Toon posts:

TFT: Dell, Acer of Philips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het marktonderzoek naar een nieuwe PC is in volle gang: één vraag blijft onbeantwoord:
Hoe verhoudt de standaard Dell 17" (E173FP) zich tot de Acer 17" Al1716S?
Zelf ben ik nooit zo'n Acer fan geweest, maar op het gebied van TFT's zou ik niet weten hoe goed ze zijn.....

Nog een klein vraagje hiernaast: klopt het dat de Philips monitoren in het algemeen (dus niet altijd) een stapje beter zijn dan de bovengenoemde merken?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het enige verschil is dat Philips z'n schermen volgens mij zelf maakt, terwijl Dell en Acer meer een stickertje is op het scherm van een ander merk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waar moet die beter in zijn?
Kortere responstijd? Betere kleuren? Betere coating? Minder energieverbruik? minder reflectie van zonlicht? Scherper beeld?

Met zo'n algemene vraag kunnen wij dus absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk kan ik zelf de specificaties opzoeken, ik ben niet gek. Het gaat meer om gebruikerservaringen die kunnen toelichten waarin één van de modellen uitblinkt, of wat tegengevallen is ondanks het feit dat de specificaties goed leken.....

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:23

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Het is maar net wat je er mee wil gaan doen. Wil je gamen is een korte responsetijd erg fijn, maar wil je meer met foto ed aan de slag is een hoger contrast weer fijner. Kortom, wat wil je gaan doen?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
Het voordeel aan de betere PHILIPS TFT's vind ik dat ze Zero Bright Dot hebben, een techniek die ervoor zorgt dat je geen dooie pixels KUNT hebben. Ze bestaan dan gewoon niet. Ik heb zelf de 170B5CS, dus ik kan het weten. ;)

^ Wat hij zegt.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Z-Dragon schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:42:
Het voordeel aan de betere PHILIPS TFT's vind ik dat ze Zero Bright Dot hebben, een techniek die ervoor zorgt dat je geen dooie pixels KUNT hebben. Ze bestaan dan gewoon niet. Ik heb zelf de 170B5CS, dus ik kan het weten. ;)
Dat geldt niet voor elk model, zo mag de 170S6FG gewoon heldere subpixels hebben.

• Z-Dragon
Ik zeg dan ook, de betere (luxere) TFT's.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
De monitor zal hoofdzakelijk gebruik worden voor vrij algemene gebruik en voor autocatten. Voor dat laatste mischien een hoge resoltutie en helderheid handig?

Verwijderd

Samsung hebben ook goede TFT monitoren ;)

• Z-Dragon
Een hoge resolutie vind je niet snel bij TFT's. Zelfs de meeste 19"-ers draaien 1280x1024.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Z-Dragon schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:31:
Een hoge resolutie vind je niet snel bij TFT's. Zelfs de meeste 19"-ers draaien 1280x1024.
Een zielige 1.3 megapixel er is al een 9 megapixel IBM TFT 22" _/-\o_

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:38:
[...]

Een zielige 1.3 megapixel er is al een 9 megapixel IBM TFT 22" _/-\o_
Ben je niet 4 jaar te laat met die opmerking?

Ik begrijp dat de enige speciale eis aan de monitor een zo hoog mogelijke resolutie is?
Dan zou je voor een 20" kunnen gaan, die bied 1600 x 1200(46% extra), maar daar betaal je wel weer 2,5 x zoveel voor...
Het hangt er dus een beetje van af hoeveel je er voor over hebt, en wat voor resolutie je minimaal nodig hebt om mee te werken.

[ Voor 43% gewijzigd door n-i-x op 02-10-2005 00:03 ]

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:58:
[...]

Ben je niet 4 jaar te laat met die opmerking?

Ik begrijp dat de enige speciale eis aan de monitor een zo hoog mogelijke resolutie is?
Dan zou je voor een 20" kunnen gaan, die bied 1600 x 1200(46% extra), maar daar betaal je wel weer 2,5 x zoveel voor...
Het hangt er dus een beetje van af hoeveel je er voor over hebt, en wat voor resolutie je minimaal nodig hebt om mee te werken.
Mwah het is nog steeds een topscherm :) Al vind ik 9mpixel teveel voor mezelf maar 1280x1024 vind ik best weinig voor een 19"
Pagina: 1