Toon posts:

Video kaart met AGP en PCI express

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb ooit ergens gelezen dat er een videokaart is met een AGP én een PCI-Express aansluiting. Ik zoek namelijk voor een systeem dt over een jaar de deur uitgaat alvast een goede videokaart. Zodat ik die weer in mijn nieuwe systeem kan gebruiken. Weten jullie nog welke kaart dat is? Of hebben julie een andere oplossing?

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

ik weet wel dat er moederborden met bijde zijn
maar videokaarten? :?

[ Voor 3% gewijzigd door themodfather op 15-10-2005 11:11 ]

The ModFather

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Volgens mij was dat een MSI Ati Radeon X800XL. Deze had een AGP-slot aan de onderkant en een PCI-e aansluiting aan de bovenkant of andersom :P. Als je een ander slot wou gebruiken, moest je de kaart simpelweg omdraaien.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 17:45
ja...ik had hem ook hier ergens gezien op FP
je kon de kaart dan omdraaien voor agp en vice versa voor pcix

geen idee welke chipset het was...volgens mij de 6600gt

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 17:38

HeepH

Dope Rapper

je kan denk ik beter een mobo kopen met allebei de aansluiting, want tegen de tijd dat je een nieuwe videokaart nodig hebt en kunt kopen is die x800 toch al weer outdated...

http://specs.tweak.to/16495

• AntonH
Jup, het was een X800XL - klik hier.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 17:06

Pimmuz

Roar

http://www.tweakers.net/nieuws/38954/?highlight=AGP

http://www.tweakers.net/nieuws/37583/?highlight=AGP Deze gaat over die MSI kaart

waarom wil de TS dit als ik vragen mag?

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

shit je bent me voor :) vond eigenlijk dat de TS zelf ook wel even had kunen zoeken maarja

als je lui bent vraag je het aan anderen doe ik ook hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Sorry ik kon het niet vinden en had al bij de search gekeken maar daar kon ik het nie vinden. Ik wil het gaan gebruiken in mijn oude computer zodat als die het raam uit gaat ik de videokaart over kan zetten.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
juaNto schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:21:
waarom wil de TS dit als ik vragen mag?
Kun je zelf ook wel bedenken, lijkt me. Misschien dat je daarvoor je drie backup grijze cellen moet inschakelen, maar het is te doen.

Overigens is de ATi die anderen hier aan halen niet in productie (en verder is er ook geen kaart die datgene doet wat de TS wil), dus helaas helaas, geen kaart die beide doet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Breepee schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:29:
[...]

Kun je zelf ook wel bedenken, lijkt me. Misschien dat je daarvoor je drie backup grijze cellen moet inschakelen, maar het is te doen.

Overigens is de ATi die anderen hier aan halen niet in productie (en verder is er ook geen kaart die datgene doet wat de TS wil), dus helaas helaas, geen kaart die beide doet.
Nou nou iets minder kan ook wel he...

je had bv beter kunnen zeggen van "startpost niet goed gelezen"

wat idd ook het geval was

en als ik op mijn leeftijd al grijze cellen heb moet ik toch echt minder gaan roken en zuipen ;)

• AntonH
Lol, zoek eens voor de grap op wat grijze cellen zijn. Je zegt nu dus eigenlijk dat je geen grijze cellen hebt :+.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

hehe net ff gegoogled en ik wist idd niet wat grijze cellen waren zat ff in de knoop met het gezegde van dat als je veel zuipt smookt dat je dan hersencellen aan het vernietigen bent en dit bracht ik in verband met grijze cellen :)

nahja ze idd nu geactiveerd

videokaart gaat zeker geen jaar meer mee this days...

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 09:02

Griffin

Is mythical

juaNto schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:43:
videokaart gaat zeker geen jaar meer mee this days...
dat is niet waar,
ligt eraan hoeveel waarde je eraan hecht om alles vol open te spelen.
als je nu een X800 oid koopt kan je er echt nog wel 2 jaar (of meer) mee doen hoor.
alleen je zit met het PCI-E en AGP verhaal. als je nu AGP hebt en wilt een nieuwe kaart, (met nadruk op WILLEN) en over een jaar wil je de rest gaan update zou ik zeggen doe direct je mobo etc erbij.

maar dat je maar 1 jaar doet met je videokaart is relatief aan hoeveel waarde je eraan bind.
Pagina: 1