Beetje onduidelijke titel maar ik zal even uitleggen waar het over gaat:
Option Explicit
Sub Play_Match(PlayerLeft As String, PlayerRight As String)
Dim i As Integer
If PlayerLeft = "" Or PlayerRight = "" Then Exit Sub
For i = 1 To Worksheets("Game").Shapes.Count
If Not (Worksheets("Game").Shapes(i).Name = "LeftButton" Or Worksheets("Game").Shapes(i).Name = "RightButton") Then
Worksheets("Game").Shapes(i).Visible = False
End If
Next i
ActiveWindow.DisplayVerticalScrollBar = False
ActiveWindow.DisplayHorizontalScrollBar = False
With Worksheets("Game")
.Unprotect
.Shapes("LeftButton").DrawingObject.Text = PlayerLeft & " wins"
.Shapes("RightButton").DrawingObject.Text = PlayerRight & " wins"
.Shapes("Port").Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes("Port").Height) / 2
.Shapes(PlayerLeft).Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes(PlayerLeft).Height) / 2
.Shapes(PlayerRight).Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes(PlayerRight).Height) / 2
.Shapes("Stbd").Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes("Stbd").Height) / 2
.Shapes("Port").Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes("Port").Width) / 2
.Shapes(PlayerLeft).Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes(PlayerLeft).Width) / 2
.Shapes(PlayerRight).Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes(PlayerRight).Width) / 2 + .Range("a1:h17").Width / 2
.Shapes("Stbd").Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes("Stbd").Width) / 2 + .Range("a1:h17").Width / 2
.Shapes("Port").Visible = True
.Shapes(PlayerLeft).Visible = True
.Shapes(PlayerRight).Visible = True
.Shapes("Stbd").Visible = True
.Visible = True
.Select
.Range(.Cells(1, 1), .Cells(17,
).Select
ActiveWindow.Zoom = True
.Cells(5, 3).Select
.Protect
End With
End Sub
Het gaat dus om dit stukje code. Met deze code wordt het een en ander op je worksheet getoverd, zo heb ik uitgevonden.
Zowel links als rechts wordt een button te voorschijn getoverd met daarop links de tekst , afhankelijk van de spelers, spelernaamlinks wins, en spelernaamrechts wins. Als je op links of rechts klikt dan wint dus speler links of rechts en gaat door naar de volgende ronde.
Verder wordt er links een vierkant getekent genaamd port, en rechts , dus voor spelerrechts een vierkant getekent genaamd stbd.
Nu het stuk waar mijn vraag over gaat -->
In die vierkanten die ik net noemde die links en rechts getekent worden, komt een afbeelding te staan van spelerlinks en spelerrechts. Hij weet welke afbeelding hij moet laten zien omdat het plaatje heet zoals de speler. Dus als spelernaamlinks = pamela anderson, dan laat hij het plaatje zien genaamd pamela anderson.
Nu mijn vraag : ik wil op een of andere manier de mogelijk hebben om van spelerlinks of spelerrechts meerdere plaatjes te laten zien, dmv bijvoorbeeld klikken op het plaatje zodat hij het volgende plaatje laat zien, of dat het 2e plaatje gelijk onder het 1e plaatje wordt afgebeeld, etc.
Echter mijn probleem is, hoe zorg ik ervoor dat hij dat 2e plaatje linkt aan de spelernaam. Ik dacht zelf zoiets als playerleft + 1, zodat hij een plaatje laat zien bijvoorbeeld pamela anderson1. Ik heb zelf geprobeerd zoiets te maken, maar het lukt me niet.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen en dat iemand mijn verhaal snapt
Option Explicit
Sub Play_Match(PlayerLeft As String, PlayerRight As String)
Dim i As Integer
If PlayerLeft = "" Or PlayerRight = "" Then Exit Sub
For i = 1 To Worksheets("Game").Shapes.Count
If Not (Worksheets("Game").Shapes(i).Name = "LeftButton" Or Worksheets("Game").Shapes(i).Name = "RightButton") Then
Worksheets("Game").Shapes(i).Visible = False
End If
Next i
ActiveWindow.DisplayVerticalScrollBar = False
ActiveWindow.DisplayHorizontalScrollBar = False
With Worksheets("Game")
.Unprotect
.Shapes("LeftButton").DrawingObject.Text = PlayerLeft & " wins"
.Shapes("RightButton").DrawingObject.Text = PlayerRight & " wins"
.Shapes("Port").Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes("Port").Height) / 2
.Shapes(PlayerLeft).Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes(PlayerLeft).Height) / 2
.Shapes(PlayerRight).Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes(PlayerRight).Height) / 2
.Shapes("Stbd").Top = (.Range("a1:h17").Height - .Shapes("Stbd").Height) / 2
.Shapes("Port").Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes("Port").Width) / 2
.Shapes(PlayerLeft).Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes(PlayerLeft).Width) / 2
.Shapes(PlayerRight).Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes(PlayerRight).Width) / 2 + .Range("a1:h17").Width / 2
.Shapes("Stbd").Left = (.Range("a1:h17").Width / 2 - .Shapes("Stbd").Width) / 2 + .Range("a1:h17").Width / 2
.Shapes("Port").Visible = True
.Shapes(PlayerLeft).Visible = True
.Shapes(PlayerRight).Visible = True
.Shapes("Stbd").Visible = True
.Visible = True
.Select
.Range(.Cells(1, 1), .Cells(17,
ActiveWindow.Zoom = True
.Cells(5, 3).Select
.Protect
End With
End Sub
Het gaat dus om dit stukje code. Met deze code wordt het een en ander op je worksheet getoverd, zo heb ik uitgevonden.
Zowel links als rechts wordt een button te voorschijn getoverd met daarop links de tekst , afhankelijk van de spelers, spelernaamlinks wins, en spelernaamrechts wins. Als je op links of rechts klikt dan wint dus speler links of rechts en gaat door naar de volgende ronde.
Verder wordt er links een vierkant getekent genaamd port, en rechts , dus voor spelerrechts een vierkant getekent genaamd stbd.
Nu het stuk waar mijn vraag over gaat -->
In die vierkanten die ik net noemde die links en rechts getekent worden, komt een afbeelding te staan van spelerlinks en spelerrechts. Hij weet welke afbeelding hij moet laten zien omdat het plaatje heet zoals de speler. Dus als spelernaamlinks = pamela anderson, dan laat hij het plaatje zien genaamd pamela anderson.
Nu mijn vraag : ik wil op een of andere manier de mogelijk hebben om van spelerlinks of spelerrechts meerdere plaatjes te laten zien, dmv bijvoorbeeld klikken op het plaatje zodat hij het volgende plaatje laat zien, of dat het 2e plaatje gelijk onder het 1e plaatje wordt afgebeeld, etc.
Echter mijn probleem is, hoe zorg ik ervoor dat hij dat 2e plaatje linkt aan de spelernaam. Ik dacht zelf zoiets als playerleft + 1, zodat hij een plaatje laat zien bijvoorbeeld pamela anderson1. Ik heb zelf geprobeerd zoiets te maken, maar het lukt me niet.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen en dat iemand mijn verhaal snapt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 11:53 ]