebt, of neem hem even mee naar de winkel en vraag of ze daar even willen kijken. Ze zullen vast wel een testsysteem hebben staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:45:
[...]

Ja en? De q-tek "400" levert eigenlijk maar iets van 230 watt wat ik ervan begrepen heb. Die spanningslijnen waren bij mij ook in orde maar toch draaide alles brak.
Ja ...? en....?
Zijn configuratie is echt geen +230Watt

• mach2
  • Laatst online: 05-07 16:40
Probeer het anders eens met die andere voeding die je hebt liggen, sluit daar dan alleen het hoog nodige op aan en ga gamen. Stottert hij niet meer ......je voeding vervangen. stottert hij nog wel......videokaart laten testen in de winkel.

Hallo

• Mutatie
Ik heb net m'n 300W voeding geprobeert en precies hetzelfde. Alleen m'n mobo, hd en videokaart aangesloten.

Grootste kans toch m'n videokaart??

• mach2
Tja dan zou ik je kaart in een ander systeem proberen maar aangezien dat dus niet gaat er mee naar de winkel terug gaan.

Hallo

Verwijderd

Ik zou zeggen speel het spel eens met minder hoge kwaliteit qua beeld en je zult zien dat het is opgelost .... het heeft te maken met intern geheugen op je videokaart .... ik heb een 6800 gt en zelfs ik heb het wel eens bij bepaalde spellen ..... het is dan gewoon een kwestie van minder hoge kwaliteit draaien en het is opgelost....

dat geluid is wel frappant btw ... zet je speaker instellingen ingame eens op een andere instelling

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 15:30 ]

• Mutatie
Dat werkt ook niet, als ik alles op minimum zet schokt hij nog steeds, HL2 bv resolutie, textures, shaders, shadows, reflection noem maar op alles op z'n laagst helpt allemaal niks..

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Heb je Smartdoctor geinstalleerd staan? Deze wil namelijk nog weleens flink CPU resources vreten.

• Mutatie
Nee ook niet.

• Mutatie
Sorry voor de kick maar ik ben een beetje ten einde raad.

Ik wil nog zoveel mogelijk proberen voor ik naar de winkel ga. Suggesties??

Ik ga van de week wel ff naar de winkel , kijken of ze hem willen testen, Ik heb de kaart al sinds eind April dit jaar, betekend dit dat als er iets mis is met de kaart dat ze hem opsturen of is er een kans dat ze hem nog omruilen, wat denken jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 02-11-2005 00:28 ]

• Mutatie
Niemand nog een idee? :|

• mach2
Naar de winkel toe.

Hallo

Verwijderd

Maybe een snellere cpu? Ik bedoel ik heb ooit eens generals proberen te spelen op een pentium 3 900 mhz, en dat liep ook niet lekker met geluid en beeld enzo :P :D

• Mutatie
Dat kan ik wel begrijpen maar als ik in doom3 of half life2 naar de fps kijk geeft hij aan zo'n 40 á 50 fps aan maar hij schokt constant, alsof hij constant swapt maar dat doet hij niet, met het geluid in deze games is er niks aan de hand.

Nog zoiets, in BF2 is er niks aan de hand totdat ik met m'n snoet dicht op een stapel zandzakken ga staan, dan gaat hij weer schokken. (mss ook bij andere voorwerpen maar deze herrinner ik me erg goed)

[ Voor 31% gewijzigd door Mutatie op 03-11-2005 15:17 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op verzoek topictitel aangepast :)

• Mutatie
Dank :)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 15:28
Maar heb je nou de de goede chipset drivers geinstalleerd? Zie ik nergens staan namelijk.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 04-11-2005 07:23 ]

Hallo met Tim

• Mutatie
De enige drivers die ik kan vinden zijn de AGP, IDE, USB, LAN, VGA en audio drivers.
Waarvan ik alleen de eerste 4 heb geinstaleerd. Geluid heb ik een ander kaart voor en onboard vga gebruik ik uiteraard niet.

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
Ey, het is mij net opgevallen
dat mn kaart veeel beter draait in CoD2 als ik instellingin wijzig naar DirextX7

En dan zet ik alles vet hoog, 4xAA textures allemaal high werkt ie piccobello..

Even met fraps gekeken wat verschil is

Dirext x9 draait hij ongeveer op 20 fps
Dirext x7 draait hij ongeveer op 50 fps

Weird..?

