Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel IV

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 november 2001

als ie als default dash draait, moet je goed kijken waar de default.xbe en de xml van xbmc staan, die vervangen voor de nieuwe, en de complete directory van xbmc vervangen voor die van een nieuwe build, meer is het eigenlijk niet.

ellende met die auto-installers is dat je vaak zelf niet weet waar de bestanden staan, dus mocht je iets verkeerd kopieren, dan heb je kans dat de xbox niet opstart

Mazda 6 powered ;)

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:01:
als ie als default dash draait, moet je goed kijken waar de default.xbe en de xml van xbmc staan, die vervangen voor de nieuwe, en de complete directory van xbmc vervangen voor die van een nieuwe build, meer is het eigenlijk niet.

ellende met die auto-installers is dat je vaak zelf niet weet waar de bestanden staan, dus mocht je iets verkeerd kopieren, dan heb je kans dat de xbox niet opstart
Tja, zodra ik em sloop laat ik em denk ik hardmodden en dan gaat er gelijk een grotere schijf in. Ik vind het namelijk ook niet ideaal. Het blijft beetje dubieus, voor je het weet kun je opnieuw beginnen :(

take it easy, take a sisi
Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
GroteBozewolf schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:25:
Ik heb ook problemen met Dutchstream:

Bij mij, met een CVS build van dit weekend, is de layout helemaal verkloot. Het lijkt wel of de spaties als tabs worden geinterpreteerd.

Verder duurt het heel erg lang voordat hij de lijst binnen heeft. Hetzelfde geldt voor listing van afleveringen per programma.
Hier hetzelfde probleem.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Reg. datum: 21 november 2000

* RedDot heeft een geinig idee:

Met het recente nieuws dat de Nintendo DS een web browser krijgt, lijkt het me geweldig als we de web interface van XBMC kunnen aanpassen voor de DS. Zien jullie het al voor je: geen LCD scherm meer op je xbox modden of je TV of PC constant aanhebben, maar gewoon je DS op stanby hebben of opgeklapt (dat ding haalt 10+ uur op de batterij).

Als ik tijd heb dan fix ik wel wat.

Ja Ja...

quote:
GroteBozewolf schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:25:
Ik heb ook problemen met Dutchstream:

Bij mij, met een CVS build van dit weekend, is de layout helemaal verkloot. Het lijkt wel of de spaties als tabs worden geinterpreteerd.

Verder duurt het heel erg lang voordat hij de lijst binnen heeft. Hetzelfde geldt voor listing van afleveringen per programma.
Fixed.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Zijn er al mensen beziggeweest met het beschikbaar maken van dingen als www.voetbalinbeeld.nl via XMBC? Dus live voetbal op je XBox via SOPCast oid?

Held
Reg. datum: 17 januari 2002

quote:
ikbensander schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:05:
Zijn er al mensen beziggeweest met het beschikbaar maken van dingen als www.voetbalinbeeld.nl via XMBC? Dus live voetbal op je XBox via SOPCast oid?
Volgens mij is dat zo goed als onmogelijk

Voor degene die geïnteresseerd is in de live streams van de Olympische spelen in Turijn:
HIER zijn ze te downloaden en hier kun je zien wat er op dit moment op welk kanaal uitgezonden wordt. :)

--Edit--

Ze lijken om de een of andere vage reden niet meer te werken nadat je ze in/ uitgepakt hebt.
Ga er nog even aan sleutelen...

--Edit2--

Ik kom er niet uit, als "schadevergoeding" hier mn radiostations :)
Je kunt ze gewoon in de map music gooien.

Have fun with it!

http://alpengeist.netwrite.nl/~pictureplaza/radiozenders.JPG

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 15-02-2006 20:22 (36%)

Reg. datum: 18 februari 2005

Sorry ik ben nog een noob met XBMC.
Waar moet je die streams precies inzetten? Ik heb die map tussen m'n scripts gezet maar dat werkt natuurlijk niet.Ik heb heel de startpost gelezen maaar ik kom er nog niet uit.

edit:
Mooi het ligt dus niet aan mij. :)

Jaeger wijzigde dit bericht 15-02-2006 20:17 (14%)

quote:
KzmZ schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:33:
[...]

