Toon posts:

Programma dat afbeeldingen visueel vergelijkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma, waarvan ik eraan twijfel of het uberhaupt wel bestaat, dat voor mij afbeeldingen kan vergelijken op grond van visuele kenmerken, dus niet op grond van bestands-eigenschappen als aantal pixels of grootte van het bestand, hiervoor zijn genoeg programma's.
Hetgeen wat ik met dit programma wil is dat het voor mij in een map met een groot aantal plaatjes op grond van visuele kenmerken de dubbele plaatjes eruit kan halen. Dit kan ik natuurlijk allemaal handigmatig gaan vergelijken, maar automatisch zou sneller en dus efficienter zijn.

Ik hoop dat m'n verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand suggesties voor mij heeft :)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben zelf ook opzoek geweest naar zo'n programma maar zonder resultaat...
Ik ben bang dat dit soort programma's niet voor de consument beschikbaar zijn, hoewel er wel instansies zijn die er mee werken, FBI en die zut... basicly doet een Fingerprint database hetzelfde, vergelijkt twee afbeeldingen (scans) op een aantal herkennings punten, het is dus best mogelijk.
Alleen niet voor de consument ben ik bang.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
http://www.imagedupe.com/ misschien? Iemand wees er mij onlangs op maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Een paar jaar geleden heb ik zelf een rudimentaire proof-of-concept implementatie gemaakt. Niet zo moeilijk eigenlijk. Misschien dat ik er ooit nog aan verder werk :)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spike_wolf schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:31:
Ik ben zelf ook opzoek geweest naar zo'n programma maar zonder resultaat...
Ik ben bang dat dit soort programma's niet voor de consument beschikbaar zijn, hoewel er wel instansies zijn die er mee werken, FBI en die zut... basicly doet een Fingerprint database hetzelfde, vergelijkt twee afbeeldingen (scans) op een aantal herkennings punten, het is dus best mogelijk.
Alleen niet voor de consument ben ik bang.
offtopic:
Een "fingerprint-database" doet dat niet op basis van "pixelinformatie" (bitmaps) maar aan de hand van snijpunten, kruispunten en andere ongein die een vingerafdruk kenmerken. Zodoende kun je afstanden tussen punten bepalen, posities van die punten enzovoorts en dus een vingerafdruk makkelijk vergelijken met een andere.
Afbeeldingslocatie: http://www.bergen.org/EST/Year5/fingerprint_files/image002.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 20-10-2005 21:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
TaXaN schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:52:
http://www.imagedupe.com/ misschien? Iemand wees er mij onlangs op maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Een paar jaar geleden heb ik zelf een rudimentaire proof-of-concept implementatie gemaakt. Niet zo moeilijk eigenlijk. Misschien dat ik er ooit nog aan verder werk :)
Tot nu toe werkt dit goed genoeg voor mij zo op het eerste gezicht , dus bedankt voor de link _/-\o_
Als iemand misschien een freeware alternatief voor me heeft, dan hoor ik het graag :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Volgens mij is er (nog) geen gratis/ goedkoop produkt verkrijgbaar met deze functionaliteit.
Deze zoekparameters geven misschien meer info.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Das geen moeilijke vraag...ik gebruik er een paar, die zoeken op MD5 hash.

Duplicate image finder [www.runningmansoftware.com ]
Mijn bevinding: Persoonlijk mijn nummer 1
Programma kan over je gehele computer op snelle manier zoeken. Eerste keer duurt lang omdat het programma een database moet opbouwen. Ook kan je aangeven hoe accuraat de vergelijking moet zijn tussen twee plaatjes [middels een simpele schuifbalk in procenten]. Dus draaiingen, andere bestandsnamen of wat dan ook zijn geen probleem voor deze software.

Duplicate file finder [www.runningmansoftware.com ]
Mijn bevinding: Zelfde structuur en ook gemakkelijk in gebruik. Is alleen voor alle bestanden te gebruiken.

Nadeel: je kan maar 1 schijfletter scannen

Duplicate file finder [www.funduc.com]
Zelfde soort programma als Duplicate file finder.
Voordeel: meerdere schijfletters te scannen
Nadeel: M.i. minder accuraat....de bevindingen die gemeldt worden toch even goed bekijken

Succes ermee

Aanvulling: programma's zijn helaas geen freeware....sorry. Misschien kan je er nog steeds wat mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Black Piet op 22-10-2005 19:11 . Reden: Was nog vergeten een deel van de vraag te beantwoorden ]

Mooooooeeeee......

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30

Tim Schuhmacher

abasios

thumbplus kan dat wel redelijk goed

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links, ik zal ze binnenkort eens uitproberen :)
Pagina: 1