Ik heb trouwens altijd dat mijn videokaart bij autodetect alles vet laag wordt gezet automatisch..

[ Voor 14% gewijzigd door HaWkY61 op 04-11-2005 14:58 ]

Wesside

• Griffin

Griffin

Is mythical

HaWkY61 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:57:
Ey, het is mij net opgevallen
dat mn kaart veeel beter draait in CoD2 als ik instellingin wijzig naar DirextX7

En dan zet ik alles vet hoog, 4xAA textures allemaal high werkt ie piccobello..

Even met fraps gekeken wat verschil is

Dirext x9 draait hij ongeveer op 20 fps
Dirext x7 draait hij ongeveer op 50 fps

Weird..?

Ik heb trouwens altijd dat mijn videokaart bij autodetect alles vet laag wordt gezet automatisch..
lees deze : [rml][ Pc] Call of Duty 2 - Deel III[/rml] : even door. komt het bovenstaande veel invoor en je bent dus niet de enigste (ongeveer vanaf pagina 4-5 komt het echt op gang omdat toen mensen gingen spelen)

Het verschil komt omdat DX7 mode minder van je kaart vraagt omdat het minder mooi is. Bepaalde functies die in DX9 zitten zitten in DX7 niet en hierdoor is het lichter.
je kan het dan wel lekker omhoog schroeven maar DX9 kwaliteit haal je nooit.

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin op 04-11-2005 15:03 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Op 1 van mijn oude pctjes (500mhz, nvidia gforce 2mx, 180 watt FSP Group) loopt alles nog beter dan wat ik van jou hoor, probeer het is met een betere voeding?

Goedkoop bellen via VoIP

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 19:38

Barrycade

Through the...

Heb je in je BIOS de onboard VGA wel uitgeschakeld? En heb je de laatste BIOS?

Kom op GoT veel mensen tegen met een onboard VGA die vage problemen hebben met de VGA kaart die ze er naast hebben geplaatst.

Zou als je budget het toelaat een ander Moederbord kopen zonder onboard VGA. (en wellicht een knappe voeding ;))

Verwijderd

Hey,

Het lijkt mij dat je harde schijf (op de een of andere vage reden) die gegevens niet snel genoeg aan kan leveren. Ik weet niet hoe je je swapfile instelligen en je agp aperture size instellingen e.d hebt staan, maar misschien dat die harde schijf het gewoon niet trekt.

En als een voeding (een Qtec of welk merk dan ook) iets niet trekt, dan gaat een pc toch niet haperen, maar dan loopt een pc toch hardstikke instabiel ipv haperend?

Succes er mee.....

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Als die q-tec het niet trekt, vallen de voltages in met als gevolg dat het slechter gaat presteren of het systeem uitvalt.

Goedkoop bellen via VoIP

• Mutatie
littlejoannes schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:16:
Heb je in je BIOS de onboard VGA wel uitgeschakeld? En heb je de laatste BIOS?

Kom op GoT veel mensen tegen met een onboard VGA die vage problemen hebben met de VGA kaart die ze er naast hebben geplaatst.

Zou als je budget het toelaat een ander Moederbord kopen zonder onboard VGA. (en wellicht een knappe voeding ;))
In m'n BIOS heb ik als enige optie met betrekking tot onboard VGA het Shared Memory instellen. Ik heb geen optie om hem uit te schakelen. Als ik er een AGP kaart in stop moet hij toch automatisch onboard VGA uitschakelen? In m'n apparatenlijst staat ook niks vermeld.

Over de voeding heb ik m'n twijfels, ik heb een andere voeding geprobeerd (weliswaar een 300W) en m'n systeem vertoonde precies dezelfde kuren. (je zou toch op z'n minst verwachten dat het systeem anders zou reageren dan excat hetzelfde?)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:34:
Hey,

Het lijkt mij dat je harde schijf (op de een of andere vage reden) die gegevens niet snel genoeg aan kan leveren. Ik weet niet hoe je je swapfile instelligen en je agp aperture size instellingen e.d hebt staan, maar misschien dat die harde schijf het gewoon niet trekt.

En als een voeding (een Qtec of welk merk dan ook) iets niet trekt, dan gaat een pc toch niet haperen, maar dan loopt een pc toch hardstikke instabiel ipv haperend?

