Toon posts:

9800Pro start alleen op met pci kaart! HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn 9800pro geflasht naar een 9800xt, dit vond ik te lijp omdat een standaard cooler heb, ik heb hierna de 9800pro bios proberen trug te flashen.
Winflash bleef hangen voor een half uur dus had ik mijn pc uitgezet.
hij start niet meer op zonder een pci kaart, in windows staat hij aangegeven als een 9800pro.
Ik kan hem niet trugflashen in dos of in windows.. PLZ HELP!!!
miss doe ik iets fout

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nu nogmaals je kaart probeert te flashen, wat gebeurt er dan?
Is het overigens een los chipje wat op je kaart zit, of zit deze vastgesoldeerd? Je kunt namelijk met een los chipje nog proberen het te flashen met een andere kaart of iets waar zo'n soortgelijke chip inpast.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd nog een keer te flashen.. en ik weet niet of het een losse chip is omdat ik de coolerer nog nooit vanaf heb gehad

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je nog een keer probeert te flashen, wat gebeurt er dan?
Maar om wat voor kaart gaat het dan precies (welk merk en type). Zo heel vaak komt het namelijk niet voor dat de bioschip ook onder de koeler zit.

Verwijderd

En ik kan je wel verzekeren dat er op je 9800 pro geen uitneembare bios chip zit en die zit ook zeker niet op je core. Das gewoon een chipie op je kaart ergens anders. Op zover ik weet geen een videokaart zit een losse bios, ik heb weleens videokaarten gezien met 2 biossen, waardoor gebruikers konden experimenteren met een bios, en indien het fout ging dmv een jumper de originele bios weer terugflashen.
Maar probeer gewoon opnieuw te flashen met een pci kaart. op www.mvktech.net staan volgens mij nog wat tutorials voor een emergency flash disk. Succes.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx, het is gwn zwaar klote, de kaart is net 3 maanden oud

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

Appie

F1RST Racing

Zie de flash 9800pro naar 9800xt topics voor een flash in dos, aangezien winflash niet werkt nu je met een pci kaart start. Dus via een bootdisk naar dos, terugflashen van bios en klaar werkt weer.
(hier ook een aantal maal moeten doen).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik meen me ergens vaag te herinneren dat het hierbij soms ook kon helpen om hem eerst een keer te flashen met een lege file of iets dergelijks, misschien dat je daar op internet iets over kan vinden? Dus eerst een keer helemaal wissen en dan opnieuw flashen. Net zoals je voor een nieuwe windows install ook eerst formatteerd.

En inderdaad, winflash werkt niet als je met een andere videokaart als primary geboot hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 05-10-2005 21:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Is atiflash ook voor in windows, en ik waardeer het heel erg dat je jullie me helpen :D

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

Appie

F1RST Racing

Het Flashen (Vanuit DOS)
Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 <insert naam orginele ati bios>.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.
(bron: [OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel ....)

Het kan overigens zijn dat je hem meot forcen dat hij flasht, juiste commando is te achterhalen door in DOS: flashrom /? <enter> uit te voeren

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
De pc word nu ge herinstalleerd (idee vn mn pa, hij mocht het ook uitvoeren) en daarna geflasht, hopelijk ziet het na de biosflas en dan zonnig uit als de biosflash dan werkt.
Zaterdag mn 6800gt halen en de 9800pro verkopen hoop ik dan:).

Okj thx, ik zal kijken wat ik kan doen.. lukt het niet.. heb ik het flink vern....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT :D.. finally made it:D ( nu nog met de 6800gt:P )
Pagina: 1