Volgens mij is dat zo goed als onmogelijk

want? Het is zoiezo mogelijk om sopcast op je pc te draaien en dan door videolan het signaal te laten doorgeven.

Het zou dus ook wel mogelijk moeten zijn om die client remote te bedienen ofzo vanaf de XBOX. Of om de sopcast client te laten draaien op de xbox.

Sander wijzigde dit bericht 15-02-2006 23:08 (22%)

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:54:
Voor degene die geïnteresseerd is in de live streams van de Olympische spelen in Turijn:
HIER zijn ze te downloaden en hier kun je zien wat er op dit moment op welk kanaal uitgezonden wordt. :)

--Edit--

Ze lijken om de een of andere vage reden niet meer te werken nadat je ze in/ uitgepakt hebt.
Ga er nog even aan sleutelen...

--Edit2--

Ik kom er niet uit, als "schadevergoeding" hier mn radiostations :)
Je kunt ze gewoon in de map music gooien.

Have fun with it!

[afbeelding]

Ik heb ze wel aan de praat maar redelijk omslachtig: je hebt een aantal zaken nodig om de ASX te kunnen downloaden:

- een goede Referrer
- een goede User-Agent string
- de juiste cookie

De onderstaande code is een Python script die de ASX download, parsed en dan de stream afspeeld. Het enige wat er nog moet gebeuren is het invullen van de "cookie-code" (ziet eruit als ak=.......). Deze wordt meegezonden als je de stream in de mediaspeler wilt gaan afspelen (de link onder de stream op de NOS site). Je kan deze uitlezen met bijv. de LiveHTTPHeaders extensions in Firefox.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
import urllib2, re, random, string, os.path
import xbmc, xbmcgui

url = "http://akastreaming.nos.nl/broadplay/nos/broad_event_1.asx"
#url = "http://www.nos.nl/gfx/winterspelen2006/live/video.html"
referer = "http://www.nos.nl/gfx/winterspelen2006/live/video.html?stream=1"
cookie = 'ak=HIER DE CODE INVULLEN'

req_headers = {
'User-Agent' : 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)',
'Referer' : 'http://www.nos.nl/gfx/winterspelen2006/live/video.html?stream=6',
'host' : 'akastreaming.nos.nl',
'Cookie' : cookie,
}
data =""
req = urllib2.Request(url, None, req_headers)
handle = urllib2.urlopen(req)
data_org = handle.read()
headers = handle.info()

data = re.findall('HREF=\"(.*)\"',data_org)
video = data[0]

#print video

xbmc.Player().play(video)

Door stream=1 in 2,3,4,5,6 te vervangen en de broad_event_1.asx door 2,3,4,5,6 kan je de andere streams bekijken.

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 15-02-2006 23:43 (6%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Ok, harstikke gaaf dat het jouw wel gelukt is , maar ik heb totaal geen verstand van Python. Hoe krijg je die code nu werkend? Want ik heb er met behulp van notepad een .py bestand van gemaakt maar dat werkt niet, het script start niet :+

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:12:
Ok, harstikke gaaf dat het jouw wel gelukt is , maar ik heb totaal geen verstand van Python. Hoe krijg je die code nu werkend? Want ik heb er met behulp van notepad een .py bestand van gemaakt maar dat werkt niet, het script start niet :+
je moet deze code opslaan in de "scripts" folder van je XBMC install. Noem hem stream6.py. Daarna kan je via de script interface (met de standaard skin zit dat onder de knop die naast de 'uit' knop zit) het script draaien. Als het goed is moet ie het dan doen (vergeet niet die cookie info in te vullen in het script)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 12 mei 2000

Hou deze skin in de gaten: MC360 voor XBMC :9~

Hier vind je de officiele website en hier vind je het forum.
take it easy, take a sisi
Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
RedDot schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:11:
* RedDot heeft een geinig idee:

Met het recente nieuws dat de Nintendo DS een web browser krijgt, lijkt het me geweldig als we de web interface van XBMC kunnen aanpassen voor de DS. Zien jullie het al voor je: geen LCD scherm meer op je xbox modden of je TV of PC constant aanhebben, maar gewoon je DS op stanby hebben of opgeklapt (dat ding haalt 10+ uur op de batterij).