Succes er mee.....
Dat lijkt me ook het probleem niet aangezien hij ook net zo hard schokt zonder dat m'n HD benut wordt. Agp aperture size instellingen heb ik ook allemaal getest, geen resultaat(logisch).
MensionXL schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:47:
Als die q-tec het niet trekt, vallen de voltages in met als gevolg dat het slechter gaat presteren of het systeem uitvalt.
Het gaat er niet om dat hij slecht presteerd, het lijkt alsof er iets kapot is en ik probeer erachter te komen wat.

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 05-11-2005 15:26 ]

Verwijderd

Zit er een extra stroomaansluiting op je kaart, molex connector heet dat geloof ik, die moet je anders wel aansluiten om je kaart genoeg stroom te geven. Ik meen dat die AGP kaarten dat meestal wel nodig hadden.
Voor de rest, mss dat je een nieuwere bios kan proberen voor je mobo.
Heb je al zonder geluidskaart geprobeerd, onboard geluid dus.
Raadpleeg de handleiding betreft het uitschakelen van onboard VGA/Geluid je weet maar nooit.
Je hebt ook met een lat geheugen van 512mb geprobeerd?

Als je zeker weet dat het niet aan je voeding ligt, lijkt het me een probleem bij de kaart zelf.

• Mutatie
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, geen resultaat.
Een voeding met meer watt heb ik geen beschikking over, wel een 300W onbekend merk (zelfde resutaat).
Kan een videokaart zodanig kapot zijn dat hij in DX9 hapert en in DX7 niet? (COD2)

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan je voeding ligt, ik heb zelf een 250W OEM voeding en geen problemen mee.(XFX 6600GT AGP, 2HDs, dvd speler, dvd brander, p4 3ghz, tvkaart, wifikaart)

Ik denk eerder dat het aan je videokaart ligt of iets anders. Test hem ff in de winkel.
ps. voor de zekerheid zou ik ook ff die Qtec voeding vervangen.

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:17:
Een voeding met meer watt heb ik geen beschikking over, wel een 300W onbekend merk (zelfde resutaat).
Kan een videokaart zodanig kapot zijn dat hij in DX9 hapert en in DX7 niet? (COD2)
Ja dat denk ik wel, als de voltages niet stabiel zijn, of te weinig stroom geleverd kan worden, lijk het me zeker mogelijjk. Je GPU werkt immers op volle toeren bij DX9 gebruik.
weet je ook zeker dat de kaart goed in het slot zit? Een andere kaart proberen zou het beste zijn, dan weet je zeker dat het daar aan ligt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 16:27 ]

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:24:
[...]

...... Een andere kaart proberen zou het beste zijn, dan weet je zeker dat het daar aan ligt.
En wat als die voeding die andere kaart ook niet kan trekken? Zijn voeding kan echt kapot zijn, dat ook andere kaarten niet naar behoren werken.

Mijn 12v is maar 11.39v
Mijn 5v is maar 4.87v

Dus..
Geen enkele voeding (qua merken) is echt te vergelijken. Een 400Watt q-tek met baggere voltage lijnen, kan bij een zwakke 12volt-lijn slecht presteren, terwijl een ander merk voeding met een zwaar belaste 12volt-lijn, wel naar behoren kan presteren. Ook al geeft hij bij jouw een zwakkere waarde weer. Dan kan het ook nog zijn dat speedfan verkeerde waardes doorgeeft.

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:17:
mmmm

Vandaag COD2 gespeelt en ook ik kan het niet mooi vloeiend spelen op DX9 ......

Ligt dus niet aan je kaart denk ik dan ;)

Verwijderd

Mijn 12v is maar 11.39v
Mijn 5v is maar 4.87v

Dus..

Idd. wil ik ook even aantoevoegen mijn specs te bekijken met welke voeding ik heb, en ik gewoon wel normale waardes heb. Qtec werkt gewoon hoor :>

Maar ja ik had ook een andere aangeschaft al had de verkoper er 1 liggen.

Er is ooit 1 Qtec de lucht in gegaan om een hele vage wijze, een vriend van mij had bij resolutie veranderingen knetters op z'n monitor (dus echt vonkjes op de beeldbuis), toen ik met m'n Lan kabel op zijn pc koppelde ging er waarschijnlijk een massa draad mee en beide pc's waren ongeaard, Op het moment dat hij in een game van res veranderde tiefde mijn pc uit, oorzaak : Kapotte Q-tec die het niet aankon.

