[Feedback] Nieuwe APL Faq

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Zoals jullie misschien hebben gezien, of misschien ook niet, is er een nieuwe (FAQ Apple Talk (APL) (Updated 9 Oktober 2005)).

De meeste dingen heb ik er dus uitgegooid of samengevoegd met andere vragen. Mochten jullie dus dingen missen, kijk eerst of het onder een logisch ander kopje te vinden is ;). Bovendien heb ik vrijwel alle kopjes die er in staan uitgebreid.

De vraag aan jullie is dus:
Missen jullie dingen uit de oude FAQ in de nieuwe, of missen jullie dingen die er al helemaal niet instonden.

Brand maar los.

[ Voor 7% gewijzigd door leon1e op 09-10-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19

Peentje

MAC / Windows i don't care

misschien in opnemen hoe je makkelijk en met welk product je mac op een tv-scherm kan aansluiten, ik heb zelf een powerbook en zie in de store door alle soorten kabels het bos niet meer!

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat is wel iets om toe te voegen aangezien de Store alles behalve duidelijk is.
En om gelijk een antwoord aan Peentje te geven, Powerbook 12" heeft een mini-DVI nodig en de iBook's een mini-VGA. De grotere Powerbooks hebben een aparte S-Video aansluiting. :)

Maar het vervelende is dat er bij de mini-VGA staat 'Powerbook G4' maar dat werkt dus niet. En hij staat niet bij kabels, maar je kan er komen via de details van de Powerbook (niet de shop).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19

Peentje

MAC / Windows i don't care

ok ik vond het al zo gek, ik kwam namelijk op meerdere kabels uit!

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

chem

Reist de wereld rond

De FAQ gaat natuurlijk over *veel* gestelde vragen, niet iets dat je persoonlijk niet kan vinden; of meen je dat dit vaker is langsgekomen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44
Even een paar puntjes die me zo snel opvallen:
• Geen iPod vragen? Komen die in een aparte FAQ of had je daar nog geen zin in? ;) Aangezien ongeveer de helft van de topics hier toch over iPods gaat.
• De Screenspanninghack voor de iBooks (en iMacs) kan nog ergens genoemd worden, die komt in ieder geval vaak terug in topics hier
• Sowieso een lijstje met de verschillende Macs die nu uit zijn, en welke beter geschikt is voor welke toepassingen (bijv. een stukje over de eeuwige discussie 'PowerBook vs iBook')
• Een linkje naar Onmisbare tools / software
• Iets over vergelijking met Windows: dat bijvoorbeeld Office er gewoon is voor de Mac, dat je printers en bestanden over het netwerk gewoon uitwisselbaar zijn, dat draadloos internet op de Mac (AirPort) precies hetzelfde is als op Windows etc.

Misschien zijn dit wat basic vragen, maar ik zie ze toch geregeld terugkomen, al dan niet in snel gesloten topics. Het zou toch handig zijn als dit soort vraagjes in een FAQ beantwoord worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

iPod komt er zeker in, dat had leon1e aan mij gevraagd eergisteren. Maar dat is nu dus nog niet klaar. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Misschien zijn pointers naar de verschillende Hoe-werkt-WLAN-bij-mij-op-school handleidingen ook niet onhandig?

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:43

Maximus

There is no substitute

AntiChris schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:26:
Misschien zijn pointers naar de verschillende Hoe-werkt-WLAN-bij-mij-op-school handleidingen ook niet onhandig?
het probleem daarvan is dat veel universiteiten deze handleidingen zelf al geven en dat veel universiteiten en hbo's hun eigen manier van aanmelding hebben.

In mijn geval moest ik naar ICT om eerst mac adres te reggen en danpas kon ik op het netwerk. Dus mede door de verschillend gehanteerde methoden is dat niet echt handig :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120309

Ik juig de FAQ enorm toe! Hulde.

Maar mis de iPod wel een beetje. Die genereert bij mij nu de meeste ergernis wat betreft slechte topics.

---
Oei! en dan lees ik zelf ook slecht. Ik zie dat het nog komt! Top!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 120309 op 10-10-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

chem schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:39:
De FAQ gaat natuurlijk over *veel* gestelde vragen, niet iets dat je persoonlijk niet kan vinden; of meen je dat dit vaker is langsgekomen?
Wat natuurlijk niet betekent dat toevoegingen in de vorm van dingen die iets minder vaak gevraagd worden, maar toch wel net zouden staan in een FAQ niet welkom zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:18

Nitai

Live the life you love.

Wat voor mij onmisbaar zou zijn voor de FAQ, is een lijstje met keyboard shortcuts (te vinden op Apple.com en ook hier vaak genoemd)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Maximus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:02:
[...]

het probleem daarvan is dat veel universiteiten deze handleidingen zelf al geven en dat veel universiteiten en hbo's hun eigen manier van aanmelding hebben.

In mijn geval moest ik naar ICT om eerst mac adres te reggen en danpas kon ik op het netwerk. Dus mede door de verschillend gehanteerde methoden is dat niet echt handig :)
Nu ja, dat bedoel ik dus juist, geef een stap-voor-stap uitleg hoe je bij jouw instelling draadloos online komt. Hoe het in het algemene geval moet is makkelijk: Klik het airport icoontje, selecteer netwerk, geef evt. key en je bent online... Daar is niet echt eer aan te behalen, maar een specifieke howto voor elke instelling heeft wel degelijk toegevoegde waarde.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
AntiChris schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:29:Nu ja, dat bedoel ik dus juist, geef een stap-voor-stap uitleg hoe je bij jouw instelling draadloos online komt. Hoe het in het algemene geval moet is makkelijk: Klik het airport icoontje, selecteer netwerk, geef evt. key en je bent online... Daar is niet echt eer aan te behalen, maar een specifieke howto voor elke instelling heeft wel degelijk toegevoegde waarde.
Dat valt dan meer onder een speciale howto sectie zoals we deze ook in WOS/SA kennen, ik voel hier best wel iets voor in APL. Maar helaas zit ik niet op al deze instellingen, en de rest van moderators in APL ook niet, dus het moet wel van een gebruiker uit gaan. :)

De andere ^ toevoegingen gaan we meenemen in de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:48
Sorry als ze wat kortaf zijn...

* Software install/uninstall kan iets over worden verteld. Veel mensen geloof niet dat het zo simpel is als sleur-en-pleur.
* Wat betreft de vraag over PC-hardware in een Mac -> Whieee heeft vandaag in een topic in de APL een erg mooie tabel gemaakt over wat wel en niet kan. Die zou je over kunnen nemen naar de FAQ.
* Nu zijn er erg veel vragen over Classic (relatief). Da's voor de meeste nieuwelingen niet zo interessant.
* De CPU vergelijking zegt alleen dat g5 niet te vergelijken is, maar zegt weinig over g3 vs g4.
* Aan links kan je nog http://apple.slashdot.org toevoegen.
* Linkje naar de "onmisbare software" thread voor alle "ik wil deze windows software vervangen" vragen.
* Voor de iPod zouden we de verschillende reset toetsencombinaties op kunnen sommen.

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij The Evil Brain! :)

Maar, vooralsnog hulde voor deze effort! (oh god, ik voel me net een manager *barf*)

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1