Als ik tijd heb dan fix ik wel wat.

das indd wel een cool idee, en dan mbv je DS je XBMC besturen.

Je xbox verstop je ergens in een kast, je vraagt aan de aanwezigen wat voor een muziekje of film ze willen horen/zien, tovert je DS uit je broekzak en selecteerd hun favo muziekje/film. 8)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:51:
[...]

je moet deze code opslaan in de "scripts" folder van je XBMC install. Noem hem stream6.py. Daarna kan je via de script interface (met de standaard skin zit dat onder de knop die naast de 'uit' knop zit) het script draaien. Als het goed is moet ie het dan doen (vergeet niet die cookie info in te vullen in het script)

Ik heb onderstaande code in een bestand genaamd stream6.py gezet en dat bestand heb ik vervolgens geupload naar mn Scripts map. Maar hij start echt niet. Andere scripts doen het wel :s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
import urllib2, re, random, string, os.path
import xbmc, xbmcgui

url = "http://akastreaming.nos.nl/broadplay/nos/broad_event_1.asx"
#url = "http://www.nos.nl/gfx/winterspelen2006/live/video.html"
referer = "http://www.nos.nl/gfx/winterspelen2006/live/video.html?stream=1"
cookie = 'ak=aHR0cDovL3d3dy5ub3MubmwvZ2Z4L3dpbnRlcnNwZWxlbjIwMDYvbGl2ZS92aWRlby5odG1s'

req_headers = {
'User-Agent' : 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)',
'Referer' : 'http://www.nos.nl/gfx/winterspelen2006/live/video.html?stream=6',
'host' : 'akastreaming.nos.nl',
'Cookie' : cookie,
}
data =""
req = urllib2.Request(url, None, req_headers)
handle = urllib2.urlopen(req)
data_org = handle.read()
headers = handle.info()

data = re.findall('HREF=\"(.*)\"',data_org)
video = data[0]

#print video

xbmc.Player().play(video)

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:55:
[...]
Ik heb onderstaande code in een bestand genaamd stream6.py gezet en dat bestand heb ik vervolgens geupload naar mn Scripts map. Maar hij start echt niet. Andere scripts doen het wel :s

Raar. Krijg je wel even en schermpje te zien dat ie wat gaat afspelen (caching)?

Dit script is bij mij gecopy-pasted. Ik kan het voor je controleren, maar dat gaat niet voor zondag lukken. Wat je wel kunt doen is van Python.org Python ff downloaden en het scriptje vanaf je pc even draaien, dan kun je zien of hij dan fouten geeft.

Reg. datum: 17 september 2000

Is de update procedure veranderd bijde nieuwe xbmc's?
Als ik nu een nieuwe build eropgooi wordt xbmc niet meer opgestart.
Ik heb wel gewoon default.xbe en de xml in C: gezet.

http://specs.tweak.to/6635

quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:47:
[...]

Raar. Krijg je wel even en schermpje te zien dat ie wat gaat afspelen (caching)?

Dit script is bij mij gecopy-pasted. Ik kan het voor je controleren, maar dat gaat niet voor zondag lukken. Wat je wel kunt doen is van Python.org Python ff downloaden en het scriptje vanaf je pc even draaien, dan kun je zien of hij dan fouten geeft.

Nee dat is dus het vreemde, er gebeurd helemaal niks :(
En als ik het script op mijn pc wil draaien, wat moet ik dan in het script veranderen aan "import xbmc, xbmcgui"? Want daar geeft ie uiteraard een fout aan.
Thnx voor je snelle reacties _/-\o_

quote:
Bigfoot87 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:51:
[...]

