AP WL-330g doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112412

Topicstarter
Hallo medemens,

Ik heb sinds kort een ibook met ingebouwd wifi. Ik heb gister een Asus access point gekocht (wl-330g) en nu doet deze 'raar'. Om de paar minuten valt het internet vna mijn ibook weg om na ongeveer 5 minuten weer terug te komen en soms pas na opnieuw verbinden e.d.

Ik heb hem ingesteld op WPA-PSK
Verder heb ik de formware geupdate, hij is gekoppeld aan een router

Weet iemand waar het probleem zit?

Alvast bedankt

edit: onder het apparaatje zit een schuifknopje. Hij staat nu op AP en kan op ethernet gezet worden. Welke moet ik hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 112412 op 01-10-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Het zou zomaar kunnen dat je buurman ook een wireless verbinding heeft en op hetzelfde kanaal zit als jij, probeer in je AP eens het kanaal te veranderen en kijk of dit de verbinding verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 08:17
sorry voor de topickick, maar dit leek me het meest relevante topic om mijn vraag te stellen.
---

Ik heb sinds kort ook een ASUS WL-330g als access point voor enkele wifi enabled computers in het netwerk geplaatst en constateer een zelfde soort probleem als nerdje_p. In principe werkt de verbinding prima, maar om de zoveel tijd valt de verbinding van de client weg om na enkele minuten pas weer terug te komen. Het resetten van de WL-330g (hardwarematig door de adapter er uit te trekken of software matig via het webinterface) zorgt er voor dat de verbinding meteen weer tot stand komt.

De WL-330g is ingeschakeld als Access Point en maakt gebruik van WPA-PSK encryptie, in combinatie met een filter op mac-adres. Ik heb al verschillende kanalen geprobleerd, maar het probleem blijft. Andere settings:

- Response to Broadcast SSID requests staat aan
- Operation Mode: mixed (54g Protection aangevinkt)
- Transmit Rate: auto
- Preamble: long
- Authentication Method: WPA-PSK
- Encryption: TKIP
- WPA Re-key Timer: 43200

Ik heb het access point een statisch IP adres toegekend in hetzelfde subnet als de rest van de computers in het netwerk.
Ik heb gekeken op de ASUS website voor nieuwere firmware, maar de laatste versie zat er al in.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

NAT Tabel vol? Als die vol is knalt of de router of de WIFI eruit voor enkele minuten (Kazaa, Torrents etc zorgen hier heel snel voor omdat ze veel connections aanmaken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Zet die beveiliging eens uit, mocht het dan wel werken, probeer wpa-psk zonder mac adres beveiliging. Immers, hoe zwaarder de beveiliging hoe zwaarder het je draadloze netwerk belast.

Verder is het eigenlijk de bedoeling om met een probleem zelf een nieuw topic te starten, en geen topic van een half jaar terug te kicken...

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Bedankt voor de reacties.

NAT tabel zal niet vol zijn omdat het probleem optreedt bij systemen die net geboot zijn en nog geen programma's draaien.
Ik zal eens gaan stoeien met verschillende configuratie opties mbt. beveiliging. Ik hoop eigenlijk dat het daar niet in zal liggen... zou toch gewoon moeten werken!

[edit] voor mensen die met hetzelfde probleem zitten: relevant topic op het asus forum

[ Voor 29% gewijzigd door d3vlin op 07-08-2006 21:53 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
ben je er al achter?

Gisteren toevallig ook zo'n apparaatje gekocht. Werkt heel fijn en simpel.

Maar na een avondje testen en probleemloos werken ging ik even wat copieeren, en toen onstond hetzelfde probleem.
Ik zit nu op mn werk en ik zat net ergens te lezen over dat het apparaat erg warm zou worden, dus vanavond misschien even de föhn op het apparaat om het probleem uit te lokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
inmiddels zo'n beetje alle mogelijkheden qua beveiliging etc. doorlopen... maar geen oplossing gevonden. ter info mijn email naar ASUS RMA van 31-07-2006: (nog geen reactie gehad)
I've so far received 2 replacement models through my vendor, however the problem has existed with all 3 exemplars to date. I've lost my believe that replacements will fix this issue, especially since people on the ASUS forum are reporting the same issue. Please see:

relevant topic op asus forum

The exact problem is that the connection drops, the client sees a message balloon 'wireless network is now connected' but there is no data transfer possible. A power cycle (either hard- or software reset) is nescessary to get the network going again.

I hope ASUS is willing to investigate this issue thoroughly and come up with a firmware upgrade or any other means nescessary.

[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 07-08-2006 21:54 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Hier heb ik ook al problemen mee. Maar ik verdenk/verdacht m'n notebook, omdat het in een hotel met meerdere AP's er ook al kuren vertoonde - zou wel erg toevallig zijn als ze daar ook net 330g's hadden staan. Bij mij helpt power cyclen trouwens niet, ik heb het zelfs helemaal opnieuw ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 34614 op 19-08-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Update2: Ik was hem zo zat dat ik hem ingeruild heb (tegen dagwaarde, kreeg er nog 55 van de 59 voor terug) en een SMC router gekocht heb voor 3 tientjes... en dat werkt dus gewoon (out of the box) uitstekend! (dhcp etc. functie disabled, wan poort niet gebruikt dus die router draait nu feitelijk als switch + accesspoint achter de debian-server). Ga je toch nadenken waarom je al die tijd aan het prutsen bent geweest met die 330g... Overigens ook nog steeds geen reactie op mijn e-mail van ASUS...

[ Voor 3% gewijzigd door d3vlin op 28-08-2006 08:41 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145396

Als je op een reactie wil wachten van ASUS, dan kan dat nog lang duren!
En een paar vrienden hebben hetzelfde probleem!

Mijn mail werd een paar maanden later pas beantwoord (ging btw over een mobo.)
Pagina: 1