Maar goed even ontopic. Check of je PC niet zit te swappen ofzo want met dx9 dan gebruik je veel meer memory dan dx7 doet.

• Mutatie
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:25:
[...]

mmmm

Vandaag COD2 gespeelt en ook ik kan het niet mooi vloeiend spelen op DX9 ......

Ligt dus niet aan je kaart denk ik dan ;)
Ook niet met de rest van de opties op minimum? B&W2 dan?
Hij doet het in bijna alle games, HL2 bv. als ik alle opties op minimum zet doet hij het nog.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:36:
[...]

Maar goed even ontopic. Check of je PC niet zit te swappen ofzo want met dx9 dan gebruik je veel meer memory dan dx7 doet.
Ook als hij niet swapt schokt hij, hij schokt veel regelmatiger dan als hij bij swappen zou doen. Ik ben door vele computerproblemen heen geneusd en ben niks tegengekomen wat op mijn probleem lijkt.

Ik denk onderhand dat ik er nooit achter kom als ik de kaart niet in een ander syteem kan testen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 06-11-2005 23:46 ]

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:06

JanW23

Mine mine mine mine

Een Sempron 2300+ is zeker geen rekenkanon! Dit gaat zeker ook nog eens ten koste van je geluidskaart. Deze zal ook rekenkracht vergen van je processor (en al helemaal als je ook nog eens een Realtek netwerkkaartje onboard hebt). Kijk eens of een een leuke 3000+ op de kop kan tikken.
Hoeveel toeren harde schijf heb je eigenlijk?

Greetz,
J-W

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07 19:18

vleesjus

echte vleesjus!

misschien ook een tip: geluids instelling ingame op low zetten ik had met mn onboard kaart in bf2 op een 1800+ eerst 50fps geluid op high: 20fps <- cpu heeft te weinig rekenkracht voor de hoge geluids instelling

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
cpu lag word dat toch genoemd?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:58
Probeer eens de agp-texture (/agp-aperture?) size aan te passen in het bios, gewoon even diverse waarden uitproberen, dat wil ook weleens schelen.
En volgens mij heeft nog niemand hier geopperd dat het weleens aan de DMA instellingen kan liggen van je harde-schijf. Misschien staat de IDE controller niet goed ingesteld en is de data overdracht van je hardeschijf te laag. (kijk even bij apparaat beheer,-> primaire ide controller,-> eigenschappen)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Lijkt mij toch vrij duidelijk dat er iets mis, niet dat het aan performance instellingen ligt, hij heeft er bij HL2 ook last van en andere spellen.
Er is gewoon iets niet goed, of dat nu een instelling is of een hardware complicatie.
Vanaf wanneer heb je dit probleem, bij het aanschaffen van een compleet systeem, of heb je los die 6600gt gehaald?

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Om gebruik te maken van een iets verouderd topic.....

ik heb dezerfde 6600GT kaart als de TS.... Ik heb toch echt wel nu een goed systeem lijkt me om op zijn minst PES 5 goed te kunnen spelen.

Helaas is het resultaat totaal anders.... Zelfs in de menus kraakt en hapert me geluid.
Zodra ik ga spelen blijft dit voortzetten en zijn de FPS wat te zien is op beeld ook bedroevend.....

Ik ga zo een Directx 7 game proberen kijken wat dit oplevert.
De videokaart deed het in mijn andere PC ( p4 2,4 512mb ) ook niet goed.

Ondertussen 600 euro verder nog geen snel lopend beestje...

Diagnose Specialist Ford

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heb je de voedingkabel wel in de videokaart zitten? Toen ik een tijdje geleden mijn kast heb schoongemaakt was ik vergeten de voeding weer aan te sluiten op mijn videokaart. Dit resulteerde in ongeveer het zelfde verhaal. Duurde effe voordat ik het in de gaten had 8)9

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
heb afgelopen weekend compleet systeem in elkaar gezet......
ben die molexkabel echt niet vergeten......

Diagnose Specialist Ford

Verwijderd

Vaak booten systemen niet eens zonder die molex kabel.. teminste niet bij de mijne.
Pagina: 1