Nee dat is dus het vreemde, er gebeurd helemaal niks :(
En als ik het script op mijn pc wil draaien, wat moet ik dan in het script veranderen aan "import xbmc, xbmcgui"? Want daar geeft ie uiteraard een fout aan.
Thnx voor je snelle reacties _/-\o_

voor die regel even een # zetten en de # weghalen voor de print video regel

Hij print dan de URI weer die hij doorgeeft om af te spelen.

AKA DonCorleone
Reg. datum: 12 maart 2001

Schweino onwijs bedankt voor je goeie release! ik heb hem er gisteravond opgezet en bijna alles werkt ;-)

Alleen het torrentscript krijg ik maar niet aan de praat, wat doe ik fout, ik kan hem wel opstarten maar zodra ik op bv. 24 (de serie) klik dan geeft hij aan "no torrents found" En dat geeft hij aan bij alles wat ik aanklik!?!?! Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen... Alvast bedankt!

Camera: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS, Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM, Tamron SP AF28-75MM F/2.8, Canon 50mm F1.8, Canon BG-E5, Canon 580ex II, B+W 58mm UV MRC Filter

Reg. datum: 02 augustus 1999

Ik heb een vraag over MJPEG codec in XMBC. Ik gebruik deze altijd om filmpjes van mijn canon camera te bekijken (320x240@15fps). Echter wil ik een nieuwe kopen en zit te twijfelen tussen een :

Nu heb ik deze filmpjes proberen te streamen naar de xbox en de canon schokt en de panasonic speelt het helemaal niet (freeze). :? Ik gebruik ccXgui voor streaming

Ik heb een relatief oude build (september 2005) maar heeft dit iets te maken met de MJPEG codec van XBMC ? Of kan de quicktime player geen 16:9 MJPEG aan ? Als ik namelijk de filmpjes overhaal schokt de canon nog steeds en de panasonic speelt nog steeds niet. Lijkt mij een codec probleem en niet de steam...

Misschien dat iemand het hier kan proberen met een latere build ? _/-\o_

Spam wijzigde dit bericht 17-02-2006 14:08 (9%)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Reg. datum: 17 september 2000

quote:
Stampre schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:19:
Is de update procedure veranderd bijde nieuwe xbmc's?
Als ik nu een nieuwe build eropgooi wordt xbmc niet meer opgestart.
Ik heb wel gewoon default.xbe en de xml in C: gezet.

Het draait inmiddels na ruim vijf uur klooien. Ik krijg de laatste Schweino build niet als dash opgestart. Ben nu overgestapt naar de , helaas veel kalere Tech build. Wonderlijk maar waar deze start wel als dash. Heb ook nog geprobeerd een nieuwe bios om schweino wel aan de praat te krijgen maar ook dat hielp niet.

@smokehead:

Ik kan nu ook eindelijk genieten van je skin, hij laadt hem zonder problemen! ziet er goed uit!

http://specs.tweak.to/6635

Reg. datum: 14 december 2001

quote:
Stampre schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:32:
Het draait inmiddels na ruim vijf uur klooien. Ik krijg de laatste Schweino build niet als dash opgestart. Ben nu overgestapt naar de , helaas veel kalere Tech build. Wonderlijk maar waar deze start wel als dash. Heb ook nog geprobeerd een nieuwe bios om schweino wel aan de praat te krijgen maar ook dat hielp niet.
Zover ik begrepen heb zou het een van de stabielste XBMC builds zijn sinds tijden, en dan bedoel ik niet T3CH build, maar gewoon XBMC opzich..wazig dat schweino build het niet doet bij jou.
quote:
Ik kan nu ook eindelijk genieten van je skin, hij laadt hem zonder problemen! ziet er goed uit!
OK, scheeld weer, ik begon al haast te denken dat je xbox PDM niet sexy genoeg vond ;)
Ja Ja...

quote:
[...]
dan word het tijd dat je de build van Schweino op dezelfde manier gaat installeren als de Tech build, want die van Schweino komt, zover ik weet, direct uit CVS, dus als die het niet doet, kan er geen 1 het doen en laat dat nu net niet geval zijn. Gister nog een nieuwe erop gegooid van Schweino - die werkt, zoals altijd.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: